Hyundai Elantra, Mazda3, Renault Megane, Skoda Octavia Sırt çantalılar
Avrupa'nın aksine kompakt sedanlar ülkemizde her zaman oldukça rağbet gören modeller oldu ve yeni Skoda Octavia ile bu otomobillere, en ağır işlere bile gelebilecek yeni bir koşum hayvanı daha katılmış oldu.
Pek sıkıcı olmamalarına ve gizli birçok yetenek barındırmalarına rağmen kompakt sedanlar, Avrupa pazarında ülkemizdeki kadar talep görmüyor.
Hemen her yerde insanlar, eşyalarını sırt çantlarına koyup taşıyor.Günümüzde bazı yönetciler, evraklarını sıkıcı görünümlü deri çantalar yerine daha sevimli olan sırt çantlarında taşımayı tercih ediyor.Avrupa otomobil modasına bakıldığındaysa sırt çantalı modellerin, yani sedanların fazla revaçta olmadığı görülüyor.Ancak ülkemizdeki sedan satışlarının payı çok daha yüksek. Bunun en önemli sebebi, sedan karoser yapısının sahip olduğu avantajlar.Örneğin sedan bir otomobille uzun gezilerin yanı sıra, büyük haftasonu alışverişlerini ve büyük spor aletlerini de rahatça taşıyabilmek mümkün.
Arka koltuklar yatırıldığında Elentra'nın bagaj hacmi 1222 lt'ye genişliyor.
Mazda'nın dar yapılı klasik yükleme ağzı, yüklemeyi zorlaştırıyor.
Renault'un 67 cm'lik alçak yükleme eşiği, hayatı kolaylaştırıyor.
Skoda'nın 1350 lt'lik maksimum bagaj hacmi rekortmen bir değer.
Skoda'nın bagaj kapağının altında dev bir hacim gizli Yeni Octavia'nın uzunluğu öncüsüne göre 6.5 cm daha fazla. Otomobilin ön koltuklarında yolculuk edenler gerçekten ferah ve boyutları bakımından orta sınıfa daha yakın genişlikte bir iç mekanın keyfini çıkarıyor. Arka koltuklardaysa uzun boylu insanlar için diz mesafesi kısıtlı kalabiliyor.Yenilemeyle birlikte mühendisler, otomobilin görünümünde ufak rötuşlarla yetinmeyi tercih etmiş. Ayrıca arka kısmını eskisinden ayırabilmek için gerçekten dikkatli olmak gerekiyor. Ön kısımdaki çizgilerse Superb'e yaklaştırılmış. Teknik özellikler bakımındansa Octavia, tipik bir Prusya erdemini takip ediyor: "Göründüğünden daha iyisi olmak." Örneğin otomobilde Golf'ün kaliteli teknolojileri görev yapıyor. Gerçekten de Octavia, karmaşık 4 bağlantılı arka aks ve elektromekanik direksiyon sistemi gibi etkileyici teknolojileri "halk tipi" fiyatla sunuyor. Ancak VW'den alınan silindir başına 2 supaplı 102 HP'lik motor, biraz yorgun etkisi uyandırıyor ve yüksek devirlerde gürültülü çalışmaya başlıyor. Buna rağmen 1.6 lt'lik motor, kesinlikle yeterli ve 8.1 lt/100 km'lik fabrika verisiyle karşılaştırmanın en düşük tüketim değerini hedefliyor. İç mekandaki tüm düğme ve şalterler iyi tasarlanmış ve rahat kullanım sunacak yerlere konumlandırılmış. Geniş kapı cepleri tüketicinin her türlü ihtiyacını karşılayabiliyor. Gösterge ibrelerinin aydınlatmalarıysa rahatlık veren bir yeşil renge sahip, ancak rakamlar biraz daha okunaklı olabilirmiş. Bozuk zeminli yollarda otomobilin süspansiyonu, görevini sert ama konforlu bir şekilde yerine getiriyor. Direksiyon da başarıyla görev yapmasına rağmen Golf’ün hassasiyetine ve direktliğine yaklaşamıyor. Dikkatlice bakıldığında, fazla can sıkmayacak noktalarda tasarrufa gidildiği görülüyor: Amortisörsüz tutamaklar, gözlük cebi ve torpido gözünde kullanılan plastik menteşeler gibi. Direkt bir karşılaştırma yapıldığında Elantra 1.6'nın artık yaşlandığı görülüyor. Güvenlik donanımlarında fren destek sistemi (ani pedal hareketlerini algılayarak sürücü