Şimdi Ara

Şerit değiştirirken, dış dizik aynaları yerine iç dikiz aynasını mı kullanmalıyız?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
13.523
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Babam 25 yıllık sürücü. Ben ise acemi sürücüyüm.
    Şerit değiştirirken dış dizik aynalarına bakma diye sürekli uyarıyor. Sürekli iç dikiz aynasını gösteriyor. Hele sağ dikize bakınca hep kızıyor.. Sağ dikize sadece bir yere yanaşırken , park ederken kullanacaksın diyor.

    Siz ne yapıyorsunuz bu ayna işlerini? Nasıl kullanıyorsunuz?



  • ben bütün aynaları kullanıyorum.
    ama şerit değiştirken dış dikiz aynasını kullanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kritios

    ben bütün aynaları kullanıyorum.
    ama şerit değiştirken dış dikiz aynasını kullanırım.
    kesinlikle dış dikiz aynasını kullanmak gerekiyor.kör bir nokta var aracın hemen arka çaprazında kalıyor iç aynadan görünmüyor.bir keresinde kazada yapıyordum bu sebeple
  • quote:

    Orijinalden alıntı: freeman6161

    kesinlikle dış dikiz aynasını kullanmak gerekiyor.kör bir nokta var aracın hemen arka çaprazında kalıyor iç aynadan görünmüyor.bir keresinde kazada yapıyordum bu sebeple

    Alıntıları Göster
    Olabildiğince tüm aynalara bakmaya çalışırım şerit değiştirceğim yönede bakarım tam tersi istikametinede istanbul trafiği nolur nolmaz siz şerit değiştirmeye çalışırken yandan bi otobüsde üstünüze çıkmaya çalışıyor olabilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    Olabildiğince tüm aynalara bakmaya çalışırım şerit değiştirceğim yönede bakarım tam tersi istikametinede istanbul trafiği nolur nolmaz siz şerit değiştirmeye çalışırken yandan bi otobüsde üstünüze çıkmaya çalışıyor olabilir

    Alıntıları Göster
    bakma sen babana. arkanı görmek için bütün aynaları kullanabilirsin. tabi dış aynalar yere bakmıyorsa. dış aynalarından sağdakinin alt kısmını arka çamurluğa kadar indirirsen o sana parkederken de şerit değiştirirken de yarar sağlar. soldakinin de sana yakın tarafındaki alt köşesi yine çamurluk civarını görsün ama aynanın dış tarafıyla olabildiğince uzağı görmen lazım. özellikle anayollara sağdan katılırken arkadan gelen dallamaları daha görebileceğin bir yol yok.

    gariptir ki ben de içerdeki aynayı çok sık kullanmam. kullanmaya kullanırım da ortalamaya vursak en az ona bakıyorumdur.

    sen onu bunu fazla takma, nasıl kazasız belasız rahat gidiyorsan ona alış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    bakma sen babana. arkanı görmek için bütün aynaları kullanabilirsin. tabi dış aynalar yere bakmıyorsa. dış aynalarından sağdakinin alt kısmını arka çamurluğa kadar indirirsen o sana parkederken de şerit değiştirirken de yarar sağlar. soldakinin de sana yakın tarafındaki alt köşesi yine çamurluk civarını görsün ama aynanın dış tarafıyla olabildiğince uzağı görmen lazım. özellikle anayollara sağdan katılırken arkadan gelen dallamaları daha görebileceğin bir yol yok.

    gariptir ki ben de içerdeki aynayı çok sık kullanmam. kullanmaya kullanırım da ortalamaya vursak en az ona bakıyorumdur.

    sen onu bunu fazla takma, nasıl kazasız belasız rahat gidiyorsan ona alış.

