Şimdi Ara

Nokia E66 - Push Mail

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
1
Favori
2.389
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bu telefonu buradaki yorumlari da okuyarak satin almistim. Sirkette bir arkadasim kullaniyor ve acikcasi en buyuk ozelligi Push Mail destegini de dusunerek satin aldim. Su anda mail icin kullandigim telefon Blackberry 8800'di ve buyuk geldigi icin hem de wlan olan bi telefon almak istemistim ve yorumlara ayrica sekline semaline aldanip Nokia E66 aldim 3 gun once.

    Oncelikle gayet guzel ve gercekten kaliteli bir telefon. Butun ozellikleri ve gorunusu blackberry'den oldukca tercih edilebilir noktalar iceriyor ama gel gelelim push mail ozelligi sakat cunku Turkiye'de hic bir telefon operatoru ile anlasmalari yok. Push mail provider olarak sadece email.nokia.com var fakat bunlar da 1 domain'den sadece 1 tane mail kabul ediyor. Ikinci bir mail ya da kurumsal maillere provider'lik yapmayi kabul etmiyor. Aksine E65 gibi bir telefonda bile blackberry destegi ile gozleri uzerine cekmisken, bu destegi E66'dan kaldirip goz boyamaktan baska hic bir ise yaramamis Nokia. Aldigima ve alacagima cok pisman oldum cunku benim icin en onemli sey Push Mail ozelligiydi su anda bunu kullanamiyorum.

    Push mail icin E66, E71 ve diger modelleri tercih edenler dikkatli olsunlar ve katiyen satin almasinlar. Cunku Nokia resmen push mail provider hizmeti vermiyor. Dedigim gibi, email.nokia.com adresinde beta bir hizmetleri var fakat cogu free domain'i desteklemedikleri gibi, kurumsal adreslerden de 1 mail kabul ediyorlar ve en kotusu bu bilgi hic bir yerde yazmiyor. Telefon operatorlerinin de hic biri ile calismalari yok. Acayip moralim bozulmus durumda ve lanet olsun Nokia'ya diyorum sirf bu sebepten.

    Bu arada telefonu elimden cikarmak durumundayim. Surekli is maillerini takip etmek zorunda olan biriyim ve bu telefonla malesef isimi halledemiyorum. Telefonu 3 gun once satin aldim (26.02.2009) ve KVK garantili. 600 YTL'ye satmayi dusunuyorum. Ilgilenen varsa mail atsin.







  • Nokia ve push mail konusunda tam olarak bilgim yok bu yüzden yorum yapmayacağım, ama merak ettim, zaman aralıklarıyla IMAP/POP3 üzerinden senkronizasyon kullanıp elinizdeki cihazı değerlendirmeyi denediniz mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: GeceBekcisi

    Nokia ve push mail konusunda tam olarak bilgim yok bu yüzden yorum yapmayacağım, ama merak ettim, zaman aralıklarıyla IMAP/POP3 üzerinden senkronizasyon kullanıp elinizdeki cihazı değerlendirmeyi denediniz mi?



    Selamlar

    Hocam push mail sayesinde gelen maillerin attachment'lari direkt telefona inmiyor, once header ve iletinin bir kac satirini indiriyor ve ben istersem kalanini ve attachment'lari ayri ayri indirebiliyorum. Fakat IMAP/POP3 ile baglandigim zaman direkt tum mailleri indiriyor ve bu da ucret olarak yansiyor haliyle. Ayrica push mail'in en buyuk artilari, benim kontrol etmeme gerek kalmadan mail geldigi anda telefonuma iletmesi. Aksi taktirde herhangi bir mail client haline gelen ucuz bir telefon da bu isi gorecek yeteriye sahip zaten. Velhasil kelam, Nokia'nin push mail'i buyuk hayal kirikligi...




  • "Nokia ve push mail" derken özellikle "ve" bağlacını kullandım, "veya" demedim. Push mail'in ne olduğunu biliyorum.

    Ayrıca bu cihazlarda yalnızca header'leri indirme seçeneği, (push mail deki gibi olmasa da) siz kontrol etmeden belirlediğiniz zaman aralıkları ile kendi kendine kontrol etme seçeneği de mevcut; sanırım mesajlar klasörü içerisindeki e-mail ayarlarını yeterince kurcalamamışsınız. Yardımcı olmamı ister misiniz?