ayağını gaz pedalından çok hızlı bir şekilde çektiğinde, saliseler içinde maksimum fren gücünü kullanıma hazır hale getiriyor) ve arka koltuk yolcuları için yan havayastıklarının opsiyon listesinde bile olmaması gibi önemli eksikler bulunuyor. Bunun dışında Elantra ne ölçümlerdeki ne de sürüş izlenimlerindeki özellikleriyle etkileyici olabiliyor. Gürültülü süspansiyon, aşırı yumuşak vites geçişleri, süngerimsi direksiyon, ucuz görünümlü malzemeler... Tüm olumsuzluklar, artık kullanılmaktan iyice eskiyip yıpranmış bir sırt çantasını hatırlatıyor. Bagaj konusundaysa Elantra, hala tatminkar özellikler sunabiliyor: Büyük, kullanışlı ve rahat ulaşılabiliyor. Elantra'da, ABS, klima, yol bilgisayarı ve elektrikli camlar standart olarak yer alıyor. Otomobilin 9 lt/100 km'lik tüketim değeriyse kesinlikle etkileyici olmaktan uzak. Genç bir etki yaratan tasarımı, desensiz camların ardından parıldayan 3 adet lensli stopları ve dinamik çizgileriyle Mazda3, sırt çantalı otomobillerin olumsuz imajlarını yok etmeye kararlı bir model. Gerçekten de otomobilin arka kısmı, bir Alfa Romeo'ya da ait olabilirdi.
Kokpit donanımları iyi ve kullanımları rahat.Plastik yüzeyler fazla kaliteli bir görünüm sunmuyor.
Otomobilin içi de karoseri gibi sportif.Yüksek direksiyon ve vites konumu sürüş keyfi veriyor.
Kokpitte aydınlık ve ilerici bir hava hakim.Ancak kalorifer düğmeleri biraz daha kaliteli plastikten olabilirmiş.
Pahalı Elegance donanım seviyesi güzel bir görünüm sağlıyor.
Direkt direksiyon ve atak motor, Mazda3'ü bir sporcuya dönüştürüyor. Son cümledeki önerme iç mekan için de geçerli çünkü göstergeler, derin çukurların içinden parıldıyor. Sonuç olarak Mazda3 için "henüz yola çıkmadan keyif veren bir otomobil" yakıştırması yapılabilir. Aslına bakılırsa bu keyif, yola çıkıldığında da devam ediyor. Atak ve canlı karakterini, otomobilin ölçüm değerleri de destekliyor. Oldukça iyi olan hızlanma fren ölçümleri otomobilin dinamik karakterini daha iyi vurguluyor. Özellikle de çok hızlı tepkiler veren direksiyon sistemi, kesinlikle birinci sınıf. Bunun dışında başarılı direksiyon, devirlenmeye istekli 16 supaplı bir motorla (105 HP) kombine edilmiş ve böylece ortaya, sportif bir kompakt sedan çıkmış. Pratik özelliklerine bakıldığındaysa bu kadar etkileyici olmadığı ortaya çıkıyor. Örneğin 463 lt'lik bagaj hacmi, Mazda3'ü bir hacim mucizesinden çok, modaya uygun tasarlanmış bir araca dönüştürüyor. Megane'ın bagajıysa, hemen hemen aynı boya sahip olmasına rağmen Mazda'dan 100 lt'den daha fazla bir hacim sunuyor. Fransız otomobiline bu avantajı sağlayansa, dingil mesafesinin hatchback karoserli kardeşine göre 6 cm daha uzun olması. Uzayan dingil mesafesi, özellikle arka koltuk yolcularının avantajı için kullanılmış. Böylece araca giriş-çıkışlar, oturma konforu ve ferahlık hissi konularında orta sınıftaki modelleri aratmayan özellikler elde edilmiş. Sürücünün oturma pozisyonuysa, sunduğu sportif darlık nedeniyle otomobilin genel karakterine pek de iyi uymuyor. Çünkü Megane, daha çok ferahlık ve kullanışlılık üzerine geliştirilmiş bir model. Bu çerçevede boyu 1.85 m'nin üzerindeki sürücülerin otomobille çok iyi arkadaşlıklar kurmaları oldukça zor: Oturma pozisyonu çok yüksek ve koltuk sırtlığının yan destekleri de yetersiz. Bunun dışında Megane, kendisine ödenen paranın karşılığını fazlasıyla veren bir model.
