Şimdi Ara

opelciler ve tigra hakkında bilgisi olanlar yardım_ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
0
Favori
2.032
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ya cabrio olmadığını biliyorum ama o sırada coupe aklıma gelmedi şimdi bile zor geliyor ismi zaten aklıma , doğrumu yazdım bilmiyorumda zaten
    bak sen şimdi yakıtı iyidir diyorsun vergiside düşük diyorsun calibra, valla ikisinin arasında kaldım, yahu beni başınızdan salmak icin tamam tigra al demeyin
    normal eski kasa vectraların parcaları calibra oluyorsa, parca sorunuda yok demektir,, oluyormu acaba_? motor ve elektirik aksamı yani_?
    bu sınıfta zaten iki veya üç araba var tigra , calibra , megan..
    başka böyle araba yokki araştırayım yani.. meganı fiyattan eledim... ikisinin arasında kaldıkk




  • quote:

    Orjinalden alıntı: rst82

    calibra alabiliyosan al ama para yetmezse al tigra gitsin az yakar parçası pahalı değil yol tutar ama fazla zorlamamk lazım iyi bi yolda motorda sorun yoksa 220 rahat görürsün genel olarak travesti arabası olarak anıldığı doğru ama sen takma la keyfine bak 10 milyara alabiliceğin en iyi arabalardan biri bide saxo vts, 106 gti,civic hb 95-97 arası bakabilirsin bunlarda sana uyar genç işi


    rahatı bırak zorlasan 220 görmez
  • bakıyorum senin dedigin araclara sitelerden sağol
    bu travestiler neden bu aracları seçiyor acaba
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sivaslı_

    ya cabrio olmadığını biliyorum ama o sırada coupe aklıma gelmedi şimdi bile zor geliyor ismi zaten aklıma , doğrumu yazdım bilmiyorumda zaten
    bak sen şimdi yakıtı iyidir diyorsun vergiside düşük diyorsun calibra, valla ikisinin arasında kaldım, yahu beni başınızdan salmak icin tamam tigra al demeyin
    normal eski kasa vectraların parcaları calibra oluyorsa, parca sorunuda yok demektir,, oluyormu acaba_? motor ve elektirik aksamı yani_?
    bu sınıfta zaten iki veya üç araba var tigra , calibra , megan..
    başka böyle araba yokki araştırayım yani.. meganı fiyattan eledim... ikisinin arasında kaldıkk

    o 150hp'lik motor sadece 93-94 kasa vectra gt ve astra gsi'larda kullanılıyor.o seneden sonra 136 hp'lik motor kullanılmaya başlandı.motorun hepsi olmasa bile çoğu parçası uyar ama fiyatlarının yüksek olduğunu şimdiden belirteyim.
    ikisinin arasında kalsaydın tigra al.
    zaten temiz bi calibra bulman çok zor.




  • ya arkadaşlar hepiniz cok sağolun valla bana cok yardımınız dokunuyor.. siz bana bunları söylemeseniz inek gibi gider bi boktan arac alırdım.. sonra ayıkla pirincin taşını..
    şimdi biraz daha aydınlandım ve seceneklerim 3 e çıktı tigra başta tabiki sonra civic hb, ve saxso bunlardan hangisi dersiniz kriterler şunlar.. az yakacak parcası bulunacak, ve cok pahalı olmayacak parcaları, araç çok arza çıkartmayacak(zırt pırt arzalanmayacak yani)... ve 9-11 milyarı gecmeyecek______!!! reno9 tan bıktımmmmmmmmm yahuuuuuu
  • evet arkadaşlar yorum ve yardımlarınızı bekliyorum. tigra, civic hb, saxo
  • civic hb
  • Focus sport trend lere baksana çok makul fiyatlara 2000-2001 modelleri bulunabiliyor. Eğer aşar diyorsan Escort'un tek kapılı modelleri var onuda beğenmem diyorsan Nissan'a bak bir tane antalyada guzel bir Nissan 200SX vardı..Aşagıdaki linklere bak

