Şimdi Ara

Nvidia'nın Yeni Frame Inceleme-Analiz Programı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
3
Favori
1.345
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • İşin içinde rakip firma (Nvidia) varken böyle bir sonuç, rüyada bile olacak şey değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bocekgrafik -- 29 Mart 2013; 10:04:41 >
  • Arkadaşlar pcper.com aşağıdaki tarihlerde diğer incelemeleri yapacakmış

    Bugün

    •3/29: ASUS ARES II vs GeForce GTX 690 vs GeForce GTX Titan

    Diğer günler ise

    •3/31: Radeon HD 7950 vs GeForce GTX 660 Ti (Single and Dual GPU)
    •4/2: Radeon HD 7870 GHz Edition vs GeForce GTX 660 (Single and Dual GPU)
    •4/4: Radeon HD 7850 vs Radeon HD 7790 vs GeForce GTX 650 Ti vs GeForce GTX 650 Ti BOOST

    Çok kan akacak daha çok





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 29 Mart 2013; 10:39:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    İşin içinde rakip firma (Nvidia) varken böyle bir sonuç, rüyada bile olacak şey değil.

    aynen öyle şu testleri bağımsız bir programla test etselerdi bu kadar şüphe uyandırmazdı işin garip tarafı birde nvidiadan yardım almışlar dahada garip olan nvidianın bu zamana kadar niye böyle bir program çıkarmamış olması ve bu zamanda çıkarması cf-sli öteden beridir kullanılan bir sistem yanlış hatırlamıyorsam linki bulamadım ryan smith frapsın hesaplamasında bile faklılıklar oluştuğunu söylüyordu uzunca bir makale idi bulursam pm atarım




  • Alexey Nicolaychuk riva tunerin yaratıcısı FCAT'in renkli barını entegre etmiş ve msi ile evgaya yollamış msi after burnerın 3beta8 ve evga precisionun 4.1.0'unda olacağını söylemiş. Capture hardware'i ve extraction pluginleri olmadan ne işe yarar artık göreceğiz, en azından kendimiz kayıt aldığımızda sıkışan frameleri görebiliriz :P


    http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=376094&highlight=FCAT&page=4 (91. post ve sonrası)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hanibal187

    Alexey Nicolaychuk riva tunerin yaratıcısı FCAT'in renkli barını entegre etmiş ve msi ile evgaya yollamış msi after burnerın 3beta8 ve evga precisionun 4.1.0'unda olacağını söylemiş. Capture hardware'i ve extraction pluginleri olmadan ne işe yarar artık göreceğiz, en azından kendimiz kayıt aldığımızda sıkışan frameleri görebiliriz :P


    http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=376094&highlight=FCAT&page=4 (91. post ve sonrası)

    Çok güzel haber. paylaşım hızı diye buna "şipşak paylaşım" derim ben




  • Framelerin tamamı aynı makinada capture edilince, o barlarda farklılaşma görülmemesi gerek, sonuçta belli bi displaye verilmek yerine kayıt edilecek(burda darboğaz kayıt hızı olacak aynı makinada capture edildiği için). Sorun zaten capture kartının 60 fps limiti olmasından dolayı kaynaklanıyor. 120 fps capture yapabilse nasıl sonuç vereceği belli değil(60 vs 120hz monitör farkı gibi).

    Burda runt frameler eğer GPU'nun baştan aşağı render ettiği frameler ise, driverda yapılacak büyük değişiklik sonrasında aşa yukarı aynı FPS leri vermeye devam eder yine. Ama TR'deki bikaç ss de bahsettiği gibi, bu runt frame tamamen render edilmiş frame değilde 2 önceki frame'in kalıntısı ise o zman daha fazla ayar gerekir, belki kartın performansı düşer.

     Nvidia'nın Yeni Frame Inceleme-Analiz Programı

    Bu ss deki en üstteki sarı kısmın başlı başına render edilmiş bi frame mi, yoksa 2 önceki frameden gelen kalıntı mı olduğunu bilmenin imkanı yok. Çünkü bunu ayırt etmeyi sağlayacak timestamp yok. Ama renk kodunun sırasını biliyoruz, beyazdan 2 önceki frame sarı mutlaka ondan kalmıştır diyoruz ama bunun garantisi yok. Çünkü dediğim gibi o küçük sarı kısım render edilmiş frame mi 2 önceki frame'in kalıntısı mı belli değil.

