Şimdi Ara

★★★★★ Opel Mokka Kulübü ★★★★★ (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
895
Cevap
52
Favori
176.279
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hocam, ben opel yetkili bayi de calisiyorum, bayimizin aksesuar departmani necvox urunlerinin montajini yapiyor, agustos sonrasi yada oncesi arasinda tek fark agustos oncesi araclarda intellilink ekran opsiyondu, agustos sonrasi uretimlerde standart hale geldi.

    dilerseniz beni arayabilirsiniz. tlf numarami pm ile gonderiyorum
  • Mokka' mda yeni farkettiğim bir özellik; aracı çalıştırdığınızda daha motor ısınmadan sıcak hava ¨¹flemeye başlıyor. Bu özellik el kitabında da Quickheat sistemi olarak yer alıyor. Bence oldukça iyi bir konfor, özellikle de benim hanım için :) Aracın speklerinde ve genelde forumlarda bundan pek bahsedilmiyor. Bunu da anlamış değilim.
  • Bende de 2014 Cosmo benzinli otomatik var. Bu sistem nasıl çalışıyor acaba. Hemen sıcak üflemiyor, bir 5-10 dakika sonra motor ısısı 30 derece falan olunca başlıyor, yani sıcaklık ibresi az yükselince. Acaba çalıştırmayı mı bilmiyorum. İlave ısıtıcı diye geçiyor kitapçıkta; deamon_ram bize belki yardımcı olabilir.

    Ben de Cyclon marka navi-multi medya taktırmıştım ama memnun değilim.
  • Ben de Navigasyon taktıracağım diye Intelilink opsiyonlu model aldım. Fakat şu anda Multimedya taktırma konusunda endişelerim var. Çunku aracı tasarlarken kol mesafesine control knob' u koymuşlar. Buradan radio, ayar vb control edebiliyorsunuz. Fakat multimedia taktırınca bildiğim kadarıyla ekran dokunmatiği ile kullanılıyor ve original knob işe yaramıyor. Ekran çok geride olması sebebiyle , öne eğilerek ekrana ulaşmaya çalışmak bana çok mantıklı gelmiyor. Cem Bey @Cem1971 bu konuda göruşlerinizi alabilir miyim.

    Not: Benim aracım da Cosmo paket ama belki 2015 dizel olması sebebiyle ısıtma farkı mevcuttur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ongbey -- 31 Aralık 2015; 15:54:22 >
  • Yok ongbey; quickheat sistem bende de var, çünkü kitapçıkta yazıyor. Acaba 25-26 derecede klimayı da mı açmak lazım. Gerçi çok soğuk bir yerde yaşıyorum. Hava benim burada daima sıfırın altında.

    navi sistemine gelince evet ekran çok uzak oluyor ve dokunmatik olduğundan uzak kalıyor. Ama ben de kalem şekilnde ufak çubuk gibi bir şey var, navi ekranın kendi kalemi (dokunma çubuğu).

    Tabi o kontrol düğmesi iptal oluyor, hatta aşağıdaki girişler (çakmak girişinin yanındaki aux ve Usb) de iptal oluyor. Alt torpidonun içine iki tane USB girişi olan (hem de uzunca) iki kablo sarkıtıyorlar. Ve onları kullanıyorsunuz. Multi ekrandaki menüler arasında kontrol çubuğu ile geçiş yapamıyorsunuz. Bana bunu söylemediler mesela, böyle bir şey olacağını bilseydim taktırmayabilirdim. Yani torpido içinde iki tane uzun kablo...

    Ama ben esas kamera için taktırdım. Arka kamera gayet güzel ve gece çok net görüntüsü var. Kamerayı da plakalık lambalarının birine takıyorlar, lambanın biri %50 oranında ışığı iptal oluyor.

    Ayrıca bu sonradan takılan malzemelerde bazı sorunlar çıkabiliyor. Mesela ekran üzerindeki korunak plastik kısım kısa olduğundan gece ekran görüntüsü ön cama olduğu gibi yansıyor, bunu ancak ekranı tam karanlık hale getirerek engelleyebiliyorunuz, buda medya açık ama ekran karanlık zıtlığı meydana getiriyor.