    Sirkette bir arkadasim kullaniyor ve acikcasi en buyuk ozelligi Push Mail destegini de dusunerek satin aldim demişsiniz. Cihaz için resmi bilgi kaynağı olan sitede (http://www.forum.nokia.com/devices/E66 ) push mail desteğine dair herhangi bir bilgi göremedim, siz neye istinaden aldınız?

    Hadi ingilizceniz ve bu siteden haberiniz yok ve Türkiye sitesine girdiniz diyelim,http://www.nokia.com.tr/destek-ve-yazilim/urun-destegi/nokia-e66/e-posta adresinde Bazı ülkelerde Nokia Email service kullanarak mevcut hesabınızdan doğrudan Nokia E66'nıza push email alabilirsiniz. denmektedir. "Bazı ülkeler" tanımına dikkat etmediniz mi?

    Gerçi Nokia'nın servisi şu anda "beta" durumda ve bu gizli saklı bir bilgi değil. Bu tip sıkıntıların yaşanabileceğini satın almadan önceden kestirebilmeniz gerekirdi. Hem madem sizin için "push mail" desteği bu denli önemli, yeterli araştırmayı yapsaydınız veya hiç olmazsa forumda sorsaydınız gerekli cevapları alırdınız. Kendi yetersiz araştırmanızın suçunu cihazdan çıkartmayın.

    Son olarak, "beta" servis "full" servise döndüğünde elinizdeki cihaz, push mail hizmeti eksiksiz verildiğinde diğer cihazlardan farklı olarak bu hizmet için ücret istenmemesi planlanan cihazlardan...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GeceBekcisi -- 27 Şubat 2009; 15:11:17 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: GeceBekcisi

    "Nokia ve push mail" derken özellikle "ve" bağlacını kullandım, "veya" demedim. Push mail in ne olduğunu biliyorum.

    Ayrıca elinizdeki cihazlarda yalnızca header'leri indirme seçeneği, (push mail deki gibi olmasa da) siz kontrol etmeden belirlediğiniz zaman aralıkları ile kendi kendine kontrol etme seçeneği de mevcut; sanırım mesajlar kutusu içerisindeki e-mail ayarlarını yeterince kurcalamamışsınız.


    Ayarlari kurcaladim hocam. Hatta kurdum bile fakat calistirmayi beceremedigim gibi (fazla da ustune dusmedim calistirmak icin) becermek icin cok ugrasmadim da cunku benim belirleyecegim herhangi bir zaman diliminde mesajlari kontrol etmesi demek her baglantida data transferi demek. Her data transferi ekstra baglanti ucreti demek. Mail yokken durduk yere baglanip data harcamak yerine sadece mail geldiginde transfer etse cok daha iyi benim icin. Cok uzun bir zaman araliginda kontrol ettirsem, bazen anlik cok onemli mailler geliyor ve yarim saat icerisinde cevap vermemiz gereken durumlar var. Cok kisa tutsam araligi, bazen gun boyu mail gelmiyor ben bosu bosuna transfer etmis olucam.

    Bu arada attachment mevzusu da ayri bir konu. Dogru olarak calistigi soylenemez. Kaldi ki Blackberry'den sonra son derece rahatsiz edici bir kac sey daha gozume carpiyor ki bu da ofis urunlerini acamamasi. Ornegin word, excel dosyalari icin ayrica lisans satin almaniz gerekiyor. Ben BB kullanirken bu tip seylerle karsilasmadim. Ve sanirim su push mail faciasindan sonra bana hersey rahatsiz edici geliyor, batmaya basladi telefon :-). Push mail'i ballandirip bir provider sahibi olmamalari bile benim icin berbat bir durum, firmayi gozumden silmeye deger. Nokia'yi aradigimda aldigim cevap "3. parti bir yazilim bu is icin hazir durumda" dediler. "Neymis?" dedigimde aldigim cevap "exchange for mail" diye bir program onerisinde bulundular. Bu programin tek yaptigi sey exchange sunucusuna baglanip pst dosyasiyla mail kutunuzu senkronize ediyor. Onu da yine elle baglandiginiz zaman yapiyor.




  • Hizmetin ve cihazın bir e-mail kullanıcısı için BlackBerry kalitesinde olmadığını kabul ediyorum, ama kimse bunu iddia etmiyor zaten; her kola üreticisinin "tadımız aynı coca-cola gibi" demediği gibi...

