Emekli Yönetici
Tarihinde Katıldı
Toplam: 1252 (Bu ay: 9)
Galaxy S25 serisinin çıkış tarihi yaklaştıkça detayları da netleşmeye başlayacağından almayı düşünenleri tek bir konu altında bir araya getirmek için artık bu başlığın açılması gerektiğini düşündüm.
S25 ve S25 Plus'ın tasarımlarında S24 serisine göre bazı farklılıklar olacak. Sızdırılan renderlara göre her iki model de daha ince çerçeve ile gelecek, buna ek olarak kamera halkalarında da değişikliğe gidilmiş gözüküyor.
S25'te 6,2", S25 Plus'ta 6,7" ekran bulunuyor. Her iki modelde de LTPO Dynamic AMOLED 2X panel yer almakta. S25 Plus'ta QHD+ çözünürlük, S25'te ise S24'te olduğu gibi 1080p çözünürlükte bir ekran olması bekleniyor.
Söylentilere göre Galaxy S25 ve Galaxy S25 Plus'ın ana kamerası yine 50MP olacak ancak S24 serisi ile aynı sensörün kullanılıp kullanılmayacağı henüz belirsiz. Benzer şekilde selfie kamerasının da 12MP olarak kalacağı söylenmekte ve aynı sensörün kullanılıp kullanılmayacağı yine belirsiz durumda.
S25 serisinde Qualcomm Snapdragon 8 Gen 4'e geçiş yapılacak. Galaxy S25 ve Galaxy S25 Plus'ta bölgeye göre farklı bir işlemci kullanılıp kullanılmayacağını önümüzdeki günlerde göreceğiz. Düşük verimlilik nedeniyle Exynos 2500 kullanılmayacağı yönünde haberler çıkmış durumda, bir yandan da MediaTek Dimensity 9400 kullanılacak şeklinde söylentiler bulunmakta. Halen kullanılacak alternatif işlemci konusu kesinlik kazanmış değil.
Galaxy S25 Ultra'da 16GB ram seçeneği sunulması bekleniyor ancak Galaxy S25 ve Galaxy S25 Plus için henüz bu konuda net bir bilgi yok. Söylentilere göre S25 serisinde bellekler LPDDR5X teknolojisinden LPDDR6'ya yükseltilecek. Eğer bu bilgi doğruysa daha hızlı ve verimli bir AI işlemesi beklenebilir. Önceki seride olduğu gibi S25 serisinde de microSD kart girişi bulunmayacak.
Galaxy S25 serisi cihazlar Android 15 tabanlı One UI 7.1 ile birlikte gelecekler. One UI deneyiminin tamamen baştan tasarlandığı söylenen One UI 7'de uygulama simgelerinin de değiştirildiği iletilmekte.
Batarya kapasitelerinin S24 serisi ile aynı kalması bekleniyor fakat 3nm işlemci yapısından dolayı pil süresinde bir miktar iyileştirme olabilir.
Tahmini Galaxy S25 görselleri:
Tahmini Galaxy S25+ görselleri:
OLED TV Kurulum Deneyimi (Dikey Çizgi Sorunu ve Mutlu Son)
Herkese merhabalar,
Geçtiğimiz hafta LG 48C3 alarak OLED panele geçiş yaptım ancak kurulum sonrasında beni bekleyen sürprizden habersizdim. Aslında çözülen bir durum ancak benim gibi ilk defa OLED TV alıp benzeri bir durum ile karşılaşabilecek kişiler için paylaşımda bulunmak istedim. Daha önce yaşayan ya da forumlarda denk gelen kişiler için bu durum gayet normal gelecektir.
Paneli test etmek için önerilen Marco Polo S01E03'ün 14:22 itibariyle görüntülerine baktığımda ekranda bolca dikey çizgi (vertical banding) olduğunu gördüm. Kurulum için gelen ekiptekiler de dikey çizgileri gördü ve isteğim üzerine hem montaj servis formuna durum ile ilgili not düştüler hem de görüntünün fotoğraflarını çekip kendi servislerine ilettiler. 4 saatlik kullanım sonrası cihazı kapattıktan sonra otomatik olarak başlayacak piksel temizleme ile dikey çizgiler geçmezse ertesi gün LG'ye kayıt açılacaktı ancak ilk piksel temizleme sonrasında aşağıdaki fotoğrafta görebileceğiniz gibi dikey çizgiler düzeldi.
Çözüme kavuşulsa da kutudan sıfır olarak çıkarılan bir üründe bu durumun yaşanması rahatsızlık verici olduğundan haliyle insan tedirginlik duyuyor. Bu nedenle iade-değişim süreçlerine girmeden önce mutlaka piksel temizleme yapıldıktan sonra durumun gözlenip ondan sonra karar verilmesi daha yerinde olacaktır.
Umarım yeni OLED TV alacak kişilere bu konuda fikir verecek bir başlık olur.
PSA'nın EMP2 v2 platformunun ardından artık Stellantis STLA Medium platformuna geçiş yapılan yeni Opel Grandland gün yüzüne çıkmış durumda.
Bir önceki nesil Grandland'e göre uzunluk 173mm, yükseklik 19mm ve genişlik 64mm artmış durumda. (uzunluk: 4650mm, genişlik: 1905mm, yükseklik: 1660mm)
Herkese merhabalar,
Güncel PSA grubu araçlar için multimedya ekranı yazılım güncellemesinin ve navigasyon özelliği bulunan modellerde harita yazılımı güncellemesinin nasıl yapılacağını dair detayları paylaşacağım.