    Ayrıca eski ufak ekran görüntüsü, takılan multi-navi ekranda görünmeye devam ediyor. Eski ekrandaki biligiler yeni ekrana yansıtılıyor. Bu da bir eksi...

    Yine bazen kafasına göre açılıp kapanabiliyor sebebsiz yere. Sonradan göme diye bir tavir var ya; düzgün çalışmıyor işte. Televizyon var ama çekmiyor

    Yani bir tek kamera ve navi'sindne memnunum, ha; bir de cep telefonundaki resimleri ve videoları seyredebiliyorsunuz.




  • Yorumlarınız için teşekkür ederim. Sayenizde ben de pek çok bilgi öğrendim. Mevcut usb nin kullanılmaması ve haricen kablo kullanılamaması iyi bir şey değil. Herhalde bütün markalar böyledir.
    Peki araç ayarları nasıl yapiliyor yeni ekranda. Onlarda sorun olmuyor değil mi? Kalorifer ayarlarını değiştirdiğini zaman ekranın altında tek satır gösteriyor. Multimedyada da böyle olmuyor mu ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yâni, diğer markalarda da aşağı yukarı böyledir. Harici bir aygıt olduğu için elektronik devreleri ile arabanın elektroniği farklı, dolayısıyla birebir uyması zaten mümkün değil. Halbuki birebir uyumlu diye satıyorlar. Ana fikir şu: Multi medyada bulunan özellikler kendi işini yapıyor, araçtakiler kendi... İki aygıtın birebir uyması için gerçekten elektronikten anlayan bir işçinin bayağı çalışma yapması gerekir takarken. Bu da mümkün değil.

    Mesela direksiyondaki (sağdaki) tuş bile multiye etki etmiyor, multinin hiçbir fonksiyonunu açıp kapamıyor.

    Dedim ya; aracın o (hesap makinesinden bozma) ufak ekranındaki tüm görünümler (diyeyim) yeni takılacak 8 inçlik multi ekranda büyütülmüş olarak çıkacaktır. Neden büyütülmüş, çünkü ekran 8 inç, küçükteki görünümler yenisinde ekranı dolduracak şekilde büyük görünüyor. Dolasıyla kalorifer ayarları yine bildik şekilde çıkar, çıkacaktır. Yâni multinin hiçbir şekilde klima sistemine müdahelesi yok. Araça ayarları da aynı CONFIG tuşu ile büyük ekranda görüntülenir, büyük yuvarlak kontrol düğmesi ile ayarlar yine eskisi gibi. Blutooth da aynı şekilde...

    Multide şunlar var; arka kamera (geri vitese takıldığında), TV, pusula, Ipod, CD, DVD, dokunma çubuğu, 2 adet USB girişli kablo, Navi, navi detası yüklü sd kart ve bir de iç yapısında multinin kendi özelleştirmesi seçenekleri var.

    Meselâ ekran görüntüsü özelleşir. Çocuğunuzun veya arabanın resmini çekip yükleyebilirisiniz, yâni kontağı veya On-Off (ufak yuvarlak tuş) açtığınızda arabanızın resmi veya çocuğunuz resmi multi ekranda görüntülenir. Ben böyle ayarlar yapıyorum. Mesela ben de kontağı açtığınızda arabanın resmi çıkar ve çalıştırdığımda Multinin kendi pusulası akranda görünür ve eğer multiyi açarsam (on-off) benim kızın resmi çıkar. Pusula arabanın hareketine göre oynar ve yön gösterir, sanırım multinin navi fonksiyonuna bağlı bir özellik.

    Fakat bu arabaya multi medya sistem takarsanız araç direkt D sınıfına atlıyor ve premium bir hava kazanıyor; bu da ayrı bir şey. Olumlu ile olumsuz yanları var yâni...

