merhaba, skoda fabia 1.5 tsi aracım var. fabrika buna 215/45/r17 lastik koymuş. yalnız bu lastik ölçüsü pahalı ve önümüz kış. kışlık lastik almam lazım. incelediğim kadarıyla benim aracımın en boş paketinde 185/65/r15 jant var (bilen bilir, bu lastik ölçüsü en ekonomik lastik ölçülerinden birisi) ancak en boş paket aracın motoru 95 veya 110 hp oluyor. yetkili servisten 4 adet orijinal 15 inç kara teneke jant alsam, ve bunlara lassa gibi ucuz kışlık lastik taktırsam aracımın dinamiğini, performansını, yol tutuşunu çok olumsuz etkiler mi? yaz gelince orijinal 17 inç jantları geri takarım. bundan önce 110 hp dsg makyajlı ibiza aracım vardı. onun üzerinde 185/65/r15 jantlar vardı. ibiza performanslıydı ancak ani hareket yapınca, mesela yolda makas atar gibi S çizince araba savrulacak gibi oluyordu yol tutuşu biraz zayıftı. aynı hareketi fabiayla yapıyorum. araç savrulmuyor daha iyi yol tutuyor ibizadan. tabi fabianın lastikleri daha geniş ibizadan. acaba ibiza ince lastikli olduğu için mi böyle yol tutuşu zayıftı? bu yüzden bu konuyu açtım. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Meticulous -- 26 Ekim 2022; 10:41:50 > |
orijinali 215/45/r17 olan arabaya teneke jant alıp 185/65/r15 jant taksam olur mu?
-
-
Fabrika ölçüsü olduğu için problem yaşayacağınızı sanmıyorum mekanik olarak ama Allah korusun bir kaza maza olsa kasko orijinal ölçüler olmadığı için olay çıkartır mı emin değilim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
195/55/16 düşünebilirsiniz. Jant-lastik fiyatları 15-16 arasında çok fark etmiyor, 17de çok açılıyor makas, söylediğim lastik ebatı da fiat tarafından kullanıldığından uygun lastik bulunuyor.
-
195 55 16 lar pahalı, 205 55 16 daha mantıklı olur 16 inchte.
-
Hocam öncelikle aracınız hayırlı olsun. Bizim bir fabia mk3 wp grubumuz var ve aracınız bizim hayalimizdeki araba dersek yalan olmaz sanırım. Asıl konuya gelicek olursak, burda iş biraz sizde bitiyor. Normal şartlarda kimse gidipte sakin sakin kullanmak için 1.5 tsi motorlu bir fabia almaz, belliki aracınızı performanslı kullanmayı seviyorsunuz. Eğer bunu kış şartlarında da devam ettiririm derseniz 15 inch jant işini unutun derim. Yok dişimi sıkarım yazlık lastiğe geçinceye kadar sakin sakin kullanırım derseniz sorun olacağını sanmam. Sizi kendinizden daha iyi tanıyacak biri olmadığına göre kararınızı kendiniz verin bence.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
teşekkür ederim. daha iyisi sizlere nasip olsun. aynen zaten 1.5 tsi motoru için bu aracı aldım. yoksa 1.0 110 hp tsi ibizadan ne poloya ne fabiaya asla geçmezdim. zaten kış lastiğiyle gazlamaya gelmiyor. hem aracın multimedyasında kış lastiğiyle yavaş gitme uyarısı da var. tavsiyeniz için teşekkürler.
-
215 45 17 lastikler 2000-2500 aralığında şuan, 185 65 15 lastiklerde 1000-1500 aralığında (güncel tarihli olanlar).
Bu durumda 15 inç alınca set fiyatında 4000 tl civarı bir kar var.
Ancak teneke jantları servisten sıfır olarak almakta 4000 civarı çıkar hatta 5000 tl bile diyebilirler. (ekstra kapak maliyetide var orjinal kapak az buz para tutmaz ekstra 1500 civarıda kapak için isterler)
Yani bu durumda kafa kafaya bi maliyet söz konusu tek fark karajantlar kar olarak kalacak. Mantıksız değil ama çok karlı bi iş gibi gelmedi bana.
Hee ben nasıl yaptım. Aracımda 16 inç jant var depodada 15 inç lastiğim vardı. Gidip 15 inç teneke aldım çıkma 500 tl'ye işi çözmüş oldum. Çıkma alırsanız eğer karda olursunuz ama onunda riski var hasarlı mı yamuk mu iyi bakmak lazım..
