Şimdi Ara

NİSSAN Qashqai (16. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
941
Cevap
6
Favori
303.921
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arka amortisör olayında biyerlerde okumuştum, burda da olabilir. servis yeni nesille ücretsiz değiştiriyormuş. ama şu da var ki, arka çamurluk içine pek fazla özen gösterilmemiş. birkaç mm kalınlığında ekstra bir kauçuk-plastikle filan kaplansaydı ses konusu çözülebilirdi gibime geliyor. zira ıslak zeminden geçildiğinde de nerdeyse çamurluk içerisine çarpan her damlayı duyabiliyorum :/

    yine de QashQai'mi seviyorum ;)
  • sayın erkangulfb arcınız hayırlı olsun güzel ve keyifli sürüşler dilerim,
    geçen arka bağjdan bende ses geliyordu sonra yangın söndürme cihazının ucunda bulunan mandalının ses yaptığını buldum ve kestim sesi,
    Sayın MVDVR verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederiz,
    bende sürücü camı tek tuş ile zaten aşağı inebilmekte yolcu tarafında da böyle bir özellik varmı acaba,?
  • sürücü camındaki özelliği tuştan farketmiştim ben, yukarı biraz daha çekildiğinde bi "tık" sesi daha geliyodu. böyle bir şey var da benimkinde mi çalışmıyo demiştim, çünkü mekanik düzenek vardı. neyse ki elektronik olarak da çözümü varmış ve MVDVR biliomuş :)

    benim eski citroen'de de "servise bilmemkaç km kaldı" uyarısını sıfırlamanın benzer bi yolu vardı, hoşuma gitmişti. kontağı yarım açıp 10 saniye km sıfırlama tuşuna filan mı basılıyodu neydi. küçücük şeyler bunlar ama faydalı ;)
  • Tıkırtı konusunda MVDR nin ilk 2 sölediğine yarın bakıcam amörtisör konusunda servis danışmanıyla çok samimi konuştuk (beraber bi ortak dostumuz vardı) yeni nesili falan yok dedi.Ama bu arabada ses gelmezse bu araba takla atar dedi artık ne kadar yalan ne kadar doğru bilemem.
    Birde cam tavanı tavsiye etmiyorum dedi aslında cam tavanlı almıştım gecikince 10 gün daha cam tavansızı satın aldım Çok iyi olmuş dedi adam bilginize....
  • ben de ilk başta cam tavana heveslenmiştim ama sunroof olmayınca bence bir anlamı yok.

    güvenlik konusunda zaten başlı başına bir zaaf, o nedenle gerekli bulmuyorum pek...
  • Qashqai'lerin cesitli bolgelerinde gelen tikirti sesleri bircok yabanci forumda irdelenmis ve cozumleri de bulunmustur. Bu cozumler geri besleme ile Nissan'a iletiliyor. Daha sonra da Nissan'in duzenli olarak egittigi teknisyenlerine bu yeni cozumler anlatiliyor. Turkiye'de de teknisyenler bu egitimden geciyor ve cozumleri ogreniyorlar. Ancak siz kullanici olarak ustelemediginiz surece gerekli parcayi degistirmiyorlar. Eylul 2008 oncesi uretilmis Qashqai'lerde eski nesil amortisorler bulunuyordu. Ispat isteyenler Gebze'de bulunan Zachs amortisor fabrikasindan konu hakkinda bilgi alabilir. Bu konular surekli yalanlaniyor cunku araclarin geri cagrilmasi istenmiyor. Bireysel basvurularda ise bu parcalar degistiriliyor. Bu sonuclara ingiltere, irlanda, almanya, avusturya, ispanya, ve yunanistan'daki forumlari tek tek okuyarak vardim. (yunanca'yi google translate ile okuyabilirsiniz :) )

    Cam tavan konusuna gelince, arkada oturan kucuk kizimi eglendirmesi ve dis gorunusu disinda pek bir artisi yok. Sicak havalarda aracin icinin isinmasi, klimayi daha yuksek hizda, ve dusuk isida calistirmaya neden oluyor.

