Şimdi Ara

Ön Sis Farları yakıt tüketimini arttırır mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
44
Cevap
0
Favori
11.880
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • başlıktaki gibi bir arkadaşım ön sis farları yakılınca yakıt tüketiminin arttığını söyledi doğru mu bu ?



  • elektrikli her alet , yakıt tüketimini artırır...
  • Ön sis farları gibi aracın elektrikle çalışan tüm sistemleri (ısıtmalı koltuk, çakmak, fan, silecek, far, radyo, ön/arka sis, kısa/uzun hüzmeli farlar, korna, havalandırma, rezistans, göstergeler vb. vb.) motor çalışırken elektrik enerjisini alternatörden (şarj dinamosu) alır. Alternatör de kayışla krank miline bağlıdır ve bu yolla motora bir yük biner. Motor kapalıyken (Adana ağzıyla: "sönükken") bu devreler elektrik enerjisini aküden karşılar, motor çalıştırıldığında da alternatör bu defa aküden tüketilen şarjı tamamlar.

    Bedavadan hiçbirşey yok arabada..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 28 Ocak 2009; 14:35:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Ön sis farları gibi aracın elektrikle çalışan tüm sistemleri (ısıtmalı koltuk, çakmak, fan, silecek, far, radyo, ön/arka sis, kısa/uzun hüzmeli farlar, korna, havalandırma, rezistans, göstergeler vb. vb.) motor çalışırken elektrik enerjisini alternatörden (şarj dinamosu) alır. Alternatör de kayışla krank miline bağlıdır ve bu yolla motora bir yük biner. Motor kapalıyken (Adana ağzıyla: "sönükken") bu devreler elektrik enerjisini aküden karşılar, motor çalıştırıldığında da alternatör bu defa aküden tüketilen şarjı tamamlar.

    Bedavadan hiçbirşey yok arabada..
    taner hocam bir sorum daha olucak benim ibizada farlar kapalıyken bile göstergelerin ışıkları sürekli yanıyor bununda tüketime etkisi olur mu ?
    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Ön sis farları gibi aracın elektrikle çalışan tüm sistemleri (ısıtmalı koltuk, çakmak, fan, silecek, far, radyo, ön/arka sis, kısa/uzun hüzmeli farlar, korna, havalandırma, rezistans, göstergeler vb. vb.) motor çalışırken elektrik enerjisini alternatörden (şarj dinamosu) alır. Alternatör de kayışla krank miline bağlıdır ve bu yolla motora bir yük biner. Motor kapalıyken (Adana ağzıyla: "sönükken") bu devreler elektrik enerjisini aküden karşılar, motor çalıştırıldığında da alternatör bu defa aküden tüketilen şarjı tamamlar.

    Bedavadan hiçbirşey yok arabada..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Torrado

    taner hocam bir sorum daha olucak benim ibizada farlar kapalıyken bile göstergelerin ışıkları sürekli yanıyor bununda tüketime etkisi olur mu ?
    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Ön sis farları gibi aracın elektrikle çalışan tüm sistemleri (ısıtmalı koltuk, çakmak, fan, silecek, far, radyo, ön/arka sis, kısa/uzun hüzmeli farlar, korna, havalandırma, rezistans, göstergeler vb. vb.) motor çalışırken elektrik enerjisini alternatörden (şarj dinamosu) alır. Alternatör de kayışla krank miline bağlıdır ve bu yolla motora bir yük biner. Motor kapalıyken (Adana ağzıyla: "sönükken") bu devreler elektrik enerjisini aküden karşılar, motor çalıştırıldığında da alternatör bu defa aküden tüketilen şarjı tamamlar.

    Bedavadan hiçbirşey yok arabada..


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Torrado

    taner hocam bir sorum daha olucak benim ibizada farlar kapalıyken bile göstergelerin ışıkları sürekli yanıyor bununda tüketime etkisi olur mu ?