Her 3 markanın uygulaması da benzer arayüze sahip olduklarından adımları anlatırken 3 markanın görselleri arasında geçiş yapacağım.
1) Öncelikle aracınızın markasına uygun olan indirme linki üzerinden yazılım güncelleme programını bilgisayarınıza indirip kurmanız gerekmekte.
Citroen - https://drive.google.com/file/d/1YGrSloE5ojLW2soEPsvirtF2MdHqfepb/view
Opel - https://drive.google.com/file/d/1EdIx44r8xYikmCK1pB4EQpH3nj8aqRP9/view
Peugeot - https://drive.google.com/file/d/1wQWre0-SJ53eJDVvbQixJyOWZZ2-UTTF/view
2) Kurulum işlemini gerçekleştirdikten sonra aracınızın markasına göre Citroen Update, Opel Update ya da Peugeot Update uygulamasını çalıştırıyoruz ve uygulamanın öncelikle kendisini güncellemesi için bildirim ekranı çıkmasını bekliyoruz.
Aşağıdaki şekilde yeni versiyon mevcut olduğuna dair ekran geldikten sonra "Confirm" seçeneğine tıklıyoruz ve uygulamanın kendisini güncelleyip yeniden başlatmasını bekliyoruz. Şu an için en güncel uygulama sürümü her 3 marka için de 1.5.2'dir. Uygulamanın versiyon bilgisini sol alt köşeden kontrol edebilirsiniz.
3) Uygulamayı güncelledikten sonra ilk olarak sağ alttaki "Begin" seçeneğine tıklıyoruz ve gelen sayfadan da sol altta bulunan "+ Add" seçeneğine tıklıyoruz.
"Your vehicle identification number" bölümüne aracımızın 17 karakterden oluşan şase nosunu yazıyoruz.
"Name of your vehicle" bölümüne de aracınızın modelini yazabilirsiniz. Bu bölüm, birden fazla aracı olanların uygulama üzerinde aracını daha kolay bulabilmesi içindir.
Her iki alan da doldurulduktan sonra sağ alttaki "Confirm" kutucuğuna tıklayarak aracımızı uygulamaya ekliyoruz.
Eğer aracınız bu uygulama üzerinden güncelleme yapılmayı desteklemiyorsa aşağıdaki şekilde bir uyarı mesajı alırsınız.
4) Ekleme işlemi tamamlandıktan sonra güncellemeleri kontrol etmek istediğimiz aracımızın üstüne tıklıyoruz.
Araç için uygun olan güncellemeler karşımıza çıkıyor ve indirmek istediğimiz güncellemeyi seçip "Download" seçeneğine tıklayarak ilerliyoruz.
"Software of the touch screen" yazan güncelleme, aracınızın dokunmatik multimedya ekranı içindir.
"Cartography" yazan güncelleme, aracınızın navigasyon haritası içindir.
Güncelleme dosyasını bilgisayarımızdaki hangi alana indirmek istediğimizi seçiyoruz ve "Continue" seçeneğine tıklayarak indirme işlemini başlatıyoruz.
Güncelleme dosyasının boyutuna ve internet bağlantı hızınıza bağlı olarak güncelleme dosyası uygulama üzerinde yazan sürede bilgisayarınıza inecektir.
5) Güncelleme dosyası indikten sonra, uygulama sizden bilgisayarınıza en az 8GB boyutunda bir USB bellek takmanızı isteyecektir.
Güncelleme için kullanacağınız USB bellekteki veriler sıfırlanacağı için içerisinde yer alan bilgileri işleme başlamadan önce yedeklemenizi öneririm.
Güncellemenin yükleneceği sürücüyü seçip USB bellek içerisindeki dosyaların kalıcı olarak silineceğini kabul ettiğimize dair "Yes, I understood" kutucuğunu işaretliyoruz ve "Continue" seçeneğine tıklayarak ilerliyoruz.
USB belleğin formatlanacağı ve içerisindeki dosyaların silineceğine dair bir kez daha onay vererek "OK" seçeneğine tıklıyoruz.
USB bellek formatlandıktan sonra bir kez daha "OK" seçeneğine tıklıyoruz.
Formatlama işlemi sonrası güncelleme dosyaları USB bellek içerisine kopyalanıyor.
Aşağıdaki ekran geldikten sonra artık elinizdeki USB bellek ile uygulama üzerinden indirdiğiniz güncellemeyi aracınıza yükleyebilirsiniz.
Önemli Notlar:
- Güncellemeyi yükleyebilmeniz için aracınızın motoru çalışır durumda olmalıdır.
- Güncelleme işlemi, yapılacak güncellemeye/güncellemelere bağlı olarak 20dk ile 120dk arasında sürebileceğinden aracınızın yakıt seviyesi buna uygun olmalıdır.
- Güncelleme işlemi süresince aracınız ile sürüş yapılmaması önerilmektedir ancak sürüş yapmak mümkündür.
- Güncelleme işlemi süresince koltuk ısıtma özelliğinin kullanılmaması önerilmektedir.
- Güncelleme işleminin yarıda kesilmesi önerilmemektedir. Bu nedenle güncelleme tamamlanmadan USB bellek araçtan sökülmemelidir ve aracın motoru kapatılmamalıdır.
- Güncelleme işlemine başlamadan önce araç içi klima ayarlamasının yapılması önerilmektedir. Yalnızca ekran üzerinden yapılabilen klima ayarlamaları güncelleme süresince kullanılabilir olmayacaktır.