    O renkli bar ilave veri taşıyacak kadar geniş, oraya timestamp eklenebilir (30byte veri taşıyabilir). O zman yukardki ss de olduğu gibi, bunun render edilmiş bi frame mi olduğu, öneki frame'in kalıntısı mı olduğu hakkında fikir verebilir. çünkü tekrarladığım gibi bunun 2 önceki frameden gelen kalıntı mı olduğunu, driverın kafasının karışıp tekrardan aynı frame'i render etmeye mi kalktığını bilmiyoruz.

    Gereksiz yere ortalığı velveleye vermenin de anlamı yok bana göre.




  • Umalım ki idda ettiğiniz gibi bir teknil değerlendirme hatası olsun. bizim karizma çizileceğine, moralimiz bozulacağına pcper.com un karizma çizilsin Overlay modun da söylediklerin geçerli olur mu acaba?
  • SS deki beyazın üstündeki sarı şeyin nerden geldiğini bilmiyoruz. TR de bunun önceki frameden gelen kalıntı olduğunu söylüyorlar (ama esasen tahmin bu). Önceki frame dediği de 2 frame öncesi. Sarı >> Turuncu >> beyaz şeklinde ilerliyor renkler videoda, frame frame ilerletince görülüyor zaten.

    CF'de o beyazın üstündeki sarı kısım'ın nereden geldiği belli değil, başlı başına render mı edilmeye çalışılmış belli değil, yada dendiği gibi 2 frame öncesinden bi tür kalıntı sızıntı mı olduğu tam net değil.

    Şimdi onun FPS'ye sayılması doğru değil ona bişey dediğim yok. Driver ile onu düzeltecekler. Ama bu CF'de ortalama performansı düşürecek mi , Yada AMD bunu bilerek mi yapıyor büyük soru bu.

    TR nin dediğine göre şimdiye kadar frame latency ile ilgili şeylere AMD hiç dikkat etmemiş, çünkü gerçekten böyle bi sorun olduğunu bile bilmiyor / düşünmüyormuş. TR ms olayını gösterince, hmm doğru kabahatimiz var demiş AMD, ayar vermişler, Skyrimde faln düzelme var, hatta tek kartta %13 civarında perf artmış. Diğer taraftan i5 2500k + 6950 'de Skyrim'de affinity değiştrince takılmalar düzeliyor, o da işin başka bi yanı. Yani AMD'nin "sorun bizim dışımızda başka şeylerden de kaynaklanıyordur" derken haklılık payı var.

    Bu sızıntı mı yoksa tam render edilmş frame mi ne olduğu %100 belli olmayan frameler düzeltildiği zman , AMD kartların verdiği FPS düşerse o zman işte baya baya bi çalışa yapmaları lazım.

    Farklı yerlerdeki resimlere bakarsak, o runt denen frame'de gerçek içerik var ama ekranda çok kısa bi süre gözüküyorlar. Bir nevi off screen gibi duruyor. Yani frame in %98'lik kısmı gözükmüyor ekran dışında. Yine AMD tarafından ancak bilinebilecek kısım : o frame'in tamamı render edildi mi, yoksa sadece %2'lik kısmı mı render edildi??

    Renkli barlarda timestamp olmamasının yanı sıra, bu runt denilen çok küçük barların tam rendered frame mi yoksa kalıntı mı olduğunu da bilemiyoruz ya, şimdi başka bi soru var, bu ikisinin arasında bi soru : Ya bu runt frame tam render edilmiş frame değil de, kısmi olarak render edilmiş bi frame ise ne olacak? Bu sistem ile bunu da bilme şansımız yok. Yani gpu tam bi Frame'in %5'i kısmını işlemiş, sonradan stall yemiş ve o işi bırakmış mı? Bunu bilemeyiz bu sistem ile. Nvidia'da böyle bişeyin olacağını düşünmemiş ki bi tür indexleme sistemi eklememiş.

    Eğer runt frameler, gerçek içerik içermesine rağmen kısmı olarak render edilmişler ise başka sorun var. Eğer tam render edilmiş frame ise GPU iş yapıyor ama ekrana gelmiyor demek.

