Şimdi Ara

Ortlama 60-80 km/s hızdayken ani fren yaptığımızda araç zank diye durur mu? (ABS yoksa) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (3 Mobil) - 3 Masaüstü3 Mobil
5 sn
157
Cevap
2
Favori
38.073
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • eylemsizlik denen birşey var.. zank diye durarsa camdan fırlarsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Eşik frenleme; 'abs olsun olmasın' fren pedalı baskı limitine yakın, lastiklerin kilitlenme noktasına varmadan önce ki frenleme tekniğidir. İşte tekniğe hakim olmayan sürücüler için ABS de bunu yapar. Her aracın fren pedealı açısı aynı olmadığından deneme yoluyla öğrenilir (şartlara göre değişkenlikte gösterir (lastik, lastik basıncı, ıslaklık, mıcır vb)) ki acemi sürücüler için bu tekrarlar daha fazla olmalıdır. Fren pedalına ani tam yükleme yaptığınızda lastiklerin temas tutunma noktası kaybolur ve kızaklarsınız işte ABS de bunu engellemek için balatalara kilitlenmeyi önleyici bir teknik uygular. Eşik ise işte tam bu lastikleri kilitleyeceğiniz noktanın bir önceki aşamasıdır ve en verimli frenleme şekli budur en kısa mesafeler bu şekilde ortaya çıkar.
    ABS bazı makineler için olmazsa olmaz birşey değildir. Bir çok yarış konfigürasyonunda yol otomobillerinde kullanılan biçimde ABS bulunmaz. Tabi bunun için min 6 pistonlu balata ve seramik, carbon alaşımlı üst düzey disklere ihtiyaç vardır. F1 gibi noktalarda fren baskısını ECU kontrol eder. Pilotun ani tam baskısında bile kontrolü ele alır amiyane tabirle. Fedal baskı limitinde 1 kademelik bir boşluk mevcuttur. Burayı kullanırsanız kilitlenir yoksa eşik frenleme yapmışsınız demektir. Pilotlar lastikleri pek tabi kilitleyebilir fakat bu tutunma kaybına neden olan etkilerin birleşmesi sonucu olabilir. F1 de sıkca görüleceği gibi otomobillerde de ABS dahi tek lastiği kilitleyebilirsiniz. Viraj iç noktasında ki lastik kilitlenebilir böylece seri sürtünmeden lastikte yanık, düzleşme oluşur. Bunu daha sonra flap flap flap "hızlı hızlı okuyun :)" şeklinde çıkan seslerden anlayabilirsiniz. Örnek olarak slick lastikler kilitlenme öncesi en verimli yavaşlamayı sağlamasıyla birlikte, kilitlenmeyle beraber en çok bozulmaya uğrayan çalışma ısıları sebebiyle lastik çeşitidir.

    ellerine sağlık diyorum. :)

    F1 da abs var gibi anlaşılıyor yazından. benım bıldıgım tractıon control ıle o da kaldırıldı?




  • F1 'de yol otomobillerine uygulanan kontrol, yönetim sistemlerinin hiç birisi yok dolayısıyla ABS de yok. (EBD ESP felan) Belki de en benzer sistem traction control mantığıdır denebilir.
  • çok güzel bir söz vardır : '' NE KADAR HIZLI GİTTİĞİNİ FREN YAPINCA ANLARSIN ''
    başta herkezin kulağına küpe olsun

    soruya gelince 60-80 hiç farketmez frene panikle bastığında artık araç dursa dersin
    çünkü baya bir lastik-asfalt ağlatırsın
  • arabaya çapa yaptır, frene basınaca dört bir yandan çapalar atsın yola zank diye durdurur
  • Arac zank diye durmaz tabi genc.. Arabada abs olup olmamasi, yolun kaygan olup olmamasi gibi etkenler aracin durusunu etkilerken yaptigin hizin en az dortte biri kadar aracin durma mesafesi oldugunu kabaca soyleyebilirim genc..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    quote:

    Orijinalden alıntı: laax

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    60-80km/h arası hızda ani frende minumum 20-25 metre tekerlekler kızakladıktan sonra durursunuz.

