Şimdi Ara

otobuslerle ilgili tum sorularıınızı yanıtlıyorum (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
397
Cevap
1
Favori
82.331
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • abiiiii.. o 304 lere 403 kasası geçirip 403 die yutturuyorlar imiş. doru mu bu....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Skykhan83

    ya hoca sana Şu takometreyi kapatma olayı hakkında bişey sorcam.Benim bindiğim güçlü bir firmaya ait 2004 0403te genç şöför direksiyonun altına bi yere uzandı ve bişeyleri kapattı.Kadrana baktığımda ise kadranı sonuna oturtu bu olay nasıl oluyo yani otobüs birde 120 ye bindi dehşetti.


    Bu olayı genelde 90 km ye ulasınca yapıyorlar.Hız 90 olunca kapatıyorlar sonra allah ne verdiyse basıyorlar tekrar yavaslayınca hız 90 olunca acıyorlar.Terminallerde sadece saate ve max. hıza bakıyorlar.Her yerin belli bir suresi var eger o sure icinde gelmisse ve maximum hızda anormallik yoksa ceza yemekten kurtuluyorlar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: d-765

    abiiiii.. o 304 lere 403 kasası geçirip 403 die yutturuyorlar imiş. doru mu bu....


    0403lere degilde 0303lere 0304 kasası giydiriliyordu.0403u sasesi ve tamamen farklı oldugu 0304 uymuyor.Fakat cift dingilli otobuslere 403 gorunumlu kasa giydirdiklerini gordum.Yeni moda eski 403leri 30 milyar vererek kartal kasa (yeni) 403e benzetiyorlar.
  • 1)avrupa ülkeleri içinde en düşük diz mesafesi olan otobüsler türkiye'de kullanılıyormuş ve bunlar bir seferde daha çok yolcu taşımak isteyen firmaların teşviki ile üretiliyormuş.ne kadar doğru?
    2)otobüs içinde verilen ikramları kendi firması içinde üreten yani catering yapan firmalar diğerlerine göre ne kadar karlı?bu ürünlere güvenebilir miyiz?
    3)arkada çift dingili olan otobüslerin ne gibi artı ve eksileri olur?
    cevaplar için teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezilvezir -- 8 Mart 2005, 14:39:33 >
  • Ben de zaten saatte kaç desimetre olur demiştim

    Madem öyle ben de bi soru sorucam:

    1 - Bir otobüsün (örneğin SETRA) maliyeti ne kadardır?

    2 - Türkiye'de üretilen Otobüs var mı?

    3 - Otobüs X şehrine vardığında otobüs şoförü ordamıydı? (şaka şaka hemen ban gösterme bana)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rezilvezir

    1)avrupa ülkeleri içinde en düşük diz mesafesi olan otobüsler türkiye'de kullanılıyormuş ve bunlar bir seferde daha çok yolcu taşımak isteyen firmaların teşviki ile üretiliyormuş.ne kadar doğru?
    2)otobüs içinde verilen ikramları kendi firması içinde üreten yani catering yapan firmalar diğerlerine göre ne kadar karlı?bu ürünlere güvenebilir miyiz?
    3)arkada çift dingili olan otobüslerin ne gibi artı ve eksileri olur?
    cevaplar için teşekkürler.


    1.Ulkemizde otobusle ulasım en cok kullanıldıgı icin maximum kapasitede yapıyorlar otobusleri.Ayrıca mercedes 0403 sadece turkiyede uretiliyor ve yurtdısınada ihrac ediliyor.Ayrıca diz mesafeleri genelde aynı olculerde oluyor. 0403le setra veya neoplan arasında diz mesafesi oyle abartılacfak kadar fazla degil.Zaten 0403 yerine Artık turkiyede Yeni Travego uretilmeye baslanacak.Bu otobus 0403den konfor olarak daha iyi olacak.

    2.Kendi cateringi olan firma sayısı bildigim kadarıyla oldukca az.Bu iste en tecrubeli ve yaygınlasmıs olan nilufer turizm ve İkramların buyuk bir bolumunu kendi uretiyor.Uzun vadede kendi uretmesi daha avantajlı.Metro turizmde otobuste dagıttıgı kekleri tadelleye yaptırıyor.Bunlar son derece guvenilirdir.

