Şimdi Ara

orijinali 215/45/r17 olan arabaya teneke jant alıp 185/65/r15 jant taksam olur mu? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
1
Favori
1.384
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • 195/55R16 lastikler dah pahalı. Yerine 205/55R16 tercih ediyor çoğu kullanıcı. Bu ebat kullanan araç sayısı artmış olsa da hala pahalı.

  • commandx C kullanıcısına yanıt

    teorik olarak sürtünme kuvveti (lastikle yol arasındaki tek kuvvet) sadece aracın ağırlığına bağlı yani aslında bir şey değişmemesi gerekiyor ancak illaki atladığım bir nokta var. bir ara araba meraklısı 4 mühendis bu konuda 1 saatten fazla tartışıp sonuca varamamıştık :)

    tecrübeniz açısından bir şey diyemem, benim hem teorik düşüncem hem de tecrübem incenin kolay düştüğü yönünde. alan artınca bir şekilde tutuş artıyor sonuçta.


    kış lastiklerinin ince olmasının nedeni basıncı arttırıp lastiklerin asfalta erişebilmesini kolaylaştırmak. ayağına raket bağlayarak batmamanın tersi yani.

  • OzzY® O kullanıcısına yanıt

    Alan artınca tutuş artması için zeminin sürtünme katsayısının yeterli olması gerekir. Kar gibi sürtünme katsayısı düşük bir zeminde araç ağırlığı da sabit iken değiştirilecek şey yere basıncı arttırmak.


    Ağırlık sabitken yere olan basıncı arttırmak için alanı küçültmen gerekir. 215 taban lastik ile 185 taban lastik için yere temas eden alan ve dolayısı ile basınç farklı olur. (Yük/Alan) Farklı basınçta da farklı sürtünme olur.   5. mühendis olarak gelebilirim.

  • fractal design kullanıcısına yanıt

    pratik olarak tamam, ama teoriye oturmuyor.

    Yani sürtünme kuvveti F=kN, sürtünme kuvveti sadece cismin ağırlığı ve sürtünme katsayısına bağlı. Teorik olarak (atladığımız noktayı bulamadığımız için) arabaya 100 tane daha lastikte taksak (lastiklerin ağırlıklarını sıfır kabul ederek) sürtünme kuvveti (çekiş/tutuş) değişmiyor.

    Basınç tamam, basınçta yüzey alanı formülde var, ancak sürtünme de yok.

  • OzzY® O kullanıcısına yanıt

    Mesele zeminin sert olmaması burada. Karlı zemini sıkıştırmak için basınç gerekiyor. Sıkışmadan tutunma mümkün değil. Yani karı sıkıştırarak sürtünme kat sayısını, böylece sürtünme kuvvetini arttırmış oluyoruz.

    Daha fazla sıkıştırma için de sabit ağırlıktaki aracın yere temas eden yüzeyini yani lastik genişliğini azaltıyoruz.

    Sizin dediğiniz olay sert olan buzlu zemin için geçerli olur. Zaten onun için çözüm olarak çivili lastik kullanılıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fractal design kullanıcısına yanıt

    tartışmadaki konu kar değil aslında hocam, ince lastik/kalın lastik arasındaki farkın (diğer tüm parametreler sabit olmak üzere) patinaja, yakıt tüketimine teorik olarak etki etmemesi, ancak pratikte (bana göre) geniş lastik tüketimi arttırıp patinajı azaltıyor. Muhtemelen tekerleğin dönüş hareketi ile ilgili atladığım(ız) bir nokta var.


    Ayrıca karı sıkıştırma konusuna katılmıyorum, tam tersi kar sıkıştıkça buza dönüp tutuşu kaybediyor. Araba batmadığı/saplanmadığı durumda basılmamış sıkışmamış karda tutuş çok daha yüksek oluyor.

  • Atladığınız noktayı ben şöyle izah edeyim. Kar taneleri birbirine tutunur. Kış lastiğinin, yaz lastiği gibi düz olmayan kısımları arasına kar taneleri girerken, yüzeydeki diğer kar tanelerine daha fazla temas yüzeyi sağlar ve tutunur. Çok pati yaptırmamasının sebebi yüzey alanına etkiyen basınç değil, kara tutunma özelliği. Çivili lastiğin olayı ise karda gitmek için değil, buzlanmış yollarda sürmek içindir. Çünkü kış lastiği buzda tutunabilecek bir kar tanesi bulamaz. Çivi ise buza batarak tam tutunma sağlayabilir.


    215/45/R17 ile 185/65/R15 arasında -0.61 fark çıkıyor. Çap 625mm'den 622'ye düşüyor. Hız göstergenizde görebileceğiniz kadar fark oluşmayacak.


    Lastik Ebadı Hesaplayıcısı (tiresize.com)


    İbiza'daki farklar lastik, motorun gücü vs ile alakalı. Yoksa sürüş dinamiği donanım aynı olsaydı yüksek ihtimalle birebir aynısı olurdu. Neredeyse ağırlıklarına ve şaselerine kadar her şeyleri aynı platformdan çıkan araçlar. Sizin deneyimlediğiniz farklar, geniş lastiğin yola tutunuşu, yanağın inceliği ve hamuru ile alakalı mevzular. İbiza dandik, fabia harika oluşu değil yani.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: OzzY®

    pratik olarak tamam, ama teoriye oturmuyor.

