Şimdi Ara

==Opel MERİVA'cılar buraya== (76. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
1.977
Cevap
37
Favori
346.435
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7475767778
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leventkirca

    Enjoy 1.6 kullanıyorum. Lastik seçiminde fikrinizi alacaktım. Fabrika verilerine göre 185x60 R15 kullanılması söyleniyor. Kış lastiği alırken 60 olmasından dolayı zorlandım. 65 ölçü için 10 lstik varsa 60 için 3-4 falan. Bu arabaya 60 yerine 65 yanak taksak sorun olur mu ya da olmazsa ne olur? Motor mu zorlanır çok mu yakar?

    Alıntıları Göster
    Evet arkadaşlar 1 yıllık uğraş 3 bin tl masraf sonucu çözemediğimiz problem için en son lastik değiştirin dediler. 4 adet continental lastik takıldı. Titreme daha da arttı. lastikçinin tanıdığı bir usta varmış abi sana yazık bu kadar uğraşıyorsun bir de ona baktıralım dediler. Ustaya gittik. sıkıntıları anlattık. lifte araç kaldırıldı. kaliperler söküldü. üzerindeki balatalar astra h modele göre olduğu ortaya çıktı. Usta; genelde servisler astra h modeline göre balataları corsa ve merivalara takıyorlar ondan sonra bu şikayetler oluşuyor, balatalar kalın, lastiği sıkıyor, ilk alışma esnasında lastiği sıktığı için diski çok kızdırıyor ve yamultuyor dedi. Benim başıma gelen de meğerse bu problemmiş. İşte orada ben resmen çöktüm. Yani servise güvenip 3 bin tl para harcamışım , üzerine 800 tl de lastik parası vermişim, sorun dandik 100 tl lik balatadan. Orjinal balatayı getirdiler. yani merivanın balatası ile astrha h balatası arasında 3 milim kalınlık farkı var. Ustanın dediğine ben ikna oldum. Gelelim çözüme, usta ben sistemi baştan sona kontrol edeceğim, zaten uğraşmışsınız bundan sonra uğraşmayın dedi. Fren ana merkez, abs beyni, tüm hidrolik sistem kontrol edildi. ön diskler TRW markası ile değiştirildi. Bizim sürekli bozuk olan diskler poryaları da eğmiş. porya ve bilyalarda değişti. aracın tecrübesine çıktık, gram titreme yok. Usta zaten frende titrerse tekrar hiç bir para almadan bu işlemlerin hepsini yeniden yapacağım diye garanti verdi. son işlemde bize 800 tl ye mal oldu. yani toplam 3.800 tl artı lastik parası.
    Gelelim arkadaşlara tavsiyelere; 1. Aracınıza orjinal parçadan başka parça taktırmayın. 2. Sanayiye gidin, ustanın istediği yedek parçaları mümkünse parçacıdan siz gidip alın, çırak falan gönderip aldırmayın. Aldığnız veya gelen parçayı mutlaka takılmadan kontrol edin. 3. Orjinal diye yan sanayi parçası takıp benden orjinal parası alındığı ortaya çıktı. Babanızın oğluna güvenmeyin.
    Bu arada continental 5 serisi lastikleri aldım. Bu lastikler gerçekten süpermiş. araçta yol sesi bile azaldı. Öncekilerde continental di ama onlar sanırım 3 serisi idi. Fren mesafesi çok kısa, ABS devreye bile girmiyor yani lastik yolu öyle tutuyorki. ayrıca lastikçinin söylediğine göre yakıtta da azalma olacakmış onu daha test edemedim. Lastik almaya niyetli olanların bilgisine sunulur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metink64

