Şimdi Ara

Opel Astra K 1.4T Piston Kırma Problemi (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
117
Cevap
10
Favori
110.415
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uerguz

    Merhabalar Mesajınız çok eski ama yine bu problemi yeni yaşamış bir kullanıcı olarak yardımlarınızı rica ediyorum.
    2016 Model 1.4 T 150 HP 45 bin km de ikinci el araç aldım 2019 yılında. Aracın garantisi bittiği için bakımlarımı özel serviste yaptırdım fakat böyle bir sorundan ne benim ne de özel servisin haberi olmadığı için değiştirilen yağa bağlı olarak aracım motor arızası verdi.(2020 yılı haziran 54665 km de) Servis tıpkı diğer arkadaşlara söylediği gibi motor kapağının açılması ve buna bağlı olarakta yapılacak işlemlerin 10-17 bin TL arasında tutacağını söylediler. Üstelik bakımları özel serviste yaptırdığım için yardımcı olamayacaklarını söylediler. Kendi tasarım sorunları yüzünden ben yetkili servise gitmek zorunda mıyım? Ayrıca bu problemden haberdar olmak gibi bi yükümlülüğüm var mıdır? Bu araçlar telefon veya beyaz eşya değil sonuçta uzun süreli kullanılabilen ayrıca sadece yetkili serviste değil özel servislerde de bakımı yapılabilen araç olmalıdır diye düşünüyorum. Opel Türkiye 'den konu ile ilgili cevap bekliyorum şuan ve aracım da beklemede. Fakat olumsuz yanıt gelir ise huhuki yoldan haklarımı aramak istiyorum. Konu ile ilgili hukuki işlem yapan arkadaşlarım var mı? Var ise bana yol ve yöntem konusunda yardımcı olabilir misiniz? Şimdiden çok teşekkür ederim.
    İyi günler.
    Bir avukatla görüşün ama büyük ihtimalle siz bakımı nerede yaptırırsanız yaptırın (ki TS 12047 belgeli özel servisler üretici garantisini bozamaz) bu bir gizli ayıp olduğu ve teslim anında farkedilmeyecek bir üretim kusuru olduğu için yasal yollara girdiğinize lehinize karar çıkma olasılığı %100'e yakındır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Bir avukatla görüşün ama büyük ihtimalle siz bakımı nerede yaptırırsanız yaptırın (ki TS 12047 belgeli özel servisler üretici garantisini bozamaz) bu bir gizli ayıp olduğu ve teslim anında farkedilmeyecek bir üretim kusuru olduğu için yasal yollara girdiğinize lehinize karar çıkma olasılığı %100'e yakındır.

    Alıntıları Göster
    İlginiz ve verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim. Bir avukat ile görüşme yapayım ben. Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akumed

    Merhaba, bende 2016 model astra-k 1.4T otomatik vites araca sahibim, yaklaşık 2 haftadır araçta tekleme sorunu oluyordu , başlarda çok üstüne düşmemiştim ama sorun devam edince 2 gün önce servise götürdüm, kompresyon cihazına bağladılar ve piston segmentinde muhtemelen kırık var dediler , şimdi araç serviste, sorun muhtemelen o ama motoru açıp bakmamız lazım dediler. muhtemelen ilk andan itibaren sorunun ne olduğunu biliyorlardı ama söylemediler tabiki bana , bende bu bölümü daha önceden okumadığım için bilgi sahibi değildi. bizim araçta kronik bir sorunmuş anladığım kadarıyla. velhasıl 10-15 gün sürer dediler şu covidli günlerde umarım biran evvel yapılır ve teslim alırım aracımı.
    Öncelikle geçmiş olsun. Aracınızın durumu nedir acaba? Sorun çözüldü mü? Ayrıca ne kadar fiyat ödediniz? veya ödediniz mi?