    Eğer biraz da arabanın kendi yapısından bahsedersek, merak edenler veya alacak olanlar ve almayı düşünenler için:
    Ben arabadan memnunum, sadece yakıtından memnun değilim. Çok sakin bir kullanım ile şehiriçi 100km'de 10,5 ilâ 11 lt yakıyor; ama kışlık lastiklerle ve dediğim gibi çok soğuk bir yerdeyim. Tabiî araç benzinli... Bir de süsüpansiyonlarından. Çok sertler ve yavaş giderken yol bozuksa bayağı rahatsız ediyor. Bu araba yavaş gitmek için yapılmamış. 140 beygirlik motor koyarak basın demişler müşteriye, yoldan çıkmaz ve devrilmez. Çünkü devrilme korumalı ve süspansiyonlar yarış arabası gibi sert... 150-160 ile sert denilecek bir virajı zorlanmadan alıyor. ESP çok zor devreye giriyor. Size arabayı çok zorlama imkanı bırakıyor. Son anlarda devreye giriyor. Ve zannedersem motorun beygir gücü 140'dan da yüksek (ölçtürmek lazım); 150-160 gibi, sanırım... Arabada bulunan Continental premium lastikler bu arabaya göre değil, arabaya hafif kalıyor. Bu arabaya "sport" lastik takmaları gerekirdi. Aldığımın 4. ayında biri balon yaptı. Bu arabayı kaldırmıyorlar. Çok light geliyor bu arabaya premiumlar...

    Kickdown tuşu (gaz pedalı) çok iyi, manuel mod çok iyi, ama + ve - tuşlarının yerleri ergonomik değil, yâni kullanışlı değil.

    Başka bu araba için ne söylenebilir. Kesinlikle Cosmo paket alınmalı. "AFL+" far sistemi müthiş, şimdiye kadar gördüğüm en iyi farlar. Muhteşemler. Sadece bu farlar için bile bu araba alınır. Gece çok rahat ettiriyorlar ve ledlerle beraber arabayı uzaktan çok güzel gösteriyorlar. Sadece selektörü yavaş ama aydınlatma yine müthiş. Bir sellektör yapın; hemen herkes, üst sınıf araçlar bile ne geliyor diye sağa kaçıyorlar. Bu kadar iyi farlar ancak Mercedes'lerde var. Bu far sistemi şoförü şımartmak için yapılmış galiba.

    Şimdilik bu kadar, sağlıcak ile kalın...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cem1971 -- 2 Ocak 2016; 21:29:03 >




  • Benim araçta Necvox takılı.Aracın kendi usb'si de torpidonun içine uzattıkları usb'de çalışıyor.Direksiyon kumandsının her tuşu ekranı kontrol ediyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pendo P kullanıcısına yanıt
    O zaman Necvox bendeki Cyclon'dan daha iyi marka veya benim servis beceremiyor sayın Pendo...
  • Cem1971 C kullanıcısına yanıt
    Sizdeki markayı bilmiyorum ama aracı alırken bayide necvox vardı.Teslimden önce kendileri takıp öyle teslim ettiler.bendeki tek sıkıntı bluetooth ile bağlayınca telfon rehberi direksiyondan aşağı yukarı kaydırılıp isim seçilemiyor illaki ekrana uzanıp basmak gerekiyor onundışında bir sıkıntı yok .Ilk sayfada fotograflari var benim aracin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pendo -- 3 Ocak 2016; 14:07:02 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir öncekinde yazmıştım, bendeki "Cyclon" marka... Ben de sıfır alırken bayinin servisi tarafından takıldı. Direksiyondaki tuş sadece CD'de şarkı değişiminde çalışıyor, başka hiçbir yere fonksiyonu yok, arabanın kendi işlerinde çalışıyor, radyo, vesair gibi... Ekrandaki menüler arası geçiş yapılamıyor.

    Resimlerinize baktım, benim araba ile sizinki aynı. Fakat benim ekran çözünürlüğü sizinkinden daha iyi gibi. Benim en büyük sıkıntım ekran görüntüsü gece ön cama olduğu gibi yansıyor ve bu göz alıyor.

    Benim ekran üç farklı renkte görselliğe ayarlanabiliyor.