    Bide "Dropped Frame" ler var. Hiç gösterilmeyen frameler. Bunlar FPS hesabına katılıyor mu , GPU bunları render ediyor mu bunun detayı yok bu sistemde, AMD hariç bunu bilebilecek kimse yok.

    TR'de "Dropped Frame" olayını göstermişler, ama runt+dropped örneği göstermemişler


    BF3 resim bu TR'deki, arada kalmış frame "runt" frame
     Nvidia'nın Yeni Frame Inceleme-Analiz Programı


    Ordaki barların olması gereken hali : Cyan >> bordo >> gri şeklinde aşağıdaki gibi olması gerek
     Nvidia'nın Yeni Frame Inceleme-Analiz Programı



    Bordo bar hiç yok, Drop edilmiş. Ama iki bar arasında 1 tane runt frame var. Yukarıda yazdıklarımda, bazı runt frameler 2 kare öncesinden gelmiş gibi gözüküyo dedim ya, burda da aradaki runt frame, 2 kare sonrasından gelme. Cyan >> Bordo >> Gri >> magneta >> olive şeklinde overlay kodluyor. Ama arada bordo kayıp, onun yerine Gri'den +2 frame sonradan gelen frame runt olarak var.

    Ben büyük ihtimalle bütün o framelerin, dropped edilenler dahil tam olarak render edildiklerini düşünüyorum. Frame-buffer'a yazılmadan ekranda gözükme ihtimali yok sonuçta, ama frame bufferdan ekrana yollanmadan önce üstüne başka şeyler yazılıyor gibi geliyor. Yani ciddi ciddi bi sorun var aslında.

    Ama bunu düzeltebilirlerse eğer, Nvidia ile aralarında fark AMD lehine açılır (önceki driverların Skyrimde faln biraz perf. arttırması gibi ).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hanibal187

    Alexey Nicolaychuk riva tunerin yaratıcısı FCAT'in renkli barını entegre etmiş ve msi ile evgaya yollamış msi after burnerın 3beta8 ve evga precisionun 4.1.0'unda olacağını söylemiş. Capture hardware'i ve extraction pluginleri olmadan ne işe yarar artık göreceğiz, en azından kendimiz kayıt aldığımızda sıkışan frameleri görebiliriz :P


    http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=376094&highlight=FCAT&page=4 (91. post ve sonrası)

    Dediğiniz bar bu resimdeki en alttaki galiba şu anda precisionu indirince kullanılabiliniyor.

     Nvidia'nın Yeni Frame Inceleme-Analiz Programı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Poyri!!!

    quote:

    Orijinalden alıntı: hanibal187

    Alexey Nicolaychuk riva tunerin yaratıcısı FCAT'in renkli barını entegre etmiş ve msi ile evgaya yollamış msi after burnerın 3beta8 ve evga precisionun 4.1.0'unda olacağını söylemiş. Capture hardware'i ve extraction pluginleri olmadan ne işe yarar artık göreceğiz, en azından kendimiz kayıt aldığımızda sıkışan frameleri görebiliriz :P


    http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=376094&highlight=FCAT&page=4 (91. post ve sonrası)

    Dediğiniz bar bu resimdeki en alttaki galiba şu anda precisionu indirince kullanılabiliniyor.

     Nvidia'nın Yeni Frame Inceleme-Analiz Programı

    http://youtu.be/CsHuPxX8ZzQ?t=2m38s

    soldaki çıkan renkli çubukları entegre etmiş.

    "I'm glad to say that I've added support for it so it will be possible to enable FCAT color overlay via both MSI Afterburner and EVGA Precision."



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hanibal187 -- 29 Mart 2013; 17:15:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hanibal187

    quote:

    Orijinalden alıntı: Poyri!!!

    quote:

    Orijinalden alıntı: hanibal187

    Alexey Nicolaychuk riva tunerin yaratıcısı FCAT'in renkli barını entegre etmiş ve msi ile evgaya yollamış msi after burnerın 3beta8 ve evga precisionun 4.1.0'unda olacağını söylemiş. Capture hardware'i ve extraction pluginleri olmadan ne işe yarar artık göreceğiz, en azından kendimiz kayıt aldığımızda sıkışan frameleri görebiliriz :P


    http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=376094&highlight=FCAT&page=4 (91. post ve sonrası)

    Dediğiniz bar bu resimdeki en alttaki galiba şu anda precisionu indirince kullanılabiliniyor.