    En kral aracın fren mesafesi ki test vardı porsche 911 gt3 32 metrede duruyordu düşünün

    O GT3 için 100-0 fren mesafesi olduğu için 60-80 arası hızlarda 20 metreli değerler çıkacaktır.

    Mesela Aston Martin V8 Vantage S Coupe 80-0 frenlemesini 24 metre civarında tamamlamış.
    http://www.otomobil.com.tr/video-test-video-2011-aston-martin-v8-vantage-s-coupe-test-0-100-kms-100-0-kms/

    Yok demek istediğim bunlar super spor lar yani siz en az 10 metre ekleyin :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DAMİR KARA

    arabaya çapa yaptır, frene basınaca dört bir yandan çapalar atsın yola zank diye durdurur



    süper ya öldüm gülmekten
  • Esik mesafesini de ogrenmis olduk. Tesekkur ederiz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ex-Diesel

    Hızlı süratlerde Tekerlekler kitlenince arka lastiklerin daha fazla düz taban olma ihtimali var, sonradan araç zıplar mecburen lastikler değişmesi lazım.

    O hızda ani fren yaptığımız zaman mutlaka lastikleri değiştirmeli miyiz yani?

    kısa süreli kızaklamalarda pek gerek yoktur ama uzun süreli kızaklamalarda değişmesi gerekir.
    Ayrıca yeterince uzun kızakladıysanız teker yolda giderken lap lap lap öter. Düzleşen kısım asfalta çarptığında ses yapar




  • Daha dün denedim 130km saat ile freni kökledim en az 30 40 metre kaydıktan sonra vazgeçip freni bıraktım. Benim amacım araç frenlerken çizgisini bozuyormu diye bakmaktı ama yüksek hızlarda fren mesafesi gerçekten çok uzun.

    EDIT: Burada lafın gelişi yoksa ABS devreye girdiği için kontrol kaybı olmadı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BenGiDeR -- 14 Nisan 2012; 8:59:38 >
  • ABS Off



    http://www.youtube.com/watch?v=rbirSKxzNgE&feature=channel&list=UL

    ABS on


    http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=k37J2u3II-M&feature=endscreen



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lonely_man -- 14 Nisan 2012; 9:12:09 >




  • kendı aracımda abs yok. Eger frenı koklersen kızaklama yapıyor ancak fren pedalını ıyı ayarlarsan kaydırmadan yada azda olsa kayarak durabılıyor.
  • Zak diye durursan camdan fırlarsın o kadar..
  • Fizik kuralları denen bişey var ya haberin yok mu? Sen bile koşarken bir anda duramazsın araba nasıl dursun o hızda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    araba gaza basınca giden , frene basınca duran bir alet değildir

    80 giderken zank diye durmak ne demek ?
    yıllardır araba kullanıyorum 80 le giderken hiç zank diye durmadım duramadım

    Zaten durması hiç iyi olmaz. Durursa eğer emniyet kemeri göğsünüzü mahveder.
  • Tasmasının takılı olduğunu unutan köpek gibi zank diye durur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    ABS Off



    http://www.youtube.com/watch?v=rbirSKxzNgE&feature=channel&list=UL

    ABS on


    http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=k37J2u3II-M&feature=endscreen
    üstteki videoda ABS'yi devre dışı bırakırken aracın arka tekerlerin frenlemesini de devre dışı bırakmışlar sanki. Çünkü o kadar fark olması mümkün değil. Bir iki metre neyse de kaç araba boyu fark var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ultiMance

    Fizik kuralları denen bişey var ya haberin yok mu? Sen bile koşarken bir anda duramazsın araba nasıl dursun o hızda

    Fizikle aram pek yoktu lisede kardeş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: ultiMance

    Fizik kuralları denen bişey var ya haberin yok mu? Sen bile koşarken bir anda duramazsın araba nasıl dursun o hızda

    Fizikle aram pek yoktu lisede kardeş.

    Belli zaten...
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.