Şimdi Ara

Oto sanayilerdeki bilgi yoksunluğu ve verilen hizmetin kalitesizliği

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
57
Cevap
0
Favori
5.386
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Nadir bulunan kaliteli hizmet veren yerler dışında durumun felaket olduğunu düşünüyorum.

    1 yıl önce ilk arabamı aldım ve bazı sorunlardan dolayı istanbul'da hayatımda ilk defa birkaç dükkanla haşır neşir oldum. Gittiğim yerler eşin dostun tavsiyesiyle ve forumlardan oradan buradan araştırılarak bulunup gidilen yerlerdi. Bir yer dışında gittiğim yerlerin bilgi eksikliği ve özensizliği beni gerçekten şaşırttı.

    En son iş yerinden bir arkadaşın tavsiyesiyle bir lastikçiye yeni aldığım lastiklerimi taktırmak için gittim. Lastikleri değiştirirken sibopları çelik sibopla değiştirmesini ve balans ayarlarını yaparken dikkatli olmasını istedim. Kapı içinden önerilen lastik havasına baktım ve o kadar bar hava basmasını söyledim. O çok gelir abi ben şu kadar basayım dedi hayır dedim bak kapı içinde yazıyor sen benim dediğim kadar bas havayı. Adam tamam abi sen bilirsin basalım dedi sanki yanlış bir şey söylüyormuşum gibi. Ve oradan çıkıp rotçuya gittiğimde rotçuda lastikçinin 1 barın kaç psi ettiğini bilmediğini anladım. Çünkü 3 lastiğin havası olması gerekenden eşit miktarlarda fazlaydı. Ve 4. lastik ise 10 küsür psi lara kadar inmişti. Sonra sibobu iyi sıkmadığı için yandan hava kaçırdığını anladık. Neyse tekrar lastikçiye döndüm ve sibopu değiştirttim, başka bir yere gidip lastiklere olması gereken düzeyde hava bastırdım.

    Rotçuya da direksiyon biraz yamuk duruyor onu da düzeltebilir miyiz diye sormuştum. Oradan çıkınca da direksiyonun hala sola doğru biraz yamuk olduğunu anladım.

    Başka bir olay daha. Bir gün ufak bir kaza yaptım ve kaputun düzeltilmesi gerekti. Yine başka bir arkadaşın tavsiyesiyle bir kaportacıya gittik. Çok rahat bir şekilde yaparız onu sorun yok dedi. Arabayı almaya geldiğimde boyadığı tarafın arabanın renginden en az 2 ton koyu olduğunu gördüm bundan başka sağ dodik biraz dışarda duruyor, kaput ise tam oturmamış açıklık vardı. tekrar geri götürdüm ve düzeltmesini istedim. Kaput ve dodikle uğraşırken gördüm ki dodiği sabitlemek için gerekli çıtçıtlı pensleri takmamış. Neyse onu sabitledi kaputu da biraz daha oturttu fakat şu an hala kaput tam oturmuş değil ve kaputun yarısı neredeyse farklı bir renge boyalı.

    Sonuç olarak gördüğüm şu ki durum rezalet. Çoğu daha yaptığı işi neden yaptığını bilmiyor. Sadece prosesi ezberlemiş fakat onu da yaparken özenmediği için düzgün iş çıkaramıyor.
    Nedenlerini ayrıca tartışmak lazım fakat sizlerin de düşüncelerini merak ediyorum. Bana mı böyle denk geldi, sizlerin de böyle kötü deneyimleriniz var mı?







  • MKVll kullanıcısına yanıt
    MKVll demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: MKVll