    Alıntıları Göster
    babanız içerdeki ayna ile arka kapı hizasında olabilecek araçları nasıl görüyormuş merak ettim açıkcası ortadaki ayna ile ancak arka cam ve kenarından ufak bir alan gözükür genelde.
    size en az ölü bölge bırakan aynayı kullanın ki bu da dış aynalardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 11 Şubat 2010; 15:31:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    babanız içerdeki ayna ile arka kapı hizasında olabilecek araçları nasıl görüyormuş merak ettim açıkcası ortadaki ayna ile ancak arka cam ve kenarından ufak bir alan gözükür genelde.
    size en az ölü bölge bırakan aynayı kullanın ki bu da dış aynalardır.

    Alıntıları Göster
    Her iki aynayıda kullanmalısınız arkanızda motorsiklet sürücüsüde olabilir




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Yan Ayna Camı Düşmek Üzere
    15 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Brujeria35

    Her iki aynayıda kullanmalısınız arkanızda motorsiklet sürücüsüde olabilir

    Alıntıları Göster
    şerit değiştirmek için kullanılacak bir ayna varsa o da dış diziklerdir. ortadakine bakmasanda olur ama dışarıdakileri kesin kullan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maestro_34

    şerit değiştirmek için kullanılacak bir ayna varsa o da dış diziklerdir. ortadakine bakmasanda olur ama dışarıdakileri kesin kullan.

    Alıntıları Göster
    Benim bildiğim önce iç dikiz sonra dış dikiz ve en son omuz hizasından kör noktaya bakılarak şerit değiştirilir...
  • Teşekkürler cevaplariniz için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bastien

    Teşekkürler cevaplariniz için.
    İç dikiz aynasını hiç kullanmam (yola bakmak anlamında,yoksa bazen arkadaki ile konuşurken baktığım oluyor).Zaten arkadaki kafalıklardan bir şey görünmüyor ki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    İç dikiz aynasını hiç kullanmam (yola bakmak anlamında,yoksa bazen arkadaki ile konuşurken baktığım oluyor).Zaten arkadaki kafalıklardan bir şey görünmüyor ki.

    Alıntıları Göster
    Ben de dış aynaları çok daha fazla kullandığım kanısına vardım Şerit değiştirirken iç dikiz aynası kesinlikle dış dikiz aynasından öncelikli olmamalı bence..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mitto

    Benim bildiğim önce iç dikiz sonra dış dikiz ve en son omuz hizasından kör noktaya bakılarak şerit değiştirilir...


    Eğer emin değilseniz omuz hizasından da bakmak önemli..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ex1983Pax

    quote:

    Orijinalden alıntı: mitto

    Benim bildiğim önce iç dikiz sonra dış dikiz ve en son omuz hizasından kör noktaya bakılarak şerit değiştirilir...


    Eğer emin değilseniz omuz hizasından da bakmak önemli..

    Alıntıları Göster
    Bir gözüm yolda bir gözüm de sürekli aynalardadır ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB


    quote:

    Orijinalden alıntı: mitto

    Benim bildiğim önce iç dikiz sonra dış dikiz ve en son omuz hizasından kör noktaya bakılarak şerit değiştirilir...


    Eğer emin değilseniz omuz hizasından da bakmak önemli..



    nasıl emin olabiliriz ki? arkayı sürekli kontrolde tutmalısın buna rağmen şerit değiştireceğin yönü ıskalamış olabilirsin. dış dikiz iç ayna hepsinide kullanırsın fakat şerit değiştirirken mutlaka en son hareket başını çevirip bakmaktır. ancak dikizlerde küresel aynalar varsa ordan emin olabilirsin. mitto arkadaşın dediği doğru. ben de aynalardan her tarafın göründüğünü zannederdim fakat acı tecrübeler anlatıyor ki aynalar bomboşken hemen dibinde arabalar bitiveriyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: waa

    quote:

    Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB


    quote:

    Orijinalden alıntı: mitto

    Benim bildiğim önce iç dikiz sonra dış dikiz ve en son omuz hizasından kör noktaya bakılarak şerit değiştirilir...