Virajlarda Elentra, güçlü bir şekilde yana yatıyor.
Mazda'nın karoseri sportif görünüm sergiliyor.
Konforlu süspansiyon sistemine sahip Megane'nın sürüş özellikleri etkileyici değil.
Elegance seviyesinde kayak deliği ve ESP, standart olarak yer alıyor.
Megane, sıradışı arka tasarımıyla beğeni toplamaya çalışıyor. Fransız tasarımcılar, sıradışı dizayn öğeleri kullanarak çekici bir görünüm elde edebilmek için oldukça uğraşmışlar. Bagaj kapağındaki ok başını andıran çıkıntı ve çamurluklara taşarak iyice öne doğru ilerleyen stoplar, bu ilginç özelliklerden sadece bazıları. Bu haliyle Renault'nun sırt çantalı modeli, gerçekten çekici bir görünüm elde etmeyi başarmış. Sürüş özelliklerine bakıldığındaysa etkileyiciliğin o kadar da yüksek olmadığı görülüyor. Ancak burada, konforlu süspansiyonla sakin ve sessiz çalışan motorun büyük beğeni topladığını da hatırlatmak gerekiyor. Direksiyonsa zemin şartlarını sürücüye hissettirmemesi ve yeterince hassas olmamasıyla puan kaybediyor. Benzer bir olumsuzluk vites geçişleri için de geçerli. Keyif ağırlıklı sürüşler için diğer rakiplerin daha uygun olduğunu kabul etmek gerekiyor. Diğer taraftan tüm sırt çantalarının mutkala sportif olması da şart değil. Sonuç olarak Megane, geniş iç mekanlı ve çok yönlü bir yol arkadaşı olma iddiasında.
Teknik veriler
Hyundai Mazda Renault Skoda Fabrika verileri Motor (tip/silindir sayısı) sıralı/4 sıralı/4 sıralı/4 sıralı/4 Subap/eksantrik sayısı) silindir başına 4/2 silindir başına 4/2 silindir başına 4/2 silindir başına 2/1 Motor hacmi (cc) 1599 cc 1598 cc 1598 cc 1595 cc Maksimum güç (HP-d/d) 105-5800 105-6000 113-6000 102-5600 Maksimum tork (Nm-d/d) 146-3000 145-4000 152-4200 148-3800 Son hız (km/s) 182 km/s 185 km/s 193 km/s 190 km/s Şanzıman 5 vites, manuel 5 vites, manuel 5 vites, manuel 5 vites, manuel Frenler (ön/arka) disk/disk disk/disk disk/disk disk/disk Lastikler 195/60 R 15 H 195/65 R 15 H 205/55 R 16 V 205/55 R 16 W Tüketim (fab. ver.)(lt/100 km) 9.2/5.9/7.1 9.3/6.0/7.2 9.1/5.6/6.9 10.0/5.7/7.2 Depo hacmi (lt) 55 lt 55 lt 60 lt 55 lt Boş ağırlık (kg) 1300 kg 1205 kg 1330 kg 1335 kg Bagaj hacmi (lt) 415 lt 413 lt 520 lt 560 lt Uzunluk/Genişlik/Yükseklik (mm) 4520/1720/1425 4490/1755/1465 4498/1775/1460 4572/1765/1499 Aks mesafesi (mm) 2610 2640 2686 2578 Test verileri Fren mesafesi (m) 41.0 m 38.1 m 39.3 m 38.0 m Tüketim (lt/100km)/Menzil 9.0 lt/610 km 8.2 lt/670 km 8.3 lt/720 km 8.1 lt/680 km Hızlanma 0-50 km/s 3.8 sn 3.4 sn 3.7 sn 3.6 sn 0-100 km/s 12.0 sn 10.6 sn 10.8 sn 12.2 sn 0-130 km/s 21.1 sn 17.5 sn 18.3 sn 21.2 sn 0-400 m 60-100 km/s(4. vites) 11.9 sn 10.7 sn 10.7 sn 11.7 sn İç gürültü (db(A)) 50 km/s 60 62 60 62 100 km/s 69 69 68 70 130 km/s 72 73 70 73
