Herkese merhabalar, Geçtiğimiz sene kasım ayında 1.2T 130 beygir güç üretebilen PSA motorlu Elegance donanıma sahip makyajlı Opel Grandland'e geçiş yaptım ve araç şu anda 4.200km seviyelerinde. Aracı büyük ölçüde İstanbul'da şehir içerisinde kullanmaktayım ve 6 ay süresince Grandland ile edindiğim tecrübeleri sizlerle paylaşacağım. Bir önceki aracım 1.2T 145 beygir güç üretebilen GM motoruna sahip 2020 model K kasa kodlu Opel Astra'ydı ve yaklaşık 2,5 sene kadar kullandım. Katalog verilerine göre 1.2T Grandland 1.461kg boş ağırlığa sahipken 1.2T Astra K 1.205kg boş ağırlığa sahip. Astra'dan yaklaşık 250kg daha ağır ve 12cm daha yüksek olan Grandland ile ilgili detaylara geçelim. Tasarım Aracın ön kısmı makyaj ile birlikte Opel'in vizör tasarım olarak anılan güncel yüzüne kavuşmuş durumda. Makyajsız kasada siyah plastik olan dodikler, kapı altı koruma parçaları ve arka tampon makyaj ile birlikte gövde renginde gelmekte. Arka kısımda herhangi bir tasarım değişikliğine gidilmezken bagaj kapağı üzerinde yer alan Grandland logosu sol köşeden ortaya alınmış. İç kısma geçildiğinde ise gösterge paneli ve multimedya ekranının bulunduğu ön konsol tamamen yenilenmiş durumda, makyaj öncesi analog olan gösterge paneli makyaj ile birlikte hayalet ekran(12" Pure Panel) olarak karşımıza çıkmakta. Makyajsız kasada 7" ve 8" seçenekleri bulunan multimedya ekranı da 10" yeni bir ekran ile güncellenmiş durumda. Makyaj öncesi klasik tipte olan vites kolu ise PSA'dan alışık olunan joystick vites topuzu ile değiştirilmiş. Tasarım göreceli bir konu olduğu için elbette farklı yorumlar gelecektir ancak bana göre yenilenen ön yüz ve ön konsol aracı biraz daha gençleştirmiş ve yapılan dokunuşlar yerinde olmuş.
Performans Astra'dan Grandland'e geçiş yaparken en büyük endişem ağırlık farkından dolayı motorun yeterli gelip gelmeyeceği konusuydu ancak aracı teslim aldıktan sonra bu endişemin yersiz olduğunu görmüş oldum. Performans odaklı bir sürüş stiline sahibim ve aracı her çalıştırma sonrası Spor moda alarak kullanmaktayım. Bunu hem motorun düşük hacimli oluşundan ötürü LSPI gibi bir durum ile karşılaşmamak hem daha yüksek devir çevrilerek herhangi bir filtre tıkanıklığının önüne geçmek hem de daha keyifli bir sürüş yapabilmek için tercih ediyorum. Bu motoru tabii ki daha yüksek hacimdeki turbo beslemeli motorlar ile kıyaslamak doğru olmaz ancak 1.2T PureTech motor sanıldığının aksine yaklaşık 1,5 tonluk kasayı yerinden rahatça kaldırıp yürütmeyi başarıyor. 1.2T Grandland'in 0-100km/s hızlanması 10,3 saniye iken yakın zamanda Türkiye pazarında satışa sunulan 182bg güç üreten 1.5T benzinli motora sahip ve yaklaşık 100kg kadar daha ağır olan Kuga'nın 10,1 saniyede 100km/s hıza ulaşıyor olması da bu konuda fikir verecektir diye düşünüyorum. 