    Evet arkadaşlar 1 yıllık uğraş 3 bin tl masraf sonucu çözemediğimiz problem için en son lastik değiştirin dediler. 4 adet continental lastik takıldı. Titreme daha da arttı. lastikçinin tanıdığı bir usta varmış abi sana yazık bu kadar uğraşıyorsun bir de ona baktıralım dediler. Ustaya gittik. sıkıntıları anlattık. lifte araç kaldırıldı. kaliperler söküldü. üzerindeki balatalar astra h modele göre olduğu ortaya çıktı. Usta; genelde servisler astra h modeline göre balataları corsa ve merivalara takıyorlar ondan sonra bu şikayetler oluşuyor, balatalar kalın, lastiği sıkıyor, ilk alışma esnasında lastiği sıktığı için diski çok kızdırıyor ve yamultuyor dedi. Benim başıma gelen de meğerse bu problemmiş. İşte orada ben resmen çöktüm. Yani servise güvenip 3 bin tl para harcamışım , üzerine 800 tl de lastik parası vermişim, sorun dandik 100 tl lik balatadan. Orjinal balatayı getirdiler. yani merivanın balatası ile astrha h balatası arasında 3 milim kalınlık farkı var. Ustanın dediğine ben ikna oldum. Gelelim çözüme, usta ben sistemi baştan sona kontrol edeceğim, zaten uğraşmışsınız bundan sonra uğraşmayın dedi. Fren ana merkez, abs beyni, tüm hidrolik sistem kontrol edildi. ön diskler TRW markası ile değiştirildi. Bizim sürekli bozuk olan diskler poryaları da eğmiş. porya ve bilyalarda değişti. aracın tecrübesine çıktık, gram titreme yok. Usta zaten frende titrerse tekrar hiç bir para almadan bu işlemlerin hepsini yeniden yapacağım diye garanti verdi. son işlemde bize 800 tl ye mal oldu. yani toplam 3.800 tl artı lastik parası.
    Gelelim arkadaşlara tavsiyelere; 1. Aracınıza orjinal parçadan başka parça taktırmayın. 2. Sanayiye gidin, ustanın istediği yedek parçaları mümkünse parçacıdan siz gidip alın, çırak falan gönderip aldırmayın. Aldığnız veya gelen parçayı mutlaka takılmadan kontrol edin. 3. Orjinal diye yan sanayi parçası takıp benden orjinal parası alındığı ortaya çıktı. Babanızın oğluna güvenmeyin.
    Bu arada continental 5 serisi lastikleri aldım. Bu lastikler gerçekten süpermiş. araçta yol sesi bile azaldı. Öncekilerde continental di ama onlar sanırım 3 serisi idi. Fren mesafesi çok kısa, ABS devreye bile girmiyor yani lastik yolu öyle tutuyorki. ayrıca lastikçinin söylediğine göre yakıtta da azalma olacakmış onu daha test edemedim. Lastik almaya niyetli olanların bilgisine sunulur.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar başıma gelen ilginç bir olayı paylaşmak isterim. Aracımız Meriva 1.6 2004 model easytronik enjoy.

    Yakın zamanda aracıma çarpan bir servis firmasında tamire girdi. Arka tampon sağ köşede ufak bir düzeltme ve boya işlemi uygulanması gerekiyordu. Arac cumartesi verildi pazartesi teslim alınmak için şehir içinde buluşuldu. Aracı getiren arkadaş çalışır vaziyette abi geçebilirsin dedi. Baktık yapılmış vurukta sıkıntı yok. Ama arabaya eşim geçti ve ekranda vites yazan yerde F yanıp sönüyor ve motor arıza ışığı yanıyordu. araç hiçbir şekilde vitese girmeyip çakılı kaldı. Kitapçıkta difrensiyel hatası olduğu ve aracın yürümeyeceği yazıyordu ki yürümedi zaten.

    Yapan arkadaşlar üstlenip tamirciye götürüldü. Bilgisayara bağlandı. Ki burada LPG'cinin bir saçmalığı ortaya çıktı. Atiker sıralı sistem takan firma obd söketinden elektrik almış. Götürdüğümüz tamirci şaştı kaldı zaten. Neyse... Yazılımda P1700 arızası diyordu ve o gece halledilmedi. Ertesi güne kaldı. Öğlen geri aradılar. Halledilmiş.

    Arka tamponda rahat çalışıp temiz olsun diye sağ stop lambasını sökmüşler geri takılırken söket gevşek kalmış. Soketi geri yerine taktıklarında başka birşey yapmadan direk arıza sustu dediler.

    Bizi ve tamirciyi şaşırtan stop lambasından vites arızası vermesi ve obd soketinden elektrik almak için takılan köprü kablo.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: leventkirca

    Arkadaşlar başıma gelen ilginç bir olayı paylaşmak isterim. Aracımız Meriva 1.6 2004 model easytronik enjoy.