PUAN TABLOSU
Test verileri En yüksek puan Hyundai Mazda Renault Skoda İç mekan genişliği (ön/arka) 25/20 18/13 19/14 17/15 20/14 Bagaj hacmi (min/maks.) 20 12 12 20 20 Yükleme kapasitesi 20 15 15 10 20 Römork kapasitesi 10 4 4 5 4 Değişkenlik 5 5 2 3 5 Hızlanma 20 5 10 9 4 Esneklik 20 3 8 8 6 Son hız 10 4 4 6 5 Frenler 30 14 23 20 21 Gürültü seviyesi 10 4 3 5 2 Dönüş çapı 10 9 8 7 9 Yakıt tüketimi 20 11 12 12 13
Ara toplam 220 117 134 137 143
Devasa bagajı ve yüksek yükleme hacmi, Skoda'yı ilk bölümün birinciliğine taşıdı. Performans ve gürültü seviyelerinde Renault ve Mazda en yüksek puanları elde etti. Hyunda'ınsa hiç şansı yoktu. İç mekan genişliği konusunda çok fazla geride kalmayan Koreli otomobil, fren ve güç disiplinlerinde büyük fark yedi. Kısa vites oranları, canlı motoru ve etkileyici fren mesafesi, Mazda'yı sportif bir sedana dönüştürüyor.
Test izlenimleri En yüksek puan Hyundai Mazda Renault Skoda Motor özellikleri 20 14 17 15 15 Şanzıman/vites geçişleri 20 15 17 16 17 Sürüş özellikleri 30 19 22 23 22 Direksiyon 20 14 16 12 16 Yol konforu 30 25 24 27 25 Koltuklar/oturma pozisyonu 20 14 17 15 18 Ferahlık hissi 10 5 5 7 8 Kullanışlılık 20 15 16 17 17 Görüş özellikleri 10 7 7 5 7 Kalite 20 12 15 14 16 Ara toplam 200 140 156 151 161 Genel toplam 420 257 290 288 304
SONUÇ BİR KARŞILAŞTIRMADA BU KADAR AÇIK FARKLI BİR GALİBİYETE PEK SIK RASTLANMIYOR: +14 PUAN İLE SKODA. HER İKİ BÖLÜMÜ DE BİRİNCİLİKLE BİTİREN OCTAVİA, BÖYLECE KOMPAKT SEDANLAR ARASINDA EN İYİ SEÇENEK OLDUĞUNU ORTAYA KOYDU. VW GRUBU ÜRÜNLERİNDEN BİRİ OLAN OCTAVİA, BU YÜKSEK BAŞARISIYLA GOLF MÜŞTERİLERİNİN BİLE AKLINI ÇELMEYE ADAY. AYRICA GOLF V PLATFORMUNA SAHİP OLDUĞUNU DA HER ZAMAN HİSSETTİRİYOR. MAZDA3, BU SINIFTA SPORTİF BİR ALTERNATİF OLARAK DİKKAT ÇEKİYOR. TASARIM VE SÜRÜŞ HİSLERİYSE TİPİK JAPON. MEGANE, ASLINDA YÜKSEK OLAN KULLANIŞLILIK ÖZELLİĞİNİ DÜŞÜK YÜKLEME KAPASİTESİYLE TIRPANLIYOR. FRANSIZ OTOMOBİLİ, FARKLI TASARIMI VE GENİŞ İÇ MEKANIYLA BAŞARI ARARKEN, SONUNCU ELANTRA'YA 33 PUAN FARK ATMAYI DA BAŞARIYOR.
Octavia -- Honda
Tercih senin..
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme