Şimdi Ara

Ortaokul ve Lise müfredatlarına kodlama dersleri ekleniyor (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
93
Cevap
0
Favori
1.329
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • En azından bir şeyler yapılmaya çalışılıyor. Belki bu sene çok fazla faydasını göremesek de gelecek yıllarda bu konunun üzerine gidilmesi beni ülkem adına mutlu etti.

    Yorumlarınızla yerden yere vurmayın hemen. Kendi arabamızı yapmaya çalışırız hemden birileri araba yapmıyoruz, bunlar göz boyama der, telefon yapmaya çalışıyoruz bizim yaptığımız iyi olmaz der, Yazılım öğrenimine yönelik adımlar atılır yahu yalan inanmayin der.

    Biz böyle dersek bu iş bir yere varmaz. 2 ağaç için devlete baskı yapacağımızı bunun gibi öneli şeyler için baskı yapmalıyız.

  • kodlama yerine ortaokul ve lise müfredatina arastirma ve sunum dersleri ekleseler cok daha mantikli... herkes kodlama yapmak zorunda degil ama herkes kendini ifade etmeyi ogrenmelidir...

  • Ne tür bir fantazi yapmaya çalışıyorlar anlamıyorum.

    Yaptıkları sınavlara çalışmak için sosyal hayatın bitirilmesi gerekiyor. Görülmeyen derslerden bile günlük yüzlerce soru çözülmesi gerekiyor.

    Dersler ve sınavlar arasında denge kurmaları gerekirken hala sınavlardan bağımsız ders ekleme derdindeler.

    Bilişim son sınıftayım, haftada 45 saat ders görüyoruz. 2/3'si işe yaramaz.(Yararlı derslerde de bir şey işlediğimiz yok tabi, YGS-LYS bile çalıştırmıyorlar.) Bilişim derslerinde gösterdiklerinin içerisinde internetten öğrenilemeyecek hiçbir şey yok. İnternetten en fazla 2 saatte kapılıcak basit HTML etiketleri için koca bir dönem saatlerce ders işletiliyor. Veri Tabanı'da hakeza öyle. İsteği olan için çok basit ama isteği olmayan, kafası başka şeylerde olan için zor. Bilişime gelenlerin %90'ı keşke bu bölüme gelmeseydim demekte.

    Aslında ortaokul seviyesine indirgenmesi iyi olabilir.(Sınav dengesi kurdukları sürece.) Öğrenciler neyin ne olduğunu anlar; ona göre Lise'de tercih yapar, son sınıfa gelipte bize niye format atmayı öğretmediniz demezler.

    Tabi Ders-Sınav dengesi hala öncelikli olarak çözülmesi gereken sorun. Ya gereksiz dersin süresini düşür ya da ne gösteriyorsan onu sor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hala hükümeti beğenmezler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tamamen saçmalık, tamamen göz boyama. Bütün teknik işlerin, bilimin, algoritmanın temeli matematik. Matematik bilmediğin sürece gram ilerleme kaydedemezsin ve sen daha çocuklara dört işlemi bile öğretmekten acizsin. Eğitim sistemini düzeltmek isteyen işe matematikten başlar, gerisi hikayedir, göz boyamadır, cahil halkı aldatmadır.
  • adamlar quantum bilgisayar ile yapay zeka kodlamasına geçmiş !
    bizim kiler hala 0 sıfırla 1 bir arasında gidip geliyor !

    bundan yıllar yıllar önce C64 zamanında
    doğan kardeş dergisi dergi eki olarak
    BASiC kodlamasını öğreten çizgi roman ekleri verirdi !



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ProjectMan -- 19 Ocak 2016; 9:27:13 >
  • BÖTE (Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi) mezunu birisi olarak yanlış yerden başlandığını düşünüyorum. Programlama eğitiminin önce BÖTE bölümü öğrencilerine verilmesi lazım. Sonra da bu bölümden mezunların programlama alanında bir sınava tabi tutulmaları gerekiyor.
    Ancak üniversitelerde bu eğitimi verebilecek öğretim elemanı sayısı da az olduğundan burada yapılacak en mantıklı hareket kaliteli bir alan sınavı hazırlamak olur. Öğretme işini KPSS kursları halleder.

  • Yapilmak istenen cok mantikli ama Turkiye'de yemez. Kac tane bilgisayar ogretmeni kodlama biliyor, kac okulda kac ogrencinin kodlama yapacak bilgisayara erisimi var.

    Birak kodlama isini, 8 senede Ingilizce ogretemeyen kazma bir egitim sistemimiz var. Adam gibi bir universiteye ya da liseye gidince 2 senede Hello diyemeyen adam ingilizceyi ogreniyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umut_baris

    quote:

    Orijinalden alıntı: benhuraxu

    "Avrupada kodlama var amerikada kodlama var bizde niye yok" diyenler şimdi de "bizimkiler mi oğrenecek kodlamayı" diyor. Allah içimizdeki irlandalılara akıl fikir versin veya gidecekleri bir ulke. O beyinle kim ulkesine kabul edecekse

    Matematik temeli oturmamış, algoritma bilmeyen bireylere zaten harika altyapı hazırlarlar.

    Çocuklara hemen kod yaz denilmez zaten.Temelinin atılması lazım.İngilizce öğretirken çocuklara hadi konuş değil önce telafuzu öğretiyorlar.Hiç olmamasından iyidir.Siyasi görüşünüz yerine nasıl çalışılması gerekli olduğu hakkında bilgi sahibi iseniz anlatında zamanı gelince yanlış yapıldığını görelim.
    Şuan müthiş derecede eğitim verecek eleman eksik bu konuda.Umarım önce onların eğitimine yönelik sağlam adım atılır da sonra çocuklara öğretilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: benhuraxu

    "Avrupada kodlama var amerikada kodlama var bizde niye yok" diyenler şimdi de "bizimkiler mi oğrenecek kodlamayı" diyor. Allah içimizdeki irlandalılara akıl fikir versin veya gidecekleri bir ulke. O beyinle kim ulkesine kabul edecekse

    Öğretecek hoca yok. Olan hocaya da komik paralar verecekleri için iyi hocalar gelmez bu 1.

    Kullanılacak bilgisayar çoğu okulda yok bu 2.

    Zorunlu olmayacağına göre böyle bir ders, seçmeli olacaktır. Seçileceği okul sayısı iki elin parmaklarını geçmez. Boşnakların arasındaki okulda Boşnak dili, Kürtlerin arasındaki okulda Kürtçe dersi seçilmiyor, kodlama çok daha zor bu 3.

    Avrupa ve ABD'de kodlama dersi yine seçmeli. Öğretecek hocaya parayı veriyorlar, proje yapar ve başarılı olurlarsa hem öğretmen hem öğrenciler ödüllendiriliyor, öğretmenin maaşına kalıcı olarak bir zam yapılıyor. Okullarında visual studio vs. çalıştıracak bilgisayar, düzgün internet altyapısı var. Bizde okullara 8 veya 16 Mbps internet veriliyor, bilgisayarlar Galaxy S2 ile aynı donanıma sahip. Bakan çıkıp demedi mi fazla kafa yormayın, yakarsınız diye? Dedi. Bu 4.

    Avrupa ve ABD'de öğrencilerin bizdeki gibi sınav kaygısı, stresi yok.Bizde lisede üniversiteye girmek isteyen bir öğrencinin son 2 sene kafasını kaşımadan ders çalışması gerekiyor. Ülkede 10 tane üniversiteyi zorlayınca sayabiliyorsunuz, onların da yarısı özel. Tam burslu kontenjanları 3-5 kişi. Önüne gelene %75 burs veren üniversiteye oğlunu/kızını gönderen kahvedeki amcalar gibi "Yeğenim üniversitede hangisi olduğu önemli değil. Kendini geliştirmek önemli" diye düşünüyorsanız zaten kaybetmişsiniz. İyi üniversiteden mezun olanın niteliği de ona göre oluyor, iş bulurken öncelikli oluyor. Dağbaşı üniversitesi bilgisayar mühendisliği mezunu mu ODTÜ Bilgisayar mühendisliği mezunu mu? ODTÜ'den mezun olan %99 daha iyidir. Diğeri de aynı işi yapar belki ama ilk etapta işveren temkinli davranıyor. ODTÜ mezunu başladığı gibi maaş alırken diğeri test süreci ayağına karın tokluğuna bir süre çalışıyor. Bu 5.