    Passat'ımda farları yakmadığım sürece gösterge panelindeki ışıklar da yanmıyor ama Toledo'da yanıyordu. Yakıt tüketimini olumsuz etkileyecek kadar çok bir akım çektiği söylenemez, zaten LED olduğundan dikkate bile alınmayabilir. Isıtma ve farlar gibi egzotermik reaksiyona ve rezistanstan elektrik akım sevk edip ısınmanın ışımaya ve böylece de ışık fenomenine dönüşmesine dayalı sistemler daima çok elektrik tüketir. Anfisiz radyo, sağa veya sola sinyal vermek, ara sıra kornaya basmak gibi durumlar yakıt tğketimini gözle görülür şekilde arttırmaz.

    Bir gün aracınızı akşam çalıştırın ve yol bilgisayarında anlık tüketime gelin (rölanti olduğundan 1 saatte kaç litre yakıt tükettiğini hesaplayıp gösterir). Arabada kapatabileceğiniz herşeyi kapatın ve yakıt tüketim değerini not edin. Sonra yavaş yavaş far, ısıtma, havalandırma, radyo, sis, kısa, uzun, rezistans, çakmak vb. ne bulursanız çalıştırın ve yakıt tüketimini not edin. Klima açmadığınız sürece arada en az 1 litre fark olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 28 Ocak 2009; 15:06:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    quote:

    Orjinalden alıntı: Torrado

    taner hocam bir sorum daha olucak benim ibizada farlar kapalıyken bile göstergelerin ışıkları sürekli yanıyor bununda tüketime etkisi olur mu ?


    Passat'ımda farları yakmadığım sürece gösterge panelindeki ışıklar da yanmıyor ama Toledo'da yanıyordu. Yakıt tüketimini olumsuz etkileyecek kadar çok bir akım çektiği söylenemez, zaten LED olduğundan dikkate bile alınmayabilir. Isıtma ve farlar gibi egzotermik reaksiyona ve rezistanstan elektrik akım sevk edip ısınmanın ışımaya ve böylece de ışık fenomenine dönüşmesine dayalı sistemler daima çok elektrik tüketir. Anfisiz radyo, sağa veya sola sinyal vermek, ara sıra kornaya basmak gibi durumlar yakıt tğketimini gözle görülür şekilde arttırmaz.

    Bir gün aracınızı akşam çalıştırın ve yol bilgisayarında anlık tüketime gelin (rölanti olduğundan 1 saatte kaç litre yakıt tükettiğini hesaplayıp gösterir). Arabada kapatabileceğiniz herşeyi kapatın ve yakıt tüketim değerini not edin. Sonra yavaş yavaş far, ısıtma, havalandırma, radyo, sis, kısa, uzun, rezistans, çakmak vb. ne bulursanız çalıştırın ve yakıt tüketimini not edin. Klima açmadığınız sürece arada en az 1 litre fark olacaktır.

    Alıntıları Göster
    sis farları yakıt tüketimini %20 arttırır diyelimde kimse luzumsuz yere sislerini yakmasın. Sanki gece sis lambalarını yakmak kural haline geldi.
    Yakında polisler sis farı yakmayana ceza kesecek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    quote:

    Orjinalden alıntı: Torrado

    taner hocam bir sorum daha olucak benim ibizada farlar kapalıyken bile göstergelerin ışıkları sürekli yanıyor bununda tüketime etkisi olur mu ?


    Passat'ımda farları yakmadığım sürece gösterge panelindeki ışıklar da yanmıyor ama Toledo'da yanıyordu. Yakıt tüketimini olumsuz etkileyecek kadar çok bir akım çektiği söylenemez, zaten LED olduğundan dikkate bile alınmayabilir. Isıtma ve farlar gibi egzotermik reaksiyona ve rezistanstan elektrik akım sevk edip ısınmanın ışımaya ve böylece de ışık fenomenine dönüşmesine dayalı sistemler daima çok elektrik tüketir. Anfisiz radyo, sağa veya sola sinyal vermek, ara sıra kornaya basmak gibi durumlar yakıt tğketimini gözle görülür şekilde arttırmaz.