    Eğer emin değilseniz omuz hizasından da bakmak önemli..



    nasıl emin olabiliriz ki? arkayı sürekli kontrolde tutmalısın buna rağmen şerit değiştireceğin yönü ıskalamış olabilirsin. dış dikiz iç ayna hepsinide kullanırsın fakat şerit değiştirirken mutlaka en son hareket başını çevirip bakmaktır. ancak dikizlerde küresel aynalar varsa ordan emin olabilirsin. mitto arkadaşın dediği doğru. ben de aynalardan her tarafın göründüğünü zannederdim fakat acı tecrübeler anlatıyor ki aynalar bomboşken hemen dibinde arabalar bitiveriyor...

    Alıntıları Göster
    Şöyleki; Eğer şerit değiştir değiştirme normal giderkende sürekli aynalara bakıyorsan, yani herhangi bir anda nerde ne araç var biliyorsan, sürekli antenlerin açıksa gerek olmayabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ex1983Pax

    Şöyleki; Eğer şerit değiştir değiştirme normal giderkende sürekli aynalara bakıyorsan, yani herhangi bir anda nerde ne araç var biliyorsan, sürekli antenlerin açıksa gerek olmayabilir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    fakat acı tecrübeler anlatıyor ki aynalar bomboşken hemen dibinde arabalar bitiveriyor...


    Dış dikiz aynaları küçük olan araçlarda çok sık yaşanıyor. Mesela dün CR-V kullandım, kendi aracımın xxs minik aynalarından sonra çok rahat geldi eşşek kadar dış dikiz aynaları. Özellikle dış dikiz aynaları küçükse aynalara bakıp yetinmeyin. Kamyon mu bu kör nokta olsun diyebilirsiniz ama inanın oluyor. Bakıyorunuz sol aynaya, yol boş. Ama bir anda yanda adam bitiyor. Aynaya güvenip sola kırsanız üstüne çıkacaksınız. Başıma da geldi;

    İki şeritli bir yolda solumdaki araçla sürtüştüm. 90-100 ile giderken önümdeki aniden yavaşlayınca sol aynaya bakıp sola geçmek istedim. Görünürde boştu ama değilmiş...
    Sürtüşmek derken; belki bir saniye bile sürmedi, arabanın temas etmesiyle neyseki benim refleks gösterip direksiyonu kırmam ve yavaşlamam bir oldu. Öyle olmasa refüje çıkartırdım diğer arabayı. Az ileride durduk. Ben hatalıydım. Neyse ki karşı taraftan da hoşgörülü orta yaşlı bir beyfendi indi. Baktık, onun plastik ön çamurluğa benim de plastik arka çamurluğa denk gelmiş. Sadece esnemiş. Hasar yoktu ikisinde de çizikler var gibi duruyordu ama elle iki silmeye birşey kalmadı. Bindik gittik..

    Ama bu olaydan sonra ne anladım, yoğun trafikte aynaları dikaktlice kontrol et; yetmez. Omzunun üstünden göz ucuyla bak. Çok faydalı.

    İstanbul' da altına araba alan herkes yollar babasının malı gibi sürdüğü için iki, üç, dört .. kez kontrol etmek lazım. Trafikte adamdan çok "dingo" var. Ne dediğim anlaşılmıştır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kalsiyum 17

    quote:

    fakat acı tecrübeler anlatıyor ki aynalar bomboşken hemen dibinde arabalar bitiveriyor...


    Dış dikiz aynaları küçük olan araçlarda çok sık yaşanıyor. Mesela dün CR-V kullandım, kendi aracımın xxs minik aynalarından sonra çok rahat geldi eşşek kadar dış dikiz aynaları. Özellikle dış dikiz aynaları küçükse aynalara bakıp yetinmeyin. Kamyon mu bu kör nokta olsun diyebilirsiniz ama inanın oluyor. Bakıyorunuz sol aynaya, yol boş. Ama bir anda yanda adam bitiyor. Aynaya güvenip sola kırsanız üstüne çıkacaksınız. Başıma da geldi;