8 ileri tork konvertörlü EAT8 şanzıman ile uyum içerisinde çalışan motor, ara hızlanmalarda da görevini başarılı şekilde yerine getiriyor ve sollamalara gönül rahatlığı ile çıkabiliyorsunuz. Ayrıca makyaj ile birlikte gelen direksiyon arkasındaki vites değiştirme kulakçıkları ile istediğiniz an şanzımana müdahalede bulunabiliyorsunuz ki sıkça kullandığım güzel bir detay. Yol Tutuşu PSA'nın EMP2 v2 platformu üzerine inşa edilen Grandland'i kuzenlerinden(C5 Aircross ve 3008) ayıran en büyük detay aracın yol tutuşu ve süspansiyonları. Kuzenlerinden daha sert süspansiyona sahip olan Grandland, keskin manevra hareketlerine istendiği gibi cevap verebilmekte ve aracın sınırlarını zorladığınızda yüzünüzü güldürmekte. Ani kaçış manevralarında araç yana yatma eğilimi gösterse de çizgisinden çıkmıyor. Daha hassas ve hisli bir direksiyon olsaydı aracı kullanması çok daha keyifli bir hal alırdı ancak yerden yüksek oluşu nedeniyle dönüş turu fazla olan bir direksiyon tercih edilmiş. Arkada torsiyon çubuğu yer alması ve süspansiyonların sert oluşu dolayısıyla bozuk zeminli yollardaki tümsek ve çukurları bağımsız süspansiyonlu araçlara göre daha belirgin hissediyorsunuz. Aracın çizgisinin bozulmadan ilerlemesinde üzerinde gelen Michelin Primacy 4 lastiklerin de payı bulunmakta. Islak zeminde Astra'nın Continental Eco Contact 6 lastikler ile önden kayma eğilimi gösterdiği yerlerde Grandland aynı hızda kaymadan ilerleyebilmekte. Yalıtım Beklentimin üzerinde bir ses yalıtımı bulunan Grandland'in motor bölümü, iç kabinden güzel şekilde yalıtılmış durumda. Arkadaşımda bire bir aynı motora sahip 2020 model Peugeot 308 bulunmakta ve motor sesi 308'de iç kabine çok daha fazla gelirken Grandland'de belirgin şekilde daha az gelmekte. Özellikle hızlanma esnasında bu fark net şekilde hissedilmekte. Bagaj 514 litre yükleme hacmine sahip olan bagaj yeterli bir kullanım alanı sunmakta, özellikle Astra'nın 370 litrelik bagajından sonra eşya yükleme anlamında epey bir rahatladığımı söyleyebilirim. Makyajsız kasanın bazı model yıllarında bagaj için ara kat rafı geliyordu ancak makyajlı kasanın hiçbir paketinde bu raf gelmemekte. Elektrikli olarak açılıp kapanabilen bagaj kapağını ayakla da açıp kapatmak mümkün ve sensör tek seferde ayak hareketini doğru şekilde algılayabilmekte. Multimedya Sistemi ve Ses Kalitesi Yenilenen 10" multimedya ekranı, menüleri biraz inceleyip kurcaladıktan sonra kolay şekilde yönetilebilmekte. Aktif olarak kullandığım Android Auto için aracı her çalıştırdığımda ekran üzerinden mutlaka Android Auto simgesine bir kez dokunmam gerekmekte, Astra'nın multimedya sisteminde Android Auto algılandığında otomatik olarak buna geçiş yapmaktaydı. Bu araçta da otomatik olarak geçiş yapmasını tercih ederdim. Aracın ses sistemine gelecek olursak ortalama seviyede bir ses deneyimi sunmakta, müziğinizi rahatça açıp dinleyebilirsiniz fakat büyük beklentiler içerisinde olmamak gerek. Aydınlatma IntelliLux LED Pixel farların farkını aydınlatma olmayan yerlerde gece yolculuğu yaparken çok net bir şekilde görüyorsunuz. Yol üzerinde kör herhangi bir nokta bırakmayan farlar, karşıdan gelen bir araç algıladığında gelen aracın bulunduğu bölgeyi anlık olarak karartıp araç geçtikten sonra tekrar aydınlatmakta. İnişli çıkışlı karanlık yollarda seyahat ederken yolun eğim durumuna göre belli piksellerin kapanıp açıldığını sürüş esnasında görebilmek mümkün. Araç içi aydınlatmalara bakacak olursak ön kapı içlerinde beyaz tonda ambiyans aydınlatmaya ve ön kapı içi cepleri hafifçe aydınlatacak şekilde birer LED'e yer verilmiş. Kapı içi ceplerin bu şekilde aydınlatılması hoş bir detay olmuş. İç tavan aydınlatmaları sarı halojen olarak tercih edilmiş ancak bu ampulleri beyaz LED'e çevirmek mümkün ve kendi