    Bir gün aracınızı akşam çalıştırın ve yol bilgisayarında anlık tüketime gelin (rölanti olduğundan 1 saatte kaç litre yakıt tükettiğini hesaplayıp gösterir). Arabada kapatabileceğiniz herşeyi kapatın ve yakıt tüketim değerini not edin. Sonra yavaş yavaş far, ısıtma, havalandırma, radyo, sis, kısa, uzun, rezistans, çakmak vb. ne bulursanız çalıştırın ve yakıt tüketimini not edin. Klima açmadığınız sürece arada en az 1 litre fark olacaktır.

    Alıntıları Göster
    çok teşekkür ederim bilgilendirmen için dediklerinin hepsini uygulucam
    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    quote:

    Orjinalden alıntı: Torrado

    taner hocam bir sorum daha olucak benim ibizada farlar kapalıyken bile göstergelerin ışıkları sürekli yanıyor bununda tüketime etkisi olur mu ?


    Passat'ımda farları yakmadığım sürece gösterge panelindeki ışıklar da yanmıyor ama Toledo'da yanıyordu. Yakıt tüketimini olumsuz etkileyecek kadar çok bir akım çektiği söylenemez, zaten LED olduğundan dikkate bile alınmayabilir. Isıtma ve farlar gibi egzotermik reaksiyona ve rezistanstan elektrik akım sevk edip ısınmanın ışımaya ve böylece de ışık fenomenine dönüşmesine dayalı sistemler daima çok elektrik tüketir. Anfisiz radyo, sağa veya sola sinyal vermek, ara sıra kornaya basmak gibi durumlar yakıt tğketimini gözle görülür şekilde arttırmaz.

    Bir gün aracınızı akşam çalıştırın ve yol bilgisayarında anlık tüketime gelin (rölanti olduğundan 1 saatte kaç litre yakıt tükettiğini hesaplayıp gösterir). Arabada kapatabileceğiniz herşeyi kapatın ve yakıt tüketim değerini not edin. Sonra yavaş yavaş far, ısıtma, havalandırma, radyo, sis, kısa, uzun, rezistans, çakmak vb. ne bulursanız çalıştırın ve yakıt tüketimini not edin. Klima açmadığınız sürece arada en az 1 litre fark olacaktır.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Torrado

    çok teşekkür ederim bilgilendirmen için dediklerinin hepsini uygulucam
    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    quote:

    Orjinalden alıntı: Torrado

    taner hocam bir sorum daha olucak benim ibizada farlar kapalıyken bile göstergelerin ışıkları sürekli yanıyor bununda tüketime etkisi olur mu ?


    Passat'ımda farları yakmadığım sürece gösterge panelindeki ışıklar da yanmıyor ama Toledo'da yanıyordu. Yakıt tüketimini olumsuz etkileyecek kadar çok bir akım çektiği söylenemez, zaten LED olduğundan dikkate bile alınmayabilir. Isıtma ve farlar gibi egzotermik reaksiyona ve rezistanstan elektrik akım sevk edip ısınmanın ışımaya ve böylece de ışık fenomenine dönüşmesine dayalı sistemler daima çok elektrik tüketir. Anfisiz radyo, sağa veya sola sinyal vermek, ara sıra kornaya basmak gibi durumlar yakıt tğketimini gözle görülür şekilde arttırmaz.

    Bir gün aracınızı akşam çalıştırın ve yol bilgisayarında anlık tüketime gelin (rölanti olduğundan 1 saatte kaç litre yakıt tükettiğini hesaplayıp gösterir). Arabada kapatabileceğiniz herşeyi kapatın ve yakıt tüketim değerini not edin. Sonra yavaş yavaş far, ısıtma, havalandırma, radyo, sis, kısa, uzun, rezistans, çakmak vb. ne bulursanız çalıştırın ve yakıt tüketimini not edin. Klima açmadığınız sürece arada en az 1 litre fark olacaktır.