    Zaman tabanlı senkronizasyonu kullanıyorum, yeni mail yoksa her seferinde 3-4 kb harcıyor. is maillerini takip etmek zorunda olan biri iseniz hattınız için uygun fiyatlı bir internet paketi aboneliği satın alarak mail senkronizasyonu için tutabilecek fazla ücretin de önüne geçebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GeceBekcisi -- 27 Şubat 2009; 15:16:12 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: GeceBekcisi

    Sirkette bir arkadasim kullaniyor ve acikcasi en buyuk ozelligi Push Mail destegini de dusunerek satin aldim demişsiniz. Cihaz için resmi bilgi kaynağı olan sitede (http://www.forum.nokia.com/devices/E66 ) push mail desteğine dair herhangi bir bilgi göremedim, siz neye istinaden aldınız?
    Hadi ingilizceniz ve bu siteden haberiniz yok ve Türkiye sitesine girdiniz diyelim,http://www.nokia.com.tr/destek-ve-yazilim/urun-destegi/nokia-e66/e-posta adresinde Bazı ülkelerde Nokia Email service kullanarak mevcut hesabınızdan doğrudan Nokia E66'nıza push email alabilirsiniz. denmektedir. "Bazı ülkeler" tanımına dikkat etmediniz mi?


    https://netac5.vie.hosting.nokia.com/account/selectDeviceEdit.action
    Nokia'nin messaging servisi Push Mail olarak adlandirilabilen bir servis. Kaldi ki adreste goreceginiz gibi push mail oldugundan ve yazdiginiz gibi bunu bazi ulkelerin desteklediginden de bahsediyorhttp://europe.nokia.com/get-support-and-software/product-support/nokia-e66/email
    Bu ulkelerin icerisinde Turkiye olup olmadigini da kontrol ettim elbette. Hatta ve hatta bizim ISP'mizi destekleyip desteklemedigini de kontrol ettim. Soyledigim gibi sirketteki bir arkadasimin E66'si ile baglanip denedik bile. Fakat sorun Nokia Messaging servisinin 1 ISP'den sadece 1 client'i destekledigi birakin Nokia'yi forumlarin da hic birinde yok. Elimdeki enformasyona gore (Nokia Club'i arayip, aldigim resmi bilgidir) beta hizmeti bitse dahi tek ISP'den tek adres destekleyebilecekleri, ikinci adresin sorun cikardigi yonunde. Bu da rezaletin ikinci perdesidir.

    quote:

    Gerçi Nokia'nın servisi şu anda "beta" durumda ve bu gizli saklı bir bilgi değil. Bu tip sıkıntıların yaşanabileceğini satın almadan önceden kestirebilmeniz gerekirdi. Hem madem sizin için "push mail" desteği bu denli önemli, yeterli araştırmayı yapsaydınız veya hiç olmazsa forumda sorsaydınız gerekli cevapları alırdınız. Kendi yetersiz araştırmanızın suçunu cihazdan çıkartmayın.


    Kendi yetersiz arastirmam demeyelim isterseniz zira ne kadar arastirma yaptigimi siz de bilmiyorsunuz. Yukarida bir kismini anlattigimin disinda bir cok arastirma yaptigima emin olabilirsiniz. Bir cihaza arastirmadan 900 lira para verip 3 gun sonra 600 milyona satabilecek durumda biri de degilim. "Beta" dahi olsa bilgilendirmek zorunda oldugu noktalari belirtmediklerinden bu asamaya gelmis biriyim.

    quote:

    Son olarak, "beta" servis "full" servise döndüğünde elinizdeki cihaz, push mail hizmeti eksiksiz verildiğinde diğer cihazlardan farklı olarak bu hizmet için ücret istenmemesi planlanan cihazlardan...

    Biliyorum ve o kismini bile bile aldim. Bugun ucretlendirmeyle bu hizmeti saglayacak olsalar, bugun o hizmeti alacagim.