    http://www.sahibinden.com/pls/sahibinden/AdDetail.DoIt?AdId=1789546

    http://www.sahibinden.com/pls/sahibinden/AdDetail.DoIt?AdId=2262333








  • Sivaslı kardeşim,
    diğer araçları bilmem ama alan ve kullanan birisi olarak ben tigra için konuşayım. Ama önce bir soru: kaza yapmış araç almak ister misin? Eğer düşünmüyorsan, tigradan uzak dur. çünkü kaza yapmamışını bulman nerdeyse imkansız. Opel servislerine, anlayanlara, kullananlara sor; abi kazasız tigra, zor, nerden bulucan, derler.
    Ben şans eseri bir arkadaşım için temiz, kazasız bir tane bulmuştum. hemen aldı. 98 modeldi ve 2001'de almıştık. araba 32bindeydi ve biz 3. sahibiydik. düşünsene araba 3 yılda 3 kere el değiştirmiş ve anca 30 bin yapmış, yani kullanılmamış. üstelik 4 lastiği de yepyeni adam daha 30 binde 4'ünü de değiştirdiğini söylüyordu. biz bu konuya zamanında uyanmadık.
    Almadan evvel Opel Haramidere servisine expertiz için götürmüştüm, temizliğine bütün servis personelinin ağzı açık kalmıştı; Abi kaza geçirmemiş tigrayı nerden buldun, diye soruyorlardı. sanki çok anormal bir durummuş gibi. temiz olduğu için hemen aldık. servisin şaşkınlığına da uyanmadık.
    Arkadaşım kış koşullarından dolayı arabayı bende bırakıp memleketine döndü. Abi araba yerinde yatmasın, kullan ki bir arızası eksiği var mı bilelim, diye tembih etti.
    Sevmem ben emanet araba kullanmayı, canı burnunda olur. ama baktım ki yattığı yerde aküsü neyi bitecek, ara ara bu arabayla gideyim işe dedim. emanet olduğu için de pür dikkat kullanıyorum.
    Arabanın önce artılarından bahsedeyim. Spor bir araba, karizması yerinde. 1,6lt 109 beygirlik motor fazlasıyla seri. Aracın yol tutuşu mükemmel, kaçışı iyi, çok atak bir araba. bir spor araba için oldukça tutumlu.
    Eksileri: kendini konserve kutusuna tıkılmış gibi hissediyorsun, aşırı dar. Dıştan güzel görünüyor ama içi çok küçük. aşırı spor süspansiyonlar var, yani konfor sıfır, traktör gibi, yolda giderken bilimum böbrek taşlarını düşürür. hatta öyle ki normal bir arabada (bende de R9 vardı o zaman) asfalt üzerinde hissetmediğin çizgi veya asfalt kaplama ek yerlerini bu arabada sanki çukurdan geçiyormuş gibi hissedebiliyordum. mükemmel yol tutuşun bedeli de bu oluyormuş demek ki...
    Şimdi en kötü yanına gelelim. Karlı bir dönemin ardından, havalar soğukken, 2. viteste köşe dönüp anayola katılma durumunda, aynadan ana yolu takip ederken görmeden, daha önce orada olmayan, bir kar çukuruna girdim ve bir anda direksiyon ağırlaştı ve araba sağa çekmeye başladı. sağ ön lastik gümlemiş. Allahtan, pozisyon gereği hızlı değildim. stepneyi taktım ama stepnede de balonlar varmış.
    soluğu lastikçide aldım. 185/55-15 miydi yoksa 50-15 miydi tam hatırlamıyorum, spor tipli, incecik yanaklı lastikleri vardı. o tarihte tanesi 220milyon civarındaydı, özel ebatlı lastikler sınıfına giriyormuş. birkaç lastikçi dolaştım ama nafile goodyear, pirelli gibi markalı lastik istersen fiyatı 210-220 milyon gibi.
    Arabayı lifte alınca şaşırıp kalmıştım; bütün lastikler içten balon yapmış (ya da muhtemelen balonlar görünmesin diye satmadan önce iç-dış yapılmış). hatta bazı balonların uç kısımları patlatılmış sivilce gibi kavlayıp atmış, her an gümleyebilir.
    Herif bir de yeni lastik değiştirdim demişti diye serzenişte bulundum. lastikçi ne dese beğenirsin, evet abi, lastikler daha yeni 3-5bin km ancak olmuştur. Peki bu ne hal, yeni lastikte bu kadar balon olur mu diye sordum. abi bu ebatlı lastikler malesef bizim yollarımızda böyle oluyor. Bize bu tip ince yanaklı lastikler gitmez, bizim yollardaki çukurlara girince yanak çok ince olduğu için jant lastiği keser, ya balon yaptırır ya da çok sert girdiysen direk gümletir, dedi.
    Şimdi sen 4 tane yeni lastik almak zorundasın. Normalde bu yeni lastikler ömür olarak rahat 80bin gider ama sen çukurlardan dolayı 8 bin bile binemeyeceksin, balon yaptıracaksın. Değiştirmemekte ısrar edersen de lastik gümletir kaza yaparsın diye ekledi. İşte o an anladım neden kazası olmayan tigra bulunmazmış diye.
    Lastikçi 60-65 yanak lastik takalım diye çözüm getirdi ama motor mekanikçiler buna olmaz diyorlar. Bizim arkadaş da orjinal ebadında ama kelly marka ucuz bir lastik (yine de 600-700 milyon tutuyor) taktırmıştı. 7-8 ay kadar binip sattı arabayı.
    ince yanak lastiklerin yol tutuşu, hakimiyeti vs. mükemmel ama bizim yollarımıza ve bize gelmez, ters kaçar malesef. Gümledi mi can emniyeti yok.
    Tigra mı? sırf bu özelliğinden dolayı can emniyeti olmadığı için bedava verseler binmem. Sen o Reno9'a kurban ol, tigraya binersen çok ararsın renoyu. değiştirmek için başka araba düşün derim.
    Benden söylemesi...
    opelci arkadaşlar saldırmasın sakın, sadece başımdan geçen olayı anlattım, yoksa opel'e b.k atmak gibi bir derdim yoktur, peşinen söyliyim de...




