Şimdi Ara

OPEL - CHEVROLET araçlarda genel LPG sorunu (Euro V motor Sübap arızası) (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
201
Cevap
12
Favori
99.438
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: merit06

    Arkadaşlar 2005 Model Astra H Twinport aracımda sabahları stop etme, devirin hissedilir bir şekilde düşmesi gibi sorunlar yaşadım. Ve aracımın 80 bin km de sibopları değişti. Yaklaşık 1100 TL masraf çıktı. 2010 Kasım ayındaki fiyat. Şu anda arabam 120 binde ve aynı sorunları az da olsa tekrar yaşamaya başladım. Bakalım bundan sonra ne olacak. Sanırım yine sibop değişimi gözüktü. Aklınızda bulunsun bu sorunu ömür boyu çözemiyorsunuz.

    orijinal subap mı takılmıştı yoksa başka bir marka subap mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: intikam91

    quote:

    Orijinalden alıntı: merit06

    Arkadaşlar 2005 Model Astra H Twinport aracımda sabahları stop etme, devirin hissedilir bir şekilde düşmesi gibi sorunlar yaşadım. Ve aracımın 80 bin km de sibopları değişti. Yaklaşık 1100 TL masraf çıktı. 2010 Kasım ayındaki fiyat. Şu anda arabam 120 binde ve aynı sorunları az da olsa tekrar yaşamaya başladım. Bakalım bundan sonra ne olacak. Sanırım yine sibop değişimi gözüktü. Aklınızda bulunsun bu sorunu ömür boyu çözemiyorsunuz.

    orijinal subap mı takılmıştı yoksa başka bir marka subap mı?

    Hayır hocam sanırım güneş marka subap takılmıştı.
  • Konya Sanayiinde uretilen GUNES marka celik(!) subaplardan nedense kimse memnun degil.

    SUPSAN markanin da iki kalitesinden bahsediliyor. Dusuk kalitelisini bilmeden aracina taktiran biri 15-20 bin km zor gitmis. Gerci adam nereden bilsin, subabi takan adamin yuzunu bile gormuyor. Supsan'in Birinci kalitesinde durum nedir bilmiyoruz.

    Son olarak bir de krom alasimli celik subap duydum. SUPAR diye bir marka. Cruze icin de urunleri var. Dayanimini yine bilmiyoruz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NECOOTOGAZ

    quote:

    Orijinalden alıntı: saruhan33

    quote:

    Orijinalden alıntı: NECOOTOGAZ


    quote:

    Orijinalden alıntı: NECOOTOGAZ

    BURADA BİR LPG MONTAJ SERVİSİ OLAN BİR KİŞİ OLARAK 2 ADET ARABA KATLİAMIMI DİLE GETİRMEK İSTİYORUM....YAPMIŞ OLDUĞUM HATADAN DOLAYIDA TÜM YORUMLARA AÇIĞIM
    magnezyum alaşımlı sübap kullanan tüm benzinli motorlara ASLA LPG TAKILMAMALIDIR

    2010 MODEL CHAVROLET CRUSE marka araca landirenzo marka lpg sistemi taktık yağlama sistemi ile birlikte..
    araca lpg taktıgımızda araç 22 000 kmde idi müşteri garantiye ayriyeten ücret vermek istemediği için yaptırmadı çünkü benim servisimde 3. arabasına lpg takılıyordu ve hiç sorun yaşamamıştı biz montajı 19 şubat 2011 de yaptık araba 2 kez filitre bakımına geldi sorun yoktu 21 kasım 2012 de müşterim beni aradı ve araç subap yakmış ve afyonda kalmış araç izmire geldi ve yaklaşık 1500 liralık masrafı ödedik ve çelik ssübap takıldı ve ilk iş olarak o lpg yi araçtan söktüm yaklaşık 40 000 milyara alınan bir aracı mahvettik belki benzindede olacaktı ama 71 000 de araç bitti inanın araba eskisi gibi değil yağlama sistemi yok motor garantisi hikaye yapılan tamiratdan sonra asla orjinalindeki tadı vermiyor.
    2011 model opel insiğna turbo motor 236 beygirdi galiba opel insiğnanın landirenzo dan özel kiti takıldı yağlama sistemi ile birlikte 4 silindir araba olmasına ragmen montaj fiyatı yağlama ilebirlikte 2500 lira ve bu araçta lpg takıldıktan sonra 10 000km boyunca sorun yoktu ve bu cruse olayından sonra müşterimi arayıp söktüm...
    Ve şuan ben servisimde bu tür arabaların hiç birine lpg takmıyorum takanlarda anlamıyorum izmirde opel mercanlar servisinde yığınla sübap yakmış cruse mevcut bu iş de araç sahiplerinin kazanmadığı kesindir

    Bu söylediklerimin aksini bana ispat edecek forumdaki tüm lpg ustalarini sağliklidir sorun asla olmaz diyebilecekleri yoruma bekliyorum . Alternatif çözümler arasiinda çelik sübap takilir en kalitesi takilir diye degil asla sübap yakmaz arabada motor orjinalliği bozulmaz diyebilecekleri bbekliyorum

    arkadaşım neyi ispatlamaya çalışıyorsun sen biz bu işe bilerek girdik araçlarımıza lpg taktırdık 135 bin km dir lpgli cruz kullanan var demekki sizin yaptığınız montajda bi sorun var,evet cruz sübap yakmaz demiyorum ben ama ben size 50,60,70,80 bin km dir lpg li cruze kullananları gösterebilirim,bu şans işi biraz,subap yakarsada yaptırırız sanayide en fazla 1500 tl tutar.