    yetkiliden şaşmamak lazım, en azından fabrikanın dediğinin dışına çıkmıyor. zaten yaş indirimi vs. derken arada çok bir fiyat farkıda kalmıyor.
    Şirkette 6 yıldır çalışıyorum, çeşitli markalardan 30'dan fazla araç geçti elimizden, şu anda 13 araç var. Genelde yetkili servise giderler ama yetkili servisler de farksız ne yazık ki... Sadece daha pahalı ve daha kaliteli bir şekilde kazıklanıyoruz o kadar... Bu aracın yağı özel 0w-30 bunu koymazsanız garanti kapsamı dışında kalır başka yerde yaptırmayın diyen yetkili servisin bir önceki bakımda 2 araca da 5w-30 yağ koyduğunu faturadan çıkarttım, gidip yüzlerine de söyledim ama yüz yok maalesef. Başka bir markada koca kamyonete yanlış fren diski takıldı, aracı almaya gittiğimizde servisten çıkmadan fark edildi. Şanzımanında fabrikasyon hata olan araç 10.000 km'de köprüde yolda kaldı, test sürüşünde bildiğin xxx, bu modeller böyle işte diye cevap verdiler. Sökünce parçanın ters takıldığı ortaya çıktı. Garantiden yaptılar.

    Yetkili bayiye aracı 2. elde satılsın diye bıraktık, 3 ay sonra geri aldığımızda ön konsoldaki kapaklı gözün kapağı kırılmış, makyaj aynası kapağı kırılmış, iç lambalar yanmıyor sigorta attırıyor,
    6 ay önce sıfır aldığımız aküsü ölmüştü, takviye yapıp vermişler, ilk kontak kapatmada araç tekrar çalışmadı.

    Genel olarak ülkede insan kalitesi düştü, sanayiyle servisle ilgisi yok. Çözümü de eğitim ve adalet... Önce insana dürüst olmayı, yalan söylememeyi öğretecekler, sonra da dürüst olmayana ağır yaptırımlar uygulanacak. Birincisi olmadan ikincisi tutmaz. Çünkü o yargıyı verenin de kolluk kuvvetinin de dürüst ve adil olması gerek.
    Geçen 30 bin bakıma gittiğimde balataların da yenilenmesini istedim adam bana abi bunlar orjinal 40 bin bakımına kadar götürür seni dedi. Yaw sanane kardeşim almış gelmişim değiştir işte neyse çıktım gittim, geldiğimde balataların değişmemiş olduğunu gördüm...Sağolsun masraf olmasın diye değiştirmemiş...
    %70 i sizin dediğiniz gibi.
    Gaz telini biraz gerdirmek için gittim , eve geldiğimde tornavida muhafazanın üzerinde olduğunu gördüm.
    Maalesef durum bu.
    Bu forumda aslında pek farklı değil , adama bilimsel bişey söylüyorsun. Yorum getiremediği için farklı konulara çekiyor ( google dan araştırıp yazma falan filan )
    Adam için araştırmak ne kadar kötü bişey düşün artık. Sanki kendi her gün motor indiriyor. ( indirenlerde malum zaten )
    Ustalarda aynı kendi duyduklarını kanun gibi savunuyorlar.
    Düzgün işi hakim usta bulduğunuzda bırakmayın macera aramayın. Benimde başıma binbir olay geldi sanayide , sağlam olan yeride bozuyorlar. Çoğu deneme yanılma ile sorunu bulmaya çalışır.

    Triger değiştirttim. Bir gün sonra motor bozuldu.
    Turbo revizyon yaptırdım. 1 hafta dayandı.
    Lokal boya yaptır adam tonu tutturamadı. Gittim başka yerde birdaha boyattım.
    Rot ayarı yaptırdım , yine becerememiş başka yere gittim düzelttirdim.
    Bakım yaptırdım 1 gün sonra yolda kaldım çekici çağırdık. Adam mazot filtresini yanlış takmış yere mazot dökülüyordu.
    Karter tapası sızdırıyordu. Helicoil yaptıralım dedik adam helicoil yaparken karterin ağzını çatlattı. Daha çok sızdırmaya başladı.

    Son 2 yılda başıma gelenler.