  • Merhaba. Garantisi Ekim sonunda bitecek olan aracım dün bu service esc hatası verdi. Ankara opel e götürdüm ve ikinci piston da sorun olduğunu söylediler. Garantiye yazdik 10.000 TL falan tutarsa bir kısmını siz ödeyebilirsiniz tarzı laf söylediler.. Ne yapmalıyım? Aracım garantili. Bir akıl verirseniz sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sıfırdan beri sahip olduğum 2016 model 47 bin km'deki arabama piyango ne zaman vuracak diye bekliyordum. Dün kırmızı ışıkta beklerken motor titremeye başladı, esc servis ve otomatik çarpışma hazırlığı devre dışı uyarısı verdi, motor ışığı yanıp sönmeye başladı, araçtan inip egzoza baktığımda ise beyaz duman attığını gördüm. İnternette bu hataları araştırdığımda direk piston kırmaya işaret etti. Bugün de aracımı ankarada özel bir servise teslim ettim ve 1. pistonda kompresyon eksikliği ortaya çıktı. Detaylı inceleme ve fiyat için motor inecek. Sormak istediğim ise şu, internette yazanlara göre 10 bin TL'den başlayıp 30 bin TL'ye kadar masraf çıkaranlar olmuş, neler değişti de fiyat bu kadar oynak ve masraflı oluyor öğrenmek istedim. Son zamanlarda bu sorunu yaşayıp tamir ettirenler değişen parçaları ve ödedikleri ücreti belirtebilirse sevinirim.

  • ARKADAŞLAR BU SORUN ((( 1.4 BENZINLI TURBOSUZ DÜZ VİTES LERDE ))). VARMI ? BEN YAĞI DEĞİŞTİRMEYE SERVİSE GİDECEĞİMDE .. DEXOS 1 GEN 2 ATTIRACAGIM GM MARKA .




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi husock -- 31 Mart 2022; 12:33:18 >
  • evet gençler artan benzin fiyatlarindan sonta 1.4 t ve fsi araclarin LSPI ve piston kirma sorunlarida ortadan kalkmis gorunuyor haa :) dusuk devirlerde ani gaza basmayin usul usul kullanin, ureticinin onerdigi yagida kullanirsaniz allahin izniyle 360bin kmyi devirirsiniz :) benim takildigim mevzu bazilari pistonun kirilacagini anlayinca aracta sesler teklemeler gelmeye basladiktan sonra aracini satmis ve buraya da bunu utanmadan yazmis. bu tarz kisiler yeni alacaklari araclardada sorunlar yasayacaktir buna sasirmamak lazim. LSPI sorununu ve piston kirmaya neyin sebep oldugunu iyi arastirin ve 1.4 astralarda bu durumun yuksek guc alindigindan dolayi daha fazla oldugunu bilin ve araclarinizi buna gore temiz kullanin. benim aracim 50bin kmyi devirdi henuz boyle bir sorun yok. bazilari bu sorunu 10binde 20binde 40binde 60binde yasamis. bence tamamen kullanici hatasi. cogumuzun basina gelmistir ozellikle 30km hiza kadar dusuk devirlerde ani hizlanma ile gaza basinca vites degismiyor ve arac hizlanmada sorun yasiyor. o vitesin bir uste gecmesi icin ayaginizi gazdan cekmeniz gerekiyor. zorlarsaniz ve bu sekilde kullanima devam ederseniz sorunlar baslar, piston kirma ve revizeye kadar gider. otomatik vites araclarda dusuk devirlerde vites degisimi esnasinda gaza basilmaz.7-8 saniyede 0-100 yapmaya kalkanlar, fazla zorlamasa da aracta surekli anlattigim hatali kullanimi yapanlar burada baska suclu ya da kronik sorun aramasin. benim aracimda neden bu sorun yok ya da buradaki bicok kiside neden yok. bu olmayacagi anlaminada grlmiyor. ancak bu sorunu biliyor, dikkat ediyor ve araclarimizi buna gore kullaniyoruz. umarim kimsenin basina gelmez gelenlerede gecmis olsun. bundan sonra daha dikkatli. bu arac aslinda 150 yerinne 125 beygir olsaydi belkide bu kadar ciliz kalmayacakti. 150 beygir guc var ama maalesef bunu dusuk hacimden dolayi kullanamiyoruz. dusuk hacimli yuksek guc ureten her motorda bu riskler vardir. astra k larda neden daha fazla risk oldugunu anladiktan sonra yola devam. benzin 26 lira hadi bakalim bosta basin gaza :)





  • turbo basıncını düşürmeye yoluna gidilebilirdi aslında 150 beygir olmasın 135 beygir gibi yürüsün 300-400bin km motor ömrü olsun daha mantıklı

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Merhaba, iyi forumlar.

    Aracımda benzer sorunlar var. Muhtemelen piston kırdı. 2016 model 1.4 turbo 150 hp otomatik vites.