    Yakın zamanda aracıma çarpan bir servis firmasında tamire girdi. Arka tampon sağ köşede ufak bir düzeltme ve boya işlemi uygulanması gerekiyordu. Arac cumartesi verildi pazartesi teslim alınmak için şehir içinde buluşuldu. Aracı getiren arkadaş çalışır vaziyette abi geçebilirsin dedi. Baktık yapılmış vurukta sıkıntı yok. Ama arabaya eşim geçti ve ekranda vites yazan yerde F yanıp sönüyor ve motor arıza ışığı yanıyordu. araç hiçbir şekilde vitese girmeyip çakılı kaldı. Kitapçıkta difrensiyel hatası olduğu ve aracın yürümeyeceği yazıyordu ki yürümedi zaten.

    Yapan arkadaşlar üstlenip tamirciye götürüldü. Bilgisayara bağlandı. Ki burada LPG'cinin bir saçmalığı ortaya çıktı. Atiker sıralı sistem takan firma obd söketinden elektrik almış. Götürdüğümüz tamirci şaştı kaldı zaten. Neyse... Yazılımda P1700 arızası diyordu ve o gece halledilmedi. Ertesi güne kaldı. Öğlen geri aradılar. Halledilmiş.

    Arka tamponda rahat çalışıp temiz olsun diye sağ stop lambasını sökmüşler geri takılırken söket gevşek kalmış. Soketi geri yerine taktıklarında başka birşey yapmadan direk arıza sustu dediler.

    Bizi ve tamirciyi şaşırtan stop lambasından vites arızası vermesi ve obd soketinden elektrik almak için takılan köprü kablo.

    Alıntıları Göster
    2011 kasa merivaların kronik sorunu varmı?
    14 T motorları ne kadar yakar İstanbul gibi yerde?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BMW 528

    2011 kasa merivaların kronik sorunu varmı?
    14 T motorları ne kadar yakar İstanbul gibi yerde?

    kronik sorununu bilmiyorum her aracın oldugu kadar merivada da vardır
    ama yakıt konusunda 1.4T 140 beygir olan bende şehir içinde 9 lt civarı yakıyor
  • Merhaba dun gorustugumuz ve kisa sure kullandigim 2004 1.6 lpg li tip meriva ya hangi tip antifriz kullaniyorsunuz. Ayrica hararet gostergeleriniz 90 derecede mi sabit kaliyor yoksa 83-84 derecelerde mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prokizya

    Merhaba dun gorustugumuz ve kisa sure kullandigim 2004 1.6 lpg li tip meriva ya hangi tip antifriz kullaniyorsunuz. Ayrica hararet gostergeleriniz 90 derecede mi sabit kaliyor yoksa 83-84 derecelerde mi ?
    Merhaba Arkadaşlar. Opel benim için biraz tutkudur. 97 corsa swing, 2000 Astra gl'den sonra bir yıldır 2005 Meriva Enjoy Sport Paket kullanıyorum. Aldığımda 44bindeydi. şu anda 55bin'de. Almamda tamamen tesadüf. sırf meraktan aldım bu aracı ancak şu anda vazgeçmiyoruz. Bağımlılık yaptı bizde. Tüp yok. Taktıracağım bu aralar. BRC düşünüyorum. Kronik sorunu var tabiki, direksiyon. Onu da bir ara direksiyon kutusunu revize ederek ve yağlayarak çözmeyi planlıyorum, aracın bakımını yapan servis uygun olduğunda hallederiz dedi. Çok sıkıntı değil. Benim asıl sorunum araç yürürken heryerinden ses geliyordu. Bir ara artık biz bu aracı değiştirelim bile olmuştuk hanımla. Bir gün direksiyon kafa sallamaya başlayınca balans ayarı yaptırayım diye gittim. Arkadaş dedi ki bu lastiklerle uzun yol yapma lastiklerin ölmüş dedi. Ya lastiğe bakıyorum diş derinliği çok sağlam görünüyor. Meğer arka lastikler orjinal 2005 lastikleriymiş. Önlerde 2009 tarihli. Hal böyle olunca araştırdım Michelin Energy Saver + ile Continental Conti Premium Contact 5 arasında kaldım. Ancak okuduğum tüm yorumlar CPC5'te karar kılmamı sağladı ve iki gün önce 4 lastiği de değiştirdim. İnanın aracımı sanki sıfır almış gibi oldum. Bir lastik bir aracı bu kadar mı değiştirebilir. Bilirsiniz Merivalar çok sessiz araçlar (mış) ben yeni farkettim :) bozuk yolda direksiyon haricinde hiçbir yerinden ses gelmediği gibi araç inanılmaz sessiz. Konforuna zaten diyecek yok. Lastik yenilemeyi değiştiren arkadaşlara tavsiye ederim. Aracın yolda gidişi bile değişti. Daha bir yola hakim olduğunuzu anlıyorsunuz. Yakın zamanda da tüp olayını hallettik mi tamamdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet0618