    Beni hep zarara uğratılar.
    zihniyet okumazsa sanayiye veririz oldukca bu duzen degismez.Sanayi esnafinin cogu da is ahlakindan yoksundur araci yapamazsa ya da bozarsa sikayet edecek yer yok mahkemeye versen bu araci hic gormedim bile derler.Duzgun bir yer olacaksa is emri ile fatura olmali ki hak iddia edebilesin ama cogu vergi vermez denetim yok .Guvendigin usta bile bi sure sonra sana kazik atar sistem bu sekilde turkiyede .ABD de fayans ustasi olmak icin 2 yil egitim alip sertifika alman gerek turkiyede eline anahtari malayi alan usta..
    Aracımda bir sorunla karşılaştığım zaman ilk önce arızayı nokta atışı tespit ederim. Aletim edevatım varsa kendim müdahale ederim. Yetmedi markaya ait gruplardan yardım isterim, yetmedi internetten araştırırım. Ardından bir kaç yere gidip arızayı söylerim ona göre hangisi uygun fiyat ve güzel işçilikle tamir ediyorsa aracımın başında durmak şartıyla yaptırırım. Yani önce teşhisini yaparım sonra tedavisini. Araştırma sürecim bayağı uzun olabiliyor ama tek seferde çözülüyor sorunlarım.
  • %70 i sizin dediğiniz gibi.
    Gaz telini biraz gerdirmek için gittim , eve geldiğimde tornavida muhafazanın üzerinde olduğunu gördüm.
    Maalesef durum bu.
    Bu forumda aslında pek farklı değil , adama bilimsel bişey söylüyorsun. Yorum getiremediği için farklı konulara çekiyor ( google dan araştırıp yazma falan filan )
    Adam için araştırmak ne kadar kötü bişey düşün artık. Sanki kendi her gün motor indiriyor. ( indirenlerde malum zaten )
    Ustalarda aynı kendi duyduklarını kanun gibi savunuyorlar.
  • İşini doğru yapan kalmadı. Geçenlerde bulunduğum ilin en iyi ve büyük lastikçisinde 4 lastik değiştim. Çıktım gidiyorum lastik sesi olması gerekenin üzerinde. İlk benzinliğe çektim baktım ki lastik basınçları 37. Hemen 33e çektim mis gibi oldular. Basit ama bu bile hatalı.

    Aracı iç dış yıkatalı 1 hafta oluyor. İçine hiç bir şey sürmeyin demiştim. Hala ağır bir kimyasal kokusu var çıkmadı.
  • Geçen 30 bin bakıma gittiğimde balataların da yenilenmesini istedim adam bana abi bunlar orjinal 40 bin bakımına kadar götürür seni dedi. Yaw sanane kardeşim almış gelmişim değiştir işte neyse çıktım gittim, geldiğimde balataların değişmemiş olduğunu gördüm...Sağolsun masraf olmasın diye değiştirmemiş...
  • Bende geçen hafta lastikleri değiştirdim. 10.000 km geçince rot ayarı yaptırayim dedim. Ama tabi içimde bir his, boşver git bayiye yaptır derken, forumda ve bir kaç kişiden duyduklarımla, o kadar da kötü değillerdir sonuçta rot ayari, yaparlar herhalde diyerek lastikcinin referans olduğu rotcuya gittim.
    İlk etapta, sorun yok. Rot için arabayı çektiler. İzliyorum. On tekerlere cihaz taktı. Arka tekerlere cihaz takacak mı diye bekledim. takmadi. Hocam arkalara cihaz takmayacakmisin dedim, gerek yok dedi. Eyvah dedim.
    İzlemeye devam ediyorum. Bu sefer direksiyonu sabitleme yapacak mı diye bekliyorum. Yapmadı. Hocam direksiyona takoz koymadin olur mu böyle dedim. Olur olur dedi. Sinirlendim. Bunlara laf söylenmiyor. Arabayı aldım ama çok pişman oldum.
    Sonuç,

    Sanayiden çıktıktan sonra, ana yola girer girmez eyvah dedim. Düz giden arabam, sürekli sağa çekerek gitmeye başladı.
    Bununla da kalmadı, direksiyon bildigin sola yamuk duruyordu. Ayrıca Azer bülbül gibi titremeye başladı.
    Şimdi tekrar gidip, bunları söylesem, hele direksiyon yamuk desem kim bilir neler yapacaklar.
    Pazartesi günü hemen bayiye gittim. Özelikle ustayla test sürüşü talebinde bulundum. Usta geldi. Arabanın şeyine koydular. Bir bakalim dedim. Test yaptık geldik, cihaza bağladılar. 4 tekere cihaz taktı. Abi bunun olan rotunu bozmuslar. Lastikler dışarıya bakıyor dedi. Ne olacak dedim. Bu da usta o da usta.
    Sanayi ile bayi arasinda 10 TL fark var.
    Sonuç olarak, arabam 151 bin km. Sıfır kmden bu zamana kadar bende. Kaputunu bayi dışında acitirtmadim. Daha önce ki arabama, Bakım için gittim. Motoru bıraktım çıktım.
    Gene suç bende. Arabam bu adamlardan daha akilli, ama bunlara teslim edersem olacağı bu.
    Motor bakımını bayisinde yaptiracaksin. Kozmetik bakımını dışarıda.
    İyi usta yok mudur? Bilmiyorum. arabam bunlardan daha zeki onu biliyorum. İyi usta da arayamam.