    Staj için mailler okul mail adresime geliyor. Nitelikle doğru orantılı olarak para artıyor. Türkiye'de iş,sınav, okul kaygısı var. Avrupa ve ABD'de bu derecede bir kaygı yok. Hakkı olan parayı alıyor. Bizde belirli şirketler haricinde modern,eğitimli köle aranıyor. Üniversitedeki C++ anlatan hocayı aylık 1000-1500 liraya 5-10 saatliğine liseye, orta okula ders anlatması için çağırırsan gelmez. İyisi gelmez en azından. Olan bilişim öğretmenlerinin de çoğunluğu posa. Excel tablosu oluşturmaktan aciz kişiler. Bunlar mı kodlama öğretecek? Kendi bilmiyor, nasıl öğretecek, nerede, hangi bilgisayarlarla öğretecek? Okullara yeni bilgisayar alınması zaten inanılmaz bir mali yük getireceği için çoğu yöneticinin karşı çıkacağını düşünüyorum. Diyanete verilecek para eğitime harcansaydı o bilgisaylarların hepsi WorkStation olarak değiştirilse de para kalırdı ve biz de hoca yok cart curt demezdik. Eğitim bütçesi bu kadarken bu iş olmaz. Devlet üniversitelerinin sıkışmasının bir sebebi de maddi sıkıntılar. Öğrenci bir proje ile geliyor ama ona kaynak ayırsa diğerine yok. Özel okullarda ise göz boyamak için bile olsa i7'li Xeon'lu pc'ler, Mac'ler var, projelere kaynak ayırma konusunda çok daha rahatlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Firaristt

    quote:

    Orijinalden alıntı: benhuraxu Avrupada kodlama var amerikada kodlama var bizde niye yok diyenler şimdi de bizimkiler mi oğrenecek kodlamayı diyor. Allah içimizdeki irlandalılara akıl fikir versin veya gidecekleri bir ulke. O beyinle kim ulkesine kabul edecekse
    Öğretecek hoca yok. Olan hocaya da komik paralar verecekleri için iyi hocalar gelmez bu 1. Kullanılacak bilgisayar çoğu okulda yok bu 2. Zorunlu olmayacağına göre böyle bir ders, seçmeli olacaktır. Seçileceği okul sayısı iki elin parmaklarını geçmez. Boşnakların arasındaki okulda Boşnak dili, Kürtlerin arasındaki okulda Kürtçe dersi seçilmiyor, kodlama çok daha zor bu 3. Avrupa ve ABDde kodlama dersi yine seçmeli. Öğretecek hocaya parayı veriyorlar, proje yapar ve başarılı olurlarsa hem öğretmen hem öğrenciler ödüllendiriliyor, öğretmenin maaşına kalıcı olarak bir zam yapılıyor. Okullarında visual studio vs. çalıştıracak bilgisayar, düzgün internet altyapısı var. Bizde okullara 8 veya 16 Mbps internet veriliyor, bilgisayarlar Galaxy S2 ile aynı donanıma sahip. Bakan çıkıp demedi mi fazla kafa yormayın, yakarsınız diye? Dedi. Bu 4. Avrupa ve ABDde öğrencilerin bizdeki gibi sınav kaygısı, stresi yok.Bizde lisede üniversiteye girmek isteyen bir öğrencinin son 2 sene kafasını kaşımadan ders çalışması gerekiyor. Ülkede 10 tane üniversiteyi zorlayınca sayabiliyorsunuz, onların da yarısı özel. Tam burslu kontenjanları 3-5 kişi. Önüne gelene %75 burs veren üniversiteye oğlunu/kızını gönderen kahvedeki amcalar gibi Yeğenim üniversitede hangisi olduğu önemli değil. Kendini geliştirmek önemli diye düşünüyorsanız zaten kaybetmişsiniz. İyi üniversiteden mezun olanın niteliği de ona göre oluyor, iş bulurken öncelikli oluyor. Dağbaşı üniversitesi bilgisayar mühendisliği mezunu mu ODTÜ Bilgisayar mühendisliği mezunu mu? ODTÜden mezun olan %99 daha iyidir. Diğeri de aynı işi yapar belki ama ilk etapta işveren temkinli davranıyor. ODTÜ mezunu başladığı gibi maaş alırken diğeri test süreci ayağına karın tokluğuna bir süre çalışıyor. Bu 5. Staj için mailler okul mail adresime geliyor. Nitelikle doğru orantılı olarak para artıyor. Türkiyede iş,sınav, okul kaygısı var. Avrupa ve ABDde bu derecede bir kaygı yok. Hakkı olan parayı alıyor. Bizde belirli şirketler haricinde modern,eğitimli köle aranıyor. Üniversitedeki C++ anlatan hocayı aylık 1000-1500 liraya 5-10 saatliğine liseye, orta okula ders anlatması için çağırırsan gelmez. İyisi gelmez en azından. Olan bilişim öğretmenlerinin de çoğunluğu posa. Excel tablosu oluşturmaktan aciz kişiler. Bunlar mı kodlama öğretecek? Kendi bilmiyor, nasıl öğretecek, nerede, hangi bilgisayarlarla öğretecek? Okullara yeni bilgisayar alınması zaten inanılmaz bir mali yük getireceği için çoğu yöneticinin karşı çıkacağını düşünüyorum. Diyanete verilecek para eğitime harcansaydı o bilgisaylarların hepsi WorkStation olarak değiştirilse de para kalırdı ve biz de hoca yok cart curt demezdik. Eğitim bütçesi bu kadarken bu iş olmaz. Devlet üniversitelerinin sıkışmasının bir sebebi de maddi sıkıntılar. Öğrenci bir proje ile geliyor ama ona kaynak ayırsa diğerine yok. Özel okullarda ise göz boyamak için bile olsa i7li Xeonlu pcler, Macler var, projelere kaynak ayırma konusunda çok daha rahatlar.



    Bilişim öğretmenlerini öyle kötülemişsin ki inanamadım. Ben böte mezunuyum şuan yazılım işinde çalışıyorum ben sınıfımda ki diğer yazılım sektöründe çalışan 20 kişiden biriyim. Kötülediğin kadar iyi olan sayıda böte mezunu insan var. Yazdıklarının bir kısmında haklısın ancak genelleme yapamazsın. Devlet okullarında öğretmen maaşları belli neden 1000 1500 ? verilsin nerden çıkarıyosun bunları. Bilgisayar öğretmenleri hali hazırda zaten okullarda bulunuyor. Bu öğretmenler kodlama eğitimi de verecek.





  • :D hazır kodlarla hesap makinesi felan yapın artık o okullardaki çöpe atsan kimsenin tenezzül etmiyiceği antin kuntin işlemcili ekran kartı512 ile 1 gb 64 bit ekran kartlı pclerde pc açılana kadar ders biter :D

    bunu sen böyle yapmıyıcan illa bilişimde bi atılım yapmak istiyosan o diploma işini yırtıp atıcan bu iş için kafa yoran bi ton insan var piyasada çoğu büyük şirketlere yazılım bile satıyodur emiynim bu adamları alcan maaşa bağlıcan bu iş sana çok mu lazım bunların içinden en deneyimlilerini diksiyonu iyi olup anlatma kabiliyeti olanlarada bu işle küçüklükten uğrasıcak yada ilk okuldan sonra uğraşıcak cocukları alıcan yetiştiricen okulda 40 dk ders görmekle nolcak ver hazır kodu yapıştır gitsin :D

    ve açık ve net söylüom kodlama öğreticek öğretmen bulamazsınız üniverstedekier zar zor ayıkıyo :D dediğim gibi bunu piyasadan toplıcan bu adamları parası neyse yazılım işi yapmak isteyen öğrenciler için ayrı bi bölüm kurucan lisede mesela fen var ne bilim türkçe matematik var bi tanede yazılım açıcan bir ilde 40 kişi çıksa tek bi okula 1 öğretmen 40 öğrenciyi yetiştircek işte din kültüründen bozma yazılımcı hocalarla olmazo iş tabi :D