    Anlamadığı tek nokta bu olayın sizi rahatsız etmesi Sizin bütceniz vardır binersiniz arıza durumundada parayı verir yaptırısınız Ama bi nokta var tasarruf yapmak isterken masraf yapmak anlamsız BEN sadece sorun yaşadığım olayı yazdım yazarkende ne cihazı nede arabanın iyi olmadığını belirttim ve yazıdada hatamdan bahsettim. Burası forum sayfası amaç reklam yapmaktan öte insanları bilinçlendirmektir.Ben burada yaptığım hatayı dile getirirken ne amacım olabilir anlamadım.Nickim sahte değil tüm bilgilerim imzamda mevcut firmamın hatasını söylemek bana bir şey kazandırmaz ama en azından araç kullanıcıları bu konuyu hatırlayarak daha sağlıklı karar verir diye düşünüyorum. 135 bin kilometredir lpgli cruse kullanan kişiyi tanımak ve bilgi almak isterim Ne mutlu ki arabasında sorun yok ve bizzat arabasını inceleyerek teknik eksikliğimiz varsada düzeltmek isterim. Teşekkür ederim

    Kim ne derse desin ben samimiyetinize güveniyorum hocam. Tek bir sorum olacak size.

    2012 model golf 6 1.6 aracım var. Motor kodu bse.

    2005 ve üzeri jettalarda, 2004 ve üzeri golf 5 1.6 araclardakı motor kodu da bse.

    BSE motorun subaplarıda magnezyum alasım dıye bırsey duydum. Bu dogrumudur?

    Hazır sızın gıbı bır esnaf bulmuşken bu valvecare sistemine benim aracımda gerek varmıdır?




  • kaliteli montaj dikkat li suruşle 30-40 bin gideceğini tahmin ediyorum ben su an 15 bin gittim. çelik subapla 60 bin daha gider montaj ve subap maliyeti 4000 yakıt tasaarrufu 20000 net kar 16000. insallah evdeki hesap carsıya uyar
  • evet bende samimiyetinize güvenerek prins valve care işe yararmı?

    bu arada Ulaş-ım nickli arkadaşımızın emeklerine karşı uzaklaştırması beni bu forumdan soğutmaya başladı....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wings35

    evet bende samimiyetinize güvenerek prins valve care işe yararmı?

    bu arada Ulaş-ım nickli arkadaşımızın emeklerine karşı uzaklaştırması beni bu forumdan soğutmaya başladı....

    Ulaş-ım nickli üyenin niye uzaklaştırıldığını bilmeden bu şekilde yorum yapmanız hoş olmamış.
    forumumuz çok büyük ve bir sürü bölümü olan forum, farklı yerlerdeki konulara da kural dışı mesajlar atılıp ceza alabilir üyeler bunu unutmayınız...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wings35

    evet bende samimiyetinize güvenerek prins valve care işe yararmı?

    bu arada Ulaş-ım nickli arkadaşımızın emeklerine karşı uzaklaştırması beni bu forumdan soğutmaya başladı....

    YAĞLAMA SİSTEMİ DENİLEN VE SONRDAN TAKILAN APARATLARIN HER ÇEŞİDİNİ PİYASADA gördüm kalite kalite olarak . Bir tanesi çok dikkatimi özellikle çok çekti kızımın ilkokuldaki su içmek için kullandığı suluğa benziyordu şaka bir yana bana tamamiyle mantıkız geliyor
    Biz bu yağlama sistemini motor ustaları ile masaya yatırdığımızda genel olarak ve teknik olarak aracın kendine ait yağlama sistemi olduğu dışardan sonrada takılan bu sistemin faydası olmadığıdır.
    nasreddin hocanın göle yoğurt mayalaması işi gibi

    LPG DÖNÜŞÜMDE MEKANİK tesisatın dışında ki en önemli olay araç verilerini lpg beynine aktarmaktır.Bu işlemde asla sabit duran belirli devire getirilerek kalibrasyon yapılarak elde edilmez çünkü aracınız lpgde çalışmaya başladığında aracın kendi beyni değil lpg beyni devreye girer ve seyir halindeyken yani yolda belirli devirlerde ani manevralarda lpg beyni rolantinede yapılan haritaya göre hareket eder aracınızda anlık yakıt değişimlerinde kendi beynine sinyal gönderiri yakıt fakir veya zengin diye böyleliklede ortada araç zengin fakir arasında git gel yaşamaya başlar buna sebep vermemek için aracın tüm ayarları yol testlerinde yapılmalıdır.Sistemi en küçük ayrıntıya kadar dikkatle yapıldığında araç asla zarar görmez