     Nvidia'nın Yeni Frame Inceleme-Analiz Programı

    http://youtu.be/CsHuPxX8ZzQ?t=2m38s

    soldaki çıkan renkli çubukları entegre etmiş.

    "I'm glad to say that I've added support for it so it will be possible to enable FCAT color overlay via both MSI Afterburner and EVGA Precision."

    Bende diğeri baya eski diyecektim. Güzel olmuş bunuda koymaları.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    SS deki beyazın üstündeki sarı şeyin nerden geldiğini bilmiyoruz. TR de bunun önceki frameden gelen kalıntı olduğunu söylüyorlar (ama esasen tahmin bu). Önceki frame dediği de 2 frame öncesi. Sarı >> Turuncu >> beyaz şeklinde ilerliyor renkler videoda, frame frame ilerletince görülüyor zaten.

    CF'de o beyazın üstündeki sarı kısım'ın nereden geldiği belli değil, başlı başına render mı edilmeye çalışılmış belli değil, yada dendiği gibi 2 frame öncesinden bi tür kalıntı sızıntı mı olduğu tam net değil.

    Şimdi onun FPS'ye sayılması doğru değil ona bişey dediğim yok. Driver ile onu düzeltecekler. Ama bu CF'de ortalama performansı düşürecek mi , Yada AMD bunu bilerek mi yapıyor büyük soru bu.

    TR nin dediğine göre şimdiye kadar frame latency ile ilgili şeylere AMD hiç dikkat etmemiş, çünkü gerçekten böyle bi sorun olduğunu bile bilmiyor / düşünmüyormuş. TR ms olayını gösterince, hmm doğru kabahatimiz var demiş AMD, ayar vermişler, Skyrimde faln düzelme var, hatta tek kartta %13 civarında perf artmış. Diğer taraftan i5 2500k + 6950 'de Skyrim'de affinity değiştrince takılmalar düzeliyor, o da işin başka bi yanı. Yani AMD'nin "sorun bizim dışımızda başka şeylerden de kaynaklanıyordur" derken haklılık payı var.

    Bu sızıntı mı yoksa tam render edilmş frame mi ne olduğu %100 belli olmayan frameler düzeltildiği zman , AMD kartların verdiği FPS düşerse o zman işte baya baya bi çalışa yapmaları lazım.

    Farklı yerlerdeki resimlere bakarsak, o runt denen frame'de gerçek içerik var ama ekranda çok kısa bi süre gözüküyorlar. Bir nevi off screen gibi duruyor. Yani frame in %98'lik kısmı gözükmüyor ekran dışında. Yine AMD tarafından ancak bilinebilecek kısım : o frame'in tamamı render edildi mi, yoksa sadece %2'lik kısmı mı render edildi??

    Renkli barlarda timestamp olmamasının yanı sıra, bu runt denilen çok küçük barların tam rendered frame mi yoksa kalıntı mı olduğunu da bilemiyoruz ya, şimdi başka bi soru var, bu ikisinin arasında bi soru : Ya bu runt frame tam render edilmiş frame değil de, kısmi olarak render edilmiş bi frame ise ne olacak? Bu sistem ile bunu da bilme şansımız yok. Yani gpu tam bi Frame'in %5'i kısmını işlemiş, sonradan stall yemiş ve o işi bırakmış mı? Bunu bilemeyiz bu sistem ile. Nvidia'da böyle bişeyin olacağını düşünmemiş ki bi tür indexleme sistemi eklememiş.

    Eğer runt frameler, gerçek içerik içermesine rağmen kısmı olarak render edilmişler ise başka sorun var. Eğer tam render edilmiş frame ise GPU iş yapıyor ama ekrana gelmiyor demek.

    Bide "Dropped Frame" ler var. Hiç gösterilmeyen frameler. Bunlar FPS hesabına katılıyor mu , GPU bunları render ediyor mu bunun detayı yok bu sistemde, AMD hariç bunu bilebilecek kimse yok.

    TR'de "Dropped Frame" olayını göstermişler, ama runt+dropped örneği göstermemişler

    Bordo bar hiç yok, Drop edilmiş. Ama iki bar arasında 1 tane runt frame var. Yukarıda yazdıklarımda, bazı runt frameler 2 kare öncesinden gelmiş gibi gözüküyo dedim ya, burda da aradaki runt frame, 2 kare sonrasından gelme. Cyan >> Bordo >> Gri >> magneta >> olive şeklinde overlay kodluyor. Ama arada bordo kayıp, onun yerine Gri'den +2 frame sonradan gelen frame runt olarak var.

