|
Opel Astra Twintop (2. sayfa)
-
-
hocam iyi günler. benim de 2008 turbo cabriom var. bir hafta önce bagajdan eşya aldıktan sonra normal bir şekilde kapattım bagajı. sonda sürmeye devam ettim ama uyarı sesi geldi bagaj kilitli kaldı. arka cam rezistansı ve dört camı aynı anda indirmeye yarayan tavandaki düğme de çalışmadı. adapazarındaki yetkili servis bu araşa yabancı olduklarını söyledi. bende özel bir servise gittim. cihaza bağlayıp hardtop hatasını gördü. oradan komutla bagajı açtı. ama kapatınca yine kilitli kaldı. sizin bahsettiğiniz kablo tam olarak nerede. bir de ona bakalım. belki sorun oradadır. ozel servise bırakacağım yarın baksınlar diye. ınsallah büyük problem olmaz.
birde tavan bagajda iken hani bagajın orda bir düğme var kırmızı. ona basınca bagajdaki katlı duran tavan yukarı kalkıyor sonra eşya vs alınıyor bagajdan.sonra tekrar o düğmeye basıp tavanı bagaja geri topluyoruz. işte bende tavan yukarı kalkıyor bagajda ama oyle kalmıyor. yavaş yavaş inmeye başlıyor. siz karşılaştınızmı böyle bişeyle yada ben mi birşeyleri yanlış yapıyorum...
-
Valla 2006-2010 arası 1.6 turbosunu düşünüyordum bende ama şu konuyu görünce içimi bir endişe kapladı,1-2 yabancı forumdada görmüştüm tavanla ilgili çok şikayet var.Diğer alternatifim vw eosa göre aracın daha büyük ve yakışıklı olması aklımı çelsede,şu tavanı nası halledicez bilemedim,eosda hiç böle sıkıntılar yazmıyor..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2006 astra twintop aracım var. Tavanı kumandadan acarken takıldı. Tavan tam açıldı fakat bagaj tam kapanırken bi karış kadar açık kaldı. Sonrasında da bidaha çalışmadı. Açma tuşuna bastığımda camlar aralanıyor fakat tavan çalışmıyor. Makinaya bağlattım "kolay paket pozisyon arızası" (eazypack) yazıyor. Araştırdığım kadarıyla yana açılan plastik kanatlardan. Aracı aldığım kişi plastik dişlileri Dediğiniz gibi pirinçten yaptırıdığını söylemişti. Yani dişlilerden dolayı bi sorun olduğunu sanmıyorum. Bu arızayı nasıl yapabileceğim konusunda yardımcı olabilecek varsa sevinirim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aynı sorunu şuan bende yaşıyorum yaptırdıysanız sorun tam olarak neymiş ve ne kadara yaptırdınız ? -
Valla maslak da bi cabrio tamircisine (internette maslak cabrio yazınca en cafcaflı reklamı olanına) verdim aracı. Yandaki kanatların içerisinde, serçe parmağım kadar metal bi parça dişli var, onun kırıldığını ve değişmesi gerektiğini söyledi. Tornacıda parçayı yapmayı denedi olmadı. Kanatların içerisindeki dişlileri metalden olanlarla değiştirildiğinde bu sorunla karşılaşılabiliyormuş. Onları da tekrar plastiğe döndürdük. O küçük metal parçayı da bulamadığımız için 300euro ya almanyadan getirttik. O gelene kadar da 1 ay geçti. Kısaca toplamda 3000TL sıkışmış cabrionun arasına ondan açılmıyomuş. Yaptırdıktan sonra çok sık açıp kapamadım zaten sürekli bozulcak diye. Sattım arabayı alana da tembihledim narin bi sistemi var çok kurcalama zırt pırt aç kapa yapma diye. Birkaç gün sonra aradı tavan bozuldu kime yaptırmıştın diye. Ona da 1000tl ye mal olmuş.