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pirkemal

    kaliteli montaj dikkat li suruşle 30-40 bin gideceğini tahmin ediyorum ben su an 15 bin gittim. çelik subapla 60 bin daha gider montaj ve subap maliyeti 4000 yakıt tasaarrufu 20000 net kar 16000. insallah evdeki hesap carsıya uyar

    KESİNLİKLE ARACINIZA BİR SINIR ÇİZMEYİN
    2 gündür opel. chavrolet .nissan subap riski taşıyan müşterilerimi aradım ve hatırlarını sorup bakım zamanını bahane ederek araçların km sini öğrendim
    3 tanesi çok dikkatimi çekti sizle paylaşmak isterim
    4700kmde lpg takılan 59000km de
    22000kmde lpg takılan 86 000kmde
    500kmde lpg takılan 42 000 kmde
    bunlarda sıkıntı yok şimdilik yani birazda kullanımada bağlı bu tür araçları tatlı kullanmakta önemli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadett_90

    quote:

    Orijinalden alıntı: NECOOTOGAZ

    quote:

    Orijinalden alıntı: saruhan33

    quote:

    Orijinalden alıntı: NECOOTOGAZ


    quote:

    Orijinalden alıntı: NECOOTOGAZ

    BURADA BİR LPG MONTAJ SERVİSİ OLAN BİR KİŞİ OLARAK 2 ADET ARABA KATLİAMIMI DİLE GETİRMEK İSTİYORUM....YAPMIŞ OLDUĞUM HATADAN DOLAYIDA TÜM YORUMLARA AÇIĞIM
    magnezyum alaşımlı sübap kullanan tüm benzinli motorlara ASLA LPG TAKILMAMALIDIR

    2010 MODEL CHAVROLET CRUSE marka araca landirenzo marka lpg sistemi taktık yağlama sistemi ile birlikte..
    araca lpg taktıgımızda araç 22 000 kmde idi müşteri garantiye ayriyeten ücret vermek istemediği için yaptırmadı çünkü benim servisimde 3. arabasına lpg takılıyordu ve hiç sorun yaşamamıştı biz montajı 19 şubat 2011 de yaptık araba 2 kez filitre bakımına geldi sorun yoktu 21 kasım 2012 de müşterim beni aradı ve araç subap yakmış ve afyonda kalmış araç izmire geldi ve yaklaşık 1500 liralık masrafı ödedik ve çelik ssübap takıldı ve ilk iş olarak o lpg yi araçtan söktüm yaklaşık 40 000 milyara alınan bir aracı mahvettik belki benzindede olacaktı ama 71 000 de araç bitti inanın araba eskisi gibi değil yağlama sistemi yok motor garantisi hikaye yapılan tamiratdan sonra asla orjinalindeki tadı vermiyor.
    2011 model opel insiğna turbo motor 236 beygirdi galiba opel insiğnanın landirenzo dan özel kiti takıldı yağlama sistemi ile birlikte 4 silindir araba olmasına ragmen montaj fiyatı yağlama ilebirlikte 2500 lira ve bu araçta lpg takıldıktan sonra 10 000km boyunca sorun yoktu ve bu cruse olayından sonra müşterimi arayıp söktüm...
    Ve şuan ben servisimde bu tür arabaların hiç birine lpg takmıyorum takanlarda anlamıyorum izmirde opel mercanlar servisinde yığınla sübap yakmış cruse mevcut bu iş de araç sahiplerinin kazanmadığı kesindir

    Bu söylediklerimin aksini bana ispat edecek forumdaki tüm lpg ustalarini sağliklidir sorun asla olmaz diyebilecekleri yoruma bekliyorum . Alternatif çözümler arasiinda çelik sübap takilir en kalitesi takilir diye degil asla sübap yakmaz arabada motor orjinalliği bozulmaz diyebilecekleri bbekliyorum

    arkadaşım neyi ispatlamaya çalışıyorsun sen biz bu işe bilerek girdik araçlarımıza lpg taktırdık 135 bin km dir lpgli cruz kullanan var demekki sizin yaptığınız montajda bi sorun var,evet cruz sübap yakmaz demiyorum ben ama ben size 50,60,70,80 bin km dir lpg li cruze kullananları gösterebilirim,bu şans işi biraz,subap yakarsada yaptırırız sanayide en fazla 1500 tl tutar.

    Anlamadığı tek nokta bu olayın sizi rahatsız etmesi Sizin bütceniz vardır binersiniz arıza durumundada parayı verir yaptırısınız Ama bi nokta var tasarruf yapmak isterken masraf yapmak anlamsız BEN sadece sorun yaşadığım olayı yazdım yazarkende ne cihazı nede arabanın iyi olmadığını belirttim ve yazıdada hatamdan bahsettim. Burası forum sayfası amaç reklam yapmaktan öte insanları bilinçlendirmektir.Ben burada yaptığım hatayı dile getirirken ne amacım olabilir anlamadım.Nickim sahte değil tüm bilgilerim imzamda mevcut firmamın hatasını söylemek bana bir şey kazandırmaz ama en azından araç kullanıcıları bu konuyu hatırlayarak daha sağlıklı karar verir diye düşünüyorum. 135 bin kilometredir lpgli cruse kullanan kişiyi tanımak ve bilgi almak isterim Ne mutlu ki arabasında sorun yok ve bizzat arabasını inceleyerek teknik eksikliğimiz varsada düzeltmek isterim. Teşekkür ederim

    Kim ne derse desin ben samimiyetinize güveniyorum hocam. Tek bir sorum olacak size.