    Alıntıları Göster
    Teorikte artırır ama pratikte hissedilmez. Yani çok yakar diye sis farını açmamak anlamsız olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Ön sis farları gibi aracın elektrikle çalışan tüm sistemleri (ısıtmalı koltuk, çakmak, fan, silecek, far, radyo, ön/arka sis, kısa/uzun hüzmeli farlar, korna, havalandırma, rezistans, göstergeler vb. vb.) motor çalışırken elektrik enerjisini alternatörden (şarj dinamosu) alır. Alternatör de kayışla krank miline bağlıdır ve bu yolla motora bir yük biner. Motor kapalıyken (Adana ağzıyla: "sönükken") bu devreler elektrik enerjisini aküden karşılar, motor çalıştırıldığında da alternatör bu defa aküden tüketilen şarjı tamamlar.

    Bedavadan hiçbirşey yok arabada..
    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Ön sis farları gibi aracın elektrikle çalışan tüm sistemleri (ısıtmalı koltuk, çakmak, fan, silecek, far, radyo, ön/arka sis, kısa/uzun hüzmeli farlar, korna, havalandırma, rezistans, göstergeler vb. vb.) motor çalışırken elektrik enerjisini alternatörden (şarj dinamosu) alır. Alternatör de kayışla krank miline bağlıdır ve bu yolla motora bir yük biner. Motor kapalıyken (Adana ağzıyla: "sönükken") bu devreler elektrik enerjisini aküden karşılar, motor çalıştırıldığında da alternatör bu defa aküden tüketilen şarjı tamamlar.

    Bedavadan hiçbirşey yok arabada..

    heyyt be çukurova lı işte.valla abi benim dil sürekli kayıyor zaten mersinliyim pek bir fark yok yani




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hightech33

    elektrikli her alet , yakıt tüketimini artırır...
    quote:

    Orjinalden alıntı: soldier_of_fortune

    elektrikli her alet , yakıt tüketimini artırır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    Teorikte artırır ama pratikte hissedilmez. Yani çok yakar diye sis farını açmamak anlamsız olur.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan

    Teorikte artırır ama pratikte hissedilmez. Yani çok yakar diye sis farını açmamak anlamsız olur.


    yerinde açmak gerekir


    sis olmayıpta sisleri açanlara gıcık oluyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sdrive

    quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan

    Teorikte artırır ama pratikte hissedilmez. Yani çok yakar diye sis farını açmamak anlamsız olur.


    yerinde açmak gerekir


    sis olmayıpta sisleri açanlara gıcık oluyorum


    Alıntıları Göster
    arttırırda ne kadar arttırıcak ki..20kuruş yakacağına 21-22 kuruş yakar araba..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sNaP_21

    arttırırda ne kadar arttırıcak ki..20kuruş yakacağına 21-22 kuruş yakar araba..

    Alıntıları Göster
    ilginç birşey daha öğrenmiş olduk




  • quote:

    Orijinalden alıntı: night_33

    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Ön sis farları gibi aracın elektrikle çalışan tüm sistemleri (ısıtmalı koltuk, çakmak, fan, silecek, far, radyo, ön/arka sis, kısa/uzun hüzmeli farlar, korna, havalandırma, rezistans, göstergeler vb. vb.) motor çalışırken elektrik enerjisini alternatörden (şarj dinamosu) alır. Alternatör de kayışla krank miline bağlıdır ve bu yolla motora bir yük biner. Motor kapalıyken (Adana ağzıyla: "sönükken") bu devreler elektrik enerjisini aküden karşılar, motor çalıştırıldığında da alternatör bu defa aküden tüketilen şarjı tamamlar.

    Bedavadan hiçbirşey yok arabada..

    heyyt be çukurova lı işte.valla abi benim dil sürekli kayıyor zaten mersinliyim pek bir fark yok yani

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: night_33

    heyyt be çukurova lı işte.valla abi benim dil sürekli kayıyor zaten mersinliyim pek bir fark yok yani


    Allah'ını seveyim, baştacısın. Ortada buluşalım (Tarsus'ta Yıldırımlar'ın Şelâle Tesislerinde...)