    Ben büyük ihtimalle bütün o framelerin, dropped edilenler dahil tam olarak render edildiklerini düşünüyorum. Frame-buffer'a yazılmadan ekranda gözükme ihtimali yok sonuçta, ama frame bufferdan ekrana yollanmadan önce üstüne başka şeyler yazılıyor gibi geliyor. Yani ciddi ciddi bi sorun var aslında.

    Ama bunu düzeltebilirlerse eğer, Nvidia ile aralarında fark AMD lehine açılır (önceki driverların Skyrimde faln biraz perf. arttırması gibi ).

    Dostum o yazdığın şeylerin tamamını okudum..

    işte! o bir arada bir derede kalan frame ler frame cikleri FRAPS ve türevi benchmarklar paldırküldür bunları FPS diye sayıyor, bize de SCALING ve dolayısıyla FPS yüksek diye yediriyorlarmış. Belki bilinçli değil ama olay bu

    quote:

    TR nin dediğine göre şimdiye kadar frame latency ile ilgili şeylere AMD hiç dikkat etmemiş, çünkü gerçekten böyle bi sorun olduğunu bile bilmiyor / düşünmüyormuş. TR ms olayını gösterince, hmm doğru kabahatimiz var demiş AMD, ayar vermişler


    Bak buna çok güldüm Yanlış anlama senin hikayelemene bir şey dediğim yok. Bunlara siz dikkat etmeyeceksiniz de kim dikkat edecek di mi? İşte böyle fırsat verirsen (rakip firmaya) nVidia ya o da yakaladımı affetmez, hemen öper.
    />
    />



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 29 Mart 2013; 19:11:07 >




  • Umarim nVidia ile AMD arasindaki bu atisma bilmeyenler'e, birden fazla GPU'yu kullanmanin ne kadar (gereksiz bile diyemiyorum) kotu bir sey oldugunu gosterir ve ispatlar, hem SLI hem CF icin, he render vb seyler icin olabilir ama oyun icin ASLA VE ASLA.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Statistik -- 29 Mart 2013; 19:39:00 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Direk AMD'ye, AMD kandırıyor dmemek lazım, çünkü sorun diye gözüken şeyin ne olduğunu bilmiyoruz. Düzgüncene yazmıştım, sonra vazgeçtim.

    Eğer AMD'de GPU, bu "runt / dropped " frameleri gerçekten işlemiyorsa , gpu kullanımı programa yansımasa bile GPU'nun boş kaldığı süre yeterince çok oluyor demek bu. TR'nin BF3'deki örneğine bakarsak, 50 Frame'den 15-20 tanesi bu FCAT tarafından yok sayılıyor. Eğer bu 50 frame'lik zman boyuca 20 frame'i hemen hiç iş yapmadan çiziyorsa gpu , yani o sahnenin sadece %5'lik kısmını çizecek kadar çalışıp sonra başka bişey yapmıyorsa, AMD düzletmeler sonrasında büyük bi performans artışına kavuşacak demektir. Çünkü ortalaması 15 ms civarlarına inmiş olacak.

    O yüzden AMD yalancı, iş yapmadan frame'leri çizmiş giib gösteriyor dememek lazım.
  • Evga precision 4.1.0 sürümü çıktı fakat oyun içinde ekranda görünmesini istediğimiz özellikleri işaretlediğimiz bölümden ayar yapamıyorum.Sürüm notlarına göre bu sürüme FCAT eklenmiş.
  • fcat değil o, renk kodlarını ekleyen overlay zımbırtısı. Fcatten bahsedebilmek için capture sistemi ve bunu inceleyecek yazılım lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    fcat değil o, renk kodlarını ekleyen overlay zımbırtısı. Fcatten bahsedebilmek için capture sistemi ve bunu inceleyecek yazılım lazım.

    Doğru haklısınız o kısmı atlamışım,şuna Fcatın alt yapısı eklenmiş diyeyimde düzeltmiş olayım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurmurat360x -- 6 Nisan 2013; 20:32:54 >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.