    2012 model golf 6 1.6 aracım var. Motor kodu bse.

    2005 ve üzeri jettalarda, 2004 ve üzeri golf 5 1.6 araclardakı motor kodu da bse.

    BSE motorun subaplarıda magnezyum alasım dıye bırsey duydum. Bu dogrumudur?

    Hazır sızın gıbı bır esnaf bulmuşken bu valvecare sistemine benim aracımda gerek varmıdır?

    Motor kodu
    CAX ile başlayan araçlar TSI
    CAV ile başlayan araçlar Fsi


    Bse ile basliyanlsr ise normal benzinli motor sinifindadir
    Golf 6 kasa 2012 model araca ben lpg montaji hic yapmadim
    İzmir de yetkili servis ustssindan akdigim bilgiye istinaden bu araçlarda subap ilgili geri dönusum olmadigi ve lpg li olanlarinda oldugu nu boyle bir sorun yasamadiklarini iletti

    Ve subaplarin yillardan beri degistirmediklerini ayni tip ve ayni kalitede üretim yapildigini beyan etti
    Sizde servise danisirsaniz daha saglikli olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • abicim cok tsk ederım valla izmirde ikamet etsem sana gelirdim ve gözüm kapalı aracımı teslım ederdım. gecen gun yan sanayı sıs farı taktırdım ertesı gun ampuller erıdı. taktırdığım yere gıttım aldığım cevap: ampuller dandık. musterıye solesek taktırmıyor o yüzden solemıyoruz!! 10 ay once sıfır aldım ve ınanın servıs dışarında ıslem yaptırmaya korkar oldum. ımzamdakı araçlarımın hepsı ıle sanayııde cok uğraştım ama bu araç sıfır olduğu ıcın korkuyorum maalesef.. keşke ıstanbulda esnaflık yapsaydınızda seve seve aracımı sıze bırakabılseydım.. saygılar teşekkürler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pirkemal

    kaliteli montaj dikkat li suruşle 30-40 bin gideceğini tahmin ediyorum ben su an 15 bin gittim. çelik subapla 60 bin daha gider montaj ve subap maliyeti 4000 yakıt tasaarrufu 20000 net kar 16000. insallah evdeki hesap carsıya uyar

    nasıl 16 bin kar ediyorsunuz

    2 bin taktırma
    2 bin subap değişimi
    100,000 kmde 2000 daha ödeyeceksin eder 6000
    maksimum 14 kr kar etsen 100,000 kmde 14,000 tl kar eder çık 6bin eder sana 8bin tl kar bide kmde 3 kr benzin yakarsın hadi daha az olsun 2 kr benzin dersin 2bin tlde benzine gider senin karın olur 6bin tl ortalama 10 senede 6 bin tl kar edersin.

    senede eder 600tl kar. yani neresinden bakarsam bakayım bana pek karlı bir iş gibi gelmiyor...

    bide yağlama sisteminin nasıl faydası oluyor ben onu anlamıyorum. yağda yanıcı bir madde sonuçda lpg sıcaklığı düşmediği sürece siboplar yanacaktır nasıl olsa, bana pek mantıklı gelmiyor.

    tabi şu var eğer siz genel kullanımda 2500 deviri geçmeden motoru fazla sıkıştırmadan kullanırsanız belki subaplar daha uzun süre dayanır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadett_90

    abicim cok tsk ederım valla izmirde ikamet etsem sana gelirdim ve gözüm kapalı aracımı teslım ederdım. gecen gun yan sanayı sıs farı taktırdım ertesı gun ampuller erıdı. taktırdığım yere gıttım aldığım cevap: ampuller dandık. musterıye solesek taktırmıyor o yüzden solemıyoruz!! 10 ay once sıfır aldım ve ınanın servıs dışarında ıslem yaptırmaya korkar oldum. ımzamdakı araçlarımın hepsı ıle sanayııde cok uğraştım ama bu araç sıfır olduğu ıcın korkuyorum maalesef.. keşke ıstanbulda esnaflık yapsaydınızda seve seve aracımı sıze bırakabılseydım.. saygılar teşekkürler..

    onur duydum teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saruhan33

    quote:

    Orijinalden alıntı: NECOOTOGAZ


    quote:

    Orijinalden alıntı: NECOOTOGAZ

    BURADA BİR LPG MONTAJ SERVİSİ OLAN BİR KİŞİ OLARAK 2 ADET ARABA KATLİAMIMI DİLE GETİRMEK İSTİYORUM....YAPMIŞ OLDUĞUM HATADAN DOLAYIDA TÜM YORUMLARA AÇIĞIM
    magnezyum alaşımlı sübap kullanan tüm benzinli motorlara ASLA LPG TAKILMAMALIDIR