  • Süper olur ama okullarımızda öğretilen ilgilizceye dönmezse tabiki örneğim biz suriyelileri küçümsuyoduk adamlar bir ingilizce konuşuyor aklınız hayaliniz durur. Bir arkadaş demiş okullarda pc ler eski kod yazmak için yeni pc ye gerek yok pentıum 4 işlemcilerde bile yazılıp çalıştırılır önemli olan öğretmenlerin işini ciddiye almaları. Kitapdan okuyup aynısını deftere geçirten bi mantık olmamalı bize öyle yaptılar açıkcası.

  • adı var kendi yok bir ders olarak kalır
  • ilk olarak sevindirici bir haber ve bence gec bile kalınmıs bi hadise..hatta bu işin temllerinin ilk okuldan baslaması gerek
    Ancak Turk eğitim sistemi nicellik anlamında aşama kat etsede nitelik acısından hala cok kotu durumda...nitelikli iş gucu yetiştiremiyoruz malesef ..universiteyi yada bolumleri acarken ulkenin ihtiyacaları on planda olması gerekirken populist bi yaklasımla sırf universite acmak için yada diploma vermek için cok kısa vadeli strateji ile hareket ediliyor.Orneğin ulke senede 20bin iktisadi idari bilimler fakulteseinden mezun vermesi gerekirken 50bin mezun veriyor..ulkenin ihtiyacı olan bolumlerden ise yeterli mezun veremiyor...
    Bazı iş kollarında eleman acıgı varken bir cok diplomalı işsizimiz oluyor.
    Burdaki sebeplerden biride yetiştirme maliyeti, hindistan bu konuyu yazılımcı yetiştirerek aşmaya calışıyorki bence turkiyede bu yolu izlemi..

    Genel olarak bilgi duragan değildir gelişir ve değişir..yani salt bilgiden ziyade cocukların belli becerileri ve alışkanlıkları kazandırmak gerekli..bunun için devamlı değişen değil kısa,orta ve uzun vadeli bi programla akıllı mantıklı ve surekli bi mufredata geçilmeli..
    verilen eğitim etkinliği artırılmaılı kursa gidip 6 ay da ogerenrbilen ingilizceyi 16 senede veremiyoruz mesela.
    ikinci olarak malesef ogretmenlerimizin cogunun kalitesi cok dusuk bunun bi şekildede yukarıya cekilmesi lazım..





  • quote:

    Orijinalden alıntı: NeroWin

    En azından bir şeyler yapılmaya çalışılıyor. Belki bu sene çok fazla faydasını göremesek de gelecek yıllarda bu konunun üzerine gidilmesi beni ülkem adına mutlu etti.

    Yorumlarınızla yerden yere vurmayın hemen. Kendi arabamızı yapmaya çalışırız hemden birileri araba yapmıyoruz, bunlar göz boyama der, telefon yapmaya çalışıyoruz bizim yaptığımız iyi olmaz der, Yazılım öğrenimine yönelik adımlar atılır yahu yalan inanmayin der.

    Biz böyle dersek bu iş bir yere varmaz. 2 ağaç için devlete baskı yapacağımızı bunun gibi öneli şeyler için baskı yapmalıyız.

    Bizi kandıran devletin değil Hacettepe'nin ürettiği otomobilin yanındayız biz.