    Cam tavanin guvenligi konusunda suphesi duyanlara cam tavanli aracin, cam tavansiz olana gore daha agir (yaklasik 80 kg) oldugunu kisaca belirteyim. Detaylari merak edenlere daha ayrintili bilgi veririm.

    iyi surusler




  • cam tavan konusundaki endişem yekpare olması aslında. eski aracım da cam tavandı ancak 2 parça idi. ortada çelik bar bulunuyordu. allah muhafaza bir takla durumunda camtavan yerine çelik barlı kaportayı tercih ederim. 80 kg daha ağır olmasının tek nedeni eminim sadece camın ağırlığı değildir. arada bar olmadığı için tavanı taşıyan 6 noktayı (ön ve arka cam direkleri ve orta direkler) daha da güçlendirmiştirler muhtemelen.

    güvensizliğimin nedeni malzemenin cam olması değil özetle. zira 5mm pencere camı koymadıklarından eminim :) Hoşlanmadığım, tek parça olması.

    bir de önceki mesajların birinde de dediğim gibi, sunroof olmadıktan sonra cam tavanın da pek anlamı yok bence; MVDR'nin dediği gibi "dış görüntü ve yolcu eğlendirmek" dışında :)
  • Sn. rockerdem,
    Qashqai'inizi ilk aldiginizda takometre'de 5000 km'den geri sayim yapan servis kontrolu uyarisini ile ilgili kullanim kilavuzunda bilgi olmasi gerekiyor. Yani siz istediginiz kilometreden geri saydirabiliyorsunuz diye biliyorum. (emin olmak icin kilavuza tekrar bakmam gerekiyor)

    Anahtarsiz calisan modellerde kapilar programlanabiliyor. Tek dokunusla yalniz dokunulan kilidin acilmasi, iki teke dokununca tum kapilarin acilmasi gibi. ( Bu ozellik de kullanim kilavuzunda mevcut ancak yapilis cok iyi anlatilmamis)

    Cam tavan ile ilgili olarak, aracin burulma direncine olumlu katki yapmakla birlikte, takla aninda temperlenmis lamine yapisi sebebiyle parcalanmamakta ama ezilerek darbeyi emmektedir. Kotu bir benzetme olacak ama haslanmis yumurta kabugunu kirmaya calistiginizdaki halini alir. Buna karsin, takla aninda ister cam, ister metal tavan olsun surucu ve yolcularin (arkada oturanlar ozellikle) mutlak suretle emniyet kemerini bosluk birakmadan takmalari olasi bir devrilme aninda baslarini kontrolsuz sekilde, arac icerisinde bir yerlere vurmalarini engeller. Aksi takdirde, arac az hasarli bir takla atsa bile arac icerisinde bulunan yolcularda ciddi bas ve boyun yaralanmalarina neden olur.

    iyi surusler




  • bilgiler için teşekkürler MVDR. camımı her kapayışımda aklıma geliyosun, dua ediyorum sana :D

    cam tavan ile ilgili bilgiler için de teşekkürler. allah test ettirmesin diyelim :)
  • Sn. rockerdem,
    Bilgi paylasildikca, deger kazanir ve yayginlasarak katma deger saglar. Forumlar da bu amacla. milattan once 6. yuzyildan beri kurulmaktadir. Attan duseni de attan dusen anlar. (bu da bir eski roma hikayesidir, attan dusen kisi agrilarini dindirmek icin bir roma forumunda derdine derman bulmak icin attan dusen var mi diye sorar, daha once attan dusup tesadufen agrisina cozum bulmus bir kisiden tedavi yontemini ogrenir ve kendisinde uygular. Basarili olur, bu bilgi de kulaktan kulaga yayilarak devam eder.) Size de yardimci olduysam ne mutlu bana.
    iyi surusler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MVDR -- 15 Ağustos 2009; 19:49:19 >
  • Yarın servise gideceğim şikayetlerim
    1- Bagajdan sürekli tıkırtı geliyor stepneden olabilir.
    2- Ön yolcu camını bazen ama sadece tam kapattığımda kendiliğinden tekrar açılıyor 3-4 sefer üstüste oluyor sonra düzeliyor.
    3- ikinci vitese geçerken bazen bir yere çarpıyormuş gibi geliyor.
    4- Dizel olmasına rağmen 300 km yi geçtim yakıt 7.5- 8.0 arası anlayamadım.
    5- Hafif bir rampada el frenini sonuna kadar çekmezsem araba kayıyor daha önceki megane da böle değildi normal olan hangisi bilmiyorum.
    6- Bir seferinde arabayı çalıştırırken motordan çok garip bir gürültü geldi 10 sn fdalan devam etti kapattım kontağı bi daha çalıştırdıım bu sefer stop etti.biraz bekledim sonra bir daha olmadı.Nedenini anlayamadım.