- Güncelleme süresince park asistanları devrede olmayacağı için eğer araç kullanılacak ise yapılacak manevralara dikkat edilmelidir.
Dokunmatik Multimedya Ekranının Güncellenmesi:
USB belleği aracınıza taktığınızda güncellemenin en az 1 kez yeniden başlatma gerektireceğini yazan bir ekran gelecektir. Yeniden başlatma sayısı yazılım sürümüne bağlı olarak değişmektedir.
Gelen ekranlarda "Yes" seçeneğine tıklayarak güncelleme işlemini başlatabilirsiniz.
Aşağıdaki ekran geldiğinde multimedya ekranı güncellemesi başarılı bir şekilde tamamlanmış demektir. Bu adımda artık USB belleği araçtan sökebilirsiniz.
Navigasyon Haritasının Güncellenmesi:
USB belleği aracınıza taktıktan sonra gelen aşağıdaki ekranda "Yes" seçeneğine tıklayarak ilerliyoruz.
Gelen aşağıdaki ekranda "map-eur" seçeneğini tikledikten sonra "Install" yazısına tıklıyoruz.
Gelen aşağıdaki ekranda "Yes" seçeneğine tıklıyoruz.
Bu aşamada yalnızca ihtiyacınız olan ülkeleri seçebilirsiniz. Daha az seçim, güncelleme için gereken süreyi kısaltacaktır. İstediğiniz ülke seçimlerini yaptıktan sonra "OK" seçeneğine tıklayarak ilerleyebilirsiniz.
Harita güncellemesi tamamlandığında aşağıdaki şekilde güncellemenin yüklendiği ve sistemin yeniden başlatma gerektirdiğini yazan bir mesaj gelecektir. "Yes" seçeneğine tıklayarak sistemi yeniden başlatabilirsiniz.
Artık USB belleği araçtan sökebilirsiniz. Güncelleme tamamlandıktan sonra USB bellek halen araçta takılı durumdaysa aşağıdaki ekran gelebilir, bu ekranı dikkate almadan USB belleği sökebilirsiniz.
Mundi (TL'de Gecelik %50 Faiz)
|
Herkese merhabalar,
Geçtiğimiz sene kasım ayında 1.2T 130 beygir güç üretebilen PSA motorlu Elegance donanıma sahip makyajlı Opel Grandland'e geçiş yaptım ve araç şu anda 4.200km seviyelerinde. Aracı büyük ölçüde İstanbul'da şehir içerisinde kullanmaktayım ve 6 ay süresince Grandland ile edindiğim tecrübeleri sizlerle paylaşacağım.
Bir önceki aracım 1.2T 145 beygir güç üretebilen GM motoruna sahip 2020 model K kasa kodlu Opel Astra'ydı ve yaklaşık 2,5 sene kadar kullandım. Katalog verilerine göre 1.2T Grandland 1.461kg boş ağırlığa sahipken 1.2T Astra K 1.205kg boş ağırlığa sahip. Astra'dan yaklaşık 250kg daha ağır ve 12cm daha yüksek olan Grandland ile ilgili detaylara geçelim.
Tasarım
Aracın ön kısmı makyaj ile birlikte Opel'in vizör tasarım olarak anılan güncel yüzüne kavuşmuş durumda. Makyajsız kasada siyah plastik olan dodikler, kapı altı koruma parçaları ve arka tampon makyaj ile birlikte gövde renginde gelmekte. Arka kısımda herhangi bir tasarım değişikliğine gidilmezken bagaj kapağı üzerinde yer alan Grandland logosu sol köşeden ortaya alınmış. İç kısma geçildiğinde ise gösterge paneli ve multimedya ekranının bulunduğu ön konsol tamamen yenilenmiş durumda, makyaj öncesi analog olan gösterge paneli makyaj ile birlikte hayalet ekran(12" Pure Panel) olarak karşımıza çıkmakta. Makyajsız kasada 7" ve 8" seçenekleri bulunan multimedya ekranı da 10" yeni bir ekran ile güncellenmiş durumda. Makyaj öncesi klasik tipte olan vites kolu ise PSA'dan alışık olunan joystick vites topuzu ile değiştirilmiş. Tasarım göreceli bir konu olduğu için elbette farklı yorumlar gelecektir ancak bana göre yenilenen ön yüz ve ön konsol aracı biraz daha gençleştirmiş ve yapılan dokunuşlar yerinde olmuş.
Performans
Astra'dan Grandland'e geçiş yaparken en büyük endişem ağırlık farkından dolayı motorun yeterli gelip gelmeyeceği konusuydu ancak aracı teslim aldıktan sonra bu endişemin yersiz olduğunu görmüş oldum. Performans odaklı bir sürüş stiline sahibim ve aracı her çalıştırma sonrası Spor moda alarak kullanmaktayım. Bunu hem motorun düşük hacimli oluşundan ötürü LSPI gibi bir durum ile karşılaşmamak hem daha yüksek devir çevrilerek herhangi bir filtre tıkanıklığının önüne geçmek hem de daha keyifli bir sürüş yapabilmek için tercih ediyorum. Bu motoru tabii ki daha yüksek hacimdeki turbo beslemeli motorlar ile kıyaslamak doğru olmaz ancak 1.2T PureTech motor sanıldığının aksine yaklaşık 1,5 tonluk kasayı yerinden rahatça kaldırıp yürütmeyi başarıyor. 1.2T Grandland'in 0-100km/s hızlanması 10,3 saniye iken yakın zamanda Türkiye pazarında satışa sunulan 182bg güç üreten 1.5T benzinli motora sahip ve yaklaşık 100kg kadar daha ağır olan Kuga'nın 10,1 saniyede 100km/s hıza ulaşıyor olması da bu konuda fikir verecektir diye düşünüyorum.