    2010 MODEL CHAVROLET CRUSE marka araca landirenzo marka lpg sistemi taktık yağlama sistemi ile birlikte..
    araca lpg taktıgımızda araç 22 000 kmde idi müşteri garantiye ayriyeten ücret vermek istemediği için yaptırmadı çünkü benim servisimde 3. arabasına lpg takılıyordu ve hiç sorun yaşamamıştı biz montajı 19 şubat 2011 de yaptık araba 2 kez filitre bakımına geldi sorun yoktu 21 kasım 2012 de müşterim beni aradı ve araç subap yakmış ve afyonda kalmış araç izmire geldi ve yaklaşık 1500 liralık masrafı ödedik ve çelik ssübap takıldı ve ilk iş olarak o lpg yi araçtan söktüm yaklaşık 40 000 milyara alınan bir aracı mahvettik belki benzindede olacaktı ama 71 000 de araç bitti inanın araba eskisi gibi değil yağlama sistemi yok motor garantisi hikaye yapılan tamiratdan sonra asla orjinalindeki tadı vermiyor.
    2011 model opel insiğna turbo motor 236 beygirdi galiba opel insiğnanın landirenzo dan özel kiti takıldı yağlama sistemi ile birlikte 4 silindir araba olmasına ragmen montaj fiyatı yağlama ilebirlikte 2500 lira ve bu araçta lpg takıldıktan sonra 10 000km boyunca sorun yoktu ve bu cruse olayından sonra müşterimi arayıp söktüm...
    Ve şuan ben servisimde bu tür arabaların hiç birine lpg takmıyorum takanlarda anlamıyorum izmirde opel mercanlar servisinde yığınla sübap yakmış cruse mevcut bu iş de araç sahiplerinin kazanmadığı kesindir

    Bu söylediklerimin aksini bana ispat edecek forumdaki tüm lpg ustalarini sağliklidir sorun asla olmaz diyebilecekleri yoruma bekliyorum . Alternatif çözümler arasiinda çelik sübap takilir en kalitesi takilir diye degil asla sübap yakmaz arabada motor orjinalliği bozulmaz diyebilecekleri bbekliyorum

    arkadaşım neyi ispatlamaya çalışıyorsun sen biz bu işe bilerek girdik araçlarımıza lpg taktırdık 135 bin km dir lpgli cruz kullanan var demekki sizin yaptığınız montajda bi sorun var,evet cruz sübap yakmaz demiyorum ben ama ben size 50,60,70,80 bin km dir lpg li cruze kullananları gösterebilirim,bu şans işi biraz,subap yakarsada yaptırırız sanayide en fazla 1500 tl tutar.


    Usta musterisine ''PARA iADESi'' gibi guzel bir secenek sunmus, bundan daha guzel ne olabilir ki?

    Musterisinin kafasina silah dayamiyor, secenek sunuyor. Keske her usta sorunlu oldugunu tespit ettigi araclarda bunu yapsa?

    Istisnai ornekler geneli baglamaz. Bu ne demek somutlastiralim:
    Vatandas CRUZE aracina LPG kiti taktirir, montaj mukemmeldir, kitin de ozelligi varsa araya yuzde X benzin atar. Yani arac ayni anda hem benzin hem LPG yakar. Bir de yaglamam sistemi denen subap koruma sistemi vardir ve buna dogru sarf malzemesini her 6-10 bin arasinda bittikce doldurur. Sakin arac kullanan biridir. Bu sekilde az tasarrufla 100 bin km'den fazla yapilirsa sasmam.Landi bunu yapar mi? Benzin puskurtme ayari acilip gsanirim orjinal Landi marka olmayan) subap koruma sisteminin muslugu biraz acilirsa sanirim yapar. Subap koruma sivisini bagajda tasir ve 5000km'den sonra bitti mi diye bakar durursun. Hadi bu bir yere kadar tamam... Bir kere hatayla alirsin, bizim arkadasa Astra belasini aldirmamiz gibi, bir kez alirsin ve cekersin. Masrafi ve sorunu bitmek bilmez. Bunu anladik.


    Ancak 30-35 bin liralik LPG ile uyumsuz motorlu araci alipta 3500TL yani yuzde 10 kadar sirf LPG kitine para yatirilmasini da asla anlamiyorim.
    Her 20 bin km'de bir 120 TL filtre parasi,
    her 500 litre LPG tuketiminde degisen yaglama sistemi sarf malzemesi (80tl). O kadar gitmez ama hadi tek paketle 8000km gitti diyelim.

    Bu araca 100 bin km binsen 5000TL toplam masrafin var! Ustelik ikinci ele custugunde o aracta 3,5 milyarlik kit var diye hic kimse fazladan 2000 lira bile vermez.


    Eh be guzel kardesim. Bunun yerine LPG ile uyumlu bir arac alip 950 TL'ye ATikER ya da 1300TL'ye atiyorum LOVATO taktirsan 100 bindeki toplam montaj ve bakim masrafi 1300-1650 TL.
    Ustelik bu aracin LPG uyumlu oldugu bilindigi icin ikinci eli rahat satilir! Diger araca gore cebinden 3350-3700TL az para cikar.

