Şimdi Ara

Octavia A5 FL İncelemem

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
1
Favori
5.896
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. Ekim ayının sonunda bir adet 1,6 MPI motor Ambiente Optimal manuel vites beyaz renkte bir Octavia satın aldım. Şu an itibariyle 15.601 km'de araç. Bazı özelliklerini, hoşuma giden veya ters tepen yönlerini sizinle paylaşmak istedim.

    Öncelikle neden Octavia? Açıkçası yeni kasa Superb kullanmam ile Skoda'ya bakış açım değişti (dayımındı). Mevcut Corolla 6 yaşını doldurmuştu, yakıt, performans ve ikinci el piyasası açısından gayet iyiydi (lpg hiç takılmadı). Bu durumu göz önüne alarak sahibinden.com aracılığı ile 26,200 TL'ye satılan Corolla'nın yerini doldurmak lazım. Fluence, Cruze, Jetta, Cee'd ve Astra ile de test sürüşlerine çıktım. Karar Octavia oldu. Buyrun hem ilk andaki; hem de 15.000 km sonraki görüşlerime.

    Önce olumsuz yanlarından başlayalım. En büyük sıkıntım yakıt. Garanti sıkıntısı yaşamamak için aldığım bayide taktırmayı düşünüyorum lpg'yi, ancak bir türlü İstanbul'a gidemediğimden bu mümkün olmadı. Tüp parası neredeyse çıkardı şimdiye :) aşağıya yol bilgisayarının bugünkü verilerini koydum. Sabah Eskişehir-Kütahya arası değerler sağ üstte "1" numarası verilen hafızada. Yaklaşık 3 haftalık depo fulledikten sonraki veriler de "2" numaralı bellekte. Karma kullanım (2 numaralı) ortalama 8,5 lt/100 km, kat edilen yol 509 km, ortalama 26km/saat hız ile 19 saat 34 dakikalık sürüşün değerleri. ufak bir hesapta 43,265 lt benzin yaktığım ortaya çıkıyor. 4,39 TL kurşunsuz benzinin litresi. 189,93 lira yapıyor 509 km için. Özetle kilometrede 37 kuruş gibi bir değer söz konusu. Gayet fazla. LPG ile halllolur diye ümit ediyorum.

    Bir diğer sıkıntım Kütahya'ya en yakın yetkili servisin Bursa olması. Zaten yakıt sorunum var, bir de bakım için bir bakım parası da benzine vermek gözüme geliyor. Bu yüzden 15.000 km'yi geçen aracı bir bahane bulup da servise götüremedim (bakım periyodu 15.000 km). Yazdan yaza denk gelmesini umut edip bu periyodu tatil zamanına denk getirip sıkıntı yaşamamaya çalışıyorum.

    Söylediğim gibi araç Ambiente Optimal donanım sınıfında. kabaca abs-asr-4 hava yastığı-cruise control-ön yolcu orta kol dayama (klimalı) - MFD gibi özellikler var. Olsaydı iyi olurdu denebilecek özellikler ESP (corolla'da da yoktu, bu yüzden eksikliğini hissetmiyorum ama piyasada "aa esp'siz araba kaldı mı" gibi bir ifade var. bilemiyorum), klimatronik (corollada otomatik klima vardı, 23 dereceye ayarlardın kendi hızlandırır yavaşlatır alttan mı üstten mi hava vereceğini ayarlardı. Bu donanım seviyesinde büyük eksik), yağmur sensörü (hakkaten tembelliğe çok alıştırıyormuş, ilk günlerde yolun görünmediğini fark edip silecek kolunu çekmek çok zamanımı aldı:) ) ve arka yolcular için kol dayama.