8 ileri tork konvertörlü EAT8 şanzıman ile uyum içerisinde çalışan motor, ara hızlanmalarda da görevini başarılı şekilde yerine getiriyor ve sollamalara gönül rahatlığı ile çıkabiliyorsunuz. Ayrıca makyaj ile birlikte gelen direksiyon arkasındaki vites değiştirme kulakçıkları ile istediğiniz an şanzımana müdahalede bulunabiliyorsunuz ki sıkça kullandığım güzel bir detay.
Yol Tutuşu
PSA'nın EMP2 v2 platformu üzerine inşa edilen Grandland'i kuzenlerinden(C5 Aircross ve 3008) ayıran en büyük detay aracın yol tutuşu ve süspansiyonları. Kuzenlerinden daha sert süspansiyona sahip olan Grandland, keskin manevra hareketlerine istendiği gibi cevap verebilmekte ve aracın sınırlarını zorladığınızda yüzünüzü güldürmekte. Ani kaçış manevralarında araç yana yatma eğilimi gösterse de çizgisinden çıkmıyor. Daha hassas ve hisli bir direksiyon olsaydı aracı kullanması çok daha keyifli bir hal alırdı ancak yerden yüksek oluşu nedeniyle dönüş turu fazla olan bir direksiyon tercih edilmiş. Arkada torsiyon çubuğu yer alması ve süspansiyonların sert oluşu dolayısıyla bozuk zeminli yollardaki tümsek ve çukurları bağımsız süspansiyonlu araçlara göre daha belirgin hissediyorsunuz.
Aracın çizgisinin bozulmadan ilerlemesinde üzerinde gelen Michelin Primacy 4 lastiklerin de payı bulunmakta. Islak zeminde Astra'nın Continental Eco Contact 6 lastikler ile önden kayma eğilimi gösterdiği yerlerde Grandland aynı hızda kaymadan ilerleyebilmekte.
Yalıtım
Beklentimin üzerinde bir ses yalıtımı bulunan Grandland'in motor bölümü, iç kabinden güzel şekilde yalıtılmış durumda. Arkadaşımda bire bir aynı motora sahip 2020 model Peugeot 308 bulunmakta ve motor sesi 308'de iç kabine çok daha fazla gelirken Grandland'de belirgin şekilde daha az gelmekte. Özellikle hızlanma esnasında bu fark net şekilde hissedilmekte.
Bagaj
514 litre yükleme hacmine sahip olan bagaj yeterli bir kullanım alanı sunmakta, özellikle Astra'nın 370 litrelik bagajından sonra eşya yükleme anlamında epey bir rahatladığımı söyleyebilirim. Makyajsız kasanın bazı model yıllarında bagaj için ara kat rafı geliyordu ancak makyajlı kasanın hiçbir paketinde bu raf gelmemekte.
Elektrikli olarak açılıp kapanabilen bagaj kapağını ayakla da açıp kapatmak mümkün ve sensör tek seferde ayak hareketini doğru şekilde algılayabilmekte.
Multimedya Sistemi ve Ses Kalitesi
Yenilenen 10" multimedya ekranı, menüleri biraz inceleyip kurcaladıktan sonra kolay şekilde yönetilebilmekte. Aktif olarak kullandığım Android Auto için aracı her çalıştırdığımda ekran üzerinden mutlaka Android Auto simgesine bir kez dokunmam gerekmekte, Astra'nın multimedya sisteminde Android Auto algılandığında otomatik olarak buna geçiş yapmaktaydı. Bu araçta da otomatik olarak geçiş yapmasını tercih ederdim. Aracın ses sistemine gelecek olursak ortalama seviyede bir ses deneyimi sunmakta, müziğinizi rahatça açıp dinleyebilirsiniz fakat büyük beklentiler içerisinde olmamak gerek.
Aydınlatma
IntelliLux LED Pixel farların farkını aydınlatma olmayan yerlerde gece yolculuğu yaparken çok net bir şekilde görüyorsunuz. Yol üzerinde kör herhangi bir nokta bırakmayan farlar, karşıdan gelen bir araç algıladığında gelen aracın bulunduğu bölgeyi anlık olarak karartıp araç geçtikten sonra tekrar aydınlatmakta. İnişli çıkışlı karanlık yollarda seyahat ederken yolun eğim durumuna göre belli piksellerin kapanıp açıldığını sürüş esnasında görebilmek mümkün.
Araç içi aydınlatmalara bakacak olursak ön kapı içlerinde beyaz tonda ambiyans aydınlatmaya ve ön kapı içi cepleri hafifçe aydınlatacak şekilde birer LED'e yer verilmiş. Kapı içi ceplerin bu şekilde aydınlatılması hoş bir detay olmuş. İç tavan aydınlatmaları sarı halojen olarak tercih edilmiş ancak bu ampulleri beyaz LED'e çevirmek mümkün ve kendi aracımda bu değişikliği yaptım.
