< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Nissan NOTE (261. sayfa)
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: jedemir
Herkese Merhabalar, 2008 Model 210.000 km'de Dizel Tekna ile aranıza katılmış bulunmaktayım.Araçtan çok memnunum ancak aracın km'si çok yüksek olduğu için ağır bakıma sokmak istiyorum. Baskı Balata- Triger - Devir Daim - Kayışlar - Filtreler - Rot ve Rotiller gibi. Araştırmalarım ve forumdaki bilgiler doğrultusunda Clio3 Dynmaique Modeli ile birebir uyumlu K9K 276 motor kullanıldığını öğrendim. Bu sebeple motor parçalarını Nissan değil de Clio 3 olarak almanın daha hesaplı olacağını düşünüyorum. Ama önemli sorun rot-rotil-salıncak gibi alt takım parçalarının orjinallerini ya da orjinale eş değer ithal ürünlerini bulamadım. CEY - SH ve TEKNOROT marka harici Türkiye Piyasasında yok galiba ve yorumlarda da bu markaların uzun ömürlü olmadığı belirtiliyor.Bu konuda yardımlarınıza ihtiyacım var. Alternatif alt takım orjinale yakın parçaları nereden bulabilirim.Rot rotil, salıncak gibi ürünleri AYD marka alabilirsiniz.Yerli üretim ve avrupaya da ihraç gidiyor.Delphi de olabilir.Linkteki salıncaklar orijinal kalitede inceleyin derim.
https://www.aloparca.com/yedek-parca/delphi/alt-salincak-sag/tc1308/898060475
Benim aracımda 2008 üretimi 2009 model Note ve orijinal içinden çıkan triger kayışı Gates marka idi.Devirdaimli orijinal ürün linkteki
Devirdaimsiz orijinal tiriger seti GATES - K025578XS
https://www.aloparca.com/yedek-parca/gates/triger-kayisi-seti/k025578xs/20087
Dikkat edin orijinal olanın numarası GATES - K025578XS, sanayideki toptancılar K015578XS satmak isteyebilir.Bu biraz daha ucuz olanı 255 ile başlayanı temin etmeye çalışın.Amortisörde KYB Exel-G tavsiye ederim.Japon marka İspanya üretimi.Ben kendi aracımda kullanıyorum çok memnunum.
-
Merhabalar yağı değiştirdiniz mi kaç litre aldı?
-
arkadaşlar selamlar,
uzun süre sonra Nissan Note E12 1.5 dci aracım hakkında bir şeyler paylaşayım dedim.
zira bu araç hakkında benim kadar tecrübeli kullanıcı olduğunu pek sanmıyorum.
aracı 2017 yılında aldığımda 80bin km idi, şimdi tam dört yıl sonra 230bin km'ye geldim
bu da demek oluyor ki yılda ortalama 37-38 bin km yol yapmışım (güncel akaryakıt fiyatları ile hayal rakamlar)
şimdiye kadar yaşadığım artı - eksi ne varsa şöyle bir toparlayayım;
- dört yılda teknik olarak tek sıkıntı yaşadım; renault k9k motorlarda (özellikle clio'da) görülen egzoz manifold çıkışındaki oksijen sensoru hatası aldım
- sorunun çözümü basit, sensoru değiştiriyorsun :) ancak ben ustamda çıkma var diye onu taktırdım, bir ay geçti geçmedi yine hata verdi, sonra gittim yenisini aldım
- yeni sensoru çıkan sensorun üzerindeki renault koduna göre renault parçacısından aldım ve değişim sonrası araca bir de yazılım güncellemesi yaptırdım
- o gün bu gündür bir daha bu ve benzeri herhangi bir hata almadım, sorun yaşamadım çok şükür (maşallah diyelim, nazar değmesin)
- bir sene önceki ikinci ağır bakımda (180bin) artık baskı balata değişmesi gerekir diye aldığım luk repset'i ustam gerek yok diye değiştirmedim, aynı baskı balata devam ediyor
- ayrıca ilk ağır bakımda bosch katalogdan getirtip taktırdığım ön fren diskleri de devam. sadece bosch fren balataları değişti. onların da 90bin km gittiğine kimse inanmıyor
- yağ olarak renault k9k euro5/6 yeni nesil motorların özel ihtiyacı olan RN0720 onaylı her türlü markayı denedim, en iyi verimi mobil 3000 formula R'de aldım
- dolum yağ yada servis değişimi yağ hiç kullanmadım. tüm yağları ve yağ filtrelerini renault kodlarıyla gidip malzemeciden kendim aldım servise götürdüm
- neredeyse her hafta sonu denize (dalışa) gidip gelirken en az 150-200 km yol yaptığım için bugüne kadar dpf sorunu yaşamadım. dpf ısınınca kendini temizliyor biliyorsunuz
- üzerinde gelen fabrikasyon aküsü 2019'da bitti ve o gün mutlu efb stop-start akü taktırdım. aynı akü üzerinde duruyor ve aktif olarak da stop-start çalışıyor
