|
Oto sanayilerdeki bilgi yoksunluğu ve verilen hizmetin kalitesizliği (3. sayfa)
-
-
Bu konuda şanslıyım ustam hem iyi bir usta, hem iyi bir insan. Babam felcin kıyısından döndü 12 gündür hastanedeyim. Aracım 2. vitese geçerken zorlanıyordu küçük, plastik bir parça aşınmış değişmesi gerekliydi. O gün zamanım olmadığı için sonra hallederiz diye gitmiştim yani sürüşe engel yoktu. Ancak babam rahatsızlanınca biran evvel hastaneye yetiştirme telaşında sert vites değiştirdiğim için ameliyat sabahında araç 2. vitese geçmiyordu. Ustamı aradım, durumu anlattım geldi kendi arabasını bana bıraktı, aracımı götürdü. Ben tüm gün onun aracıyla işlerimi hallettim aynı günün akşamı hastaneye aracımı getirdi, aracını aldı. 12 gündürde ne yaptıysam 1 kuruş para veremedim ne parçanın parasını alıyor, ne işçiliğin. Büyük laf ediyor bir şey de diyemiyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet hocam çok haklısınız lastikçiden çıktıktan sonra ilk işim en yakın petrolde önce havaları kontrol ettikten sonra(ki hep 38-40 gibi saçma basınçlar oluyor) kafama göre basıp ardından aliexpressten aldığım basınç ölçer ile bütün lastik basınçlarını 33'e çekiyorum.quote:
Orijinalden alıntı: turkeril
İşini doğru yapan kalmadı. Geçenlerde bulunduğum ilin en iyi ve büyük lastikçisinde 4 lastik değiştim. Çıktım gidiyorum lastik sesi olması gerekenin üzerinde. İlk benzinliğe çektim baktım ki lastik basınçları 37. Hemen 33e çektim mis gibi oldular. Basit ama bu bile hatalı.
Aracı iç dış yıkatalı 1 hafta oluyor. İçine hiç bir şey sürmeyin demiştim. Hala ağır bir kimyasal kokusu var çıkmadı.
Ayrıca bütün araç sahiplerine önerim yağ, hava, polen fren balatası gibi sarf malzeme değişimlerini herkes kendi yapabilir ki hakeza yurtdışında da öyle.
-
foruma bılgı msj konu acıyorum admınler kaldırıyor amac ne anlamadım sasırttılar yıne -
Sanayide en sistemli çalışan usta bile bir noktada su koyveriyor. İşini düzgün yapmak onlar için enayilik gibi geliyor.. Hiçbirisi özen göstermiyor.
EE tabi araba zincirleme hatalar sonucu daha büyük sorun göstersinki müşteri tekrar gelsin mantığı var.
-
Sözde bilgili olurlar diye özel servise gidiyorum ama onlar bile bazen "Yok artık!" dedirtiyor. Geçen bakıma antifriz değişimi yaptırmak için 3 lt saf su ve 3 lt antifriz alıp gittim, ama bakımdan sonra saf su şişeleri olduğu gibi duruyordu. Ustaya neden kullanmadıklarını sorunca akünün suya ihtiyacı olmadığını söyledi.
Şu evinde garajı olan Amerikalılara o kadar özeniyorum ki. Bizde özel garajı bırak adam akıllı bir tamir seti, lokma takımı almak için bile ufak bir servet gerekiyor.
-
servisteki ustaları da gördük sanayideki ustaları da oto sanayideki ustalar bilgisiz yetersiz diye sınıflandırmak çok yanlış olur.. başlık doğru değil
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Arabanın yagini suyunu kontrol edin yola gidecem dedim.. Adam suyu kontrol etmis genlesme tankinin komplesini su ile doldurmus.. Ellemese daha iyiydi.. Siringayla cektim..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ah garaj ah...
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Sanayideki ustalardan kaç tanesi teknolojiyi takip ediyor, yeni model arabaları inceliyor, bilgisini yeniliyor? Adam 10 yıl önce ustasından ne gördüyse hala onu uyguluyor. Yeni teknoloji küçük hacimli, hibrit arabalardan çoğu anlamıyor. Hele elektronik sensör arızalarına dokunmuyorlar bile.
-
1 sefer garanti bozulmasın diye yetkili servise gittim.
Yağı 0.5 lt fazla koymuş.
Suyu nerdeyse doldurmuş ki önce tam olması gereken yerdeydi
Lâstik havalarını fazla basmış.
Alt tarafı bi yağ bakımı yapacaklarını elleri bol fazla fazla koymuşlar.
Ha bi de Motrio diye asla kullanmayacagim bi yağ koydular.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sanayide ustaya motul marka yagi ovmeye kalktim dayak yiyodum nerdeyse yağda en iyisi castrolmüş. Oyak renodan emekli oldugunu iddia eden gicik bi amcada vardi o da ben oyak renoda calistim hic duymadim bu yagi dandik biseydir o falan diye ustayla bir oldular
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Vites d konumunda beklerken klima açtığımda motor titreşim yapıyordu. Tavsiye üzerine bir Mercedes ustasına gittim. Ve sonrasında sanayide yaşadığım en absürt diyalog şöyle gerçekleşti :
Ben - klimayı devreye sokunca titreşim yapıyor bir bakar mısın?
Usta - tabi bakalım (Arabaya beraber bindik)
Ben - şanzıman d konumunda klima devreye girince titreşim yapıyor
Usta - klimayı açmazsın, o zaman sorun olmaz (ac tuşuna basıp klimayı devreden çıkardı), bak şimdi titremiyor.
Ben - …
Yaz mevsiminin ortasındayız.
Hayırlı işler dileyerek dükkandan ayrıldım. Sonrasında yetkili serviste motor ve şanzıman kulakları değiştirilerek problem giderilmişti :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
BÖYLE USTALAR ADAMI USTA EDER.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kendini geliştiren usta sayısı çok az maalesef. Tanıdığım bir usta Citroen den düzenli olarak eğitim alıyor bu işe para bağlıyor. Takdir ettim doğrusu.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
çoğu sizin aracınız üzerinde öğreniyor herşeyi.yeri geliyor parçayı kırıyor ya da sizin parçayı alıp eski takıyor.güven olmaz.yetkili servislerde 5 yaş üstü araçlar için yetkili servislerde inidirim kampanyası olabiliyor onları takip edin.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X