    Siz daha hiçbirşeyin farkında değilsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YüzüğüKayıpFrodo

    quote:

    Orijinalden alıntı: umut_baris

    quote:

    Orijinalden alıntı: benhuraxu

    "Avrupada kodlama var amerikada kodlama var bizde niye yok" diyenler şimdi de "bizimkiler mi oğrenecek kodlamayı" diyor. Allah içimizdeki irlandalılara akıl fikir versin veya gidecekleri bir ulke. O beyinle kim ulkesine kabul edecekse

    Matematik temeli oturmamış, algoritma bilmeyen bireylere zaten harika altyapı hazırlarlar.

    Çocuklara hemen kod yaz denilmez zaten.Temelinin atılması lazım.İngilizce öğretirken çocuklara hadi konuş değil önce telafuzu öğretiyorlar.Hiç olmamasından iyidir.Siyasi görüşünüz yerine nasıl çalışılması gerekli olduğu hakkında bilgi sahibi iseniz anlatında zamanı gelince yanlış yapıldığını görelim.
    Şuan müthiş derecede eğitim verecek eleman eksik bu konuda.Umarım önce onların eğitimine yönelik sağlam adım atılır da sonra çocuklara öğretilir.

    Canım bu adamlar 13-14 yıldır yönetimdeler.

    Bu zamana kadar eğitimde kalite nerde arttı?

    Siz daha bu hükumetin neler çevirdiğini göremiyorsunuz tutmuş bana yapıcı olmayı öğretiyorsunuz.

    Ben önerimi sunmuşum orada.




  • Yine Siyasetciler Toplanmis Konu. Geyet yerinde bir karar olmus Tebrik ediyorum .

  • Bu herşeye olumsuz bakanlara şu cevap çok uygundur. Yeni neslin anlayamayacağı kelimeleri parantez içinde yazdım.

    Sual: Nasıl iyilikten fenalık gelir?

    Cevap: Muhali (imkansızı) talep etmek, kendine fenalık etmektir. Zerrâtı(zerreleri) günahkârlardan mürekkep (oluşmuş) bir hükûmet tamamıyla mâsum olamaz (Yani günahkar insanların oluşturduğu bir hükümet nasıl günah işlemez). Demek, nokta-i nazar (dikkat edilmesi gereken), hükûmetin hasenâtı (iyilikleri), seyyiatına (kötülüklerine) tereccuhudur (fazla olmasıdır). Yoksa, seyyiesiz (günahsız) hükûmet muhal-i âdidir (herkesin anlayabileceği imkansızlık). Ben öyle adamlara anarşist nazarıyla bakıyorum. Zira onlardan birisi—Allah etmesin—bin sene yaşayacak olsa, âdetâ mümkün hükûmetin hangi sûretini (şeklini) görse, hülya (hayal) ile yine razı olmayacak. Şu hülyanın (hayalin) neticesi olan meylü’t-tahrip (tahrip etme meyli) ile, o sûreti (şekli) bozmaya çalışacak. Meslekleri ihtilâl ve fesattır.

    İşte bu olmazcılar yaptırmamcılar gericiler için en ideal cevaptır. Hangi iyi işi görse onda bir kusur arar kötüler engeller. Yapıcı bir eleştiri getiremez. Alternatif öneremez. İyi birşey yapılıyor bende yardımcı olayımda daha iyi olsun demez. Sanki elin gavuru bir anda teknoloji ve bilimde bu kadar iyiye gitti demez diyemez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DarkHellKnightX

    BÖTE (Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi) mezunu birisi olarak yanlış yerden başlandığını düşünüyorum. Programlama eğitiminin önce BÖTE bölümü öğrencilerine verilmesi lazım. Sonra da bu bölümden mezunların programlama alanında bir sınava tabi tutulmaları gerekiyor.
    Ancak üniversitelerde bu eğitimi verebilecek öğretim elemanı sayısı da az olduğundan burada yapılacak en mantıklı hareket kaliteli bir alan sınavı hazırlamak olur. Öğretme işini KPSS kursları halleder.

    hocam selam. Bende böte mezunuyum. Biz okulda C, C#, java, asp.net mvc, hatta actionscript 3.0 eğitimi aldık. Siz yazılım eğitimi almadınız mı?

    Önce böte öğrencilerine verilsin demişsiniz ama biz zaten yazılım eğitimi alıyoruz.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.