Şimdi Ara

Ön Sis Farları yakıt tüketimini arttırır mı ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
44
Cevap
0
Favori
11.883
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: olabilirmi


    quote:

    Orjinalden alıntı: ==>burak7777<==


    quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan

    Teorikte artırır ama pratikte hissedilmez. Yani çok yakar diye sis farını açmamak anlamsız olur.


    yerinde açmak gerekir


    sis olmayıpta sisleri açanlara gıcık oluyorum


    avatara gel



    temsili




  • quote:

    Orjinalden alıntı: olabilirmi


    quote:

    Orjinalden alıntı: ==>burak7777<==


    quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan

    Teorikte artırır ama pratikte hissedilmez. Yani çok yakar diye sis farını açmamak anlamsız olur.


    yerinde açmak gerekir


    sis olmayıpta sisleri açanlara gıcık oluyorum


    avatara gel

    dikkat diye buna denir...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: serdar_85


    dikkat diye buna denir...


    avatardaki bizim caddy değil sorun yok
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman_solider

    Bence yakıt tüketimini arttırmaz...Çünkü alternatör krank miline her an bağlıdır ve motor çalıştığı her an alternatörde çalışır.Elektrik tüketimi arttıkça araçlardaki alternatör, tüketimin miktarına göre vites atmıyor ya, ekstra bir güce ihtiyacı veya daha devirli dönmeye ihtiyacı olsun. ve bu yüzden daha fazla motora yük bindirerek yakıt tüketimi artsın. Arkadaşlar klima ile karıştırıyorlar.


    Sayın Ottoman Soldier,

    Bir elektrik/elektronik teknisyeni olarak sizi düzeltmek zorunda olduğumu hissediyorum. Alternatörün (şarj dinamosu) çalışma prensibi stator içerisindeki endüksiyon bobini ile yaratılan manyetik alanın rotor içerisinde bulunan bakır sargılar vasıtası ile taranarak elektromanyetik kuvvet (EMK) aracılığı ile kömürlerden toplanan dalgalı (alternatif) elektrik akımının redresörler (doğrultmaçlar) ile düz (doğru) elektrik akımına dönüştürülmesine dayanır. Şarj dinamosuna yüklendikçe devrede bir vektörel dengesizlik (reaktif: üretilen enerji ile tüketilen enerji arasında farklılık) oluşur, stator içerisindeki manyetik alan rotora yeterince enerji aktaramadığı için ters mıknatıslanma (kutup farklılığı) neden ile frenleme etkisi gösterir ve bu da devir saatinde daha düşük devir olarak görülür, araçtaki elektrik tüketen aksamlar daha yavaş döner, daha sönük çalışır (halk ağzıyla: "voltaj düşer", ki gerçekten de öyledir).

    Klima kompresörü ile ilgili durum başka bir forumda enine boyuna tartışılmıştı.


    Ayrıca belirtmekte yarar var, motorun sesinden de şarj dinamosunun zorlamalı çalıştığı, artan elektrik tüketiminin (akım değerinin) motora frenleyici bir etki yaptığı ve motorun de bunu (dakikadaki devir sayısını) dengelemek için daha fazla yakıt tükettiği aşikardır.




  • taner abi elektroteknikte bir formul vardı yüklü bir cismin yüklü iki levha arasında havada kalacağı mesafe vs 9 x 10 üzeri eksi 9 lu filan

    hatırladınmı abi tesla formülümüydü neydi ..

    bu arada tesla corp mükemmel bir elektrikli roadster yapmış
    bkz: teslanın elektrikli roadteri



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onequest -- 28 Ocak 2009; 22:26:03 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Direksiyonu çevirince kutudan pompaya oradan da motora direkt mekanik yük biner acaip çok yakar, o yüzden mütemadiyen düz gitmeye çalışın.
    Bot vs. giymeyin tırnaklarınızı düzenli kesin ki ayağınız ağır çekmesin çok basarsınız pedala acaip yakar.
    Araçta çekme halatı taşıyın rampa gördünüz mü hemen kovboy misali öndeki araca fırlatın kancayı bağlayın kendinizi, rampada çok yakar öndeki çeksin sizi o düşünsün.
    Eve geldiğinizde stop etmeyin çalıştırıken ilk marşta acaip çok yakar, çalışadursun belki daha az yakabilir öyle olunca.
    Karınız çocuğunuz haftasonu gezmek arzusunda ise maks. 50 kg olmalarını isteyin hem açlık sınırına çok yaklaşmazlar size dava açamazlar, hem de arabayı ağırlaştırıp çok yakmasına neden olmazlar.
    Varacağınız yere geldiğinizde park etmek için manevra yapmayın zira o esnada acaip çok yakar, olduğu yerde bırakın direkt.
    Bunları yapmazsanız gayet ekonomik bir sürüş ile başbaşa kalabilir, ayran olmadan tahterevana binmeye devam edebilirsiniz.