    Bütün bunlara rağmen hala bu aracı aldığım için çok memnunum servisin sorunları halledeceğine eminim ve belkide benim hatalarımdan kaynaklananlarda olabilir. Yazdıklarım konusunda bilgisi olan varsa çok sevinirim.




  • herkese iyi günler
    bilgisi olan arkadaşlara buradan sormak istiyorum.
    2010 ve 2009 qq exe (dci) arasında ne farklar var?
    benim duyduklarımı sizlerle paylaşayım:
    2009 lar da ESP yokmuş ama 2010 modellerde varmış,doğru mu?
    bir de arka yan camlar karartılmış?
    başka değişiklik var mı? bu yazdıklarım doğru mu?
  • Bildiğim kadarıyla 2009 larda ESP vardı ama 2010 larda yok. 2010 larda tavan barı standart olmuş.Başka da bir fark yok heralde
  • Sn. erkangulfb

    1- Bagajdan gelen tikirti kasislerde mi oluyor, yoksa duz yolda da geliyor mu?

    2- On yolcu caminin yaralanmayi engellemek amaciyla otomatik sikisma onleyicisinde bir problem olabilir.
    3- ikinci vitese geçerken meydana gelen carpma sesi ilk calistirmadan ve arac 30 km/s hizini ilk kez gecip taktiginiz ikinci vites ise, buyuk iltimalle ABS'nin devreye girme sesidir.
    4- 7-8 litre yakit sarfiyatini hangi yol kosullarinda elde ediyorsunuz?

    5- Hafif bir rampada el frenini sonuna kadar cekilmeyince benim arac da kayiyor. Ve bu konudan hosnut degilim. Onceki aracin arka frenleri kampana miydi? Yoksa disk miydi?

    6- Araci calistirdiktan sonra meydana gelen gürültü konusunda bir fikrim yok. Yakit ile ilgili bir problem olabilir. Benim aracim benzinli, ama araci alirken ozellikle dizel konusunda uyarildim. Haftasonu ve mesai saatleri disinda yani denetim yapilmayan saatlerde benzin almamam tavsiye edildi. Qashqai'in dizel modellerinde bulunan DPF (diesel particule filter) ile ilgili yabanci forumlarda cok tartisilan bir konu. Belki ses oradan kaynaklanmistir.




  • Bircok Avrupa ulkesinde Qashqai'inize ait ozellikleri kisisellestirebiliyorsunuz. Istemediginiz bir ozellige tonla para odemek yerine istedigiz ama ucuz bir QQ satin alabiliyorsunuz. TR'de isler biraz ne cikarsa bahtina seklinde oluyor. Subat 2009'dan itibaren Ingiltere'de uretilen modellerde arka yolcu ve bagaj cami karaltilmis sekilde standard olarak uretiliyor. Bu ozellik de TR'ye standart olarak geliyor. Cam'a film yaptirmanin maliyeti daha once bu forumda belirtilmisti. Ancak Nissan-TR, ithal ettigi Executive donanimli araclarda haziran 2009'dan itibaren fiyatinda indirim yapmadan ESP'siz olanlari tercih etti. Yani Ingilizler ESP'li QQ uretmeyi birakmis degiller. Bizimkiler getirmiyor. Onun yerine Tavan Ray'li arac getirmisse bunun tek sebebi kullanicilara aksesuarin, guvenlikten daha cekici gelmesidir. Tavan Rayin maliyeti ESP'ye gore cok kucuk bir mebladir. Nissan-TR QQ'larin fiyatini da doviz kurunun dusmesine ragmen sabit tutuyorsa bir kere daha dusunmekte fayda var. Sonucta ben, 8. nesil ESP'li bir QQ'yi
    Tavan Ray'li olanina tercih ederim.
    Nissan-TR'ye QQ n-tec modeli veya QQ+2 modelini getirip getirmeyeceklerini soran var mi aranizda. Neden getirilmedigini merak etmiyor musunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MVDR -- 16 Ağustos 2009; 23:33:23 >




  • Öncelikle ilgine çoook tşk ederim MVDR. Saygılar sunarım.