    Genel olarak; ön göğüs, vites topuzu, el freni, orta konsol ve ön cam başlangıç yerlerindeki döşeme yumuşak kaplama veya deri. Bu durum araçtan çıtırtılar gelmesini engelliyor (henüz bir rahatsız edici sesimiz yok çok şükür). Kaliteli hissi veriyor ancak tekstilci veya döşemeci olmadığım için kalitesini bilemeyeceğim. Yalnız niye aynı döşemeyi arka cam dipleri için yapmamışlar çok merak ediyorum. O kadar maliyetli veya sınıf atlatacak bir şey olduğuna inanmıyorum açıkçası. Tırnağınızı sürttüğünüzde hatır hutur ses geliyor bildiğiniz. Sizi saran koltuklar kendinizi güvende hissetmenize yardımcı oluyor ancak biraz yumuşak kalmışlar sanki. Koltukların ergonomisi tamamen yolcunun rahatlığı odaklı. Zaten aracın iç mekan ferahlığını siz bir kere binmeden anlatabileceğimi sanmıyorum. arka yolcu diz mesafesi gayet iyi (7 kişilik 70 kmlik yolculukta şoför ve ön yolcu koltuğunun arkasında yere iki kişi oturmuşluğu var). Ancak görüş alanı konusunda sorun yaşıyorum, ön cam sağ-sol çıtaları biraz fazla kalın gibi, bu da özellikle kavşaklarda motorsiklet ve bisiklet gibi taşıtların görülmesini zorlaştırıyor gibi geldi. Uzayıp kısalabilen orta kol dayama birimi farklı sürüş stillerine uyum sağlamak hedeflenerek üretilmiş. Üstelik içi klimaya bağlı bir soğutucu. Sıcak bir kutu içeceği soğutmak çok uzun zaman alıyor ama en azından soğuk tutma işinde hiç fena değil. Hemen arkasında bulunan arkadaki yolcular için tasarlanmış petekler (tam ismini bilmiyorum fanın üfleme birimi), klimayı sadece ön cam veya üst konumuna geldiğinde çalışıyor. zaten soğutma amaçlı klima üstten, ısıtma amaçlı ise alttan (ayaklardan) verilmeli ısınan hava yükselir mantığına göre. Bu yüzden ince ama doğru düşünülmüş.

    560 lt'lik ve optimal tasarlanmış bagaj sizi cezbediyor adeta. Octavia'nın benim için en can alıcı kısmı genel olarak genişliğü/büyüklüğü (madem öyle niye cee'd baktın diyeceksiniz, o biraz keyfi oldu :) ) ve bu durum bagajda had safhada. Üstelik facelift olmasının özelliği arka camın da yükselmesi, size çok büyük yükleme kolaylığı sağlıyor. arka koltukları yatırıp bacaklarımı bagaja doğru uzatıp bir kaç saat kestiresim var bir gün :)

    205/55/R16 lastik seçimleri kış koşulları için zorluk çıkartıyor. Kütahya'yı bilen bilir 3 ay kar kalkmaz kolay kolay. Kış lastiği de ne yazık ki pek fayda etmiyor kar/buz zeminde geniş lastiklerden dolayı (basınç denklemi: P=G/S, temas alanı büyüdükçe basınç düşer, lastiğin hakimiyeti azalır).

    Bir de ön silecekler kalkmıyor bu durumu çözebilmiş değilim. Bildiğiniz camı falan silerken silecekler dikilir ya, o olmuyor işte. Silecekleri gizlemek için 0 konumundayken ön kaput altına saklanacak şekilde tasarlamışlar. Bu yüzden kaldırdığınızda kaputa çarpıyor. Ya ben beceremedim ya da gerçekten böyle. Ayrıca cam suyunu doldurudğunuz haznenin ağzında ufak bir süzgeç var, suyun içinde bir şeyler varsa inmemesi için, ince bir detay ama size düşünüldüğünüzü, önem gördüğünüzü hissettiriyor. Güzel bir detay.

    Swing adı verilen radyo/cd çalar sistemi oldukça kullanışlı. Corolla'da kontak kapalıyken teyp çalışmazdı, önlem amaçlı olası akü zayıflamalarına karşı. Octavia'da ise kontak kapalıyken de çalışıyor, ancak 5 veya 10 dakika sonunda eğer işlem yapılmamışsa kendisini kapatıyor. Radyodayken sağ taraftaki yuvarlak ayar düğmesine (ses için olan değil) bastığınızda frekansı arttırarak ilk frekansı çalıyor, bu esnada ekranda "skip" ve "ok" seçenekleri var, skip tuşuna basarsanız direk bir üsttekini arıyor, ok tuşuna basarsanız sesi biraz yükseltip o kanalda kalmanızı sağlıyor. Hiç bir tuşa basmazsanız 10 saniye çalıp otomatik olarak skip ediyor. Ancak direksiyondan müzik sisteminin kontrolü zor oluyor. Özellikle manevra anlarında veya direksiyonu 90 dereceden fazla kırmanız gereken yerlerde elimin ayası çok fazla ses düğmesiyle temas edip aniden ses artma/azalma durumlarına sebep oluyor. Ya direksiyon tutuş şeklim yanlış, (saat 3-9 yönlerinde konumlandırılmış bu butonlar bu arada), ya da genel bir sorun.