Diğer bi seçenekte, eğer çok fazla soğuk iklim bi yerde değilseniz ve fazla km yapmıyorsanız (yılda 30 bin km gibi) üzerindeki lastikleri satıp yerine 4 mevsim almak. Sök tak derdiniz olmaz en azından. Ve cebinizden iyi bi alışverişte max 2000-3000 tl çıkar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senged -- 26 Ekim 2022; 9:54:58 >
-
1-performansi olumsuz etkilemez. Aksine olumlu etkileyebilir.
2 - aracın dinamikleri düşer. Yol tutuş zayıflar. Hem kış lastiği hem küçük jant.
3 - konfora artısı çok olur. Kütüklük azalır.
Yerinizde olsam geçerim ama benim önceliğim konfor. Benim araçta 19jant var, kışlıklar 17.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
genel olarak +1
sadece performans noktasında gaza yüklendiğinizde sürekli patinaja düşeceğini (ya da asrnin devreye gireceğini diyelim) eklemek isterim.
-
Benim tecrübeme göre kalın lastik daha kolay patinaja düşüyor. Yere basan alan genişlediği için yere basma kuvveti düşüyor. Kış lastiklerinde ince seçilmesinin bir nedeni de bu bence.
-
-
gayet sportif ve ekonomik olmuş hocam. güle güle kullanın. bijon ölçüsünü öğrenmem lazım fabianın. bana link atabilirsiniz. şimdiden teşekkürler.
-
Teşekkürler hocam. Bizim araclar 5x112 scala 5x100 ama fabia yi bilmiyorum kullanma kılavuzunda veya katalogta yazar diye düşünüyorum.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
en güzel öneri bu olmuş...
ben şahsen 150hp'lik bir arabaya 15 jantlı 185 taban lastik takmazdım...
erzurum-kars gibi kar'ın yerden kalmadığı bir yerse bir nebze ama ...
kuru asfaltta kullanacağını düşünürsek 205 55 16 teneke jantlı kombinasyon mantıklı
-
Olur mu miss gibi olur. Aynı benim yaptığım gibi.
Araç Clio 4 icon 17 jant paketli. Kışlık lastik alırken 17 ebatta 2 lastik parasına 4 adet sıfır 15" jant + kapak ve 4 adet kalitelisinden Nokian WR D4 185/65R15 lastik aldım. Çıkma jant alırsanız çok daha uyguna gelir.
Orijinal jant lastiklerim 205/45R17 (17 jant paketi ebatı)
Kışlık jant lastiklerim 185/65R15 (Boş paket ebatı)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fractal design -- 26 Ekim 2022; 12:56:11 > -
olurda tam karşılamaz hemen hesap yapalım
215*0.45= 96,75+170*2=436,75 lastik yüksekliği
185*0.65= 120.25+150*2=420.25 lastik yüksekliği
-
Kış lastiklerini küçük tutmanın mantığı nedir arkadaşlar? Ben İzmir'den Erzincan'a tayin oldum, bu zamana kadar kış lastiği kullanmadım, kulaktan dolma bilgiler dışında bilgim yok. Kış lastiğinde geniş taban daha uygun olmaz mı asfalta tutunma için?
-
Kışın asfalt ve iyi bir yol tutuşundan bahsedemiyoruz...
kar kaplı bir yol için düşünelim
kış lastiği (yumuşak hamur 7 derece altında halen tutunma sağlayabilen lastik) burada mevsim lastiklerimiz genelde soğuğu yediklerinde taşlaşır ve tutunamaz...
veya kar lastiği (LASSA ICEWAYS 2 mesela).. .tamamen karlı kaplı yollar ve coğrafyalar için üretilmiş, üzerinde çivi takabilmek için yerleri hazırda bulunan lastikler...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Araca takacak olduğunuz kış lastiklerin aracın standart lastiklerinin taban genişliğinden daha dar olmasına genelde dikkat edilir.
Lastikteki yüzey oranı daraldıkça zemine olan basınç artar ve kış şartları için idealdir.
Ralli'lerde genelde kış etaplarında ince profil kullanılmasının nedenlerinden biri... karı kızak yolu gibi yararak ince bir çizgi üzerinden yararak rahat ilerler...
-
Kullanabileceğiniz jant lastik kombinasyonları. Bunların dışına çıkmamanızı tavsiye ederim.
-
Fiorino premio, egea easy, corolla vision yeni modellerinde kullanılan ebat 195 55 16. Haliyle araştırınca uygun fiyata bol miktarda lastik var.
Benzer içerikler
- geri vites lambası ağır kusur mu
- 1.6 e-hdi motor kronik sorunları
- trafik cezasına itiraz reddedilirse vekalet ücreti
- ford kuga 1.5 ecoboost yorum
- motor hava tahliye hortumundan yağ gelmesi
- byd seal u dm-i türkiye fiyatı
- renault 2. el fabrika
- byd shark
- 508 peugeot 2024
- honda crv 2023
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X