    1- Genelde ilk çalıştırırken kalkışta veya duruşlarda bagajdan geliyor. Bozuk yollarda gelen sesten başka bir şey sanki birşeyler yuvarlanıyor.

    2- On yolcu camini anlayamadım 3-4 kez yapıyor o da bazen sonra düzeliyor.Bugün yine 2 kez oldu.
    3- ikinci vitese geçerken meydana gelen carpma sesi 1 den 2 yye geçerken bazen oluyoor ama 3 ten 2 ye geçerken olmuyor.

    4- 7-8 litre yakit sarfiyatini şehir içinde kullandım ama sence ilk km lerde bu normalmi ? Çünkü hiç zorlamadım arabayı ve agresif hiç bişi yapmadım.

    5- Gerçeği sölemek gerekirse bilmiyorum disklerin ne olduğunu 2005 megane dizeldi.

    6- Araci calistirdiktan sonra meydana gelen gürültü bir sefer oldu onda da şöle bişi oldu klima çalışırken arabayı park ettim ama yaklaşık 1 dk sonra buraya müşterilerimiz haricinde park yapamazsın dieyen görevli yüzünden bir daha çalıştırdım klima açık kalmıştı bundan mı acaba dedim ama bi daha olmadı.




  • Merhaba , 2 aydır qq kullanıcısıyım, Amortisör sesi problemi sebebi ile Nissan'a genel merkeze başvurdum. Hemen değiştirelim dediler . Daha sonra servisten de aradılar ve amortisörleriniz geldi diye haber verdiler. Nitekim ben de geçen cumartesi servise gittim .Her şey kontrol altında ve amortisörlerim yeni nesillerle değişecek umudu ile arabayı bıraktım. Arabayı geri aldığımda yaklaşık 300 km bozuk yol deneyimim oldu . ( asvalt lakin çok engebeli ve kasisli malum Türiyemin yolları inşaat alanı şuanda ) . Buna göre amorisör sesi artık pek fazla yok çok büyük çukurlarda var zira bu ses öndende aynı şekilde geliyor. Arkadaki eski durum pek hissedilmiyor. Ama amortisörler eskisine göre daha fazla yol koşullarını hissetiriyor. Yani eskiden de aynı yollarda giderdim daha az sarsılırdım. Değişen amortisörlere bir bakayım dedim. Eğilip bakınca Daha önce 3 A ile biten amortisörler değiştirilip yerine 3 B ile bitenlerinin takıldığını gördüm. Bunlar nedir bilgisi olan var mıdır.

    Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asosalper -- 17 Ağustos 2009; 16:52:09 >




  • bugün bostancıoğluna giderek teslim edilecek 2010 qq exe gördüm.
    üstte tavan rayları vardı.
    arka ve geri cam karartılmış.
    en önemlisi de ESP on/off düğmesi vardı, demek ki ESP var.
    (bu arada ESP benim için olmazsa olmazlardan, daha önce bmw 330ci aracımda 2 kez 100% lük kazayı önledi. Bende tüm normal vatandaşlar gibi ESP olsa ne olur olmasa ne olur diyordum, taaa ki tamam vurdum dediğinizde kontrolü sizden alıp arabayı düzeltip tekrar size bırakmasını görene kadar.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ers_84_D

    bu arabayı iyi tanıyan bir çok arkadaş var, gönlüm qq (visia) dan yana fakat mantığım 500 lira daha ucuz olan benzinli volvo s40 diyor. QQ tasarım olarak mükemmel, ama öteki de volvo. kararsızım.
    yorumlarınızı bekliyorum. aynı soruyu volvo cularada soracağım. bakalım hangisi ağır basacak, çok fazla bilgi sahibi değilim ve her iki aracıda kullanan tanıdığım yok. zaten her ikisi de yollarda çok görülen araçlar değil.


    Yaşadığın durumu 2 sene önce bende yaşadım..

    s40 ile qq arasında kaldım..

    Sonuç 2007 model tekna qq sahibiyim herhalde bi 5 sene daha beraber olacağım..

    Saygılar..
  • arkadaşlar bu amortisör değiştirme olayını başka yapan varmı??
  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.