    Özet olarak hacim, malzeme kalitesi, konfor, yol tutuş, motor (lpg uyumu, 15.000km bakım periyodu, sanayide herhangi bir ustanın bile anlıyor oluşu) ve tasarım benim için artı yönleri. Performans ve yakıt şu an negatif yönleri. 43.000 liraya sıfır olması şartıyla daha iyi bir araç bulamadım o zaman. Zamanla değişen bir şeyler olduğunda burada paylaşacağım. Saygılar






    Octavia A5 FL İncelemem



    Octavia A5 FL İncelemem



    Octavia A5 FL İncelemem



    Octavia A5 FL İncelemem



    Octavia A5 FL İncelemem



    Octavia A5 FL İncelemem



    Octavia A5 FL İncelemem



    Octavia A5 FL İncelemem



    ilk iletiye eklemek istiyorum. araç 17.000 km'ye geldi, yaklaşık 16,000 km'de Antalya Çağ Otomotiv'de 15,000 km bakımına soktum aracı. 295 TL ödedim, 5 lt motor yağı, hava filtresi, yağ filtresi, polen filtresi vs gibi değişimler söz konusu. Bir de yazılım ile viraj assistler devreye sokuldu, bunun için ücret talep edilmedi.

    Ayrıca bugün lpg montajı için aracı yetkili servis ve bayi olan Oğuşlar Grup'a teslim ettim. LPG için gerekli bilgileri de buraya aktaracağım.

    Aracım artık LPG'li :)

    Yetkili servis ve satın aldığım bayii olan Ümraniye Oğuşlar Grup anlaşmalı zavoli takıyordu garantiden çıkmadığını vaat ederek. Ümraniye Zavoli Polaris İstanbul Bölge Distribütörlüğü ile anlaşmalılarmış. Aracın montajı tamamlandıktan sonra sormam ve görmem gereken bazı şeylerin de cevabını alarak parayı vermeden iki tur attım, belirmesi muhtemel problemlere karşı korkuyordum çünkü; ben en azından, hiç sorun yaşamasam bile aracın çekişten düşeceğini beklerken o bile olmadı, beklediğimden çok iyiydi aracın durumu. sağolsunlar 30 liralık da gaz almışlar, klimayı açtım, farları, 4lü flaşörleri açtım, benzine geçtim, gaza geçtim, tekrar benzine geçtim, gaza geçtim (araç hareket halinde iken) en ufak bir titreşim veya sarsıntı bile söz konusu olmadı. sonra gittim ödemeyi yaptım :) depoyu fulledim, km sayacını sıfırladım, direk yola çıktım, Ümraniyeden sırasıyla Maltepe, Çengelköy, geri dönüp Beylerbeyinden ana yol ve Kütahyaya doğru yola çıktım. yaklaşık 55 kmsi şehir içi trafiği (saat 18 suları e5, sürekli dur kalk şeklinde) İzmit'e varmadan lpg göstergesi kırmızıya düştü (klima sürekli açık), sağlam olsun diye gene doldurdum, yaklaşık km sayacı 125 km civarıydı 22 tl lira gaz aldı tank (2.51 litre fiyatı, BP'den aldım otobanda Burger King'in, İpek pişmaniyenin olduğu istasyon). Şamandıra ayarının oldukça yanlış olduğu anlaşıldı burada ama tek sıkıntı bu olsun önemsiz :) Kütahyaya geldiğimde km sayacı tam olarak 395ti, gene doldurdum ve 53 lira gaz ile doldu tank. Yani toplam yol: 395 km(55i dur kalk yapılan şehir içi), toplam yakıt(klima yolun yüzde 70-80inde açık, 5 yolcu, bagaj yaklaşık 40 kilo yüklü): 75 TL. Bir kilometrede 0.189 lira gaz, 100 kilometrede 18.9 lira, yani 7.52 litre gaz yakmış 100 kilometrede. İstanbula giderken 6.3 lt benzin 100 km'de hesabını yapmıştım. Benzini 4.57den almıştım, 100 km'de 28.791 liraya tekabül ediyor.

    Çok uzattım; özet: Montajdan, aracımın konforundan ve performansından gayet memnunum ve lpg bana yaklaşık yüzde 35 civarında "yakıt tasarrufu" sağlamakta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi obbattaloglu -- 18 Şubat 2019; 14:37:12 >