    İki şeritli bir yolda solumdaki araçla sürtüştüm. 90-100 ile giderken önümdeki aniden yavaşlayınca sol aynaya bakıp sola geçmek istedim. Görünürde boştu ama değilmiş...
    Sürtüşmek derken; belki bir saniye bile sürmedi, arabanın temas etmesiyle neyseki benim refleks gösterip direksiyonu kırmam ve yavaşlamam bir oldu. Öyle olmasa refüje çıkartırdım diğer arabayı. Az ileride durduk. Ben hatalıydım. Neyse ki karşı taraftan da hoşgörülü orta yaşlı bir beyfendi indi. Baktık, onun plastik ön çamurluğa benim de plastik arka çamurluğa denk gelmiş. Sadece esnemiş. Hasar yoktu ikisinde de çizikler var gibi duruyordu ama elle iki silmeye birşey kalmadı. Bindik gittik..

    Ama bu olaydan sonra ne anladım, yoğun trafikte aynaları dikaktlice kontrol et; yetmez. Omzunun üstünden göz ucuyla bak. Çok faydalı.

    İstanbul' da altına araba alan herkes yollar babasının malı gibi sürdüğü için iki, üç, dört .. kez kontrol etmek lazım. Trafikte adamdan çok "dingo" var. Ne dediğim anlaşılmıştır...

    Alıntıları Göster
    Şu bilgiyi farklı zamanlarda birkaç yerde okumuştum:

    Dış dikiz aynalarını arabanın arka camlarını ve çamurluklarını gösterecek şekilde ayarlamayın. Bunun yerine kasaya 90 derece açı yapacak şekilde ayarlayın. Böylece ölü nokta kalmaz. Şeklindeydi.... Alttaki resimde de çizmeye çalıştım biraz. Kırmızılar ayna kabını, siyah çizgiler de aynanın camını temsil ediyor.

    Önerilen ayar şekil 2 deki gibi olması imiş. Ben hiç böyle denemedim (yılların alışkanlığından) ama belki doğrusu da budur.

    Şerit değiştirirken:
    1) İç dikiz aynasına bakarak arkandan gelen var mı, varsa o da sol sinyalini yakmış ve seni sollamaya başlayacak mı
    2) Sol dış dikiz aynasına bakarak sol şeritte seni sollamaya başlamış bir araç var mı

    diye kontrol etmen daha emniyetli olur...

     Şerit değiştirirken, dış dizik aynaları yerine iç dikiz aynasını mı kullanmalıyız?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307

    Şu bilgiyi farklı zamanlarda birkaç yerde okumuştum:

    Dış dikiz aynalarını arabanın arka camlarını ve çamurluklarını gösterecek şekilde ayarlamayın. Bunun yerine kasaya 90 derece açı yapacak şekilde ayarlayın. Böylece ölü nokta kalmaz. Şeklindeydi.... Alttaki resimde de çizmeye çalıştım biraz. Kırmızılar ayna kabını, siyah çizgiler de aynanın camını temsil ediyor.

    Önerilen ayar şekil 2 deki gibi olması imiş. Ben hiç böyle denemedim (yılların alışkanlığından) ama belki doğrusu da budur.

    Şerit değiştirirken:
    1) İç dikiz aynasına bakarak arkandan gelen var mı, varsa o da sol sinyalini yakmış ve seni sollamaya başlayacak mı
    2) Sol dış dikiz aynasına bakarak sol şeritte seni sollamaya başlamış bir araç var mı

    diye kontrol etmen daha emniyetli olur...

     Şerit değiştirirken, dış dizik aynaları yerine iç dikiz aynasını mı kullanmalıyız?


    Alıntıları Göster
    dış dikiz aynası
    iç ayna
    sol dikiz aynası..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bizimdenizci

    dış dikiz aynası
    iç ayna
    sol dikiz aynası..

    Alıntıları Göster
    iç dükiz ayna (arkadan gelenleri görmek için)
    sol dikiz ayna (sollama yapan varmı kontrol etmek için)
    omuz hizasından bakarak (bisiklet motorsiklet falan varsa görmek için)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.