    GERCEK TASARRUF BU iSTE...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • imzamdaki aracım 64 binde. 10 bindeyken brc taktırdım. taktırdıktan 2 bin km sonra araç ilk çalıştırmada rölanti dalgalanması yaşamaya başladı.
    yani araç rölantideyken (soğuk motor - benzinde) devir 10 saniyede bir düşüyor, neredeyse istop edecekmiş gibi yaklaşık 4-5 saniye kadar
    kasılıyor. sonra toparlıyor. bu durum lpgye geçer geçmez bitiyor. sanki aracım lpgye uyumlu da benzine değil gibi :) araç lpgde bunca km'dir hiç sorun yaşatmadı. çekeiş problemi de dahil. tek sorun ilk çalıştırmada, benzinde. yalnızca kışın gaza geçiş daha uzun zaman aldığından rölanti düşmelerine hareket halindeyken yakalanıyorum. örneğin tam rölanti düştüğünde bir sokağa girecektim, debriyaja bastım ve araç istop etti. direksiyon taş! sinir bozucu ve yerine göre de tehlikeli bir durum. motoru lpgye geçirmeden hareket etmemeye çalışıyorum ya da gaz pedalını lpgye geçene kadar çok dikkatli kullanıyorum. bu arızadan ötürü garantili aracımı yetkili servise götürdüğümde (ekim 2011) egzantrik dişlisi ve sensörü arızasından kaynaklandığını söyleyip değiştirmişlerdi ve problemim çözülmemişti. tekrar neden servise başvurmadığımı sormayın. orası biraz karışık ve konumuzla alakasız.

    sonuç olarak;

    büyük olasılık aracımda supap problemi var.




  • @Utkuyakar

    Yasadiginiz sorunu okuyunca aklima ilk olarak "EGR VALFi" arizasi geldi. Aracinizin EGR valfini kontrol ettimediyseniz bir baktirin. Eger valfte problem varsa isi bilen bir yere iptal ettirin. Opel-Chevy grubundaki bazi motorlarda bu valf var ve arizalaniyor. Kronik problem.. Valf degisse de yine aynisini yapiyor, tasarim hatasi var. O yuzden 250tl verip yenisini almak yerine iptal ettirmenizi onerdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ulaş-ım -- 14 Mayıs 2013; 23:35:52 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: utkuyakar

    imzamdaki aracım 64 binde. 10 bindeyken brc taktırdım. taktırdıktan 2 bin km sonra araç ilk çalıştırmada rölanti dalgalanması yaşamaya başladı.
    yani araç rölantideyken (soğuk motor - benzinde) devir 10 saniyede bir düşüyor, neredeyse istop edecekmiş gibi yaklaşık 4-5 saniye kadar
    kasılıyor. sonra toparlıyor. bu durum lpgye geçer geçmez bitiyor. sanki aracım lpgye uyumlu da benzine değil gibi :) araç lpgde bunca km'dir hiç sorun yaşatmadı. çekeiş problemi de dahil. tek sorun ilk çalıştırmada, benzinde. yalnızca kışın gaza geçiş daha uzun zaman aldığından rölanti düşmelerine hareket halindeyken yakalanıyorum. örneğin tam rölanti düştüğünde bir sokağa girecektim, debriyaja bastım ve araç istop etti. direksiyon taş! sinir bozucu ve yerine göre de tehlikeli bir durum. motoru lpgye geçirmeden hareket etmemeye çalışıyorum ya da gaz pedalını lpgye geçene kadar çok dikkatli kullanıyorum. bu arızadan ötürü garantili aracımı yetkili servise götürdüğümde (ekim 2011) egzantrik dişlisi ve sensörü arızasından kaynaklandığını söyleyip değiştirmişlerdi ve problemim çözülmemişti. tekrar neden servise başvurmadığımı sormayın. orası biraz karışık ve konumuzla alakasız.

    sonuç olarak;

    büyük olasılık aracımda supap problemi var.




    Yanlış bilmiyorsam 2010 model cruze ların motorları 113 hp(beygir) olanlar LPG ye en dayanıklı ve en uzun ömürlü motorlarmış.
    Eğer sizin aracınzda 113hp olanlardansa bence subap sorunu olmayabilir.
    Onları bizim 115 hp motorların kategorisinde tutmamak lazım.




  • Merhaba arkadaşlar bende bir Opel Astra sahibi olarak (1,4 T.) lpg araştırması yapmaktayım ve araştırırken Otohaberde Onno Ustaya sorulan bir cevapta kendisi şu şekilde Opel ve LPG ve Subaplarla ilgili soruna şu şekilde cevap vermiş ki Prinsin şu aşamada çözüm noktasında ürettiği Valve Care sistemini çözüm olarak nitelemiş ve diğer tüm araçlarda belli başlı lpg sorunlarının olduğunun altını çizmiş ve bu sorunun opel veya belli markalara ait olmadığını belirtmiş. 

    SORUYA ONNO USTA TARAFINDAN VERİLEN CEVAP 

    Supap üretiminde izlenen yol, kullanılacak motorun özellik ve performansına göre tayin edilir ve üretilir. Bu seçeneklerden ilki hafif supaptır. Bunlar daha az sert olan supap yaylarının kullanımına olanak sağlayarak çeviriminin ömrünü arttırırlar. Ayrıca hafif ve narin supapların daha kaliteli malzemelerden üretilmeleri de gerekir. Hafif alaşım ise özel bir üretim şeklidir ki, bilhassa yüksek devirli yarış motorları veya maliyetli spor araç motorlarında tercih edilirler. Titanyum olan bu alaşımlar ise çok yüksek maliyetli oldukları için Opel'in 1.6 lt'lik benzinli motoru için zaten uygun değildir. LPG uygulanan her motorda belli vadelerde yağlamada supap ve yanma odası donanımlarında aşınmalar oluşur.