  • Çok başarılı ve aydınlatıcı bir değerlendirme olmuş. Teşekkürler. Ben de 2011 Aralık ayında aynı sizin gibi beyaz optimal aldım ve henüz 400 km.de iken brc marka lpg takdırdım ve şu an aracım 13000 küsur kilometre de. Benim bu aracı seçmemde ki 1'inci öncelik lpg ile mükemmel uyumlu bir motoru olması idi. Fiyatı ve bagajı seçmemde ki diğer önemli özellikleriydi. Bende aracımı aldığımdan dolayı ve lpg taktırdığımdan dolayı çok memnunum. Hiçbir sıkıntım yok. Silecek mevzusunu ben de tam anlayamadım ama kontağı kapattıktan sonra sanki siilecekler aşağıya inip kilitleniyor gibime geldi.(yanılıyor olabilirim) Amasya da ikamet ediyorum ve aracı aldıktan sonra ilk yaptığım işlerden biri de 4 adet kışlık lastik almak oldu. Üzerinde ki sert contı lerle kıyaslayınca kışın bayağı bir artısı oluyor tavsiye ederim. Bir de arka camlara 2 ön iki cama da 1 numara siyah film yaptırttım tavsiye edrim çok güzel duruyor. benim beğendiğim özelliklerden biri de asr 'si (kışın çok faydalı) ve arka ayaklara üfleyen koltık altı kalorifer sistemi. bundan önceki aracım megane 2 idi. 3 sene benzinli, 4 sene lpg li binmiştim. tahmini 105000 km. lpg ile bindim ve şöyle düşündüm: "Km'de 10 kuruş az yaksam 100.000 km'de 10.000 tl. yapar. Aracı ikinci elde 15000 tl. ye bile satsam zarar etmem...."




  • quote:

    Orijinalden alıntı: möhkem

    Çok başarılı ve aydınlatıcı bir değerlendirme olmuş. Teşekkürler. Ben de 2011 Aralık ayında aynı sizin gibi beyaz optimal aldım ve henüz 400 km.de iken brc marka lpg takdırdım ve şu an aracım 13000 küsur kilometre de. Benim bu aracı seçmemde ki 1'inci öncelik lpg ile mükemmel uyumlu bir motoru olması idi. Fiyatı ve bagajı seçmemde ki diğer önemli özellikleriydi. Bende aracımı aldığımdan dolayı ve lpg taktırdığımdan dolayı çok memnunum. Hiçbir sıkıntım yok. Silecek mevzusunu ben de tam anlayamadım ama kontağı kapattıktan sonra sanki siilecekler aşağıya inip kilitleniyor gibime geldi.(yanılıyor olabilirim) Amasya da ikamet ediyorum ve aracı aldıktan sonra ilk yaptığım işlerden biri de 4 adet kışlık lastik almak oldu. Üzerinde ki sert contı lerle kıyaslayınca kışın bayağı bir artısı oluyor tavsiye ederim. Bir de arka camlara 2 ön iki cama da 1 numara siyah film yaptırttım tavsiye edrim çok güzel duruyor. benim beğendiğim özelliklerden biri de asr 'si (kışın çok faydalı) ve arka ayaklara üfleyen koltık altı kalorifer sistemi. bundan önceki aracım megane 2 idi. 3 sene benzinli, 4 sene lpg li binmiştim. tahmini 105000 km. lpg ile bindim ve şöyle düşündüm: "Km'de 10 kuruş az yaksam 100.000 km'de 10.000 tl. yapar. Aracı ikinci elde 15000 tl. ye bile satsam zarar etmem...."



    cevabınız için teşekkürler :) motorun lpg uyumunu biliyorum, yaptığınız hesap da çok doğru fakat km'de 10 krş fark eder mi? o kadar sanmıyorum. Bir de bahsettiğim yol yaklaşık 400 km, bir de bunun sızdırmazlık raporu, ruhsata işlenmesi vs bana hem vakit hem nakit yönünde pahalıya patlayacak. Bakalım kış olmadan bi taktırmak lazım...

    Silecek konusunda haklısınız, normalde silecekler daha aşağıda ancak kontağı kapattığınızda ufak bir "tık" sesi ile silecekler biraz daha yükseliyor. 2-3 lastikçi dolaştım fiyat aldım, ama en son tanıdığım bir ağabeyime gittim "geniş lastikte çok randıman elde edemezsin bence satmayayım sana" yorumunu yaptı. E adam para kazanacak, o bile bunu dediyse gerek görmedim. Bir kışı atlattık çok şükür kazasız :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: möhkem

    Çok başarılı ve aydınlatıcı bir değerlendirme olmuş. Teşekkürler. Ben de 2011 Aralık ayında aynı sizin gibi beyaz optimal aldım ve henüz 400 km.de iken brc marka lpg takdırdım ve şu an aracım 13000 küsur kilometre de. Benim bu aracı seçmemde ki 1'inci öncelik lpg ile mükemmel uyumlu bir motoru olması idi. Fiyatı ve bagajı seçmemde ki diğer önemli özellikleriydi. Bende aracımı aldığımdan dolayı ve lpg taktırdığımdan dolayı çok memnunum. Hiçbir sıkıntım yok. Silecek mevzusunu ben de tam anlayamadım ama kontağı kapattıktan sonra sanki siilecekler aşağıya inip kilitleniyor gibime geldi.(yanılıyor olabilirim) Amasya da ikamet ediyorum ve aracı aldıktan sonra ilk yaptığım işlerden biri de 4 adet kışlık lastik almak oldu. Üzerinde ki sert contı lerle kıyaslayınca kışın bayağı bir artısı oluyor tavsiye ederim. Bir de arka camlara 2 ön iki cama da 1 numara siyah film yaptırttım tavsiye edrim çok güzel duruyor. benim beğendiğim özelliklerden biri de asr 'si (kışın çok faydalı) ve arka ayaklara üfleyen koltık altı kalorifer sistemi. bundan önceki aracım megane 2 idi. 3 sene benzinli, 4 sene lpg li binmiştim. tahmini 105000 km. lpg ile bindim ve şöyle düşündüm: "Km'de 10 kuruş az yaksam 100.000 km'de 10.000 tl. yapar. Aracı ikinci elde 15000 tl. ye bile satsam zarar etmem...."