aracımda bu değişikliği yaptım. Teknolojik Detaylar Aktif acil frenleme sistemi öndeki araç ile mesafenizi kontrol etmekte ve aracınızın hızı ile öndeki araç ile mesafeniz arasında bir orantısızlık tespit edilmesi halinde önce gösterge pannelinde görsel uyarı çıkmakta, risk daha büyük oranda ise görsel uyarıya ek olarak sesli uyarı yapılmakta. Bunun bir üst aşaması da frenlemeyi sizin yerinize aracın yapması olacaktır ancak bunu gerektirecek bir durum ile umarım hiçbirimiz karşılaşmayız. Şerit takip asistanı sizi sürekli olarak denetlemekte ve belirgin şerit çizgisi bulunan yollarda sinyal vermeden şerit değiştirmeye kalkarsanız direksiyon size müdahale ederek aracı şeridin içerisinde tutmaya çalışmakta. Gelişmiş park pilotu özelliği sayesinde aracın kendi bulduğu park yerlerine siz herhangi bir direksiyon müdahalesinde bulunmadan paralel ve dik park yapmak mümkün. Özellikle VAG grubundan alışık olunan aracın geri vitese geçirildiğinde sağ dikiz aynasının aşağıya katlanması özelliği makyajlı Grandland'de de sunulmakta ancak alışılanın dışında sağ aynaya ek olarak sol ayna da aşağıya eğilmekte. Beğenimi kazanan çok güzel bir detay ve kaldırım kenarlarına yanaşırken oldukça kullanışlı bir özellik. Anahtarsız giriş ve çıkış özelliği sayesinde ön kapı kolları üzerine temas ederek aracın kapılarını kilitlemeniz ve kilidini açmanız mümkün. Alıştıktan sonra uzaktan kumandayı cebinizden hiçbir şekilde çıkartmadan araca binip araçtan ayrılıyorsunuz. Yeri her ne kadar mantıklı olmasa da ön kol dayama içerisinde kablosuz şarj bölümü bulunmakta. Tabii bu özellik dolayısıyla kol dayama içerisindeki alanın bir kısmından feragat edilmiş oluyor. Arka oturma bölümündeki havalandırma menfezlerinin altında 220V priz girişi bulunmakta ve yüksek güç gereksinimine ihtiyaç duymayan(120W'a kadar) elektronik cihazları kullanabilmek için oldukça güzel bir detay. Yakıt Tüketimi En başta da bahsettiğim şekilde aracı sürekli olarak Spor modda kullanmaktayım. İstanbul şehir içi trafiğinde ortalama 20 ile 30 km/s hız aralığında yaptığım seyahatlerde yakıt tüketimi 8 ile 10 L/100km aralığında olmakta. Aynı senaryoda Astra ile yaptığım seyahatlerde tüketim 7 ile 8,5 L/100km aralığında olmaktaydı. Bu değerler yol bilgisayarının verdiği değerler olmayıp depoyu tam doldurduktan sonra excel üzerinden yaptığım gerçek hesaplamalardır. Yol bilgisayarında yazan tüketim değerinde bazen yukarı bazen de aşağı yönlü %5'e kadar sapma olabilmekte. Her iki araçta da yalnızca Shell V-Power yakıt kullandım ve V-Power kullanıldığında yakıt tüketimi ekonomi odaklı diğer yakıtlara göre yaklaşık 1 litre kadar daha fazla olmakta ancak aracın çekişine olumlu olarak etki etmekte. İstanbul-Çanakkale arası yaptığım 395km'lik yol sonrasında aracın yol bilgisayarında ortalama yakıt tüketimi 6,5 L/100km olarak gözükmekteydi. Bu güzergahta yaptığım ortalama hız için 84 km/s yazmaktaydı ve çıktığım maksimum hız 120-130 km/s seviyelerindeydi. Son Yorumlar Gerek tasarımıyla gerekse yol tutuşuyla beğenimi kazanan Grandland'i birlikte geçirdiğimiz 6 aylık süreçte keyifle kullanıyorum. Yapılan uzun yolculuklar sonrasında araç seyahat eden kişileri yormamakta ve bunda AGR onaylı koltukların etkisi mevcut. Keşke olsaydı dediğim tek detay makyajsız kasada