    3.Arkada cift dingil olmasının avantajı diger tekerlere daha az yuk binmesini saglamak ,donus kolaylıgı olarak sıralayabiliriz.En onemli ozelligi ise buyuk kasaların ve daha agır otobuslerin dengesini saglama icin konulmustur.Sahsen anadolu yollarında cift dingil otobusler havalı koruk kullanmadıgı icin rahatsız edici duzeyde titresimleri iceri alıyor.Fazladan lastik parasıda eksi yonlerinden bazıları.




  • 1.Setralar modeline gore degisiyor fiyatları.Metronun, Özkaymagın ve bazı varan otobuslerinin fiyatları 650-700 milyar civarı.Mercedes 403ler ise 450-500 arası degisiyor.

    2.Mercedes 0302 dahil 0303,0304,0403,yeni travego,Tum MAN otobusleri ,temsanın safir,diamond modelleri turkiyede uretilmektedir.
  • bu kadar millete sorularına ve geyiklerine cevap verip bunlarla başa çıkabiliyorsun ya seni canı gönülden kutlarım karrrrrdeşimmmmmmmmm
  • bende kutlarım valla.
    bide bana otobüs kullandırımısın
    hangi üniverstedesin ankarada nerde oturuyosun?
    o tıss tıss hayranım ben o sese yaaaa.şöle azcık gobeğin olcak direksiyon değcek gobeğine tısslaya tısslaya surcen o canavaları
  • aga bende otobüsleri çok severim.Hatta ünlü yıldızların Eminem ve diğer zenci rapçilerin ev gibi otbüslerine çok severim.

    ben su sırlar hep Köksallar la gidiyorum.Tek istikamette gidip geldiğim için de hep travego denk geliyor
    Bu travegolarda tuvalet kullanabiliyoruz.Peki pislik işini nasıl hallediyorlar biliyormusun? kusura bakam meraktan soruyorum
  • bana mercedes o403 ve mıtsubıshı safir in oturma planları lazım bulabilirseniz sevinirim...
  • mercedes 0403 ler makisimum kaç basıyor,bi ara otoyolda yanından 160 la zor geçtim!
  • Ya bu post açılmışken ben de özellikle 403 ile ilgili bir şikayetimi bildireyim:

    Yaw bilader, bu 403 lerin cam kenarlarında tepede, bir de en arka ortadaki koltukların üzerinde devamlı olarka hava üfleyen bir yerler var. Yolcu olarak sen başının üzerindeki klimayı kapatsan bile o yandaki deliklerden hava gelmeye devam ediyor. Ben bugüne kadar belki 50 kere hostlara klimayı kapatın, hasta edeceksiniz milleti, şu tepedeki yerlerden soğuk hava geliyor dememe rağmen bir türlü derdimi anlatamadım.

    Şoförler klimayı mesela 25 dereceye ayarlıyolar. Klima içeriyi 25 derecede tutmak için devamlı olarak o yandaki deliklerden hava üflüyor. Yazın bile üstümüzü örtmeden yolculuk yapamıyoruz, otobüsün içi buzdolabı gibi oluyor çünkü. Şoför ve muavin ise yolcu koltuklarında uzun süre yolculuk etmediği için yolcunun ne çektiğini bilmiyor.

    Bu sorun bi tek 403 lerde var, diğer markalarda böyle bişi görmedim...




  • bu mercedes travegoların otomatik gaz ayarı var heralde ben onlan seyahat ederken özellikle otobanda şöförün sağ ayağı boştaydı yoksa bu arabanın gaz pedalımı yok...
  • Merhaba,

    Bende otobüslerle ilgili birkaç şey sormak istiyorum.

    1-0403 ler için 350-400 milyat gibi bir rakam söyledin.Bu otobüsler kendilerini ne kadar zamanda amorti ediyorlar. Ortalama aylık kazançları ne kadardır.

    2-Turizm firmaları -ets,jolly,vb.- bazı otobüs işletmelerinden bu araçları senelik olarak kiralıyor. Bu 1 senelik kira bedeli ne kadardır? Çünkü daha yeni travego alan bir tanıdık, aracı turizm firmasına 1 seneliğine kiraladı.

    3-Safir ler genelikle özel işlerde ve turlarda filan kullanılıyor. 250-300 milyarlık bir Safir kendini bu işleri yaparak ne kadar zamanda amorti eder ?