    bu arada siz söyledikten sonra fark ettim ön koltukların altında arkadaki yolcuların ayakları için bir fan olduğunu. Sadece klima alt konumda çalıştığında oradan hava geleceğini sanıyorum. Ayrıca cam filmini ben de çektirdim komple 1 numara. Bir de mesafe odaklı sesli park sensörü taktırdım. Kapı kollarını krom kapladım, basamak eşiği ve cam çitası da düşünüyorum ama bir kaç araçta görmem lazım cam çıtasını.




  • Evet. havalandırmayı ayaklara doğru verdiğinizde arka taraflarda ki koltuk altında ki havalandırmada çalışıyor. Ben park sensörünü aldığım bayiiye taktırtmıştım.
    Bu araç için çok gerekli bir şey bence. bu araçta daha önce hiç krom kaplı kol görmedim ama eminim yakışmıştır. Basamak eşiğide gayet güzel duracaktır. Aracıma bir de ilk aldığımda bagaj havuzu aldım. internette "yps plast" diye bir site var. Yanılmıyorsam Denizli de. Oradan 74 tl. gibi bir fiyata sipariş ettim. Bagaja birebir uyuyor sadece bagajda file germek için zeminde bulunan çengellerin üzerini örtüyor o da bir falçata ile halledilebilir. Kaliteli bir malzeme tavsiye ederim. Bagajda genelde çocuk arabası taşıdığımdan bagajın kirlenmesini önlüyor ve temizlenmesi çok basit. Bende aracıma kaput keçesi ve karter koruma taktırmayı düşünüyorum. ;Şimdilik bu kadar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: möhkem

    Evet. havalandırmayı ayaklara doğru verdiğinizde arka taraflarda ki koltuk altında ki havalandırmada çalışıyor. Ben park sensörünü aldığım bayiiye taktırtmıştım.
    Bu araç için çok gerekli bir şey bence. bu araçta daha önce hiç krom kaplı kol görmedim ama eminim yakışmıştır. Basamak eşiğide gayet güzel duracaktır. Aracıma bir de ilk aldığımda bagaj havuzu aldım. internette "yps plast" diye bir site var. Yanılmıyorsam Denizli de. Oradan 74 tl. gibi bir fiyata sipariş ettim. Bagaja birebir uyuyor sadece bagajda file germek için zeminde bulunan çengellerin üzerini örtüyor o da bir falçata ile halledilebilir. Kaliteli bir malzeme tavsiye ederim. Bagajda genelde çocuk arabası taşıdığımdan bagajın kirlenmesini önlüyor ve temizlenmesi çok basit. Bende aracıma kaput keçesi ve karter koruma taktırmayı düşünüyorum. ;Şimdilik bu kadar...

    ben de cam filmi, park sensörü ve karter korumayı bayide yaptırdım. Yani zaten varmış ama plastikmiş, bunu sacla kapladılar veya değiştirdiler bilmiyorum. Bagaj havuzuna ihtiyaç duymadım, kapı kollarının da fotoğrafını çekip atarım bugün buraya :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: obbattaloglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: möhkem

    Evet. havalandırmayı ayaklara doğru verdiğinizde arka taraflarda ki koltuk altında ki havalandırmada çalışıyor. Ben park sensörünü aldığım bayiiye taktırtmıştım.
    Bu araç için çok gerekli bir şey bence. bu araçta daha önce hiç krom kaplı kol görmedim ama eminim yakışmıştır. Basamak eşiğide gayet güzel duracaktır. Aracıma bir de ilk aldığımda bagaj havuzu aldım. internette "yps plast" diye bir site var. Yanılmıyorsam Denizli de. Oradan 74 tl. gibi bir fiyata sipariş ettim. Bagaja birebir uyuyor sadece bagajda file germek için zeminde bulunan çengellerin üzerini örtüyor o da bir falçata ile halledilebilir. Kaliteli bir malzeme tavsiye ederim. Bagajda genelde çocuk arabası taşıdığımdan bagajın kirlenmesini önlüyor ve temizlenmesi çok basit. Bende aracıma kaput keçesi ve karter koruma taktırmayı düşünüyorum. ;Şimdilik bu kadar...