    Kuruköprü Vişnecisi ERCİYES'teyiz:

    - Abi bana vişne/limon karışık.
    - Bana portakal, büyük bardakta.
    - Ben bi greyfurt suyu alim.
    - Canım ben bir kayısı içecem.
    - Havuç suyu istiyorum lütfen.
    - Hocam sen bana bir vişne ver.

    En kısa zamanda buranın fotoğrafını buraya ekleyeceğim. Adana'ya gelip de buradan bir bardak Vişne Suyu içmeden gitmeyin!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    quote:

    Orjinalden alıntı: night_33

    heyyt be çukurova lı işte.valla abi benim dil sürekli kayıyor zaten mersinliyim pek bir fark yok yani


    Allah'ını seveyim, baştacısın. Ortada buluşalım (Tarsus'ta Yıldırımlar'ın Şelâle Tesislerinde...)

    Kuruköprü Vişnecisi ERCİYES'teyiz:

    - Abi bana vişne/limon karışık.
    - Bana portakal, büyük bardakta.
    - Ben bi greyfurt suyu alim.
    - Canım ben bir kayısı içecem.
    - Havuç suyu istiyorum lütfen.
    - Hocam sen bana bir vişne ver.

    En kısa zamanda buranın fotoğrafını buraya ekleyeceğim. Adana'ya gelip de buradan bir bardak Vişne Suyu içmeden gitmeyin!

    Alıntıları Göster
    Direksiyonu çevirince kutudan pompaya oradan da motora direkt mekanik yük biner acaip çok yakar, o yüzden mütemadiyen düz gitmeye çalışın.
    Bot vs. giymeyin tırnaklarınızı düzenli kesin ki ayağınız ağır çekmesin çok basarsınız pedala acaip yakar.
    Araçta çekme halatı taşıyın rampa gördünüz mü hemen kovboy misali öndeki araca fırlatın kancayı bağlayın kendinizi, rampada çok yakar öndeki çeksin sizi o düşünsün.
    Eve geldiğinizde stop etmeyin çalıştırıken ilk marşta acaip çok yakar, çalışadursun belki daha az yakabilir öyle olunca.
    Karınız çocuğunuz haftasonu gezmek arzusunda ise maks. 50 kg olmalarını isteyin hem açlık sınırına çok yaklaşmazlar size dava açamazlar, hem de arabayı ağırlaştırıp çok yakmasına neden olmazlar.
    Varacağınız yere geldiğinizde park etmek için manevra yapmayın zira o esnada acaip çok yakar, olduğu yerde bırakın direkt.
    Bunları yapmazsanız gayet ekonomik bir sürüş ile başbaşa kalabilir, ayran olmadan tahterevana binmeye devam edebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RqJnr -- 28 Ocak 2009; 20:07:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    Direksiyonu çevirince kutudan pompaya oradan da motora direkt mekanik yük biner acaip çok yakar, o yüzden mütemadiyen düz gitmeye çalışın.
    Bot vs. giymeyin tırnaklarınızı düzenli kesin ki ayağınız ağır çekmesin çok basarsınız pedala acaip yakar.
    Araçta çekme halatı taşıyın rampa gördünüz mü hemen kovboy misali öndeki araca fırlatın kancayı bağlayın kendinizi, rampada çok yakar öndeki çeksin sizi o düşünsün.
    Eve geldiğinizde stop etmeyin çalıştırıken ilk marşta acaip çok yakar, çalışadursun belki daha az yakabilir öyle olunca.
    Karınız çocuğunuz haftasonu gezmek arzusunda ise maks. 50 kg olmalarını isteyin hem açlık sınırına çok yaklaşmazlar size dava açamazlar, hem de arabayı ağırlaştırıp çok yakmasına neden olmazlar.
    Varacağınız yere geldiğinizde park etmek için manevra yapmayın zira o esnada acaip çok yakar, olduğu yerde bırakın direkt.
    Bunları yapmazsanız gayet ekonomik bir sürüş ile başbaşa kalabilir, ayran olmadan tahterevana binmeye devam edebilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    Bence yakıt tüketimini arttırmaz...Çünkü alternatör krank miline her an bağlıdır ve motor çalıştığı her an alternatörde çalışır.Elektrik tüketimi arttıkça araçlardaki alternatör, tüketimin miktarına göre vites atmıyor ya, ekstra bir güce ihtiyacı veya daha devirli dönmeye ihtiyacı olsun. ve bu yüzden daha fazla motora yük bindirerek yakıt tüketimi artsın. Arkadaşlar klima ile karıştırıyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    Direksiyonu çevirince kutudan pompaya oradan da motora direkt mekanik yük biner acaip çok yakar, o yüzden mütemadiyen düz gitmeye çalışın.
    Bot vs. giymeyin tırnaklarınızı düzenli kesin ki ayağınız ağır çekmesin çok basarsınız pedala acaip yakar.
    Araçta çekme halatı taşıyın rampa gördünüz mü hemen kovboy misali öndeki araca fırlatın kancayı bağlayın kendinizi, rampada çok yakar öndeki çeksin sizi o düşünsün.
    Eve geldiğinizde stop etmeyin çalıştırıken ilk marşta acaip çok yakar, çalışadursun belki daha az yakabilir öyle olunca.
    Karınız çocuğunuz haftasonu gezmek arzusunda ise maks. 50 kg olmalarını isteyin hem açlık sınırına çok yaklaşmazlar size dava açamazlar, hem de arabayı ağırlaştırıp çok yakmasına neden olmazlar.
    Varacağınız yere geldiğinizde park etmek için manevra yapmayın zira o esnada acaip çok yakar, olduğu yerde bırakın direkt.
    Bunları yapmazsanız gayet ekonomik bir sürüş ile başbaşa kalabilir, ayran olmadan tahterevana binmeye devam edebilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr
    tırnaklarınızı düzenli kesin ki ayağınız ağır çekmesin çok basarsınız pedala acaip yakar.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: ottoman_solider