yer alan cam tavan özelliği, makyaj sonrası bu özellik Grandland'den tamamen kaldırılmış durumda ve opsiyon olarak dahi alınamıyor. Sunduğu özellikler ile rakipleri arasında fiyatı ile ön plana çıkan Grandland mutlaka göz atılması gereken bir model. Bana göre aracın artı ve eksi yönlerini sıralayarak incelemeyi sonlandırıyorum. Araç ile merak edilen farklı konular olursa elimden geldiğince soruları yanıtlamaya çalışacağım. Artılar +Boyutlarına ve ağırlığına göre başarılı yol tutuşu +Ses yalıtımı +Güncellenen modern ön konsol Eksiler -Makyaj sonrası cam tavan özelliğinin kaldırılması -Daha hassas ve hisli bir direksiyon olabilirdi 1 Yılın Ardından Periyodik Bakım ve Servis İşlemleri (Kasım 2023) Grandland ile 1 yılı doldurmanın ardından periyodik bakım ve serviste yapılan işlemlerle ilgili kısa bir durum bilgisi eklemek istedim. 1.2 benzinli aracımın ilk yıl bakımında motor yağı, yağ filtresi, polen filtresi, hava filtresi ve karter tapa contası değişimi yapıldı. Yetkili serviste yapılan bakım işlemi işçilik dahil 5.413TL tuttu. Yetkili servislerden telefon ile periyodik bakım için fiyat bilgisi almak istediğimde bazı servisler 4.800TL tuttuğunu söylemişti ancak bu fiyata hava filtresi dahil olmuyor, bu nedenle bu detaya dikkat edilmeli. Buna ek olarak 1.2 PureTech benzinli motorların triger kayışı, motor yağı içerisinde çalıştığından doldurulacak yağa da mutlaka dikkat edilmesi gerekiyor. Kullanılacak olan yağ B71 2297 ya da B71 2302 standartlarından birini karşılıyor olmalı. Şu anda PSA yetkili servislerinde genellikle B71 2297 standardını karşılayan Total Quartz Ineo HTC 5W-30 kullanılmakta. Miktar olarak da 3,5 litre yağ koyulması gerekmekte, özellikle 4 litrelik kapalı bidon yağ alan olursa tamamının boşaltılmamasına dikkat edilmeli. Periyodik bakım işlemi dışında aracımda Opel'in kampanya olarak nitelendirdiği yapılması gereken 2 işlem daha gözüküyordu. Bunlardan biri IntelliLux LED Pixel farlar için gelen yazılım güncellemesi, diğeri de ön kapı camları için gereken parça değişimiydi. Farlar için gelen güncelleme ile olası bir far yükseklik ayarı arızasının önüne geçiliyormuş. Bugüne kadar böyle bir arıza hiç almamıştım ancak güncelleme sonrası uzun far asistanının daha sık devreye girdiğini fark ettim. Ön kapı camları konusuna gelecek olursak özellikle sıcak havalarda ön camları kapatırken camlar kapanmaya yakın konuma geldiğinde bir sürtme/sıkışma sesi geliyordu. Her iki kapıda da camı tutan ikişer adet parçanın değişmesi gerekiyormuş ancak kapı içi döşemeleri söktürmek istemediğim için değişim yerine mevcut parçalar yağlanarak ses sorunu giderildi. Gizli Özellik Aktifleştirme Periyodik bakım işlemini yaptırdıktan sonra dışarıda aracın bazı gizli özelliklerini açtırdım. Aktifleştirdiğim gizli özellikler aşağıdaki şekilde oldu; -Gösterge paneline g-metre ve dinamik motor bilgilerinin eklenmesi -IntelliGrip özelliğinin aktifleştirilmesi (kum, çamur ve kar modu) -Kumandadan cam indirme özelliğinin aktifleştirilmesi -Multimedya ekranına diyognastik menüsünün eklenmesi (lastik basınç durumu, araç bakım durumu, uyarı mesajları) -Multimedya ekranına yol bilgisayarının eklenmesi (anlık, 1. güzergah, 2. güzergah) Araca Özel Aldığım Aksesuarlar İleride bu konuyu görüp faydalanmak isteyen olursa diye Grandland için aldığım aksesuarları aşağıda paylaşıyorum. Orijinal krom kapı eşiği çıtası Ön kapı eşikleri üzerinde yerleri hazır durumda olan krom çıta aksesuarının siparişini aracı satın aldığım hafta verdim. Önceki Astra K aracımda fabrika çıkışı mevcut olarak gelen bu krom çıtanın ürün kodu ve boyutları Grandland'deki ile bire bir aynı. 13466724 ürün kodu ile satın alabilirsiniz. https://www.parcagonder.com/urun/opel-kapi-esigi-citasi-orijinal-13466724