    ben de cam filmi, park sensörü ve karter korumayı bayide yaptırdım. Yani zaten varmış ama plastikmiş, bunu sacla kapladılar veya değiştirdiler bilmiyorum. Bagaj havuzuna ihtiyaç duymadım, kapı kollarının da fotoğrafını çekip atarım bugün buraya :)

    Fotoları merakla bekliyorum...:)




  • Sileceklerin kaldırılması işi biraz garip octavialarda, ama kalkıyor. Arabayı stop ettikten sonra bir kez izin veriyor, silecek kolunun birini normal çalışma yönünde cam üzerinde çekiyor uygun yere geldiğinde ise silecekleri yukarı kaldırabiliyorsunuz. işiniz bittikten sonra bir kez daha kalkmiyor havaya. Ancak yeniden kontağı açıp biraz beklemekle yeniden kalkabiliyor. Biraz zor anlatmak, ama deneyerek bulabilirsiniz yöntemini.

    Özetle; temizlik için kalkıyorlar havaya.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vuralkan -- 12 Ağustos 2012; 11:33:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vuralkan

    Sileceklerin kaldırılması işi biraz garip octavialarda, ama kalkıyor. Arabayı stop ettikten sonra bir kez izin veriyor, silecek kolunun birini normal çalışma yönünde cam üzerinde çekiyor uygun yere geldiğinde ise silecekleri yukarı kaldırabiliyorsunuz. işiniz bittikten sonra bir kez daha kalkmiyor havaya. Ancak yeniden kontağı açıp biraz beklemekle yeniden kalkabiliyor. Biraz zor anlatmak, ama deneyerek bulabilirsiniz yöntemini.

    Özetle; temizilik için kalkıyorlar havaya.

    ne yazık ki anlamadım :) arabayı stop ettikten sonra sadece bir tanesini zorlayınca mı hareket ediyorlar yani?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: obbattaloglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: vuralkan

    Sileceklerin kaldırılması işi biraz garip octavialarda, ama kalkıyor. Arabayı stop ettikten sonra bir kez izin veriyor, silecek kolunun birini normal çalışma yönünde cam üzerinde çekiyor uygun yere geldiğinde ise silecekleri yukarı kaldırabiliyorsunuz. işiniz bittikten sonra bir kez daha kalkmiyor havaya. Ancak yeniden kontağı açıp biraz beklemekle yeniden kalkabiliyor. Biraz zor anlatmak, ama deneyerek bulabilirsiniz yöntemini.

    Özetle; temizilik için kalkıyorlar havaya.

    ne yazık ki anlamadım :) arabayı stop ettikten sonra sadece bir tanesini zorlayınca mı hareket ediyorlar yani?

    Bende tam anlayamadım. Denerken çekinirim galiba kolları kıracam felan diye..:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: möhkem

    quote:

    Orijinalden alıntı: obbattaloglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: vuralkan

    Sileceklerin kaldırılması işi biraz garip octavialarda, ama kalkıyor. Arabayı stop ettikten sonra bir kez izin veriyor, silecek kolunun birini normal çalışma yönünde cam üzerinde çekiyor uygun yere geldiğinde ise silecekleri yukarı kaldırabiliyorsunuz. işiniz bittikten sonra bir kez daha kalkmiyor havaya. Ancak yeniden kontağı açıp biraz beklemekle yeniden kalkabiliyor. Biraz zor anlatmak, ama deneyerek bulabilirsiniz yöntemini.

    Özetle; temizilik için kalkıyorlar havaya.

    ne yazık ki anlamadım :) arabayı stop ettikten sonra sadece bir tanesini zorlayınca mı hareket ediyorlar yani?

    Bende tam anlayamadım. Denerken çekinirim galiba kolları kıracam felan diye..:)

    Evet, bir tanesini çekince diğeride hareket ediyor, çok zorlamaya gerek kalmıyor. Ama o pozisyonda değilse ne kadar zorlasınızda hareket etmiyor. Kontağı her aç kapa yapışınızda bir kez izin veriyor buna. Daha sonra bir kez daha yapmak isterseniz kontağı açıp kapamak gerekiyor. Mantığını anlamadığım gereksiz bir ayrıntı yapmışlar Skoda mühendisleri.