    Bence yakıt tüketimini arttırmaz...Çünkü alternatör krank miline her an bağlıdır ve motor çalıştığı her an alternatörde çalışır.Elektrik tüketimi arttıkça araçlardaki alternatör, tüketimin miktarına göre vites atmıyor ya, ekstra bir güce ihtiyacı veya daha devirli dönmeye ihtiyacı olsun. ve bu yüzden daha fazla motora yük bindirerek yakıt tüketimi artsın. Arkadaşlar klima ile karıştırıyorlar.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman_solider

    Bence yakıt tüketimini arttırmaz...Çünkü alternatör krank miline her an bağlıdır ve motor çalıştığı her an alternatörde çalışır.Elektrik tüketimi arttıkça araçlardaki alternatör, tüketimin miktarına göre vites atmıyor ya, ekstra bir güce ihtiyacı veya daha devirli dönmeye ihtiyacı olsun. ve bu yüzden daha fazla motora yük bindirerek yakıt tüketimi artsın. Arkadaşlar klima ile karıştırıyorlar.


    Sayın Ottoman Soldier,

    Bir elektrik/elektronik teknisyeni olarak sizi düzeltmek zorunda olduğumu hissediyorum. Alternatörün (şarj dinamosu) çalışma prensibi stator içerisindeki endüksiyon bobini ile yaratılan manyetik alanın rotor içerisinde bulunan bakır sargılar vasıtası ile taranarak elektromanyetik kuvvet (EMK) aracılığı ile kömürlerden toplanan dalgalı (alternatif) elektrik akımının redresörler (doğrultmaçlar) ile düz (doğru) elektrik akımına dönüştürülmesine dayanır. Şarj dinamosuna yüklendikçe devrede bir vektörel dengesizlik (reaktif: üretilen enerji ile tüketilen enerji arasında farklılık) oluşur, stator içerisindeki manyetik alan rotora yeterince enerji aktaramadığı için ters mıknatıslanma (kutup farklılığı) neden ile frenleme etkisi gösterir ve bu da devir saatinde daha düşük devir olarak görülür, araçtaki elektrik tüketen aksamlar daha yavaş döner, daha sönük çalışır (halk ağzıyla: "voltaj düşer", ki gerçekten de öyledir).

