Şimdi Ara

Oto Sanayi Esnafı Eski Arabalara Bakmıyor (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
3.602
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • çünkü usta falan değiller. bilgi birikimi yok çoğunda. sadece papağan gibi ezberlemişler ne yaptıklarını. birde elleri anahtar tutuyor. hoş aslında bir çoğu anahtar bile tutmasını bilmiyor ama sana bana göre hızlılar.


    ankarada cebine koy 30 40 bin tl sanayiye eski arabanla gir. en fazla 50 100 tl harcayabilirsin. hiç kimse bakmıyor. ne şaşmazda ne başkentte. düşersen bi büyük sanayiye düşersin orada da arabayı tamir ediyor gibi yapıp soyarlar seni. tam hırsız yeridir.


    yıllardır böyle bir problem var. eski ustalar yok artık öldüler. ondan sonra gelenler gerçekten kötü. birde yeni nesil ustalar var onlar zaten farklı bir dünya.


    biz 2 aracımızı evin bahçesinde tamir ediyoruz. 2 sinede motor yaptık. birinin bütün iç aksamını söküp yalıtım yaptık. kalorifer peteği değiştirdik. ön aks kafalarını değiştirdik.


    eski ustalardan bir aile dostumuz var. yapamadığımız yerde gelip topluyor   keşke herkesin böyle bir imkanı olsa. alet edavat ve mekan olsun gerisi zor değil. çok insan gördüm daha hava filtresinin yerini bilmeyen. yağını suyunu kontrol etmesini bile bilmiyor. onu geçtim adam lastik değiştirmeyi bilmiyor. o dandik ustalar boşa para kazanmıyor yani. bizim millette öğrenme isteği yok. tembeliz. eski aracı olan herkese sabırlar dilerim. umarım "usta" sıfatı taşıyan kasapların eline düşmezsiniz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-534CA33BA -- 12 Ocak 2022; 9:29:35 >




  • night club'a girerken adam seçerler ya onun gibi. inanın yağ, hava filtresi değiştirecem deyin yine kabul etmiyorlar.

  • Artık tekdüze çağdışı yöntemler kullanan sanayi esnafına güven de kalmadı,hepsini kastetmiyorum tabii ki.Servis anlamında çalışan özel tamirhaneler hem titiz hem de temiz çalışıyorlar...Özellikle Bosch-Otopratik tarzı olanlar daha tercih ediliyor.Takılan parçanızı sormadan ve size danışmadan uygulamıyorlar,arabanıza aracınıza özen gösteriyorlar...sanayi esnafı araba seçe dursun...Servis tarzı çalışanların.fiyatlarını biliyor ve görüyorsunuz hangi parçaya ne kadar ödeyeceğinizi ve ne işçilik vereceğinizi biliyorsunuz...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eroll -- 14 Ocak 2022; 0:54:27 >
  • Malesef son 20 yıldır sanayi esnafına çırak gitmediği için herkes mühendis işletme iktisat kamu yönetimi sosyoloji coğrafya tarih fizik fen edebiyat fakültesi vs vs gibi sonu olmayan üniversiteleri bitirip hayal dünyasında yaşarken ustaların yenilenmesi gerçekleşmedi. Sonra ne oldu. Ustalar gittikçe azalınca olağanüstü bir tamirci tabebi yığılma olunca eline tornavida alan klimaci kombi tamircisi beyaz eşya tamircisi otomobil tamircisi oldu.
    Bu adamlar 2005 yılı başlarında eline aldılar tornavidayi.
    Kimisi çiğ köfte dükkanını kapatip kaportacı oldu.
    Kimi bakkalı kapatıp otomobil tamircisi oldu.
    Hiçbir esnaf ahlakından nasibini almamış sadece acil talep patlamasından faydalanarak birçok aracı mahveden bu nesil şimdilerde hala sahada artan nüfus ve tamirci ihtiyacı patlamasından faydalanarak sadece vur-kaç tekniğini kullanıyor.
    Neden çünkü adamın zaten tamircilik hayatına giriş temelinde aciliyet var.
    Ensaf olmak nedir bunun odası grubu ahlaki erdemi nedir bilen yok.
    Müşteri velinimetimizdir artık duvarlarda asılı değil.
    Ülke olarak hepimiz çocuklarımızı mühendis yaptık. Ama sadece eğitim olarak.
    Halbuki 50 bin kişi çalışan bir fabrikada en fazla 10 mühendis lazım. 500 ustabaşı lazım.
    49 bin işçi lazım.
    Fazlasıyla fazlaca mezun olan öğretmenlik mezunu ve ortalıkta ben öğretmenim başka iş yapmam diyen ve kendini incitmeyen bir takım insanlarla doldu ortalık.
    Sosyalojik bir travmayı her meslek alanında yaşadığımız gibi bu alanda da fazlaca yaşadık.
    Bu sosyolojik durum 10 yıl daha devam ederse ki edecek gibi görünüyor artık Z kuşağı dediğimiz ve o eline tornavida alanlardan yarım yamalak öğrendikleri ile ustayım ben diyen ve gelen müşteriye daha gelir gelmez anasına sövüp kovan ukala serseriler in eline kalacağız.
    Yani herşeyde dediğimiz gibi bu daha iyi günlerimiz.
    Gelecekte sanayiye ustaya gittiğimizde dayak yiyip anamiza sovdurup öyle çıkacağız.
    Ha bunun sorumlusu kim ?
    Bu sosyolojik travmayı görmeyenler veya görüp birşey yapmayan esnaf odalarından yukarıya doğru bir sürü insan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Talep çok olduğu için vur-kaç yapan ustalar hiçbir endişe duymuyor. Ne de olsa diyelim 3 milyon nüfuslu bir ilde yaşıyorlar.
    Kaç tane araç var diyelim 1 milyon otomobil var.
    E hepsinin de motoru olduğu için mecburen bozulacak illa ki.
    Kaç tane tamirci var.
    En fazla 100 tane olsun.
    1000000/100= 10000 olur. Yani kendisine 10 bin araç düşüyor adamın.
    Her gün bir tanesini tokatlasa bu tamirci 10 bin gün yapar.
    10000/365 = 27 yıl yapıyor.
    Yani adam 27 yıl boyunca her gelen müşteriden normalinin 3-4 katı para alsa o müşteri bir daha bu tamirciye gelirsem s..ksinler beni dese adam 27 yıl boyunca aynı adama denk gelmeyecek.
    Birde nüfus artışı var.
    Ohoo adam 40 yıl tokata devam yani.
    Er begenmeyem gitsin serviste yaptırsın.
    Oooo orası zaten tokatı kallavi atıyor biliyorsunuz :-))
    Yani her türlü kucaktasiniz.
    İşte bu kucakta olma durumu sosyolojik bir travmaydir.
    Malesef.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • cesur_0342 kullanıcısına yanıt

    Abartma da, 200 bin nüfuslu şehirde bile 80 85 civarı motor tamircisi adam var, araba sanayisi 400 dükkanlı.

  • Başkan herkes senin gibi şanslı değil. İstanbul Sultangazi de yaşıyorum. Heryer bina. Araba toplama, kurcalama yerini bırak, araba parketmeye yer yok. Merakım var. Ama bazı ortamlar müsade etmiyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.