  • Peki o halde, işin bilmediğim boyutları olduğunu kabul edip sözlerimi geri çekiyorum ama size bir önerim olacak; bence siz sorunlarınız için gerçekten "bilgisiz" olan Nokia Türkiye servisini aramaktansa, doğrudan nokiaemail@nokia.com adresi ile görüşün, sorununuzu kaynağında çözmeyi deneyin. Nokia Türkiye'nin danışma hattındaki yetkililer maalesef pek yetkin ve etkili değiller...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: GeceBekcisi

    Peki o halde, işin bilmediğim boyutları olduğunu kabul edip sözlerimi geri çekiyorum ama size bir önerim olacak; bence siz sorunlarınız için gerçekten "bilgisiz" olan Nokia Türkiye servisini aramaktansa, doğrudan nokiaemail@nokia.com adresi ile görüşün, sorununuzu kaynağında çözmeyi deneyin. Nokia Türkiye'nin danışma hattındaki yetkililer maalesef pek yetkin ve etkili değiller...


    Bu sorun yuzunden verdiginiz mail adresine ve Nokia destek hattina mail attim. Simdiye kadar gelen bir cevap yok. Ayrica Nokia destek hattini 2 sefer telefonla aradim. Bana "mail for exchange kurunca bu sorun duzelir" dediler. Adamlara 1 saat mail for exchange'in ne oldugunu anlatmaya calistim. Sonra pisman olup "acaba?" diyerek mail for exchange kurmakla ugrastim ve kurdugumda tam bekledigim gibi oldu. Sadece pst ile senkronize ettigini gordum. Kendi ISP sirketimi arayip sorunun ne oldugunu sordum, push mail destegi oldugunu, Nokia'nin provider'inda sorun oldugunu belirttiler kaldi ki blackberry provider'i direkt olarak sorunsuz baglaniyor denedigimde. Demek ki adamlar hakli. Ayni sekilde kullandigim telefon operatorunu arayip kendilerinin duzenledigi provider sayfasinda bu hizmeti kullanip kullanamayacagimi sordum ve Nokia'nin Turkiye'de hic bir operator ile bu tur bir anlasmasi olmadigini ogrendim.
    Vs.vs. sonuc olarak bu asamalari gecmis durumdayim hocam. 3 gundur sinir harbi yasiyorum.




  • http://www.seven.com/ dan şu an için ücretsiz edinebileceğiniz "Seven Push Mail" hizmetini denediniz mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: GeceBekcisi

    http://www.seven.com/ dan şu an için ücretsiz edinebileceğiniz "Seven Push Mail" hizmetini denediniz mi?


    Bunu deneyemedim cunku programi indirmek istedigimde hata veriyordu. Emoze mudur nedir, o tur birtane daha vardi onu denedim. Program calismiyorsa o da indirmiyordu.
  • http://preview.seven.com/binaries/def_seven/def_seven-9s60.sisx?lbCookieValue=100 adresinden indiremezseniz haber verin; başka bir link vereyim. Mükemmelen çalışıyor benim için...
  • ARKADAŞLAR NOKIA E66 KULLANICISIYIM ANCAK GELEN EMAIL'LERİİMİ SİLİNCE YİNE MAKİNADA KALIYOR NE YAPMAM LAZIM ????

    LÜTFEN YARDIM....
  • ARKADAŞLAR NOKIA E66 KULLANICISIYIM ANCAK GELEN EMAIL'LERİİMİ SİLİNCE YİNE MAKİNADA KALIYOR NE YAPMAM LAZIM ????

    LÜTFEN YARDIM....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: k_salliK

    ARKADAŞLAR NOKIA E66 KULLANICISIYIM ANCAK GELEN EMAIL'LERİİMİ SİLİNCE YİNE MAKİNADA KALIYOR NE YAPMAM LAZIM ????

    LÜTFEN YARDIM....


    Mesaj gözümden kaçmış kusura bakmayın. Telefonun yazılımını güncelleyin. Ben de gelem maili sildiğimde 3-5 sn inbox'ta duruyor gibi görünüyor ama sonra siliniyor. Muhtemelen yazılım sorunu var, son yazılımı edinmeyi deneyin.

    Bu arada bir güncelleme yapayım konuyla ilgili. Nokia 1 Domain'den 1 user sorununu halletmiş. Aynı domain'deki 2. kullanıcı email.nokia.com 'a kayıt yaptırıp push mail'i kullanabiliyor. Telefonu baya bir zararına sattıktan sonra açtılar servisi. Oldukça küfür ederek 2. kez aldım telefonu. Şu anda sorunsuz kullanılıyor push mail özelliği.

    Şu haliyle harika bir telefon. Tek sorun bataryası. 1 gün zor gidiyor.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.