Şimdi Ara

Opel Astra K 1.4T Piston Kırma Problemi (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
117
Cevap
10
Favori
110.591
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba
    2016 model astra k 1.4 150 bg benzinli aracım var araç klima açıkken uzun yolda güç kaybı yaşıyor 4 bin devre kadar turbo görevini yapmıyor 4 bin devirden sonra açılıyor acaba bu ve buna benzer sorun yaşayan varmı aramızda
  • arkadaşlar ben mayıs 2019 da 2. el 2016 model 18.000 de opel astra k 1.4 T AT (otomatik) aldım. Keşke almadan önce forumdaki şikayetleri okumuş olsaydım. ALDIKTAN 3 ay sonda 3 bin km yaptıktan sonra yani 21.000 de rölantide genelde park ederken titreme başladı. yetkili servise götürdüm ve silindir kompresöründe güç kaybı olduğunu ve motor revizesi gerektiğini söylediler. 20.000 tlye kadar da masraf çıkabileceğini söylediler. Üstelik aracın garanti süresi de bitmişti.
    Aracı aldığım bayiye iade etmek istedim bu kadar kısa sürede böyle bir durum olduğu için kendileri de opel genel merkezine başvurmuşlar. Aracı çok beğenerek almıştım ve kullanıyordum ama haliyle soğudum ve iadesini istiyorum. Sizler nasıl bir yol izlediniz ve nasıl sonuçlar aldınız. Burada yazılanların üzerinden 2 yıl geçmiş. sonuçları öğrenirsem ona göre hareket ederim en azından. Acil cevaplarsanız minnettar olurum şimdiden teşekkürler.




  • Merhaba bahsi geçen problem 1.6 dizelde var mı?
  • Abidin Talha Köse A kullanıcısına yanıt
    Gerçekten çok aydınlatıcı bi makale olmuş. Ben de yakın zamanda aracımı değiştirmeyi düşünüyorum zira ben de bir kaç kere bu sesi duydum yazıları okuduktan sonra çok kuşkulandım. Siz şuan hangi aracı kullanıyorsunuz?
  • sadecebirii S kullanıcısına yanıt
    Bende de bu ses yağ ve yazılım güncellemesine rağmen devam edince garantisine 2 ay kala sattım, şuan tucson 1.6 Tgdi DPT kullanıyorum, gayet memnunum.
  • Abidin Talha Köse A kullanıcısına yanıt
    Arayış içindeyim ben de.Allah kaza bela vermesin.2 sene önce kullandığınız aracın test sürüşünü yapmıştım gayet keyifliydi... Tek soru işareti bu şanzıman ileride dsg gibi sorun çıkartır mı,zira dsg ile dct ayni tipte şanzımanlar, çift kavramalı ve kuru.
  • sadecebirii S kullanıcısına yanıt
    Amin cümlemize, teşekkür ederim. Dsg şanzımanlarda asıl problem mekatronik arızasıydı. Bu sorunun çözüldüğü söyleniyor, ne derece doğru bilemem. Onun dışında çift kavrama şanzımanlar dediğiniz gibi bakımları maliyetli şanzımanlar. Ancak buna sorun çıkarma demek pek doğru olmaz. Hızlı ve konforlu değişim artı düşük yakıt tüketiminin handikapı gibi düşünebiliriz. Burda alınacak aracın ikinci else temizliği, nerede kullanılacak oluşu, kullanma biçimi ve diğer alternatiflerine göre artıları eksileri çıkarıldığında aileye hangi alternatifin maddi manevi hitap ettiği öne çıkıyor. Biz de bu değerlendirme ile tucson u tercih ettik. Allah size de hayırlı bir alışveriş nasip etsin :).
  • Abidin Talha Köse A kullanıcısına yanıt
    Söyledikleriniz mantıklı geldi bi araştıracağım ben de.Teşekkürler,hayırlı akşamlar
  • sadecebirii S kullanıcısına yanıt
    Rica ederim, hayırlı akşamlar
  • Varmi kiran
  • Arkadaşlar, bu sorun sadece K kasada mı var yoksa J kasada da var mı?

    Dün 2016 model sedan 1.4T Otomatik aldım da.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nucro

    Arkadaşlar, bu sorun sadece K kasada mı var yoksa J kasada da var mı?