Teknolojik Detaylar
Aktif acil frenleme sistemi öndeki araç ile mesafenizi kontrol etmekte ve aracınızın hızı ile öndeki araç ile mesafeniz arasında bir orantısızlık tespit edilmesi halinde önce gösterge pannelinde görsel uyarı çıkmakta, risk daha büyük oranda ise görsel uyarıya ek olarak sesli uyarı yapılmakta. Bunun bir üst aşaması da frenlemeyi sizin yerinize aracın yapması olacaktır ancak bunu gerektirecek bir durum ile umarım hiçbirimiz karşılaşmayız.
Şerit takip asistanı sizi sürekli olarak denetlemekte ve belirgin şerit çizgisi bulunan yollarda sinyal vermeden şerit değiştirmeye kalkarsanız direksiyon size müdahale ederek aracı şeridin içerisinde tutmaya çalışmakta.
Gelişmiş park pilotu özelliği sayesinde aracın kendi bulduğu park yerlerine siz herhangi bir direksiyon müdahalesinde bulunmadan paralel ve dik park yapmak mümkün.
Özellikle VAG grubundan alışık olunan aracın geri vitese geçirildiğinde sağ dikiz aynasının aşağıya katlanması özelliği makyajlı Grandland'de de sunulmakta ancak alışılanın dışında sağ aynaya ek olarak sol ayna da aşağıya eğilmekte. Beğenimi kazanan çok güzel bir detay ve kaldırım kenarlarına yanaşırken oldukça kullanışlı bir özellik.
Anahtarsız giriş ve çıkış özelliği sayesinde ön kapı kolları üzerine temas ederek aracın kapılarını kilitlemeniz ve kilidini açmanız mümkün. Alıştıktan sonra uzaktan kumandayı cebinizden hiçbir şekilde çıkartmadan araca binip araçtan ayrılıyorsunuz.
Yeri her ne kadar mantıklı olmasa da ön kol dayama içerisinde kablosuz şarj bölümü bulunmakta. Tabii bu özellik dolayısıyla kol dayama içerisindeki alanın bir kısmından feragat edilmiş oluyor.
Arka oturma bölümündeki havalandırma menfezlerinin altında 220V priz girişi bulunmakta ve yüksek güç gereksinimine ihtiyaç duymayan(120W'a kadar) elektronik cihazları kullanabilmek için oldukça güzel bir detay.
Yakıt Tüketimi
En başta da bahsettiğim şekilde aracı sürekli olarak Spor modda kullanmaktayım. İstanbul şehir içi trafiğinde ortalama 20 ile 30 km/s hız aralığında yaptığım seyahatlerde yakıt tüketimi 8 ile 10 L/100km aralığında olmakta. Aynı senaryoda Astra ile yaptığım seyahatlerde tüketim 7 ile 8,5 L/100km aralığında olmaktaydı. Bu değerler yol bilgisayarının verdiği değerler olmayıp depoyu tam doldurduktan sonra excel üzerinden yaptığım gerçek hesaplamalardır. Yol bilgisayarında yazan tüketim değerinde bazen yukarı bazen de aşağı yönlü %5'e kadar sapma olabilmekte.
Her iki araçta da yalnızca Shell V-Power yakıt kullandım ve V-Power kullanıldığında yakıt tüketimi ekonomi odaklı diğer yakıtlara göre yaklaşık 1 litre kadar daha fazla olmakta ancak aracın çekişine olumlu olarak etki etmekte.
İstanbul-Çanakkale arası yaptığım 395km'lik yol sonrasında aracın yol bilgisayarında ortalama yakıt tüketimi 6,5 L/100km olarak gözükmekteydi. Bu güzergahta yaptığım ortalama hız için 84 km/s yazmaktaydı ve çıktığım maksimum hız 120-130 km/s seviyelerindeydi.
Son Yorumlar
Gerek tasarımıyla gerekse yol tutuşuyla beğenimi kazanan Grandland'i birlikte geçirdiğimiz 6 aylık süreçte keyifle kullanıyorum.
Yapılan uzun yolculuklar sonrasında araç seyahat eden kişileri yormamakta ve bunda AGR onaylı koltukların etkisi mevcut.
Keşke olsaydı dediğim tek detay makyajsız kasada yer alan cam tavan özelliği, makyaj sonrası bu özellik Grandland'den tamamen kaldırılmış durumda ve opsiyon olarak dahi alınamıyor.
Sunduğu özellikler ile rakipleri arasında fiyatı ile ön plana çıkan Grandland mutlaka göz atılması gereken bir model.
Bana göre aracın artı ve eksi yönlerini sıralayarak incelemeyi sonlandırıyorum. Araç ile merak edilen farklı konular olursa elimden geldiğince soruları yanıtlamaya çalışacağım.
Artılar
+Boyutlarına ve ağırlığına göre başarılı yol tutuşu
+Ses yalıtımı
+Güncellenen modern ön konsol
Eksiler
-Makyaj sonrası cam tavan özelliğinin kaldırılması
-Daha hassas ve hisli bir direksiyon olabilirdi
1 Yılın Ardından Periyodik Bakım ve Servis İşlemleri (Kasım 2023)
Grandland ile 1 yılı doldurmanın ardından periyodik bakım ve serviste yapılan işlemlerle ilgili kısa bir durum bilgisi eklemek istedim.
1.2 benzinli aracımın ilk yıl bakımında motor yağı, yağ filtresi, polen filtresi, hava filtresi ve karter tapa contası değişimi yapıldı. Yetkili serviste yapılan bakım işlemi işçilik dahil 5.413TL tuttu.