    hah be kardeşim işte bende bunları yazmak istiyodum




  • quote:

    Orjinalden alıntı: [dodo]


    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Direksiyonu çevirince kutudan pompaya oradan da motora direkt mekanik yük biner acaip çok yakar, o yüzden mütemadiyen düz gitmeye çalışın.
    Bot vs. giymeyin tırnaklarınızı düzenli kesin ki ayağınız ağır çekmesin çok basarsınız pedala acaip yakar.
    Araçta çekme halatı taşıyın rampa gördünüz mü hemen kovboy misali öndeki araca fırlatın kancayı bağlayın kendinizi, rampada çok yakar öndeki çeksin sizi o düşünsün.
    Eve geldiğinizde stop etmeyin çalıştırıken ilk marşta acaip çok yakar, çalışadursun belki daha az yakabilir öyle olunca.
    Karınız çocuğunuz haftasonu gezmek arzusunda ise maks. 50 kg olmalarını isteyin hem açlık sınırına çok yaklaşmazlar size dava açamazlar, hem de arabayı ağırlaştırıp çok yakmasına neden olmazlar.
    Varacağınız yere geldiğinizde park etmek için manevra yapmayın zira o esnada acaip çok yakar, olduğu yerde bırakın direkt.
    Bunları yapmazsanız gayet ekonomik bir sürüş ile başbaşa kalabilir, ayran olmadan tahterevana binmeye devam edebilirsiniz.


    hah be kardeşim işte bende bunları yazmak istiyodum

    Daha var teknikler dolu da paylaşmayayım gerekmedikçe.




  • araç üzerinde çalışan herşey ama herşey aracın yakıt tüketimini artırır. ama bu artış önemsenecek durumda olur veya olmaz. normal far sis far başka elektronik yardımcılar herşey ama herşey az veya çok yapar bu yakıt artışını. şimdi sis farıyla yakıtın ne alakası var diyenler çıkacak. sis farı elektrik enerjisiyle çalışır elektrik enerjiside alternatörden elde edilir. ne kadar çok elektrik okadar çok dönme enerjisi demektir ki bu dönme enerjisinin kaynagı da motordur. sonuçta belki 0.01 lt/100 km lil bir artış belki daha da az ama yinede birşeyler yakar mutlaka.
  • kaç amper çekiyordur bu sis lambaları acaba
    12 voltluk değilmi 12x2 :24 volt
    55 watt lık ?
    kaç amper çekiyor olabilir
    bence 1000 km yol gitseniz sis farı açık bir 15-20 ytl kaybınız olabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onequest -- 29 Ocak 2009; 12:32:48 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: onequest

    kaç amper çekiyordur bu sis lambaları acaba
    12 voltluk değilmi 12x2 :24 volt
    55 watt lık ?
    kaç amper çekiyor olabilir
    bence 1000 km yol gitseniz sis farı açık bir 15-20 ytl kaybınız olabilir




    O kadarda değil...
  • vay be
  • quote:

    Orjinalden alıntı: onequest

    kaç amper çekiyordur bu sis lambaları acaba
    12 voltluk değilmi 12x2 :24 volt
    55 watt lık ?
    kaç amper çekiyor olabilir
    bence 1000 km yol gitseniz sis farı açık bir 15-20 ytl kaybınız olabilir

    P=IXV
    55Watt=IX12volt
    I=4.5 A

    başka akım formülü varsaydı bilemem ama
  • sis farını hiç durmadan yaksa sis farına verdiği parayı çıkarması aylar sürer zaten, yani çok çok az etkiler yakıtı sis farı veya herhangi başka bir lamba ampül yakmak.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _opeth


    quote:

    Orjinalden alıntı: onequest

    kaç amper çekiyordur bu sis lambaları acaba
    12 voltluk değilmi 12x2 :24 volt
    55 watt lık ?
    kaç amper çekiyor olabilir
    bence 1000 km yol gitseniz sis farı açık bir 15-20 ytl kaybınız olabilir

    P=IXV
    55Watt=IX12volt
    I=4.5 A

    başka akım formülü varsaydı bilemem ama


    4.5a x 2 olacak yani 9 amper çekiyor
    bir cd çaların 10-15 katı filandır herhalde sis farının motordan çaldığı güç
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Taner Göde

    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman_solider

    Bence yakıt tüketimini arttırmaz...Çünkü alternatör krank miline her an bağlıdır ve motor çalıştığı her an alternatörde çalışır.Elektrik tüketimi arttıkça araçlardaki alternatör, tüketimin miktarına göre vites atmıyor ya, ekstra bir güce ihtiyacı veya daha devirli dönmeye ihtiyacı olsun. ve bu yüzden daha fazla motora yük bindirerek yakıt tüketimi artsın. Arkadaşlar klima ile karıştırıyorlar.


    Sayın Ottoman Soldier,

    Bir elektrik/elektronik teknisyeni olarak sizi düzeltmek zorunda olduğumu hissediyorum. Alternatörün (şarj dinamosu) çalışma prensibi stator içerisindeki endüksiyon bobini ile yaratılan manyetik alanın rotor içerisinde bulunan bakır sargılar vasıtası ile taranarak elektromanyetik kuvvet (EMK) aracılığı ile kömürlerden toplanan dalgalı (alternatif) elektrik akımının redresörler (doğrultmaçlar) ile düz (doğru) elektrik akımına dönüştürülmesine dayanır. Şarj dinamosuna yüklendikçe devrede bir vektörel dengesizlik (reaktif: üretilen enerji ile tüketilen enerji arasında farklılık) oluşur, stator içerisindeki manyetik alan rotora yeterince enerji aktaramadığı için ters mıknatıslanma (kutup farklılığı) neden ile frenleme etkisi gösterir ve bu da devir saatinde daha düşük devir olarak görülür, araçtaki elektrik tüketen aksamlar daha yavaş döner, daha sönük çalışır (halk ağzıyla: "voltaj düşer", ki gerçekten de öyledir).

    Klima kompresörü ile ilgili durum başka bir forumda enine boyuna tartışılmıştı.


    Hmm... Liseden beri gıcık olduğum zıt EMK benzinime de el atmış :@
    Mantık: elektrikli aletlerin oluşturduğu zıt EMK yüzünden düşen voltajı dengelemek için daha devirli dönen motor yakıt tüketimini arttırır...
    Tamam bu rolantide böyle de... Klima hariç açtığımız elektrikli aletler yolda giderken benzin tüketimini etkiler mi? Klima 3-10 beygir arasında motor gücünü azaltıyormuş duyduğuma göre...




  • Millet benzin yakıyor diye gece farlarınıda açmayacak bu gidişle
  • Yaklaşık 0.2 litre arttırır.
  • Elektrik faturası çok gelir,dikkat edin.

    Elbette arttırır ama ne derece olur bilemem...
  • :) Evet artırır dünyada bedava hiçbişey yok... (Doğa olayları hariç)
    Açıklamasını yapmak gerekirse benim düşündüğüm gibi ise(resmi bişey yok ama her düşündüğümün doğru olduğunu sanıyorum sadece tahmin ediyorum ve aracın farları yakıldığında teknolojisi üst düzey olmayan araçlarda motorun çok minik bir zorlandığını görmem fikrimi destekliyor)