    Güncel onarım ücretleri ne seviyede ve yetkili serviste onarım yaptıranlar ne oranda iyi niyet garantisi alabildiler? Bilenler bilgilendirirse memnun olurum.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Arkadaşlar merhabalar,2016 model k kasa 1.4t manuel almaya niyetimiz var.Bu sorunu manuelde yaşayanınız oldu mu acaba?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba, bu konu başlığında yazıldığı gibi benim 2014 astra 1.4 turbo otomatik aracımdada seyir halindeyken çıt çıt çıt sesi gelmeye başladı, sanırım bu piston kırma habercisi, benim sormak istediğim soru şu piston kırmadan önce aracın piston segmanlarını değiştirsek bu sorunu engellemiş olurmuyuz faydası olur mu acaba ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba alcaktım tam da astra 1.4 benzinli bakıyordum, bu piston meselesini okuyunca gerçekten arabadan soğudum..

    Edit. 1.6cdti a karar verdim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zingfth -- 6 Aralık 2022; 9:39:19 >
  • Arkadaşlar merhabalar 1.4T Astra K manuel bakıyordum ama bu piston kırma problemini görünce kafamda soru işaretleri oluştu.Bu sorunu manuel de yaşayan oldu mu yoksa genelde otomatik araçlarda mı karşılaşıldı.

  • Sizlerle bir bilgiyi paylaşayım: Piston kırmamak için 2 çözüm var. Öncelikle bu sorun büyük oranda Türkiye'de kullanılan benzinin oktan sayısı ile maalesef çok ilgili. Avrupa'daki benzin ile farklı oktan sayısına sahip o nedenle test yapılan benzin bizimkinden farklı. Türkiye'de kullanılan benzin 95 oktan ve bazen altı da olabiliyor. Bu benzin dengesiz bir yanma özelliğine sahip aşırı ısınan yanıcı yağ ve pistonların oluşturduğu ısı ile kendi kendine alev alıp zamansız ters tepki ile pistonları önce zayıflatıp sonra silindir etrafında oluşturduğu küçük bir alevlenme ile pistona zarar vermektedir. Bu duruma lspi adı verilir. Buna nasıl engel olursunuz. Birinci çözüm lpg çünkü lpg kendi kendine alev almaz oktan sayısı 100 ün üzerindedir. lpg ile uğraşamam diyorsanız depoyu doldurmadan evvel benzin oktan arttırıcı (dengeleyici)kullanacaksınız oldu bitti. Daha emin olmak için yanıcı özelliği azaltılmış dexos 1 gen 2 kodlu yağları kullanacaksınız. Ardından endişeniz olmasın lpg ile 200 bin kmleri bulan arabalar var. tabi lpg takılmadan pistonların ne durumda olduğu kompresor ile test edilmeli. K kasalar doğrudan enjeksiyonlu yani yakıtı direk püskürtüyor bu yakıt silindir duvarına yapışıp segmanlar üzerinden geçerken de ısınıp alev alabiliyor. Bu nedenle lspi ihtimali daha yüksek ve lpg kit ücretleri de daha fazla. J kasalarda ise özellikle b14 net kodlu motorlar ( yeni çıkan) çok yönlü enjeksiyonlu ve değişken zaman subaplı olduğundan ihtimal daha az. Özellikle 2019 ve sonrası j kasalarda bu sorunlar giderilmiş olduğu söyleniyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi devrana7373 -- 21 Aralık 2023; 18:55:0 >




  • Merhaba, son durum nedir ? Hala kirilma gerceklesiyor mu ve tamir ucretleri ne durumda bilgilendirirseniz sevinirim. iyi forumlar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • bbyte60 B kullanıcısına yanıt

    Yanlış yağ ve bilinçsiz kullanım ile bu motorda piston segmanlarını parçalamak her zaman mümkün. Problem olmayan bir motor; doğru motor yağı ile doğru viteste ve doğru motor devrinde kullanılırsa bu konuda sorun yaşatmayacaktır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarppy -- 5 Haziran 2024; 20:16:24 >
  • Herkese selam, 2023 yılı nisan ayında 62000 km de otomatik vites astra 1.4 T almıştım, geçtiğimiz eylül ayında 102000 km de 1. pistonu kırdı. Tamiri için 90 bin TL ücret ödedim ve maalesef iş işten geçtikten sonra Liqui Moly Dexos 1 Gen 3 yağ kullanmaya başladım. İster ismez araçtan soğudum. Bir daha piston kırmayacak diye garanti bir şey yoktur kesinlikle ama bu motorlarda bir kere piston kırdıktan sonra bir daha kıran oldu mu acaba bilgisi olan var mıdır? Şimdiden herkese teşekkürler.

  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.