Yetkili servislerden telefon ile periyodik bakım için fiyat bilgisi almak istediğimde bazı servisler 4.800TL tuttuğunu söylemişti ancak bu fiyata hava filtresi dahil olmuyor, bu nedenle bu detaya dikkat edilmeli.
Buna ek olarak 1.2 PureTech benzinli motorların triger kayışı, motor yağı içerisinde çalıştığından doldurulacak yağa da mutlaka dikkat edilmesi gerekiyor. Kullanılacak olan yağ B71 2297 ya da B71 2302 standartlarından birini karşılıyor olmalı. Şu anda PSA yetkili servislerinde genellikle B71 2297 standardını karşılayan Total Quartz Ineo HTC 5W-30 kullanılmakta. Miktar olarak da 3,5 litre yağ koyulması gerekmekte, özellikle 4 litrelik kapalı bidon yağ alan olursa tamamının boşaltılmamasına dikkat edilmeli.
Periyodik bakım işlemi dışında aracımda Opel'in kampanya olarak nitelendirdiği yapılması gereken 2 işlem daha gözüküyordu. Bunlardan biri IntelliLux LED Pixel farlar için gelen yazılım güncellemesi, diğeri de ön kapı camları için gereken parça değişimiydi. Farlar için gelen güncelleme ile olası bir far yükseklik ayarı arızasının önüne geçiliyormuş. Bugüne kadar böyle bir arıza hiç almamıştım ancak güncelleme sonrası uzun far asistanının daha sık devreye girdiğini fark ettim. Ön kapı camları konusuna gelecek olursak özellikle sıcak havalarda ön camları kapatırken camlar kapanmaya yakın konuma geldiğinde bir sürtme/sıkışma sesi geliyordu. Her iki kapıda da camı tutan ikişer adet parçanın değişmesi gerekiyormuş ancak kapı içi döşemeleri söktürmek istemediğim için değişim yerine mevcut parçalar yağlanarak ses sorunu giderildi.
Gizli Özellik Aktifleştirme
Periyodik bakım işlemini yaptırdıktan sonra dışarıda aracın bazı gizli özelliklerini açtırdım. Aktifleştirdiğim gizli özellikler aşağıdaki şekilde oldu;
-Gösterge paneline g-metre ve dinamik motor bilgilerinin eklenmesi
-IntelliGrip özelliğinin aktifleştirilmesi (kum, çamur ve kar modu)
-Kumandadan cam indirme özelliğinin aktifleştirilmesi
-Multimedya ekranına diyognastik menüsünün eklenmesi (lastik basınç durumu, araç bakım durumu, uyarı mesajları)
-Multimedya ekranına yol bilgisayarının eklenmesi (anlık, 1. güzergah, 2. güzergah)
Araca Özel Aldığım Aksesuarlar
İleride bu konuyu görüp faydalanmak isteyen olursa diye Grandland için aldığım aksesuarları aşağıda paylaşıyorum.
Orijinal krom kapı eşiği çıtası
Ön kapı eşikleri üzerinde yerleri hazır durumda olan krom çıta aksesuarının siparişini aracı satın aldığım hafta verdim. Önceki Astra K aracımda fabrika çıkışı mevcut olarak gelen bu krom çıtanın ürün kodu ve boyutları Grandland'deki ile bire bir aynı. 13466724 ürün kodu ile satın alabilirsiniz.
https://www.parcagonder.com/urun/opel-kapi-esigi-citasi-orijinal-13466724
Kauçuk paspas seti
Yerli ve kaliteli kauçuk paspas üretimi yapan Sahler markasının ürünlerini öneririm. Ön ve arka bölümlere bire bir uyum sağlamakta.
https://www.sahler.com.tr/opel-grandlad-x-2017-2020-4.5d-paspas-185
Bagaj havuzu
Yerli üretim olan ve üst yüzeyi aracın kendi bagaj zemini gibi halı olan Öz-İş firmasının halı bagaj havuzunu aldım ve kesinlikle öneririm. Önceki 2 aracımda da bu markanın halı bagaj havuzunu kullanıyordum ve oldukça memnun olduğum bir ürün.
https://www.halibagajhavuzu.com/opel-grandland-x-hali-bagaj-havuzu-2017-sonrasi-5645
Nano ekran koruyucu
Çizilmelere karşı multimedya ekranına özel olarak kesim yapılmış nano ekran koruyucu alarak bu bölümü koruma altına aldım. Bu konuda titiz olan kişilere önerebilirim.
Bugün yeni 308 ve yeni Astra'yı incelemek için bir PSA bayisine uğradım, iki farklı 308'de de aşağıdaki videodaki manzara ile karşılaştım. Umarım kapılardaki bu zedelenme yeni tüm 308'lerde yer alan kronik bir durum değildir.
Güncelleme(02.10.2022):
Dün gittiğim bayideki yoğunluktan ve biraz da çalışanların ilgisiz oluşundan ötürü kapılardaki bu durumu kendilerine soramamıştım, az önce bayiye telefon açıp bu durumdan bahsettim ve "aşağıdaki arkadaşların hatasından dolayı oldu, diğer araçlarda böyle bir durum yok" şeklinde açıklama yapıldı. Yeni 308'in inceleme videolarına baktığımda onların kapılarında da böyle bir zedelenme göremedim.