    Bu resimdeki ekran görünütüsü araba çalışınca on-off (yukarıdaki yuvarlak düğme) tuşu ile multiyi açmadan önceki ekran mı acaba?
  • Cem Bey, multimedia ile ilgili anlattıklarınızdan sonra İzmir Necvox ana bayisi ile gidip y¨¹z y¨¹ze konuştum. Geçen hafta 15 civarında Mokka ya cihaz taktıklarını söyledi. Anlattığına gore Mokkadaki t¨¹m tuşlar direksiyon ve göğ¨¹sl¨¹ktekiler dahil çalışıyormuş. Tek çalışmayan sesli komut sistemi imiş. Cihazın USB girişi bile çalışıyormuş. İsterseniz torpido gözune kablolu usb çıkartıyorlarmış o da harici harddisk bağlamak içinmiş. Opsiyonel olarak yolu izleyip kaydeden kamera da var. Ben bunları duyunca rahatladım demekki Necvox oldukça uyumlu bir cihaz yapmış, CANBUS sistemi ile hem t¨¹m tuşlar aktif durumda. Bana söylenen sadece navigasyonda adres yazmak istersen donunmatik ekranı kullanıyorsun.
    Tabi ki bunlar bana söylenenler. Ben Şubat ayına doğru bu cihazdan taktırmayı d¨¹ş¨¹n¨¹yorum. Taktırdıktan sonra izlenimlerimi aktarırım.




  • merhaba,

    arkadaşlar benim Mokka da kar yağdıktan sonra hız göstergesinin orda LSATİK BASINÇ LAMBASI yandı ve sönm¨¹yor. Neden yanmış olabilir lastiklerin havasını kontrol ettim sorun yok gibi göz¨¹k¨¹yor. Ne yapmamız gerekiyor ?
  • Cem1971 C kullanıcısına yanıt
    Evet resimdeki ekran görüntüsü,multimedya sistemi kapalı ikenki görüntü.O zaman klima bilgileri kalıyor ekranda. Necvoxta direksiyon kumandasından menu geçişleri,ortadaki aşağı yukarı oynayan tuşa basılınca oluyor.Tüm fonksiyonlara öyle geçiş yapılabiliyor.Dediğim gibi birtek telefon rehberini direksiyondan aşağı yukarı kaydırıp seçim yapamıyorum.
  • ongbey O kullanıcısına yanıt
    Öğrendiğiniz bilgiler doğru.Bende de necvox takılı ,hem kendi usbsi hemde torpidoya koydukları iki adet kablo aktif çalışıyor.Tüm tuşlar işlevini kaybetmeden çalışıyor.
  • snicks yol bilgisayarında basınçlar ne gösteriyor ?
  • Ayrıca manual' den okuduğum kadarıyla lastik sensörlerinin aracın sistemi ile eşleştirilmiş olması gerekiyor (lastik değişiminden sonra) Hatta aşağıda aktardığım gibi bir eşleştirme prosed¨¹r¨¹ bile var. Belki de eşleşme kaybolmuştur. Okuduğum kadarıyla bu bizim yapabileceğimiz bir işlem değil, özel cihaz da gerektiriyor. Ama adamlar yapmış :)