    Yani sürtünme kuvveti F=kN, sürtünme kuvveti sadece cismin ağırlığı ve sürtünme katsayısına bağlı. Teorik olarak (atladığımız noktayı bulamadığımız için) arabaya 100 tane daha lastikte taksak (lastiklerin ağırlıklarını sıfır kabul ederek) sürtünme kuvveti (çekiş/tutuş) değişmiyor.

    Basınç tamam, basınçta yüzey alanı formülde var, ancak sürtünme de yok.

    K.nin degisimini deneysel olarak bulursunuz. Lastik tabani genisledikce K genelde artar

    Icinden cikamadiginiz nokta bu. Ayrica dinamik surtunme yaklasimina gitmeyin. Donen lastikle zemin arasinda statik surtunme bulunur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi autindustry -- 31 Ekim 2022; 13:48:1 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Hocam yazik gunah, o araca sakin 15 jant takmayin. O arac 15-16 jant ve 185-195 taban lastikle yere tutunamaz

    O aracin hakki 215-225 taban lastiktir, ki fabrika cikisinda da o sekilde sunulmus

    Ayrica arabanin tipini bozacaksiniz. Kis o kadar kisa bir donem degil. Yilin yarisinda arac gozunuze tipsiz gorunecek

    Kis lastigi inceldikce yolu daha iyi tutar lafi da, yuz yilin en buyuk balonlarindan biridir. Kis lastiklerinde her zaman genis taban ile yola daha rahat tutundum (kar-buz dahil). Bu lafi soyleyen arkadaslar soylesinler de, kar paletleri bundan sonra kucuk kucuk uretilsin

    Dar tabanli lastik yolda yuzer, kis lastigi de yaz lastigine kiyasen yuzen iz takibi zayif bir lastiktir. Ikisi birlesince ortaya cok zayif bir sonuc cikiyor

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • fractal design kullanıcısına yanıt

    Hocam Selamlar. Değişim sonrası araçta konfor ve bozuk yolda ses anlamında olumlu bir sonuç oldu mu ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aleyküm selam. 205/45R17'den 185/65R15'e geçince yanak kalınlığı arttığı için konfor artıyor, yere temas eden alan azaldığı için direksiyon yumuşuyor. Ses kullanılan lastiğe göre değişir.


    Benim kışlıklar Nokian WR D4 68dB sessiz lastik. Yazlıklarım Continental PC6 71dB. Kışlıklarım bariz daha sessiz.


    Kışlık lastik alırken ıslak zemin etiket değerine dikkat edin. Kışın kardan çok ıslak zeminle temas halinde lastikler. Nokian ıslak zeminde tutunmada A etiket değerine sahip ve güzel tutunuyor.


    Önceki aracımda kışlık Petlas 205/55R16 kullanmıştım onlar ıslak zemin C etiket değerine sahipti ve sert frende hemen kızaklamaya başlıyordu. Karda iyiydi ama ıslak zemin çok kötüydü.

  • Ben de yazlık/kışlık birebir aynı kombinasyonu kullanıyorum, çok da memnunum. Şu zamanda lastik fiyatlarını da düşününce mantıklı bir seçenek.


    15 jantlara geçince direksiyon bariz hafifliyor, konfor artıyor, yakıt tüketimi de en az yarım lt kadar düşüyor. 17 jantta ise sürüş keyfi bariz artıyor, haliyle daha iyi tutunuyor ve yüksek hız stabilitesi artıyor.


    185 tabana düşmenin pek bir dezavantajını görmedim, bu arada aracım 160hp ve her iki ebat da üreticinin belirlediği değerler. zorlarsam tabi ki patinaja düşüyor ama kış lastiği ile çok agresif kullanmaya gerek yok, zaten dişleri zarar görüyor bu şekilde kullanılınca.


    Kış lastiğinde nokian kullanıyorum, lastikler 2018 üretimi ve ses seviyesi giderek yükselmeye başladı. Şu an etiketinde 71db yazan yaz lastikleri 68dblik kış lastiklerinden daha sessiz, ek bilgi olarak kalsın.


    215/45/17 michelin pilot sport 4

    185/65/15 nokian WR D4





  • fractal design kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler. Ben 16 yıldır arazi aracı kullanıyorum, 2 hafta kadar önce ikinci araç olarak Clio 4 aldım. Ancak sürekli arazi aracı kullanmanın verdiği alışkanlık şehir içi bozuk yollarda binek bir araca göre hızlı kullanıyorum, bu da sese sebep oluyor. On takımı vs kontrol ettirdim . Herşey normal dediler. Ben de 195 55 16 olan ebadı 185 65 15 e çevirip orjinal çapı bozmadan konfor ve ses yönünden olumlu bir değişim olur mu diye düşünüyorum ne dersiniz?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • medvet M kullanıcısına yanıt

    Ses ve Renault  

    Tek çare aracı değiştirmek. Lastikle o iş çözülmez malesef. Bir ses kesilir başka yerden başka trim sesi gelmeye başlar. Renault kullanıyorsanız bunun için radyo multimedyayı kullanmalısınız ki o sesleri bastırsın.

    195/55R16 yerine aynı janta 205/55R16 lastik takabilirsiniz. Fiyat olarak da daha uygunlar. Genelde öyle yapılıyor. Çap %1.7 küsür artıyordu yanlış hatırlamıyorsam. Bu da kabul edilen sınırlarda.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.