    Çekme işlemini aynen çalışma pozisyonunda olduğu gibi silecekler cama temas ederken yapıyoruz. Uygun açıya geldiğinde yukarı kaldırıyoruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vuralkan

    quote:

    Orijinalden alıntı: möhkem

    quote:

    Orijinalden alıntı: obbattaloglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: vuralkan

    Sileceklerin kaldırılması işi biraz garip octavialarda, ama kalkıyor. Arabayı stop ettikten sonra bir kez izin veriyor, silecek kolunun birini normal çalışma yönünde cam üzerinde çekiyor uygun yere geldiğinde ise silecekleri yukarı kaldırabiliyorsunuz. işiniz bittikten sonra bir kez daha kalkmiyor havaya. Ancak yeniden kontağı açıp biraz beklemekle yeniden kalkabiliyor. Biraz zor anlatmak, ama deneyerek bulabilirsiniz yöntemini.

    Özetle; temizilik için kalkıyorlar havaya.

    ne yazık ki anlamadım :) arabayı stop ettikten sonra sadece bir tanesini zorlayınca mı hareket ediyorlar yani?

    Bende tam anlayamadım. Denerken çekinirim galiba kolları kıracam felan diye..:)

    Evet, bir tanesini çekince diğeride hareket ediyor, çok zorlamaya gerek kalmıyor. Ama o pozisyonda değilse ne kadar zorlasınızda hareket etmiyor. Kontağı her aç kapa yapışınızda bir kez izin veriyor buna. Daha sonra bir kez daha yapmak isterseniz kontağı açıp kapamak gerekiyor. Mantığını anlamadığım gereksiz bir ayrıntı yapmışlar Skoda mühendisleri.

    Çekme işlemini aynen çalışma pozisyonunda olduğu gibi silecekler cama temas ederken yapıyoruz. Uygun açıya geldiğinde yukarı kaldırıyoruz.

    Teşekkürler bilgilendirmeniz için... Söylediğiniz gibi deneyeceğim.




  • arkadaşlar aracınız hayırlı olsun bendede 2011 model dizel elegance octavıa var yakıt olarak gayet iyi yani 2.yakıt göstergesi 5,9 gösteriyor şuan 6400 km oldu aracı alalı yaklaşık 1500 km şehirdışı gerisi şehir içi kullanım . benim burada dikkatimi çeken şey yol bilgisayarının türçe olması beim aracımda böyle birşey yok aceba yeni yazılım falan mı aydınlatırsanız sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alper fatih

    arkadaşlar aracınız hayırlı olsun bendede 2011 model dizel elegance octavıa var yakıt olarak gayet iyi yani 2.yakıt göstergesi 5,9 gösteriyor şuan 6400 km oldu aracı alalı yaklaşık 1500 km şehirdışı gerisi şehir içi kullanım . benim burada dikkatimi çeken şey yol bilgisayarının türçe olması beim aracımda böyle birşey yok aceba yeni yazılım falan mı aydınlatırsanız sevinirim.

    Yol bilgisayarının içinde dil seçeneği var, oradaki diller arasından Türkçe'yi seçmen gerekiyor.Yalnız yakın zamana dek tüm VW grubu markalarda TR dil seçeneği yoktu. Ne zaman başladığını bilmiyorum, bu nedenle senin araça TR dil seçeneği olmayabilirde. Benim araç 2012 model ve TR dil seçeneği var, yoksa servis yeni yazılımla belki halleder, servise sormanda yarar var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alper fatih

    arkadaşlar aracınız hayırlı olsun bendede 2011 model dizel elegance octavıa var yakıt olarak gayet iyi yani 2.yakıt göstergesi 5,9 gösteriyor şuan 6400 km oldu aracı alalı yaklaşık 1500 km şehirdışı gerisi şehir içi kullanım . benim burada dikkatimi çeken şey yol bilgisayarının türçe olması beim aracımda böyle birşey yok aceba yeni yazılım falan mı aydınlatırsanız sevinirim.

    dizel için yakıt tabi ki sorun olmaz :) ben aldığım günden beri Türkçe seçeneği var MFD'de. Gerekli ayarları yaptığınızdan emin misniz? yazılım attırdım gündüz farları için ama dediğim gibi ondan öncesinde de TR dil desteği vardı. Ama yine de arayıp bayiyi sorun, vardır çözümü. Arada model farkı var ondan kaynaklı olabilir, bu durumda da yazılım attırılarak hallolabilir.