    Dün 2016 model sedan 1.4T Otomatik aldım da.
    Piston kırma ; k kasa , 1.4 turbo yeni tip “sidi” motorlarda rastlanan bir problemdir.
  • nucro kullanıcısına yanıt
    Bilgi kirliliği var bu konuda, düzelteyim. Bu sorunda ki anahtar sözcüğümüz "Otomatik Vites"
    1.4T Motora sahip (J veya K kasa fark etmez) tüm Astra'larda var bu sorun. Daha doğrusu bu sorunun potansiyeli var.
    Sadece kullanım tarzından dolayı vakti ve km'si değişebiliyor.
    Manuel vitesli olanlarda sorun yok.
    Yazıyorken ekleyeyim, J ve K kasa astra dizellerin sorunu ise zincir boşluğu ve yağsızlık sebebi ile oluşan şakırtılı çalışma. Şakırtı falan yapıyor ama 1.6 136 lık ünite muazzam bir performans ve motor şanzuman uyumuna sahip.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terkene -- 18 Kasım 2019; 21:50:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: terkene

    Bilgi kirliliği var bu konuda, düzelteyim. Bu sorunda ki anahtar sözcüğümüz "Otomatik Vites"
    1.4T Motora sahip (J veya K kasa fark etmez) tüm Astra'larda var bu sorun. Daha doğrusu bu sorunun potansiyeli var.
    Sadece kullanım tarzından dolayı vakti ve km'si değişebiliyor.
    Manuel vitesli olanlarda sorun yok.
    Yazıyorken ekleyeyim, J ve K kasa astra dizellerin sorunu ise zincir boşluğu ve yağsızlık sebebi ile oluşan şakırtılı çalışma. Şakırtı falan yapıyor ama 1.6 136 lık ünite muazzam bir performans ve motor şanzuman uyumuna sahip.
    1.4T benzinli motorların piston tasarımı ve enjeksiyon konumlandırması yol açıyor bu soruna. Yapısı gereği en düşük hızda en yüksek viteste seyir etme prensibi dolayısı ile otomatik vitesli araçlarda kurumlanma ve erken ateşlemeye neden oluyor ve segman bozuyor, piston kırıyor, yatak sarıyor. Manuel vitesliler daha yüksek kompresyonda kalabildiği için sorun olmuyor. 1999/2004 yıllarında ki efsane G kasa Astra'larda da vardı bu sorunun benzeri. Manuelleri sorunsuz, otomatikleri dert küpü idi. Boğaz kelebeği kirliliği ve egr kitlemesi ardından da bobin hatası ve silindirlerde güç kaybına sebep olurdu. Finalde de üst kapak tesviyesi ve motor yapımı ile film kopardı. Onlar Twinport motor idi şimdikiler küçük hacimli turbolar, yani 1.4T motorlar.
    Opellerin huyudur bu, eşsiz yol tutuş, dayanıklı gövde, mükemmel iz takibi ve tüm bu pozitif yönlere yakışmayan kötü tasarlanmış motorlar. Daha doğrusu otomatik şanzumana göre (bir türlü) tasarlanamayan motorlar. Yine de bir başka hastalık ve tutkudur Opel sahibi olmak ve binmek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terkene -- 18 Kasım 2019; 22:22:6 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: terkene

    1.4T benzinli motorların piston tasarımı ve enjeksiyon konumlandırması yol açıyor bu soruna. Yapısı gereği en düşük hızda en yüksek viteste seyir etme prensibi dolayısı ile otomatik vitesli araçlarda kurumlanma ve erken ateşlemeye neden oluyor ve segman bozuyor, piston kırıyor, yatak sarıyor. Manuel vitesliler daha yüksek kompresyonda kalabildiği için sorun olmuyor. 1999/2004 yıllarında ki efsane G kasa Astra'larda da vardı bu sorunun benzeri. Manuelleri sorunsuz, otomatikleri dert küpü idi. Boğaz kelebeği kirliliği ve egr kitlemesi ardından da bobin hatası ve silindirlerde güç kaybına sebep olurdu. Finalde de üst kapak tesviyesi ve motor yapımı ile film kopardı. Onlar Twinport motor idi şimdikiler küçük hacimli turbolar, yani 1.4T motorlar.
    Opellerin huyudur bu, eşsiz yol tutuş, dayanıklı gövde, mükemmel iz takibi ve tüm bu pozitif yönlere yakışmayan kötü tasarlanmış motorlar. Daha doğrusu otomatik şanzumana göre (bir türlü) tasarlanamayan motorlar. Yine de bir başka hastalık ve tutkudur Opel sahibi olmak ve binmek.