- lastik olarak falken, hankook ve goodyear kullandım. mevcutta bir yılı aşkındır goodyear efficent grip performance lastiklerim var. yol tutuşundan çok memnunum
- ilk başlarda eco mode ile kullansam da, araca alıştıkça agresif ve performanslı olarak kullandım - kullanıyorum. doksan beygir ama maşallahı var, yola yapışıyor
- yakıt olarak eco mode ile yüksek hızda ortalama 5lt, düşük hızda ortalama 4lt, eco mode kapalı yüksek hızda 6lt, düşük hızda 5lt gibi harcaması var
- fabrikasyon verileri olan 3,2lt için eco mode açık ve 90 km hızda düz yolda gitmeniz lazım, ama şaka değil gerçekten bu değeri veriyor
- bagajının bir tık küçük olması dışında hiç pişman olmadığım bir araç, hatta bu kadar çok özelliği ve standart donanımı varken bagaj hiç önemli değil diyorum
- bagaj küçük dedim ama arka koltuklar raylı, öne çekiliyor. böyle öne çekip bagaja yatık olarak çamaşır makinesi koyup kapağı kapattım ve yolcular dahil köye gittim
- bagajın tersine iç hacmi ciddi ciddi büyük! aldığım günden beri iddia ediyorum, binen herkes de görüyor, iç hacmi çoğu suv araçtan büyük
- misal en son 2008-3008, c4suv-c5aircross ve crossland-grandland inceledim. benim aracımın içi kadar ferah olanlar c5aircross ve c4suv, 3008 arka kısmı note'dan küçük
- keşke nissan bu modellerini (note, pulsar) getirmeye devam etseydi. ama avrupada renault yüzünden önlerini kapattı. uzakdoğuda bu araçlar yok satıyor, rekorlar kırıyor
- hele bir de nismo olanı ve bir de tam elektrikli versiyonu var ki, hakikaten bakan bir daha bakıyor - görenin bir daha göresi geliyor
- unutmadan, bence aracın bir eksik yönü de otomatik versiyonunun olmaması. zaten dizel pulsar'da da otomatik üretmemişti nissan. pazarlama stratejisi işte.
- aracımı ev almak için satılığa koydum fakat öyle rakamlar teklif edildi ki konuşmaya bile gerek görmedim. değerini bilen, bu aracı isteyen biri çıkarsa satacağım.
şimdilik söyleyeceklerim bu kadar
arabamın 240 bakımında ustamın değerlendirmesine göre baskı balata değiştireceğim
alt takımlarını elden geçireceğim
ileriki zamanlarda fırsat bulduğumda gelişmeleri paylaşıyor olurum
işinde gücünde, yolunda izinde olan herkese Allah selamet versin
#maviş'ten herkese selamlar, sevgiler
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gkhnyrn -- 8 Mart 2022; 14:51:26 >
-
@gkhnyrn Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin hocam arabana güzel bakıyorsun gerçekten, detay temizliği için nereye gidiyorsun bu arada İzmir'de tavsiye edebileceğin yer var mı?
-
2014 tekna aracıma cam suyu depo kapağını nereden bulabilirim?
-
Çok teşekkür ederim. Allah sizleri de her türlü kazadan beladan korusun.
Aracıma kendimden iyi baktığım kesin :) şimdilerde 245bini geçti maşallah, hala ilk günkü gibi aktif dinamik ve heyecanlı :)
İzmir'de detay temizlik ve benzeri işlerde tek bir mekan var zaten : Temizlik Profesörü ;)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gkhnyrn -- 7 Aralık 2022; 14:14:53 > -
orijinalini nereden bulabilirsiniz bilmiyorum ama fb grubunda birisi normal büyük bir pet şişe kapağının uyduğunu söylemişti.
böyle bir şey deneyebilirsiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gkhnyrn -- 7 Aralık 2022; 14:14:23 > -
-
esenlikler
yetkili servis veya bilgisayar programı ve bağlantısı bulunan bir serviste aracınıza yazılım güncellemesi yaptırın.
yapmak istemeseler bile ısrarla isteyin ve yaptırın.
zaten güncelleme yapılırken tüm değerler ve ayarlar sıfırlanacağı için, düzelecektir.
düzelmez ise akü kutusunun içinde bir üst katman bir dik katman olarak iki ayrı sigorta grubu ve devresi var.
bu devreleri ve sigortaları kontak sprey ve diş fırçası ile iyice temizleyin veya temizlettirin.
devrelerde herhangi bir oksitlenme varsa lehimleme veya yenileme gerekebilir.
son olarak bu sigortalara ve devrelere sudan etkilenmeyen slikon gress sürün.
ki bir daha oksitlenme şansı kalmasın.
iyi sürüşler, kazasız belasız.