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    kıymetli meriva kullanıcıları uzun zamandan beri merivayı takip ediyorum. ilanlara bakıyorum. benim için aşağıda vereceğim ilanı
    yorumlar mısınız?



    bu araç enjoy ama cosmo dan daha donanımlı. afl far, tavan camı, park sensörü mevcut. hatta resimlerde yanlış görmediysem çift yönlü
    klimada var.

    benim için tek dezavantajı vergisi. onu da göze aldık artık.

    şimdiki aracım 1.3 astra 2011 model. imzamda görüldüğü gibi yani.

    meriva yı kullanan, özellikle 1.7 otomatik kullanıcıları sizden detaylı yorum bekliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turquaz60

    kıymetli meriva kullanıcıları uzun zamandan beri merivayı takip ediyorum. ilanlara bakıyorum. benim için aşağıda vereceğim ilanı
    yorumlar mısınız?



    bu araç enjoy ama cosmo dan daha donanımlı. afl far, tavan camı, park sensörü mevcut. hatta resimlerde yanlış görmediysem çift yönlü
    klimada var.

    benim için tek dezavantajı vergisi. onu da göze aldık artık.

    şimdiki aracım 1.3 astra 2011 model. imzamda görüldüğü gibi yani.

    meriva yı kullanan, özellikle 1.7 otomatik kullanıcıları sizden detaylı yorum bekliyorum.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar bugün hayırlısıyla 2003 model 1,6 enjoy model meriva aldık eskiden beri dikkatimi çeken bir araçtı bu model nasip bugüneymiş bakalım memnun kalırız inşallah,araç lpg siz taktırmayı düşünüyorum önerebileceğiniz markalar nedir fikir verirseniz iy oluri




  • maslan7 kullanıcısına yanıt
    Arkadaşlar elimde merivaya uygun 185 60 r15 pirelli p1 cinturato verde var 2014 üretimi daha yeni aldım ama bir neden den satmak durumunda kaldım. 700 e aldığım lastiğin takımını 450 den vereceğim. Lastik ihtiyacı olan merivacılar kaçırmasın. Bu lastiği araştıtırsanız son zamanların en iyi lastiklerinden biri olduğunu görürsünüz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maslan7

    arkadaşlar bugün hayırlısıyla 2003 model 1,6 enjoy model meriva aldık eskiden beri dikkatimi çeken bir araçtı bu model nasip bugüneymiş bakalım memnun kalırız inşallah,araç lpg siz taktırmayı düşünüyorum önerebileceğiniz markalar nedir fikir verirseniz iy oluri

    Bende 2003 1.6 cosmo ya aldığımda BRC taktırdım çok memnunum 5 senedir ayar bile yaptırmadım.Daha önce forumlardan Merivaya en uygun markanın BRC olduğunu duymuştum.
  • tecman kullanıcısına yanıt
    brc benimde ilk tercihim olacak ama bulunduğum yerde brc nin bayisi yok belki zavolli takıcam
  • ahmet0618 A kullanıcısına yanıt
    195 lastikler aracınıza uyar. ancak yük ve hız miktarlarını da kontrol edin derim. ( Lastikte 88T yada 80H gibi kod mevcut yanlış hatırlamıyorsam)

    Tampon içide sanırım bir ayar lazım. Servise sırf bunun için gidilmez ancak bakıma gittiği zaman kontrol edilmesini isteyebilirsiniz.