    Lastik basınç sensör¨¹ eşleştirme işlemi
    Her lastik basınç sensör¨¹ özg¨¹n bir tanımlama koduna sahiptir. Lastik basınç sensörlerinden biri veya daha fazlasının değiştirilmesi durumunda ve tekerleklerin dönmesi veya komple lastik setinin değiştirilmesinin ardından tanımlama kodu ile yenitekerlek konumu birbiriyle eşleştirilmelidir. Lastik basınç sensör¨¹ eşleştirme işlemi, stepneyi lastik basınç sensör¨¹ bulunan bir normal tekerlekle değiştirdikten sonra yapılmalıdır.
    Arıza lambası w ve uyarı mesajı veya kodu bir sonraki kontak açtıktan sonra sönmelidir. Sensörler bir yeniden öğrenme aleti ile tekerlek konumlarına eşleştirilir. Burada uyulması gereken sıra şudur: sol ön tekerlek, sağ ön tekerlek, sağ arka tekerlek, sol arka tekerlek. Sensör eşleştirilene kadar, geçerli aktif konumdaki dön¨¹ş sinyal lambası yanar. Bir yeniden öğrenme aleti satın almak veya servis için yetkili servise başvurun. İlk tekerlek konumunu eşleştirmek için iki dakika, dört tekerlek konumunun t¨¹m¨¹n¨¹ eşleştirmek için toplam beş dakika s¨¹re vardır. Daha uzun s¨¹r¨¹yorsa eşleştirme işlemi durur ve yeniden başlatılmalıdır. Lastik basınç sensör¨¹ eşleştirme
    işlemi şöyle gerçekleştirilir:
    1. Park frenini (el freni) çekin.
    2. Kontağı açın.
    3. Otomatik şanzımanlı araçlarda: vites kolunu P konumuna getirin.
    Manuel şanzımanlı araçlar: boşu seçin.
    4. Dön¨¹ş sinyali kolundaki MENU d¨¹ğmesini kullanarak S¨¹r¨¹c¨¹ Bilgi Sisteminde Araç Bilgileri Men¨¹s¨¹ öğesini seçin.
    5. Lastik hava basıncı men¨¹s¨¹ne geçmek için ayar tekerini çevirin.
    6. Sensör eşleştirme işlemine başlamak için SET/CLR öğesine basın. Ekranda işlemin kabul edilmesini isteyen bir mesaj gör¨¹lmelidir.
    7. Seçileni onaylamak için SET/CLR öğesine tekrar basın. Alıcının yeniden öğrenme modunda olduğunu belirtmek için korna iki kez çalar.
    8. Sol taraftaki ön tekerlekle başlayın.
    9. Yeniden öğrenme aletini lastik yanağına karşı, supap sapının yanına yerleştirin. Ardından lastik hava basıncı sensör¨¹n¨¹ etkinleştirmek için d¨¹ğmeye basın. Bir korna sesi, sensör tanımlama kodunun bu lastik ve jant konumuna eşleştiğini onaylar.
    10. Sağ ön tekerleğe geçin ve 9. adımdaki prosed¨¹r¨¹ tekrar edin.
    11. Sağ arka tekerleğe geçin ve 9. adımdaki prosed¨¹r¨¹ tekrar edin.
    12. Sol arka tekerleğe geçin ve 9. adımdaki prosed¨¹r¨¹ tekrar edin. Klakson iki defa çalarak sensör tanımlama kodunun s¨¹r¨¹c¨¹ tarafındaki arka tekerleğe eşleştiğini ve lastik hava basınç sensör¨¹ eşleştirme işleminin artık aktif olmadığını gösterir.
    13. Kontağı kapatın.
    14. Dört lastiği de lastik hava basıncı bilgi etiketinde önerilen basınç seviyesine kadar şişirin.
    15. Lastik y¨¹kleme durumunun seçilen basınca göre ayarlandığından emin olun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ongbey

    Ayrıca manual' den okuduğum kadarıyla lastik sensörlerinin aracın sistemi ile eşleştirilmiş olması gerekiyor (lastik değişiminden sonra) Hatta aşağıda aktardığım gibi bir eşleştirme prosed¡§¹r¡§¹ bile var. Belki de eşleşme kaybolmuştur. Okuduğum kadarıyla bu bizim yapabileceğimiz bir işlem değil, özel cihaz da gerektiriyor. Ama adamlar yapmış :)