    Bu aşınmalar da LPG'nin hava yakıt karışım oranının azalması ve dolayısıyla gaz tüketiminin artmasına neden olur. Diğer tarafta, bu sorun sadece Opel motorlarına özel değildir. Birçok marka orijinal LPG'li modeller üretirken, LPG konusunda markaların ortak bir kararı yok. Bu onların garanti kapsamını zorlayan bir uygulamadır. Prins marka LPG sistemlerinin çalışmasında supapların yağlanmasına olanak sağlayan donanım ise bu sorunun şu andaki çözümüdür.

    Sonuç olarak tüm benzinli motorlara yapılacak LPG uygulaması ile başarılı sonuçlar elde edilir. Hele ki siz yılda ortalama 13.000 km yol yapıyorsanız sorun yaşayacağınızı sanmıyorum. Ancak garanti sürecinizin sona ermesi ve kapalı otoparklar dahil her türlü kapalı alanda aracınızı park edemeyeceğinizi de hatırlatmak isterim. KAYNAK : ----http://www.otohaber.com.tr/OkurMektuplari/Onno_Usta/2012/06/27/opel-astraya-lpg-taktirmami-onerir-misiniz 

    Soruyu görmek isteyenlerde linkten bakabilirler Yorumlarınızı merak ediyorum yani prins sizce çözümmü şu aşamada? LPG düşünen veya kullanan arkadaşların katkı vermesini ve bilgi paylaşmasını rica ediyorum, saygılar... 

    Bu konuyu baska bir baslikla actim ama pek ilgi gormedi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alp___ -- 24 Mayıs 2013; 21:19:04 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alp___

    Merhaba arkadaşlar bende bir Opel Astra sahibi olarak (1,4 T.) lpg araştırması yapmaktayım ve araştırırken Otohaberde Onno Ustaya sorulan bir cevapta kendisi şu şekilde Opel ve LPG ve Subaplarla ilgili soruna şu şekilde cevap vermiş ki Prinsin şu aşamada çözüm noktasında ürettiği Valve Care sistemini çözüm olarak nitelemiş ve diğer tüm araçlarda belli başlı lpg sorunlarının olduğunun altını çizmiş ve bu sorunun opel veya belli markalara ait olmadığını belirtmiş. 

    SORUYA ONNO USTA TARAFINDAN VERİLEN CEVAP 

    Supap üretiminde izlenen yol, kullanılacak motorun özellik ve performansına göre tayin edilir ve üretilir. Bu seçeneklerden ilki hafif supaptır. Bunlar daha az sert olan supap yaylarının kullanımına olanak sağlayarak çeviriminin ömrünü arttırırlar. Ayrıca hafif ve narin supapların daha kaliteli malzemelerden üretilmeleri de gerekir. Hafif alaşım ise özel bir üretim şeklidir ki, bilhassa yüksek devirli yarış motorları veya maliyetli spor araç motorlarında tercih edilirler. Titanyum olan bu alaşımlar ise çok yüksek maliyetli oldukları için Opel'in 1.6 lt'lik benzinli motoru için zaten uygun değildir. LPG uygulanan her motorda belli vadelerde yağlamada supap ve yanma odası donanımlarında aşınmalar oluşur.

    Bu aşınmalar da LPG'nin hava yakıt karışım oranının azalması ve dolayısıyla gaz tüketiminin artmasına neden olur. Diğer tarafta, bu sorun sadece Opel motorlarına özel değildir. Birçok marka orijinal LPG'li modeller üretirken, LPG konusunda markaların ortak bir kararı yok. Bu onların garanti kapsamını zorlayan bir uygulamadır. Prins marka LPG sistemlerinin çalışmasında supapların yağlanmasına olanak sağlayan donanım ise bu sorunun şu andaki çözümüdür.

    Sonuç olarak tüm benzinli motorlara yapılacak LPG uygulaması ile başarılı sonuçlar elde edilir. Hele ki siz yılda ortalama 13.000 km yol yapıyorsanız sorun yaşayacağınızı sanmıyorum. Ancak garanti sürecinizin sona ermesi ve kapalı otoparklar dahil her türlü kapalı alanda aracınızı park edemeyeceğinizi de hatırlatmak isterim. KAYNAK : ----http://www.otohaber.com.tr/OkurMektuplari/Onno_Usta/2012/06/27/opel-astraya-lpg-taktirmami-onerir-misiniz 

    Soruyu görmek isteyenlerde linkten bakabilirler Yorumlarınızı merak ediyorum yani prins sizce çözümmü şu aşamada? LPG düşünen veya kullanan arkadaşların katkı vermesini ve bilgi paylaşmasını rica ediyorum, saygılar... 

    Bu konuyu baska bir baslikla actim ama pek ilgi gormedi.