    örneğin 105 beygir motorlu aracınız(benim baktığım bu şekilde idi tüm modeller standart değil) en yüksek gücünü 5500 devirde veriyor, rölanti devirinde yani 850 devir(rpm) ile çalışırken ise anladığım kadarı ile yaklaşık 13 - 14 beygir(10 KW) güç üretiyor gibi gördüm.
    Yani sis farı 2 X 50(sağ, sol)=100 Watt=0,1 KW Kilowatt
    Yani motorun ürettiği 10 Kilowatt güç alternator üzerine düşüyor alternator de üzerinden ne kadar çok akım çekilirse(aracın elektrik ile çalışan her zımbırtısı) alternatorun milini cevirmek de o kadar cok zorlaşıyor. 0,1 KiloWatt kadarını (yani yüzde 1 ini) sis farları harcıyor. Yani yaktığınız 100 TL'lik mazotun 1 TL'sini sis farları harcamış oluyor(bu hesap sadece rölant devrinde iken geçerli gaza basınca üretilecek güç arttığından oran daha da azalmış oluyor)
    Gelelim asıl konuya....
    Sürüş güvenliğinizi riske atacak hiçbir durum oluşturmamalıyız. Sadece yakıt tasarrufu yapmak için boşa falan atmayalım zaten boşa atmak da yakıt tasarrufu yapmak yerine daha da artırıyor motor bayır aşşağı inerken tekerleklerden aldığı güç ile hiç yakıt yakmadan kendini çalıştırıken boşa atıldığında motor kendini çalıştırmak, rolanti devrini üretmek için yakıt harcıyor. 1 TLden kar etmek için "park ışıkları" ile gitmek mantıklı bişey değil.
    Klimayı da bayır aşağı inerken açılırsa çok büyük bir tasarruf olacağını sanıyorum...
    Belirtmek isterim ki bunlar benim fikirlerim ve düşüncelerim yaptığınız hiç bir davranıştan sorumlu değilim...
    Hayırlı günler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hastavegenc -- 4 Mart 2015; 22:46:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lorenz

    :) Evet artırır dünyada bedava hiçbişey yok... (Doğa olayları hariç)
    Açıklamasını yapmak gerekirse benim düşündüğüm gibi ise(resmi bişey yok ama her düşündüğümün doğru olduğunu sanıyorum sadece tahmin ediyorum ve aracın farları yakıldığında teknolojisi üst düzey olmayan araçlarda motorun çok minik bir zorlandığını görmem fikrimi destekliyor)

    örneğin 105 beygir motorlu aracınız(benim baktığım bu şekilde idi tüm modeller standart değil) en yüksek gücünü 5500 devirde veriyor, rölanti devirinde yani 850 devir(rpm) ile çalışırken ise anladığım kadarı ile yaklaşık 13 - 14 beygir(10 KW) güç üretiyor gibi gördüm.
    Yani sis farı 2 X 50(sağ, sol)=100 Watt=0,1 KW Kilowatt
    Yani motorun ürettiği 10 Kilowatt güç alternator üzerine düşüyor alternator de üzerinden ne kadar çok akım çekilirse(aracın elektrik ile çalışan her zımbırtısı) alternatorun milini cevirmek de o kadar cok zorlaşıyor. 0,1 KiloWatt kadarını (yani yüzde 1 ini) sis farları harcıyor. Yani yaktığınız 100 TL'lik mazotun 1 TL'sini sis farları harcamış oluyor(bu hesap sadece rölant devrinde iken geçerli gaza basınca üretilecek güç arttığından oran daha da azalmış oluyor)
    Gelelim asıl konuya....
    Sürüş güvenliğinizi riske atacak hiçbir durum oluşturmamalıyız. Sadece yakıt tasarrufu yapmak için boşa falan atmayalım zaten boşa atmak da yakıt tasarrufu yapmak yerine daha da artırıyor motor bayır aşşağı inerken tekerleklerden aldığı güç ile hiç yakıt yakmadan kendini çalıştırıken boşa atıldığında motor kendini çalıştırmak, rolanti devrini üretmek için yakıt harcıyor. 1 TLden kar etmek için "park ışıkları" ile gitmek mantıklı bişey değil.
    Klimayı da bayır aşağı inerken açılırsa çok büyük bir tasarruf olacağını sanıyorum...
    Belirtmek isterim ki bunlar benim fikirlerim ve düşüncelerim yaptığınız hiç bir davranıştan sorumlu değilim...
    Hayırlı günler...

    hocam konu 6 yıl önce açılmış, nasıl denk geldiniz bu konuya can sıkıntısından olsa gerek tüm konulara göz gezdiriyorsunuz herhalde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Pulse_ -- 4 Mart 2015; 23:02:34 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.