Senin gibi troller yuzunden forumda duzgun bilgili kullanici kalmadi < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Önler disk arkalar kampana fren sisteminde sıkıntı yaşayan oldu mu? (2. sayfa)
-
-
Bu sebeple ağır taşıtlarda tamaen disk frenlere ABD standartları (FMVSS) izin vermiyor.
-
Disk frende olduğu gibi balatalar birbirine karşı çalışmadığından, o yüzey delinirse mukavemet problemi olabilr. Halihazırda, yüksek elfreni gücünde ovalleşiyorlar.
Uyabilen soğutmalı tip tambur var mı bakabilirsiniz. Onlarda soğutma kanatçıkları olur. Normal tiplerde de arka plakaya yaklaşan çıkıntı aynı zamanda soğutma detayı.
-
Bilgilendirme için teşekkürler. Yeni nesil araçlarda mesela Clio 4'te bahsettiğiniz soğutmalı sistem mevcutmuş.
Bilgisayarlardaki işlemci ile fanın arasına konulan alüminyum soğutucu gibi.
Benim araçtaki kampana böyle tas gibi. Ok ile belirttiğim yüzeye, hava girecek şekilde 45 derece açıyla delik açmak mantıklı olur mu acaba?
-
Ben 40 derece sıcakta Marmaris'e gittim geldim, frenlerle alakalı bir sıkıntı yaşamadım. Tabii bunda rampa aşağı hız limitlerini zorlarcasına inmeyişimin de payı vardır. Aracın hızını hep kontrolüm altında tuttum, biraz motor freninden de faydalandım ve sıkıntı yaşamadım.
Araç 1.4 Egea.
-
Hyundai getzde rezaletti kampanalar. Sehiricinde bile sisme yapiyordu. Ankara mevlana bulvari samsun yonunde bu sebeple eds ye girecektim nerdeyse. Benden uzak dursun
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
rica ederim...
Bunun kısa cevabı "yine de macera olur". Ama merak için soruluyorsa, sesli düşünelim... Bunu önceden ben de sordum, neden bu kadar ağır finler kullnılıyor da içerden havayla basitçe soğutulmuyor diye.
Yanda delikler olabiliyor, bazı modellerde ayar deliği bırakılır, çepere delik açmak kadar kötü değil.
Yine de, hala iki sakınca olabilir:
İlki, Bilgisayardaki benzetmeniz doğru; katılardan ısıl transfer var. Isının çıktığı bölge, tamburun çeperi. İçerden havayla soğutulduğunda balatalar daha hızlı soğuyabilir. Silindir(piston) için belki iyi bir şey fakat genleşmeler hesaplanamdan yapılırsa, tambur balatadan daha hızlı genleşirse fren kaybı olabilir. Bu bir tasarım faktörü, bütün kampanalar hararet yaptığında sıkışıyorlar. Yukarıda bir arkadaş tersini yazmış (demk ki tersi de olabiliyor), ya tasarım ya da malzeme hatası var bence.
İkincisi, ısıl strese maruz kalan döküm metallerde talaşlı işlemler minimumda tutulmaya çalışılır. Bildiğim, tamburlarda balans için küçük bir kaldırma yapıyorlar sadece. Pek çokları bunu göze almayıp ağırlık ekliyor. Çünkü dökümle üretilen metal parçalar soğurken bir kristal yapı kazanırlar. Sonradan açılan delikler, iç stresi bozarak çalışma sırasında sonradan çatlaklara neden olabilir. Bu bakımdan sonradan delik açmayı disklerde de tavsiye edemem.
-
80 model Mercedes e bindim 4 teker diskti. Maliyetten kaçacağız diye 2022 de manuel klima koyuyorlar. Arka camlar kollu vs. Özellikle güvenlikte kısan araba almam.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X