Ne şekilde bir hata yapıldı bilmiyorum ancak 308 satın almayı düşünenler kendi araçlarında da bu tarz bir hata yapılması durumuna karşı aracı teslim almadan önce kapılardaki bu bölümleri mutlaka kontrol etsinler.
Yarış simülasyonu ekipmanlarında direksiyon setleri artık yavaş yavaş Direct Drive sistemlere geçiş yapmaya başlamışken Logitech de boş durmayıp PRO Racing Wheel ile karşımıza çıktı.
11nm tork sunduğu belirtilen Logitech G PRO Racing Wheel oldukça iddialı gözüküyor. 300mm çapındaki direksiyon simidinin arkasına normal vites kulakçıklarına ek olarak debriyaj kulakçıklarına yer verilmiş durumda.
Sessiz sedasız gelen ve epey iddialı gibi gözüken bu setin rakip modeller ile karşılaştırma sonuçları ve Türkiye resmi satış fiyatı merak konusu.
https://www.logitechg.com/en-hk/products/driving/pro-racing-wheel.html
Fanatec Simülasyon Ekipmanları - Yurt Dışı Sipariş Rehberi
ÖNEMLİ NOT:
01.05.2022 tarihinden önce gümrük vergisi, sipariş verdiğiniz ürünlerin(kargo bedeli hariç) %38'i kadar tutmaktaydı ancak 01.05.2022 tarihi itibariyle toplam ürün bedeli 150 Euro ve üzeri olan siparişlerin gümrük vergisinde ciddi bir artış oldu. Şu an için net bir rakam olmasa da aldığınız ürünün 1,5 katı kadar bir gümrük vergisiyle karşılaşmanız mümkün.
Herkese merhabalar,
Fanatec simülasyon ekipmanlarının satışı ülkemizde yaygın olmadığı için böyle bir konu açmak istedim. fanatec.com/eu-en/ adresinden doğrudan Türkiye'deki adresinize ürün siparişi verebiliyorsunuz. Sipariş verdiğiniz ürünler için gümrükte ayrıca bir gümrük vergisi ödemeniz gerekiyor ancak buna rağmen Türkiye'de sıfır olarak satışını yapan yerin yine de yarı fiyatına gelmekte. Güncel döviz kurları dolayısıyla zaten çok yüksek rakamlar ödenen bu ürünlere kimsenin ederinin 2 katı rakamlar ödemesini istemediğim için bu konunun önemli olduğunu düşünüyorum.
Geçtiğimiz mart ayında Fanatec'in kendi sitesinden GT DD Pro ve CSL Pedals Clutch Kit ikilisini sipariş etmiştim, ürünler gümrük süreçleri dahil 15 günde elime ulaştılar.
Sipariş, ödeme, kargolama ve gümrük aşamalarına bakacak olursak;
Sipariş ve Ödeme
Teslimat ve fatura adreslerini olası bir soruna karşı Türkçe karakter kullanmadan girmenizi öneririm. Adres bilgilerini doldururken istenen "Personal fiscal code" kısmına TC kimlik numaranızı yazabilirsiniz.
Ödeme, Euro üzerinden yapılmakta. Önerim, sipariş öncesinde ödemeyi yapacağınız kredi kartına ait bankayı arayıp Euro ekstresi oluşturmanızdır. Bu sayede bankanın uygulayacağı ekstra bir kur farkından etkilenmemiş olacaksınız. Ekstre ödemesini ilgili tutar kadar bankadaki TL hesabınızdan Euro hesabınıza göndererek yapabileceksiniz.
Kargo ve Gümrük Süreci
Eğer alacağınız ürünler stoktaysa siparişi verdikten sonra yaklaşık 2-4 gün aralığında Hamburg'dan kargoya verilmekte. Gönderiler, UPS Express Saver ile taşınmakta.
Kargoya verildikten sonra yaklaşık 1-3 gün aralığında ürünler Türkiye gümrüğüne ulaşmakta ve aynı gün tarafınıza UPS Türkiye'den SMS gelmekte. Gelen SMS'te gönderinizin Türkiye'ye ulaştığı ve gümrük işlemlerine devam edilebilmesi için ilettikleri linkte yer alan formun doldurularak kendilerine gönderilmesi istenmekte. Formda yer alan ad-soyad, adres, telefon no, e-posta, TC kimlik no ve gelen ürün/ürünlere ait ticari tanım alanlarını doldurup formu imzalıyorsunuz. Bu formun doldurulmuş hali ile birlikte siparişe ait kredi kartı ekstresi/slibi ya da ödeme dekontu/sipariş formunu da ek yaparak ithalatevrak@ups.com adresine mail atıyorsunuz. Sonrasında talimatınızın ve evraklarınız taraflarına ulaştığıyla ilgili size otomatik yanıt gelmekte.
4 günlük bekleyişin ardından Ünsped Gümrük Müşavirliği'nden gönderiye ait vergi tutarının ve ödemeyi yapmam gereken yerin banka bilgilerinin yer aldığı bir mail geldi.
Gümrük vergisi ödemesini yaptıktan 3 gün sonra ürünler gümrükten çıktı ve bir sonraki gün adresime ulaştılar.
Birkaç ürünü tek bir siparişte alsanız dahi ilginçtir ki hepsini tek bir kutu içerisinde toplu olarak göndermiyorlar, hepsi ayrı ayrı kutularda gelmekte.