  • dedikodu söylediklerinde haklısın sanırım, çünkü opel servislerine sordum. artık tigra olayı bitmiştir benim için. Zaten söylediğine göre reno9 bile ondan konforluymuş. madem öyle tigrayi açı çekerek unutacam
    CELA_SOYLU tavsiye ettiğin araclar hoş ama. nasil kullanışlımı bilemiyorum.
    peki diğer spor araclarda, böyle lastik ve konfor sorunu olırmu_?

    escort. civic hb. 106.
  • hyundai cubei _? sport 3 kapılılardan
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sivaslı_

    dedikodu söylediklerinde haklısın sanırım, çünkü opel servislerine sordum. artık tigra olayı bitmiştir benim için. Zaten söylediğine göre reno9 bile ondan konforluymuş. madem öyle tigrayi açı çekerek unutacam
    CELA_SOYLU tavsiye ettiğin araclar hoş ama. nasil kullanışlımı bilemiyorum.
    peki diğer spor araclarda, böyle lastik ve konfor sorunu olırmu_?

    escort. civic hb. 106.


    Focus sport trend hoş araçtır escort tek kapıda öyle.. servis maliyeti ve parça olayı diğerlerine göre sanırım daha hesaplı en azından ford escortta... (Ben kullanıyorum)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu


    quote:

    Orjinalden alıntı: sivaslı_

    dedikodu söylediklerinde haklısın sanırım, çünkü opel servislerine sordum. artık tigra olayı bitmiştir benim için. Zaten söylediğine göre reno9 bile ondan konforluymuş. madem öyle tigrayi açı çekerek unutacam
    CELA_SOYLU tavsiye ettiğin araclar hoş ama. nasil kullanışlımı bilemiyorum.
    peki diğer spor araclarda, böyle lastik ve konfor sorunu olırmu_?

    escort. civic hb. 106.