Arabanın tavanı robocop gibi biton parça çıkıyo sağa sola dönüyo. O yüzden bozulması çok muhtemel. Cabriodan anlayan az. O yüzden tamiri pahalı. Sıradaki cabrio niyetim e93. Mekanizması daha az. Sadece “katlan-kapan”
Kullanan tanıdık var çocuğun eline vermiş anahtarı zırt pırt oynuyo ama tavan sapasağlam. Hee bize gelir patlar artık yapacak bişey yok artık
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: swepx
Valla maslak da bi cabrio tamircisine (internette maslak cabrio yazınca en cafcaflı reklamı olanına) verdim aracı. Yandaki kanatların içerisinde, serçe parmağım kadar metal bi parça dişli var, onun kırıldığını ve değişmesi gerektiğini söyledi. Tornacıda parçayı yapmayı denedi olmadı. Kanatların içerisindeki dişlileri metalden olanlarla değiştirildiğinde bu sorunla karşılaşılabiliyormuş. Onları da tekrar plastiğe döndürdük. O küçük metal parçayı da bulamadığımız için 300euro ya almanyadan getirttik. O gelene kadar da 1 ay geçti. Kısaca toplamda 3000TL sıkışmış cabrionun arasına ondan açılmıyomuş. Yaptırdıktan sonra çok sık açıp kapamadım zaten sürekli bozulcak diye. Sattım arabayı alana da tembihledim narin bi sistemi var çok kurcalama zırt pırt aç kapa yapma diye. Birkaç gün sonra aradı tavan bozuldu kime yaptırmıştın diye. Ona da 1000tl ye mal olmuş.
Arabanın tavanı robocop gibi biton parça çıkıyo sağa sola dönüyo. O yüzden bozulması çok muhtemel. Cabriodan anlayan az. O yüzden tamiri pahalı. Sıradaki cabrio niyetim e93. Mekanizması daha az. Sadece “katlan-kapan”
Kullanan tanıdık var çocuğun eline vermiş anahtarı zırt pırt oynuyo ama tavan sapasağlam. Hee bize gelir patlar artık yapacak bişey yok artıkbu aralar oepl astra twintop ile yatıp kalkıyordum..taa ki sizin yazınızı okuyana kadar... şimdi alinmaz mı bu arac hocam?
-
Yani cabrio araç gerçekten çok zevkli. Ama cabriodan anlayan bi usta bulman şart. Aksi taktirde yaptırması hem pahalı hem uğraşlı. Astra cabrio da mekanizma çok fazla. Youtube dan bikaç farklı cabrio aracın videolarını izleyin tavanın nasıl açılıp kapanması ile ilgili. Dediğimi daha iyi anlayacaksınız. Ne kadar fazla dönen parça varsa o kadar sıkıntılı. Çünkü en ufak bi parça bozulsa, mekanizmanın tamamı çalışmıyo. Bu sefer manuel olarak kaptmanız lazım tavanı ki o da ayrı bir işkence.
Çok hevesiniz varsa alın ama para olarak geçtim, psikolojik olarak tavanın her an bozulabileceğine dair hazırlıklı olun. Çünkü gerçekten sinir bozucu bir olay.
Ve bu araca sahipseniz manuel açıp kapatmayı öğrenin mutlaka.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1.6 turbo kullanıcısıyım. Tavan bir kez sorun yaşadım. Aracı aldığım arkadaş beni Ankara Şaşmaz'da bulunan Seçim Otomotiv'e yönlendirdi. Tavan sorununun kaynaklandığı kısa devreyi şipşak bulup hazır hale getirdi. Tavan fitilleri ile ilgili de düzenli bakım yapıldığı takdirde su geçirme setleşme veya esneme sorunu yaşamazsınız. Aracın bazı parçaları TR'de (hatta bir çok ülkede) bulunmadığından dolayı yedek parça sorunu yaşatır. Ben anten yuvasını bulana kadar göbeğim çatladı. Parçayı Almanya'dan getirttim.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Opelin twintop mekanizması hemen hemen her araçta benzer..
Haliyle problemlerde ortak yani şurda yazılan cabrio problemlerinin benzerini hangi marka modelin sayfalarına girerseniz görebilirsiniz mevzu bahis tavan saç açılır tavan ise şayet ..
tente mekanizmasının da kendine has evrensel sıkıntıları var hemen hemen çoğu araçta ortak olan .. en basiti tenteninde ortalama 10 sene ömrü vardır ondan sonra değişmesi gerekir ..
Yani kısaca cabrio araca niyet eden özellikle eski yaşı olan bir cabrio almayı düşünüyorsa eskiden kastım 5 yaş ve üstü cabrio..
potansiyel çıkabilecek cabrio problemlerinide bilerek göze alarak almalı ..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X