Gümrük Vergisi
01.05.2022 tarihinden önce gümrük vergisi, sipariş verdiğiniz ürünlerin(kargo bedeli hariç) %38'i kadar tutmaktaydı. 01.05.2022 tarihi itibariyle toplam ürün bedeli 150 Euro ve üzeri olan siparişlerin gümrük vergisinde ciddi bir artış oldu. Şu an için net bir rakam olmasa da aldığınız ürünün 1,5 katı kadar bir gümrük vergisiyle karşılaşmanız mümkün.
01.05.2022 öncesi için Türkiye satış fiyatı ile kıyaslama yapacak olursak konuyu açtığım 09.04.2022 tarihinde Ortombo'da havale/EFT ödeme seçeneği ile 30.106 TL'ye satılmakta olan GT DD Pro'yu ele alalım. Fanatec'in sitesinden Türkiye adresine aynı seti sipariş ettiğinizde ürün 588,19 Euro, kargosu 103,95 Euro tutmakta. Gümrük vergisi, kargo hariç tutar üzerinden hesaplandığı için 588,19 x 0,38 = 223,51 Euro'luk bir gümrük vergisi doğmakta. Kargo dahil sipariş tutarı(692,14 Euro) ve gümrük vergisi(223,51 Euro) toplamda 915,65 Euro yapmakta. 09.04.2022 tarihindeki Euro kurunu 16,10 TL olarak hesapladığımızda 915,65 x 16,1 = 14.742 TL yapmakta. Yani Fanatec'in sitesinden gümrük vergisi ödenerek alınan GT DD Pro'nun fiyatı(14.742 TL) Ortombo'daki fiyatın(30.106 TL) yarısından daha uyguna gelmekteydi.
Gümrük Vergisi Alacak Tutarının İade Alınması
Siparişiniz tarafınıza ulaştıktan 1 gün sonra adresinize yine UPS tarafından Ünsped Gümrük Müşavirliği'nin gümrük vergisi için yaptığı hesaplamalara ilişkin evraklar gelmekte. Bu evraklarda oluşan vergi ile sizin ödediğiniz tutar arasındaki farktan dolayı ortaya çıkan alacak tutarınız da yazmakta.
Alacağınızı tahsil etmek için app.ugm.com.tr/MCP/Account/IndividualLogin adresine giriyorsunuz ve ilgili alana kullanmakta olduğunuz eposta hesabınızı yazıp "Onayla" butonuna tıklıyorsunuz. Hemen ardından bot@ugm.info.tr hesabından tarafınıza bir mail gelmekte(gereksiz kutusuna düşebiliyor). Mailde yazan onay kodunu da ilgili alana yazdıktan sonra "Kaydet" butonuna tıklayarak iade talebinde bulunacağınız sayfaya yönlendiriliyorsunuz. Gelen sayfaya TC kimlik numaranızı yazdıktan sonra alacak tutarınız sayfanın alt kısmındaki "Firma Bakiyesi" kısmına otomatik olarak yansımakta. Tüm alanları doldurduktan sonra "Gönder" butonuna basarak iade işlemini başlatabilirsiniz. UGM cari hesaplar müşteri temsilcisinden aldığım bilgiye göre iadeler çarşamba-cuma günleri arasında yapılmakta.
Vergi Dairesi İsmi kısmını boş geçmenize izin verilmediği için bu alana "TC" yazabilirsiniz.
Yukarıda mümkün olduğunca tüm detaylara yer vermeye çalıştım, bunların dışında merak ettiğiniz bir konu olursa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.
Herkese keyifli sürüşler.
Ülkemize bu hafta giriş yapan Xiaomi 11 Lite 5G NE'nin 8GB/128GB kombinasyonu için belirlenen 5.699TL'lik satış fiyatında kampanya gördüğüm için konusunu açmak istedim.
Şu anda n11'deki MIEKO satıcısında 5.699TL olarak gözüken telefonu eğer n11 hesabınıza Xiaomi Mi 11 Lite ürününde geçerli olan 300TL'lik kupon tanımlanmışsa 5.399TL'ye alabilmek mümkün(Xiaomi 11 Lite 5G NE ve Mi 11 Lite farklı ürünler ancak yazım hatası da olsa alınabiliyor). Buna ek olarak GarantiPay ile yapılacak alışverişte 75 bonus kazanılıyor.
https://forum.donanimhaber.com/xiaomi-11-lite-5g-ne-ana-konu--150976457
https://www.gsmarena.com/xiaomi_11_lite_5g_ne-11101.php
https://www.n11.com/kampanyalar/garanti-bonus-kampanyasi
Opel Grandland 1.2T Elegance AT8 '22 Lenovo LOQ 15IRH8 w/RTX 4060 || ROG Strix Scope II 96 Wireless || Razer Viper V3 HyperSpeed PlayStation 5 || LG OLED evo C3 48" || Razer Hammerhead HyperSpeed Samsung Galaxy A52s 5G || Huawei Watch GT4 || Huawei FreeBuds 4i |
Notebook: Lenovo LOQ 15IRH8 w/RTX 4060 Keyboard: ROG Strix Scope II 96 Wireless Mouse: Razer Viper V3 HyperSpeed Monitor: LG 32GP850-B Sound System: Edifier R1900TII Earbuds: Razer Hammerhead HyperSpeed |
Son Giriş: 15 dk. önce
Son Mesaj Zamanı: 1 sa.
Mesaj Sayısı: 10.372
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 11.449
İkinci El Bölümü Mesajları: 246
Konularının görüntülenme sayısı: 918.293 (Bu ay: 23.160)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 2.512 (Bu hafta: 17)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Donanım / Hardware