    Focus sport trend hoş araçtır escort tek kapıda öyle.. servis maliyeti ve parça olayı diğerlerine göre sanırım daha hesaplı en azından ford escortta... (Ben kullanıyorum)



    Escort'un parça fiyatları kesinlikle ucuz değil! diger bahsedilen araclardan hiçte geri kalmıyor.. astarı yüzünden pahalı yani



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi we[AGRA] -- 13 Şubat 2006 17:37:47 >




  • peki siz böyle bi arac alacak olsaydınız hangisini secerdiniz_?
    escort sport, honda civic hb, 106, bide hundayii, saxo
  • quote:

    Orjinalden alıntı: we[AGRA]

    quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu


    quote:

    Orjinalden alıntı: sivaslı_

    dedikodu söylediklerinde haklısın sanırım, çünkü opel servislerine sordum. artık tigra olayı bitmiştir benim için. Zaten söylediğine göre reno9 bile ondan konforluymuş. madem öyle tigrayi açı çekerek unutacam
    CELA_SOYLU tavsiye ettiğin araclar hoş ama. nasil kullanışlımı bilemiyorum.
    peki diğer spor araclarda, böyle lastik ve konfor sorunu olırmu_?

    escort. civic hb. 106.


    Focus sport trend hoş araçtır escort tek kapıda öyle.. servis maliyeti ve parça olayı diğerlerine göre sanırım daha hesaplı en azından ford escortta... (Ben kullanıyorum)



    Escort'un parça fiyatları kesinlikle ucuz değil! diger bahsedilen araclardan hiçte geri kalmıyor.. astarı yüzünden pahalı yani




    Ala alaa neyle nasıl hangi parçaları kıyaslıyorsun??? Komple motor 0 hiç kullanılmamış geçen sene 1.500 ytl idi. Tampon 130 ytl.sag ayna 45 ytl idi..




  • bizim buralarda tigra'ya travesti arabası diyolar nedense
  • Tigra güzel araba ama parçası pahalı,servisi pahalı,ikinci eli kötü,küçük araba.... Bunu haricinde kullananlar memnun...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu


    quote:

    Orjinalden alıntı: we[AGRA]

    quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu


    quote:

    Orjinalden alıntı: sivaslı_

    dedikodu söylediklerinde haklısın sanırım, çünkü opel servislerine sordum. artık tigra olayı bitmiştir benim için. Zaten söylediğine göre reno9 bile ondan konforluymuş. madem öyle tigrayi açı çekerek unutacam
    CELA_SOYLU tavsiye ettiğin araclar hoş ama. nasil kullanışlımı bilemiyorum.
    peki diğer spor araclarda, böyle lastik ve konfor sorunu olırmu_?

    escort. civic hb. 106.


    Focus sport trend hoş araçtır escort tek kapıda öyle.. servis maliyeti ve parça olayı diğerlerine göre sanırım daha hesaplı en azından ford escortta... (Ben kullanıyorum)



    Escort'un parça fiyatları kesinlikle ucuz değil! diger bahsedilen araclardan hiçte geri kalmıyor.. astarı yüzünden pahalı yani




    Ala alaa neyle nasıl hangi parçaları kıyaslıyorsun??? Komple motor 0 hiç kullanılmamış geçen sene 1.500 ytl idi. Tampon 130 ytl.sag ayna 45 ytl idi..


    merkezi kilit otomatigi soför kapısı 190 ytl (aynı fiyatlardaki Şahin 7 ytl)

    Tampon aynı fiyatlardaki Accent 70 ytl

    Direksiyon kutusu hidr. değil 300 ytl

    Vites kutusu 250 ytl

    Ön fren diski tanesi 90 ytl

    bunlar eski eskortuma taktırdıgım parcalardan bazıları.. 9-10 milyarlık araba için ucuzsa bu parçalar hayırlı günlerde kullansın kullanan arkadaşlar...

    komple motor hiç kullanılmamış nası buluyosun onu da anlamış degilim fabrika üretim fazlasımı..?




  • Selam sivaslı kardeşim,

    2,5 sene tigra kullanmış biri olarak forumdaki tüm yorumları okudum. Sanırım burda en önemli bilgileri sana ben vereceğim. O yüzden yazdıklarımı iyi okdu derim.

    2001 yılında ilk arabamı alacağım zar zor 3-4 milyar para biriktirmişim. O zamanlar senin gibi Tigra hastasıyım, Resmen arabaya aşığım ve illa tigra alacağım. Yani o zamanlar escortlar moda, megane coupe lar moda vs. Ama ben illa tigra alacağım, 2. bir alternatifim bile yok. Ama ara ara en düşük tigra 6 milyar o zamanlar. Ortalam fiyatlarda 7-8 milyar civarı. 1997 model koyu gri bir tigra buldum (benim için en güzel rengi budur tigra için) ve fiyatı 6,5 milyardı. Pazarlık falan 5.900 ' e aldım arabayı. Tabi aldık arabayı, kullanırken uçuyorum zevkten :)

    Almadan opel gerçekte ekspertiz yaptırmıştım. Arabanın birkaç masraf isteyen tarafı vardı onları bana söylediler. Bende bunları bile bile aldım çünkü o fiyata bulamıyordum.