    Lastik basınç sensör¡§¹ eşleştirme işlemi
    Her lastik basınç sensör¡§¹ özg¡§¹n bir tanımlama koduna sahiptir. Lastik basınç sensörlerinden biri veya daha fazlasının değiştirilmesi durumunda ve tekerleklerin dönmesi veya komple lastik setinin değiştirilmesinin ardından tanımlama kodu ile yenitekerlek konumu birbiriyle eşleştirilmelidir. Lastik basınç sensör¡§¹ eşleştirme işlemi, stepneyi lastik basınç sensör¡§¹ bulunan bir normal tekerlekle değiştirdikten sonra yapılmalıdır.
    Arıza lambası w ve uyarı mesajı veya kodu bir sonraki kontak açtıktan sonra sönmelidir. Sensörler bir yeniden öğrenme aleti ile tekerlek konumlarına eşleştirilir. Burada uyulması gereken sıra şudur: sol ön tekerlek, sağ ön tekerlek, sağ arka tekerlek, sol arka tekerlek. Sensör eşleştirilene kadar, geçerli aktif konumdaki dön¡§¹ş sinyal lambası yanar. Bir yeniden öğrenme aleti satın almak veya servis için yetkili servise başvurun. İlk tekerlek konumunu eşleştirmek için iki dakika, dört tekerlek konumunun t¡§¹m¡§¹n¡§¹ eşleştirmek için toplam beş dakika s¡§¹re vardır. Daha uzun s¡§¹r¡§¹yorsa eşleştirme işlemi durur ve yeniden başlatılmalıdır. Lastik basınç sensör¡§¹ eşleştirme
    işlemi şöyle gerçekleştirilir:
    1. Park frenini (el freni) çekin.
    2. Kontağı açın.
    3. Otomatik şanzımanlı araçlarda: vites kolunu P konumuna getirin.
    Manuel şanzımanlı araçlar: boşu seçin.
    4. Dön¡§¹ş sinyali kolundaki MENU d¡§¹ğmesini kullanarak S¡§¹r¡§¹c¡§¹ Bilgi Sisteminde Araç Bilgileri Men¡§¹s¡§¹ öğesini seçin.
    5. Lastik hava basıncı men¡§¹s¡§¹ne geçmek için ayar tekerini çevirin.
    6. Sensör eşleştirme işlemine başlamak için SET/CLR öğesine basın. Ekranda işlemin kabul edilmesini isteyen bir mesaj gör¡§¹lmelidir.
    7. Seçileni onaylamak için SET/CLR öğesine tekrar basın. Alıcının yeniden öğrenme modunda olduğunu belirtmek için korna iki kez çalar.
    8. Sol taraftaki ön tekerlekle başlayın.
    9. Yeniden öğrenme aletini lastik yanağına karşı, supap sapının yanına yerleştirin. Ardından lastik hava basıncı sensör¡§¹n¡§¹ etkinleştirmek için d¡§¹ğmeye basın. Bir korna sesi, sensör tanımlama kodunun bu lastik ve jant konumuna eşleştiğini onaylar.
    10. Sağ ön tekerleğe geçin ve 9. adımdaki prosed¡§¹r¡§¹ tekrar edin.
    11. Sağ arka tekerleğe geçin ve 9. adımdaki prosed¡§¹r¡§¹ tekrar edin.
    12. Sol arka tekerleğe geçin ve 9. adımdaki prosed¡§¹r¡§¹ tekrar edin. Klakson iki defa çalarak sensör tanımlama kodunun s¡§¹r¡§¹c¡§¹ tarafındaki arka tekerleğe eşleştiğini ve lastik hava basınç sensör¡§¹ eşleştirme işleminin artık aktif olmadığını gösterir.
    13. Kontağı kapatın.
    14. Dört lastiği de lastik hava basıncı bilgi etiketinde önerilen basınç seviyesine kadar şişirin.
    15. Lastik y¡§¹kleme durumunun seçilen basınca göre ayarlandığından emin olun.


    Valla basınç durumuna bakmadım ama herhalde kar yağdı böyle oldu diye d¨¹ş¨¹nd¨¹m. Dediğiniz maaddeleri benim yapmam zor okurken yoruldum :) Acaba normal bir lastikçiye gitsem yapabilir mi ?




  • Anladığım kadarıyla eğer eşleşme bozulduysa yetkili bir Opel bayisine gitmeniz daha doğru olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pendo P kullanıcısına yanıt
    Anladım. Bende araba çalışınca pusuladan başka bir şey gelmez ekrana. Demek servis bana dandik marka taktı, kazıklandık.
    Hatta servise söyledim bunlar çalışmıyor diye, "onlar çalışmaz ki zaten" dediler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cem1971 -- 4 Ocak 2016; 15:37:07 >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.