    ONNO ustanı yorumunu okudum ve yoruma açık konu olarak bırakılmış ipi nereye çekerseniz oraya gider şekilde teknik olarak net değil ihtimalli konuşmuş
    Çözüm değil demek nasıl yanlış olursa çözümdür demekde yanlış olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NECOOTOGAZ

    quote:

    Orijinalden alıntı: alp___

    Merhaba arkadaşlar bende bir Opel Astra sahibi olarak (1,4 T.) lpg araştırması yapmaktayım ve araştırırken Otohaberde Onno Ustaya sorulan bir cevapta kendisi şu şekilde Opel ve LPG ve Subaplarla ilgili soruna şu şekilde cevap vermiş ki Prinsin şu aşamada çözüm noktasında ürettiği Valve Care sistemini çözüm olarak nitelemiş ve diğer tüm araçlarda belli başlı lpg sorunlarının olduğunun altını çizmiş ve bu sorunun opel veya belli markalara ait olmadığını belirtmiş. 

    SORUYA ONNO USTA TARAFINDAN VERİLEN CEVAP 

    Supap üretiminde izlenen yol, kullanılacak motorun özellik ve performansına göre tayin edilir ve üretilir. Bu seçeneklerden ilki hafif supaptır. Bunlar daha az sert olan supap yaylarının kullanımına olanak sağlayarak çeviriminin ömrünü arttırırlar. Ayrıca hafif ve narin supapların daha kaliteli malzemelerden üretilmeleri de gerekir. Hafif alaşım ise özel bir üretim şeklidir ki, bilhassa yüksek devirli yarış motorları veya maliyetli spor araç motorlarında tercih edilirler. Titanyum olan bu alaşımlar ise çok yüksek maliyetli oldukları için Opel'in 1.6 lt'lik benzinli motoru için zaten uygun değildir. LPG uygulanan her motorda belli vadelerde yağlamada supap ve yanma odası donanımlarında aşınmalar oluşur.

    Bu aşınmalar da LPG'nin hava yakıt karışım oranının azalması ve dolayısıyla gaz tüketiminin artmasına neden olur. Diğer tarafta, bu sorun sadece Opel motorlarına özel değildir. Birçok marka orijinal LPG'li modeller üretirken, LPG konusunda markaların ortak bir kararı yok. Bu onların garanti kapsamını zorlayan bir uygulamadır. Prins marka LPG sistemlerinin çalışmasında supapların yağlanmasına olanak sağlayan donanım ise bu sorunun şu andaki çözümüdür.

    Sonuç olarak tüm benzinli motorlara yapılacak LPG uygulaması ile başarılı sonuçlar elde edilir. Hele ki siz yılda ortalama 13.000 km yol yapıyorsanız sorun yaşayacağınızı sanmıyorum. Ancak garanti sürecinizin sona ermesi ve kapalı otoparklar dahil her türlü kapalı alanda aracınızı park edemeyeceğinizi de hatırlatmak isterim. KAYNAK : ----http://www.otohaber.com.tr/OkurMektuplari/Onno_Usta/2012/06/27/opel-astraya-lpg-taktirmami-onerir-misiniz 

    Soruyu görmek isteyenlerde linkten bakabilirler Yorumlarınızı merak ediyorum yani prins sizce çözümmü şu aşamada? LPG düşünen veya kullanan arkadaşların katkı vermesini ve bilgi paylaşmasını rica ediyorum, saygılar... 

    Bu konuyu baska bir baslikla actim ama pek ilgi gormedi.

    ONNO ustanı yorumunu okudum ve yoruma açık konu olarak bırakılmış ipi nereye çekerseniz oraya gider şekilde teknik olarak net değil ihtimalli konuşmuş
    Çözüm değil demek nasıl yanlış olursa çözümdür demekde yanlış olur


    Ustam benim dikkatimi çeken kısım Onno ustanın valve care için suan ki çözüm olarak belirtmiş ve bu benzinli motor ile uyumlu bir sekilde cslisabilecegine dikkat çekmiş.

    Ayrıca Onno usta her aracın belli başlı lpg sorunlarının oldugunu bunun opele özgü olmadığını belirtmis. Honda Türkiye biliyorsunuz Brc ile garanti kapsamında montaja izin vermektedir. Ama okuduğum bir yazida honda civiclerinde lpg kaynaklı supap sorunlarinin olabileceği belirtilmisti.

    Ben diyorum ki ustam eğer opel almanya astralara 0 km lpg montaji yapıp satiyorsa ve bu araçların uretim asamasinda supap ve yataklarının lpg kaynaklı yüksek ısıya dayanıklı malzemeler kullanıp bu araçları satiyorsa bunlara illaki yedek parcada uretiyordur. Peki biz toplanıp bu parçaları almanyadan getirtsek toplu olarak ve kendi aracimiza taktirsak sorunsuz lpg keyfini yakalayabilir miyiz?

    Zira opel almsnya ile bazı arkadaşlar mail ile yaptıkları yazismalarda motorun (1, 4T) aynı oldugunu sadece güçlendirilmiş supap ve yataklarının kullanıldığı bildirilmisti. Bu durumda o yedek parçayı biz alıp kullanabiliriz diye dusunuyorum. Sizin detaylı yorumunuz nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.