    Bu arada ben de birşey sormak istiyorum. Bende de 2004 1.6 Enjoy var. Aracın bakımını kendim yapacağım. Tam sentetik Castrol Edge 5w-30 kullanmak istiyorum.Bu araca uyar mı acaba ? Bir de buji anahtarı alsam,hangi ölçülerde almam gerekiyor ? Teşekkürler şimdiden.
  • Arkadaşlar, otomatik bir araç arayışımda şimdi merivadayımm 2004 model, gümüş gri, 110.000km'de 1.6 enjoy çift sunrooflu araca pazarlık payı olmak kaydıyla 26.900TL diyorlar. Fiyat sizce uygun mu? Daha doğrusu siz olsaniz kaç tl teklif ederdiniz. Yokuş desteği olmaması sorun mu? Otomatikte giderken vitesi manuele alabiliyor muyuz yoksa durmak mı gerek. İlk etapta aklıma gelen sorular bunlar. Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: history_10

    Arkadaşlar, otomatik bir araç arayışımda şimdi merivadayımm 2004 model, gümüş gri, 110.000km'de 1.6 enjoy çift sunrooflu araca pazarlık payı olmak kaydıyla 26.900TL diyorlar. Fiyat sizce uygun mu? Daha doğrusu siz olsaniz kaç tl teklif ederdiniz. Yokuş desteği olmaması sorun mu? Otomatikte giderken vitesi manuele alabiliyor muyuz yoksa durmak mı gerek. İlk etapta aklıma gelen sorular bunlar. Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim.
    Fiyat biraz yüksek gibi 20-23 aralığı uygun gibi geliyor. Vitesi giderken de manuele alabiliyorsunuz. Yokuşlarda manuel vites gibi davranır.
  • Teşekkür ederim. O zaman zor alırız bu aracı ne kadar indirim yapar ki galerici ;) neyse hayırlısı artık. Belki daha uygun buluruz ama Tokat'ta zor tabi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • history_10 H kullanıcısına yanıt
    Fiyat bana da yüksek geldi. Allah bilir tüpte yoktur?
    22-23bin aralığında alınabilir derim.
  • exteme_01 kullanıcısına yanıt
    Çok şükür ki tüplü tabi markasını bilmiyorum yarın bakmaya gideceğim. 26.900 diyene de 23.000 teklif edilmez ki ;). Hayırlısı artık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: history_10

    Çok şükür ki tüplü tabi markasını bilmiyorum yarın bakmaya gideceğim. 26.900 diyene de 23.000 teklif edilmez ki ;). Hayırlısı artık.

    Niye edilmesin ki ? Hele ki galericiler daha fazla karla satıyorken. Acele etmenize gerek yok. Başka bir tane illa ki çıkacaktır. Ayrıca galeriden almak ne kadar mantıklı orası da ayrı konu. Bilmediğin , güvenmediğin galerici biraz fazla soru işareti barındırır.

    Ayrıca otomatik ama yarı otomatik (easytronic) şanzumandır daha doğru şekilde. Gerçi Meriva larda tam otomatik yok sanırsam o yıllarki modelde.

    Ek olarak da o vites çok sarsma yapıyor özellikle dizel motorlu Opel lerde. Eğer ki kullanabiliyorsanız manuel almanızı tavsiye ederim.
  • Merhaba arkadaslar bensde bir meriva sahibi olarak araniza katildim.Aracimdan cok memnununm direksyon tikirtisi haricinde.Bide yollara yapisik olan hiz kesici metaller ve yukseltilerden gecerken biraz fazla hissettro sarsintiyi.Acaba,aracin alti yuksek oldugu icin olabilirmi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selam arkadaşlar,
    2004 Meriva easytronic aracımız, geçenlerde çalışmadı ve meşhur F arızası yanıp sönmeye başladı. Araç yürümediği için çekici ile sanayiye götürüldü. P1700 arızası verdiğini söyledi usta. Baskı balata olabilir dedi. Ben internetten biraz araştırdım ve şanzıman beyni ayda vites seçici den kaynaklanabileceğini öğrendim. Sorun şu ki Izmir Selçuk tayız, ve burada bu beyni yapabilecek kimse yok, istanbulda bu işi iyi yapanlar varmış, acaba beyni söktürsem ve kargolasam tamir ederler mi? Boşu boşuna şanzıman indirtmeyim, araç 119 binde baskı balata bitmiş olabilir mi? Ustalardan yardım istiyorum.. Nasıl bir yol izlemeliyim. Teşekkürler.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 7475767778
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.