    Neyse ben arabayı 2,5 sene kullandım ve alırken bildiğim problemlerini zamanla yaptırdım. Bildiğim problemleri dışında 2 defa başım ağrıdı, onlarda; arabanın EGR valfini 2 defa değiştirdim ama bu opellerin o motorlarında genel bir problemmiş. İstersen EGR valfini iptal ettirebiliyorsun. Birde ateşleme kablolarını değiştirdim.

    Onun dışında arabama zevkle bindim ve 2003 senesinde opel astra almak için 11 milyara sattım. Arabayı alırken arabanın travesti arabası olduğunu bilmiyordum (istanbula yeni gelmiştim). Zamanla kullandıkça birkaç kişiden bunu duydum ama hiç umrumda olmadı açıkcası. Sen eğer sivasta oturuyorsan hiç bu söylentiye kulak asma bu söylenti sadece istanbul için geçerli.

    Arabada bir sürü özellik var. Bir kere motor 1.6 100 hp ecotech motor. Ancak ivmelenmesi çok iyi. Yani şehirlerarası kullanırken mesela uzun konvoyları geçerken hiç kasılmıyordum. Birde benimkinin motoru bir başkaydı. Tüm gittiğim servisler böyle söylemişti. Su an astraya biniyorum ama tigranın gidişini özlüyorum. Buna rağmen yakıt tüketimi çok ekonomik. Yıllanmış bir spor arabaya göre çok iyi bence. Yanlış hatırlamıyorsam ortalam 8 lt falan yakıyordu.

    Tigra için alabiliyorsan 2000 modellerinden al derim. Bulamazsan önce 98 sonra 97 lere bak. 96 larına bakma. Benim şu an gittiğim servisin sahibinde de tigra vardı oda tigra hastasıydı ve bir sürü tigra alıp sattı. Onlarıda biliyorum ama benim araba bambaşkaydı. Denk getirebilirsen sunroof lularından al derim.

    Arabada 2 airbag, sis farları, abs, elektirikli ve ısıtmalı aynalar, klima, grafik bilgi ekranı, kadife ve yükseklik ayarlı koltuklar, deri kaplı direksiyon ve vites kutusu, immobilizer, hırsız alarmı, merkezi kilit sistemi vs. gibi zamanında bir çok arabada olmayan özellik var.

    Ve malzeme kalitesi mükemmel diyebilirim. Araba 1080 kg. Küçük olması şaşırtmasın oldukça ağır ve oturaklı. Yol tutuş ve sürüş mükmemmel. Ben 1.93 boyundayım ve rahatlıkla 2,5 sene kullandım bu arabayı. Arka tarada oturdum ama iki büklüm kaldım tabi:) Ancak orta boylu insanlar (1.60-1.70) arkaya oturabilirler. Araba 4 kişilik.

    Araba bastıgın zaman canavar gibi giden bir araba. Ben 4 kişi 210 bastım banamısın dememişti. Kalkışlarda GTI lar dışında bir çok arabayı tokatlarsın.

    ....................

    Eğer öğrenmek istediğin ve benim atladığım birşey varsa sorabilirsin hepsine cevap veririm. Ayrıca almak istersen ve istanbul'da isen alırken sana yardımcıda olurum.

    Tek dezavantajı satarken biraz zorlanabilirsin, yani istanbulda artık fazla tigra kalmadı. Genelde anadoluya satıyor galeriler falan. Bu yüzden bir eksisi olabilir. Ama ben 3-5 sene keyif alarak binecem dersen hiç düşünme al derim. Yedek parça fiyatlarıda pahalı deil. Çoğu malzemesi corsalar ile benzer zaten. Fiyatlar makul yani, uçuk değil. Ama broadway gibide değildir onu düşün derim....


    Özelden de temasa geçebilirsin benimle.
    Sevgiler.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.