  • yetkiliden şaşmamak lazım, en azından fabrikanın dediğinin dışına çıkmıyor. zaten yaş indirimi vs. derken arada çok bir fiyat farkıda kalmıyor.
  • Aynı sorun ülkenin genel sorunu... Ülke insanında genel bir kalite düşüşü var, eğitimde sağlıkta her yerde geriye gidiyoruz. Yöneticiler sanıyor ki yeni hastane yaparak iyi hizmet verilecek. Sen personeli iyi yetiştir fiziki imkanlar bir şekilde çözülür. Hababam sınıfındaki "okul 4 duvarı çatısı olan yer değildir, okul her yerdir" düşüncesi bitti artık, yeni okullar var ama öğretmenler eskisi kadar kaliteli değil, akıllı tahta var ama akıllı öğretmen yok. O öğretmenin yetiştirdiği adam işçi oluyor, mühendis oluyor, doktor oluyor, siyasetçi oluyor, esnaf oluyor. 93 ve sonrası doğumlu olan nesile doğru dürüst hiçbir iş yaptırılamıyor. Çok nadir düzgün yetişmiş "insan" çıkıyor. Herkes kolay para kazanma derdinde, işimi iyi yapayım derdinde değil ne yazık ki. Eğitim ailede başlar okulda devam eder, aile de öğretmen de kıt kanaat geçinirken ve öğretmen öğrencisine, ne de ebeveyn ailesine verimli olabiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MKVll

    yetkiliden şaşmamak lazım, en azından fabrikanın dediğinin dışına çıkmıyor. zaten yaş indirimi vs. derken arada çok bir fiyat farkıda kalmıyor.
    Şirkette 6 yıldır çalışıyorum, çeşitli markalardan 30'dan fazla araç geçti elimizden, şu anda 13 araç var. Genelde yetkili servise giderler ama yetkili servisler de farksız ne yazık ki... Sadece daha pahalı ve daha kaliteli bir şekilde kazıklanıyoruz o kadar... Bu aracın yağı özel 0w-30 bunu koymazsanız garanti kapsamı dışında kalır başka yerde yaptırmayın diyen yetkili servisin bir önceki bakımda 2 araca da 5w-30 yağ koyduğunu faturadan çıkarttım, gidip yüzlerine de söyledim ama yüz yok maalesef. Başka bir markada koca kamyonete yanlış fren diski takıldı, aracı almaya gittiğimizde servisten çıkmadan fark edildi. Şanzımanında fabrikasyon hata olan araç 10.000 km'de köprüde yolda kaldı, test sürüşünde bildiğin xxx, bu modeller böyle işte diye cevap verdiler. Sökünce parçanın ters takıldığı ortaya çıktı. Garantiden yaptılar.

    Yetkili bayiye aracı 2. elde satılsın diye bıraktık, 3 ay sonra geri aldığımızda ön konsoldaki kapaklı gözün kapağı kırılmış, makyaj aynası kapağı kırılmış, iç lambalar yanmıyor sigorta attırıyor,
    6 ay önce sıfır aldığımız aküsü ölmüştü, takviye yapıp vermişler, ilk kontak kapatmada araç tekrar çalışmadı.