Kauçuk paspas seti Yerli ve kaliteli kauçuk paspas üretimi yapan Sahler markasının ürünlerini öneririm. Ön ve arka bölümlere bire bir uyum sağlamakta. https://www.sahler.com.tr/opel-grandlad-x-2017-2020-4.5d-paspas-185
Bagaj havuzu Yerli üretim olan ve üst yüzeyi aracın kendi bagaj zemini gibi halı olan Öz-İş firmasının halı bagaj havuzunu aldım ve kesinlikle öneririm. Önceki 2 aracımda da bu markanın halı bagaj havuzunu kullanıyordum ve oldukça memnun olduğum bir ürün. https://www.halibagajhavuzu.com/opel-grandland-x-hali-bagaj-havuzu-2017-sonrasi-5645
Nano ekran koruyucu Çizilmelere karşı multimedya ekranına özel olarak kesim yapılmış nano ekran koruyucu alarak bu bölümü koruma altına aldım. Bu konuda titiz olan kişilere önerebilirim. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarppy -- 1 Ocak 2024; 22:9:28 > |
2023 Opel Grandland: Kapsamlı Bir Kullanıcı İncelemesi
2023 Opel Grandland, SUV segmentinde iddialı bir seçenek olarak karşımıza çıkıyor. Makyajlı tasarımı ve yenilikçi teknolojileriyle dikkat çeken araç, kullanıcıların ilgisini çekiyor. Bu incelemede, Opel Grandland 2023 yorumlarını ele alacak ve aracın performansından yakıt tüketimine kadar çeşitli yönlerini inceleyeceğiz.
Yenilenen Tasarım
2023 Opel Grandland, dinamik hatları ve agresif ön yüzüyle dikkat çeken makyajlı bir tasarıma sahip. Matrix LED farlar ve güncellenmiş arka kısım, aracın modern ve sofistike bir görünüm kazanmasını sağlıyor.
Teknolojik Özellikler
Grandland, teknolojik donanım açısından da zengin bir yelpaze sunuyor. Yeni nesil IntelliLink bilgi-eğlence sistemi, 10 inç dokunmatik ekran ve Apple CarPlay ve Android Auto entegrasyonuyla öne çıkıyor. Ayrıca, 360 derece park kamerası, adaptif hız sabitleyici ve şerit takip asistanı gibi güvenlik ve yardımcı sistemler de araçta standart olarak geliyor.
Performans ve Yakıt Tüketimi
Grandland, 1.2 litre benzinli ve 1.5 litre dizel motor seçenekleriyle sunuluyor. Benzinli motor 130 beygir güç ve 230 Nm tork üretirken, dizel motor 130 beygir güç ve 300 Nm tork sağlıyor. Kullanıcı yorumları, özellikle 1.2 litre benzinli motorun yeterli performans sunduğunu ve yakıt tüketiminin düşük olduğunu belirtiyor.
Konfor ve Kullanım Kolaylığı
Grandland, geniş iç mekanı ve ergonomik tasarımıyla rahat bir sürüş deneyimi sunuyor. Yumuşak dokunuşlu malzemeler ve kaliteli işçilik, aracın premium bir his uyandırmasını sağlıyor. Panoramik açılır tavan, iç mekana ferahlık katıyor.
Genel Değerlendirme
Opel Grandland X 1.2 kullanıcı yorumları, aracın güçlü yönlerinin şık tasarımı, zengin teknolojik özellikleri, yeterli performansı ve düşük yakıt tüketimini olduğunu gösteriyor. Konfor ve kullanım kolaylığı açısından da yüksek puan alan araç, SUV arayan kullanıcılar için ideal bir seçenek olarak değerlendirilebilir.