    Alıntıları Göster
    Yılların Opelcisi ve tutkunu olarak söyleyebileceğim daha doğrusu niye olmadı dediğim şey; Opel araçların üzerinde keşke 1.5 dci Renault motor ve bunun partneri altı ileri edc'si olsaydı. İnanın Türkiye'de çok uzun yıllar bu kombinasyona sahip aracı yani Opel'i zorlayacak tek bir marka/model olmazdı.




  • 2018-2019 araçlarda bu sorunu yaşayan var mı 2018 sonra bu sorunu hiç yaşamadıklarını söyledi opel yetkilileri çok kesin konuşuyorlar 2019 1.4t araç aldım buna güvenerek
  • Merhaba, bende 2016 model astra-k 1.4T otomatik vites araca sahibim, yaklaşık 2 haftadır araçta tekleme sorunu oluyordu , başlarda çok üstüne düşmemiştim ama sorun devam edince 2 gün önce servise götürdüm, kompresyon cihazına bağladılar ve piston segmentinde muhtemelen kırık var dediler , şimdi araç serviste, sorun muhtemelen o ama motoru açıp bakmamız lazım dediler. muhtemelen ilk andan itibaren sorunun ne olduğunu biliyorlardı ama söylemediler tabiki bana , bende bu bölümü daha önceden okumadığım için bilgi sahibi değildi. bizim araçta kronik bir sorunmuş anladığım kadarıyla. velhasıl 10-15 gün sürer dediler şu covidli günlerde umarım biran evvel yapılır ve teslim alırım aracımı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rajabell

    Aynı problem bende de yaşandı, motorun birden çok parçası değişti. Servisten çıktıktan 1 gün sonra ise araç motor arızası verdi, götürdüm tekrar bir borusu çıkmış geri taktılar. Şu an problem yok görünüyor arabada. Ama süreçte insan arabadan soğuyor ne yazık ki.
    uzun süre geçti ancak ne kadar masraf çıkardı kaç km de yaşadınız bu problemi
  • Merhabalar, 2019-2020 Astra J 1.4t de motor yenilendi mi? Piston kırma sorunu yaşayan var mı?
  • ufuk2017 U kullanıcısına yanıt
    Merhabalar Mesajınız çok eski ama yine bu problemi yeni yaşamış bir kullanıcı olarak yardımlarınızı rica ediyorum.
    2016 Model 1.4 T 150 HP 45 bin km de ikinci el araç aldım 2019 yılında. Aracın garantisi bittiği için bakımlarımı özel serviste yaptırdım fakat böyle bir sorundan ne benim ne de özel servisin haberi olmadığı için değiştirilen yağa bağlı olarak aracım motor arızası verdi.(2020 yılı haziran 54665 km de) Servis tıpkı diğer arkadaşlara söylediği gibi motor kapağının açılması ve buna bağlı olarakta yapılacak işlemlerin 10-17 bin TL arasında tutacağını söylediler. Üstelik bakımları özel serviste yaptırdığım için yardımcı olamayacaklarını söylediler. Kendi tasarım sorunları yüzünden ben yetkili servise gitmek zorunda mıyım? Ayrıca bu problemden haberdar olmak gibi bi yükümlülüğüm var mıdır? Bu araçlar telefon veya beyaz eşya değil sonuçta uzun süreli kullanılabilen ayrıca sadece yetkili serviste değil özel servislerde de bakımı yapılabilen araç olmalıdır diye düşünüyorum. Opel Türkiye 'den konu ile ilgili cevap bekliyorum şuan ve aracım da beklemede. Fakat olumsuz yanıt gelir ise huhuki yoldan haklarımı aramak istiyorum. Konu ile ilgili hukuki işlem yapan arkadaşlarım var mı? Var ise bana yol ve yöntem konusunda yardımcı olabilir misiniz? Şimdiden çok teşekkür ederim.
    İyi günler.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.