Şimdi Ara

Opel Corsa GSi 150 beygirlik motorla geliyor (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
0
Favori
2.125
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Daha baştan hatalısın arkadaşım. Şanzıman dişli oranı kısa olan aracın her zaman esneklik ve ara hızlanması uzun olana göre daha iyidir.



    Ayrıca kimsenin vitesleri kısa tutarak 0-100 aldığı filan yok. Yukarda bahsi geçen benzinli aracların manuellerinin hepsi ortalama 1.viteste 55, 2. Viteste 95kmh da kesiciye giren standart arabalar. Ayna mahruti oranlarına kadar aynılar.

    Alıntıları Göster
    Sanirim gunluk kullanimla performansli kullanimi karistiriyorsunuz .2 arac ele alalim. 0-100 degerleri ayni kisa sanzimanli arac gucsuzken uzun sanzimanli aracin daha guclu oldugunu varsayalim , ve bu araclar birlikte kalkis yapmis olsunlar, 2. Viteste 80 de devir cevirmeyi kesen ve diger aracin onune gecen kisa sanzimanli arac bir sonraki vitese gecerken sanziman orani uzun olan arac yavas yavas farki kapatip diger araci yakalayip gececektir vites degisimine gerek kalmadan 110-120 bandina cikmis olacaktir zaten 120 den sonra (ruzgar vb direnclerden oturu) sanziman orani onemini yitirip beygir gucu on plana cikmaya baslayinca kisa sanzimanli arac dusuk gucunden oturu daha fazla ivmelenemeyecek ve uzun sanzimanli guclu aracin arkasinda kalacaktir olay aslinda bu kadar basit daha da polemik cikarmaya gerek yok bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ciddi anlamda çok güzel anlatmışsınız hocam ellerinize emeğinize sağlık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilgiler için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Sanirim gunluk kullanimla performansli kullanimi karistiriyorsunuz .2 arac ele alalim. 0-100 degerleri ayni kisa sanzimanli arac gucsuzken uzun sanzimanli aracin daha guclu oldugunu varsayalim , ve bu araclar birlikte kalkis yapmis olsunlar, 2. Viteste 80 de devir cevirmeyi kesen ve diger aracin onune gecen kisa sanzimanli arac bir sonraki vitese gecerken sanziman orani uzun olan arac yavas yavas farki kapatip diger araci yakalayip gececektir vites degisimine gerek kalmadan 110-120 bandina cikmis olacaktir zaten 120 den sonra (ruzgar vb direnclerden oturu) sanziman orani onemini yitirip beygir gucu on plana cikmaya baslayinca kisa sanzimanli arac dusuk gucunden oturu daha fazla ivmelenemeyecek ve uzun sanzimanli guclu aracin arkasinda kalacaktir olay aslinda bu kadar basit daha da polemik cikarmaya gerek yok bence

    Alıntıları Göster
    Uzun şanzıman oranlı aracın motoru da daha güçlüyse tabi ki işler değişir o zaman. Ben iki aracın motor güçlerini denk baz alarak değerlendirme yaptım.

    Ayrıca polemiklik bir durum yok yahu. Burası bir otomobil forumu, burda bunları tartışmayacagız da neyi tartışacagız :))Hatta bence gayet güzel bir topic oldu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CemUsUs

    başlığı okuyunca sene birden 1995 falan zannettim.



    o dönemler ortaokul lisedeyim, tuvalete otomobil dergileriyle giriyorum.. ben mi yanlış hatırlıyorum o dönem de corsa gsi vardı, 2.0 lt 150bg motor . şimdi bu da aynı güçte motor ama hacim düşük. performans benzer, 600 cc farka bakmayın yakit tuketimi olarak pratikte o da benzer mutlaka. ee ne anladik biz bu işten, bize aynı arabayı daha kötü halde verecekseniz 20 sene boşuna mı geçti diye düşündüm birdenbire.





    yoksa astra gsi miydi o?
    Astra gsi idi :) Hatta ilk sahip olduğum otomobil de Vectra 2.0 16V GT idi. Onda da aynı motor mevcuttu. Efsane kırmızı kapak SFI :)

    Opel Corsa GSi 150 beygirlik motorla geliyor




  • Arabayı allayıp pulluyorlar ama bu şekilde satın almak da son derece anlamsız oluyor. Bunlara para vermek yerine C sınıfı da tercih edilebilir.
  • 1.6 180 hp manuel insignia ile 0-100 Km/h aynı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.5 i-vtec manuel Jazz'da 8.7 saniye fabrika verisi var.
    Eski Corsa GSI modellerine hakaret gibi olmuş.

    Bu arada güncel 1.4 T motoru değil bir önceki motoru kullanıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kami Kaze -- 5 Haziran 2018; 18:03:23 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı zamanda önemli olan başka bir detay daha var. Güç ölçüm normları. Farklı normlara göre fabrikasyon gücü ölçtüğünde farklı çıkabiliyor. Bir marka 2.0 motordan 220 hp alıp kataloğa 190 yazıp , benzer segmentte 2.0 motor 200 hp başka aracı geçince, 200 hp "aktarma yapamamış" olmuyor.

    Şanzıman oranları elbette ki etkilidir. 200 hp civarında gücü olup, turbo ile alt devir torkuna da sahip olup 200 hp type-r'lar ile kafa burun yürüyen bir sürü araba var. En basit örneği buyrun: (ağırlık farkı da bariz)http://www.zeperfs.com/duel4383-1595.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 5 Haziran 2018; 19:54:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: white without pressure

    Bu araçtaki 1.4 150 lik motorla astradaki 1.4 150 lik motor tamamen farklı motorlar. Corsadaki motor astra j deki 140 beygirlik motorun bir türevi. 0-100 ünün kötü olması da bu yüzden. Corsa seneye kasa değiştirecek zaten. Uğraşmamışlar o yüzden.


    Astra J 1.4T 140Hp 200Nm aracım vardı, şuanda kardeşimde de Astra K 1.4 150Hp 245Nm var.

    K daki motorun çalışma karakteri çok daha dengeli, istekli ve titreşimsiz eski A14NET e göre, bir de Lspi sorunu olmasaymış!


    Başlıktaki Corsa nın değerlerde dikkatten kaçan bir detay; şanzıman oranlarının virajlı yollara göre ayarlanmış olması, bu da belki açıklayıcı bir etkendir.

    Bunun dışında kullandığım nerdeyse tüm Opel lerde gaz pedalının kalkış anındaki tepkileri genelde 3.vitese kadar ağır olurdu, K kasa Astra bu konuda bir nebze daha iyi, ağırlık avantajını kastetmiyorum burda.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.