-
Merhaba, ben de E12 kasa 1.5dci modelini yeni satın aldım. İlk japon arabam İzmir'de Bornova'da ikamet ediyorum. Aracım 145.000 km de. Komple bütün sıvıları ve filtreleri değiştirip derin bir bakım yaptırmak istiyorum. Tavsiye edebileceğiniz bir yer veya usta var mıdır? Önerebileceğiniz parça veya markalara da açığım. Şimdiden teşekkürler
-
merhabalar buraya ilan paylaşıp soru sormak serbest mi bilgim yok. yapılmıyorsa kusura bakmayın. ilk aracım olarak tam otomatik bir araç arıyordum. fakat hem bütçenin 600000 kısıtı olması hem de sağlam araç bulamam sebebiyle 3 aydır araba alıyorum.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-nissan-hatasiz-boyasiz-otomatik-1117349975/detay
bu araca denk geldim satan adam çok güveniyor, bir şey çıkarsa yazdıklarım haricinde ben ödeyeceğim diyor. ben denizlide ikamet etmekteyim; aracı almak için izmire gitmem gerekecek. oradaki bir ekspertize sokacağım. hiç gitmediğim bilmediğim bir ilde bu işlemleri yapmak da gözümü korkutuyor. aracın ne çıkacağı da süpriz. ne yapacağımı şaşırdım valla.
bu araç nasıldır yardımcı olabilir misiniz? önerir misiniz?
-
-
Bende İzmir'de yim Arkadaşım da yeni 2011 1,5 dci aldı ve hafta sonu kendimiz bakım yapacağız.
Filtre seti olarak MANN, yağ Petronas aldık.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Merhaba, 2014 1.5 Dci Note ile aranızdayım. Çözemediğim bir durum var, araç rölantideyken yakıt tüketimi 30l/100km görünüyor. Yurtdışı forumlarda da çoğu kişide böyle olduğunu okudum. Bu ortalamayı da etkilemez mi? Bilinen bi çözümü var mı?
-
Matematiksel olarak düşündüğümde tüketim sonsuz olacağından farklı markalar bunu farklı belirtiyor. Skoda aracımızda 1.4 litre gösteriyordu ama aslında 30 litre sonsuza daha yakın olduğundan daha doğru sanırım :) sonuçta hareket etmiyoruz 100km hiç bitmeyecek.
-
kendi kendinize cevabı bulmuşsunuz :) evet, araç rölantide çalışırken ne kadar yaktığını hesaplamak yerine en yüksek rakamı gösteriyor.
nissan note ekran dizaynını yapan mühendis böyle düşünmüş, böyle uygulamış
-
2007 Nissan Note 1.6 tekna tam otomatik 10 yıllık kullanıcı tecrübesi ile şunları yazabilirim:
-şehiriçi ideal, uzun yol yorucu
-motor güçlü kasa zayıf, bir kaç kişi binince kasa hemen belli ediyor
-yol tutuşu fena sayılmaz ama otobüs ve veya tır sollamalarından çıkarken rüzgara dikkat savuruyor
-frenler çok zayıf
-malzeme kalitesi vasatın altında
-sorunsuz kemik gibi araba
-şanzıman ve motor çok iyi ve sorunsuz
-vernik kalkma sorunu var yıkarken dikkat (yaşı olanları kastediyorum)
-seri bir araba, müzik sistemi iyi
-klima yetersiz, ön taraf eh, arka tarafa faydası yok
-direksiyon pamuk
-mekanik sorun yürüyen aksamdan çıkar
-güvenlik zayıf sadece 4 hava yastığı var
-bagaj fena değil, bayağ eşya alır şaşırırsın
-parça sorunu yok ama bazı parçalar hemen ele geçmeyebilir
-şehir içi kıvrak ve çok rahat
-bir türlü sonu gelmeyen sol arka fren lambası değişimi
-klimaya yüklenme rezistansı eritir. bir kaç kere değiştirirsin
-sessiz mi sessiz motor süper
-uzun yol düşük yakıt
-kızaklı koltuk ve saklama gözleri iyidir fakat arka koltuklar uzun yol için konforlu sayılmaz
-ön koltuklar rahat
-geniş görüş açısı ve kocaman yan aynalar çok ferah
güzel araçtır 10 yıl boyunca şanzıman, motor ve kaporta ile ilgili hiç bir sorun yaşamadım.
-
Siz aracı hiç görmemişsiniz veya sığmayan çocuk 150 kiloluk bir gövdeye sahip!
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X