    Klima kompresörü ile ilgili durum başka bir forumda enine boyuna tartışılmıştı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    quote:

    Orjinalden alıntı: Torrado

    taner hocam bir sorum daha olucak benim ibizada farlar kapalıyken bile göstergelerin ışıkları sürekli yanıyor bununda tüketime etkisi olur mu ?


    Passat'ımda farları yakmadığım sürece gösterge panelindeki ışıklar da yanmıyor ama Toledo'da yanıyordu. Yakıt tüketimini olumsuz etkileyecek kadar çok bir akım çektiği söylenemez, zaten LED olduğundan dikkate bile alınmayabilir. Isıtma ve farlar gibi egzotermik reaksiyona ve rezistanstan elektrik akım sevk edip ısınmanın ışımaya ve böylece de ışık fenomenine dönüşmesine dayalı sistemler daima çok elektrik tüketir. Anfisiz radyo, sağa veya sola sinyal vermek, ara sıra kornaya basmak gibi durumlar yakıt tğketimini gözle görülür şekilde arttırmaz.

    Bir gün aracınızı akşam çalıştırın ve yol bilgisayarında anlık tüketime gelin (rölanti olduğundan 1 saatte kaç litre yakıt tükettiğini hesaplayıp gösterir). Arabada kapatabileceğiniz herşeyi kapatın ve yakıt tüketim değerini not edin. Sonra yavaş yavaş far, ısıtma, havalandırma, radyo, sis, kısa, uzun, rezistans, çakmak vb. ne bulursanız çalıştırın ve yakıt tüketimini not edin. Klima açmadığınız sürece arada en az 1 litre fark olacaktır.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    quote:

    Orjinalden alıntı: Torrado

    taner hocam bir sorum daha olucak benim ibizada farlar kapalıyken bile göstergelerin ışıkları sürekli yanıyor bununda tüketime etkisi olur mu ?


    Passat'ımda farları yakmadığım sürece gösterge panelindeki ışıklar da yanmıyor ama Toledo'da yanıyordu. Yakıt tüketimini olumsuz etkileyecek kadar çok bir akım çektiği söylenemez, zaten LED olduğundan dikkate bile alınmayabilir. Isıtma ve farlar gibi egzotermik reaksiyona ve rezistanstan elektrik akım sevk edip ısınmanın ışımaya ve böylece de ışık fenomenine dönüşmesine dayalı sistemler daima çok elektrik tüketir. Anfisiz radyo, sağa veya sola sinyal vermek, ara sıra kornaya basmak gibi durumlar yakıt tğketimini gözle görülür şekilde arttırmaz.

    Bir gün aracınızı akşam çalıştırın ve yol bilgisayarında anlık tüketime gelin (rölanti olduğundan 1 saatte kaç litre yakıt tükettiğini hesaplayıp gösterir). Arabada kapatabileceğiniz herşeyi kapatın ve yakıt tüketim değerini not edin. Sonra yavaş yavaş far, ısıtma, havalandırma, radyo, sis, kısa, uzun, rezistans, çakmak vb. ne bulursanız çalıştırın ve yakıt tüketimini not edin. Klima açmadığınız sürece arada en az 1 litre fark olacaktır.

    taner bey aynını bende denedım ve gordumkı enerjı harcayan hersey yakıtı artırıyor.
    ne kadar enerjı o kadar yakıt.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sdrive

    quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan

    Teorikte artırır ama pratikte hissedilmez. Yani çok yakar diye sis farını açmamak anlamsız olur.


    yerinde açmak gerekir


    sis olmayıpta sisleri açanlara gıcık oluyorum


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ==>burak7777<==


    quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan

    Teorikte artırır ama pratikte hissedilmez. Yani çok yakar diye sis farını açmamak anlamsız olur.


    yerinde açmak gerekir


    sis olmayıpta sisleri açanlara gıcık oluyorum


    avatara gel




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.