  • 3 agustosta octavia elegans 1.6dizel aracimi bayiden teslim aldim. Uzun yillardir yalnizca B sinifi benzinli arac kullanmis biri olarak, ilk kullanimlarda ve genel olarak dikkat edilmesi gerekenler konusundaki gorus ve onerilerinizi bekliyorum. .NOT:Son aylarda satisini ve bilinirligini kayda deger sekilde artiran genelde skoda ve ozelde octavianin daha fazla paylasimi ve daha hareketli bir forumu hakettigini dusunuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: obbattaloglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: alper fatih

    arkadaşlar aracınız hayırlı olsun bendede 2011 model dizel elegance octavıa var yakıt olarak gayet iyi yani 2.yakıt göstergesi 5,9 gösteriyor şuan 6400 km oldu aracı alalı yaklaşık 1500 km şehirdışı gerisi şehir içi kullanım . benim burada dikkatimi çeken şey yol bilgisayarının türçe olması beim aracımda böyle birşey yok aceba yeni yazılım falan mı aydınlatırsanız sevinirim.

    dizel için yakıt tabi ki sorun olmaz :) ben aldığım günden beri Türkçe seçeneği var MFD'de. Gerekli ayarları yaptığınızdan emin misniz? yazılım attırdım gündüz farları için ama dediğim gibi ondan öncesinde de TR dil desteği vardı. Ama yine de arayıp bayiyi sorun, vardır çözümü. Arada model farkı var ondan kaynaklı olabilir, bu durumda da yazılım attırılarak hallolabilir.

    Sayın obbattaloglu; Gündüz farları için yazılım attırdım demişsiniz. Nerede yaptırdınız bu işlemi? ve gündüz farları faal hale geldi mi?




  • Silecek sistemi Superb ile aynıdır diye tahmin ediyorum:

    Kontağı kapattıktan sonra silecek kolunu bir kez aşağı itin, silecek kollarını en sola alacaktır, bu şekilde kaldırabilirsiniz kolları..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mask345

    3 agustosta octavia elegans 1.6dizel aracimi bayiden teslim aldim. Uzun yillardir yalnizca B sinifi benzinli arac kullanmis biri olarak, ilk kullanimlarda ve genel olarak dikkat edilmesi gerekenler konusundaki gorus ve onerilerinizi bekliyorum. .NOT:Son aylarda satisini ve bilinirligini kayda deger sekilde artiran genelde skoda ve ozelde octavianin daha fazla paylasimi ve daha hareketli bir forumu hakettigini dusunuyorum.

    size katılıyorum, bu yüzden hep beraber bir şeyler yapmak lazım :) aracınız hayırlı olsun. Dizel araç kullanmadım, bu yüzden pek fazla yardımcı olamam size. Tek bildiğim benzinli gibi düşük devirde kullanımın biraz zor olacağı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: möhkem

    quote:

    Orijinalden alıntı: obbattaloglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: alper fatih

    arkadaşlar aracınız hayırlı olsun bendede 2011 model dizel elegance octavıa var yakıt olarak gayet iyi yani 2.yakıt göstergesi 5,9 gösteriyor şuan 6400 km oldu aracı alalı yaklaşık 1500 km şehirdışı gerisi şehir içi kullanım . benim burada dikkatimi çeken şey yol bilgisayarının türçe olması beim aracımda böyle birşey yok aceba yeni yazılım falan mı aydınlatırsanız sevinirim.

    dizel için yakıt tabi ki sorun olmaz :) ben aldığım günden beri Türkçe seçeneği var MFD'de. Gerekli ayarları yaptığınızdan emin misniz? yazılım attırdım gündüz farları için ama dediğim gibi ondan öncesinde de TR dil desteği vardı. Ama yine de arayıp bayiyi sorun, vardır çözümü. Arada model farkı var ondan kaynaklı olabilir, bu durumda da yazılım attırılarak hallolabilir.

    Sayın obbattaloglu; Gündüz farları için yazılım attırdım demişsiniz. Nerede yaptırdınız bu işlemi? ve gündüz farları faal hale geldi mi?


    aracı aldığım plaza: Ümraniye'de Oğuşlar Group. Ne yazık ki pek anlaşamadığımız, anlayışsız ve kaba olduğunu düşündüğüm bir servis müdürü var, ... bey (18.02.2019 edit: ilgili servis kapandığı için isim silinmiştir). Bir de biraz daha genç, yetkili birisi var Erdem bey. Erdem bey'e derdinizi daha rahat anlatabilirsiniz. Yazılım atma işlemi 5 dakika civarında sürüyor, herhangi bir ücret talep etmiyorlar. Ayrıca Şahkan Otomotiv var Güngören'de, makul bir ücret karşılığı hem gündüz farı, hem dönüş farları için yazılım atabiliyorlar. Ayrıca İstanbul'a gelirsem oraya uğrayıp bagaj amortisörlerini değiştirip anahtardan bagaj kilidini açtığımda direk bagajın açılmasını sağlayacağım (bunu daha önce bir kaç Octavia'da uygulamışlar videosu vardı, inceleyebilirsiniz)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi obbattaloglu -- 18 Şubat 2019; 14:31:47 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.