    Genel olarak ülkede insan kalitesi düştü, sanayiyle servisle ilgisi yok. Çözümü de eğitim ve adalet... Önce insana dürüst olmayı, yalan söylememeyi öğretecekler, sonra da dürüst olmayana ağır yaptırımlar uygulanacak. Birincisi olmadan ikincisi tutmaz. Çünkü o yargıyı verenin de kolluk kuvvetinin de dürüst ve adil olması gerek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 20 Nisan 2019; 10:45:17 >




  • Düzgün işi hakim usta bulduğunuzda bırakmayın macera aramayın. Benimde başıma binbir olay geldi sanayide , sağlam olan yeride bozuyorlar. Çoğu deneme yanılma ile sorunu bulmaya çalışır.

    Triger değiştirttim. Bir gün sonra motor bozuldu.
    Turbo revizyon yaptırdım. 1 hafta dayandı.
    Lokal boya yaptır adam tonu tutturamadı. Gittim başka yerde birdaha boyattım.
    Rot ayarı yaptırdım , yine becerememiş başka yere gittim düzelttirdim.
    Bakım yaptırdım 1 gün sonra yolda kaldım çekici çağırdık. Adam mazot filtresini yanlış takmış yere mazot dökülüyordu.
    Karter tapası sızdırıyordu. Helicoil yaptıralım dedik adam helicoil yaparken karterin ağzını çatlattı. Daha çok sızdırmaya başladı.

    Son 2 yılda başıma gelenler.

    Beni hep zarara uğratılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-92A2F8722 -- 20 Nisan 2019; 11:4:18 >
  • Usta dediğin kişi 10/15 yaşlarında okul okumadığı eğitim almadığı için babasının sanayiye gönderdiği çocukların bugüne büyümüş hali. Yani işi karadüzen okul eğitim olmadan çözmeye çalışan kişiler. Ticaret ahlakına hiç girmiyorum bile.
  • Hocam adamların ustayım dediklerine bakmayın çoğu tofaştan başka bir şey yapmayı bilmiyor. Özellikle yeni model arabalar sanayiye değilde yetkili servise götürülmeli. Sanayide ki adam ben yapmayı biliyorum diyor halbuki o da ilk defa yapıyor. Aracı bozarak öğreniyor.
  • Aracımda bir sorunla karşılaştığım zaman ilk önce arızayı nokta atışı tespit ederim. Aletim edevatım varsa kendim müdahale ederim. Yetmedi markaya ait gruplardan yardım isterim, yetmedi internetten araştırırım. Ardından bir kaç yere gidip arızayı söylerim ona göre hangisi uygun fiyat ve güzel işçilikle tamir ediyorsa aracımın başında durmak şartıyla yaptırırım. Yani önce teşhisini yaparım sonra tedavisini. Araştırma sürecim bayağı uzun olabiliyor ama tek seferde çözülüyor sorunlarım.
  • 3 yildir arac kullaniyorum yazilan hepsini yaşadim.
    İstisnasiz
    Toplumun en cahil kesiminin yaptigi iş geregi eline para geciyor kendilerini gelistrmek yerine aptal bir özguvene sahip oluyorlar.
    Okumuş kesim için kıyma makinesi olan topraklar cehaletin cenneti.
  • Şöyle düşün. Hani ilkokulda ortaokulda 2x2 yi bilemeyen, cümle kurmaktan aciz elemanlar vardı ya? İşte onlar sanayideki ustalar oldular. Çok küçük bir kısmı dışında ne gündemi takip etme var, ne kendini geliştirme var. Kafası çalışan adamlar doktor, mühendis olacağına sanayi ustası olsaydı bu durumlarda olmazdık.
  • Ben de böyle şeyler hep benim başıma mı geliyor diye düşünüyordum. Her yer aynıymış
  • Arif kullanıcısına yanıt
    haklısınız ne diyeyim, ama ben yağ mevzusuna takıldım, keşke genel merkezine şikayet etseydiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MKVll

    haklısınız ne diyeyim, ama ben yağ mevzusuna takıldım, keşke genel merkezine şikayet etseydiniz.
    Ettim, Otosan genel merkez de bir şey olmaz o yağ da uygun diye cevap verdi.
  • Arif kullanıcısına yanıt
    al işte
  • Sorun karışık birşeyse servise yaptırırım.yok basit yada sadece parça değişimiyle olacaksa bildik bi ustaya giderim. En son balata değişimine 1000 tl fatura çıkardı yetkili servis sanayide yarı fiyatına hallettim.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.