    4-Metro, Kamil Koç ve benzeri bilindik firmalarda otobüs çalıştırmak ne kadar avantajlıdır ? ve ne aylık ne kadar kazanç sağlar ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cosef

    aga bende otobüsleri çok severim.Hatta ünlü yıldızların Eminem ve diğer zenci rapçilerin ev gibi otbüslerine çok severim.

    ben su sırlar hep Köksallar la gidiyorum.Tek istikamette gidip geldiğim için de hep travego denk geliyor
    Bu travegolarda tuvalet kullanabiliyoruz.Peki pislik işini nasıl hallediyorlar biliyormusun? kusura bakam meraktan soruyorum



    Sorular cevaplanmıyor ! Noldu?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: airea

    Ya bu post açılmışken ben de özellikle 403 ile ilgili bir şikayetimi bildireyim:

    Yaw bilader, bu 403 lerin cam kenarlarında tepede, bir de en arka ortadaki koltukların üzerinde devamlı olarka hava üfleyen bir yerler var. Yolcu olarak sen başının üzerindeki klimayı kapatsan bile o yandaki deliklerden hava gelmeye devam ediyor. Ben bugüne kadar belki 50 kere hostlara klimayı kapatın, hasta edeceksiniz milleti, şu tepedeki yerlerden soğuk hava geliyor dememe rağmen bir türlü derdimi anlatamadım.

    Şoförler klimayı mesela 25 dereceye ayarlıyolar. Klima içeriyi 25 derecede tutmak için devamlı olarak o yandaki deliklerden hava üflüyor. Yazın bile üstümüzü örtmeden yolculuk yapamıyoruz, otobüsün içi buzdolabı gibi oluyor çünkü. Şoför ve muavin ise yolcu koltuklarında uzun süre yolculuk etmediği için yolcunun ne çektiğini bilmiyor.

    Bu sorun bi tek 403 lerde var, diğer markalarda böyle bişi görmedim...

    ewt camın tam üst kısmında camla tavanın birleştiği yerde ufak delikler var onlar camı soğutuyor böylece buğulanmasını engelliyor bir de dediğin gibi haklısın otobüs personeli yazında pantolon gömlek giyor ama insanlar tişört sort giyiyor onlar pantolonlu olduğu için soğuğu hissedemiyorlar onlara normal geliyor kendilerine göre ayarlamışlar gibi bir şey oluyor....




  • quote:

    Orjinalden alıntı: SafiS

    Merhaba,

    Bende otobüslerle ilgili birkaç şey sormak istiyorum.

    1-0403 ler için 350-400 milyat gibi bir rakam söyledin.Bu otobüsler kendilerini ne kadar zamanda amorti ediyorlar. Ortalama aylık kazançları ne kadardır.

    2-Turizm firmaları -ets,jolly,vb.- bazı otobüs işletmelerinden bu araçları senelik olarak kiralıyor. Bu 1 senelik kira bedeli ne kadardır? Çünkü daha yeni travego alan bir tanıdık, aracı turizm firmasına 1 seneliğine kiraladı.

    3-Safir ler genelikle özel işlerde ve turlarda filan kullanılıyor. 250-300 milyarlık bir Safir kendini bu işleri yaparak ne kadar zamanda amorti eder ?

    4-Metro, Kamil Koç ve benzeri bilindik firmalarda otobüs çalıştırmak ne kadar avantajlıdır ? ve ne aylık ne kadar kazanç sağlar ?




    1. Tamamen çalıştığın firmaya başlı.İyi iş yaparsan 1 senede yok ama Anadolunun ücra köselerinde çaışırsan 5 senede amorti edemezsin.
    2-Aylık 7-8 milyara kiralıyorlar ve sadece yakıtı karşılıyorlar.
    3-Dediğim gibi turlar aylık 7-8 milyar para veriyor.Ama turizm sezonu enfazla 5 aylık sürer.Diğer zamanalrdada olur turizm işi ama çok fazla talep olamaz yaz ayları gibi.
    4-Bu firmalarda otobüs çalıştırman için travegoya sahip olman gerekir ve seni kesinlikle iş yapan yerlere yollamazlar.Komisyonları yüksektir ayrıca ikramlarıda onalrdan alman gerekir.Otobüsün boş olsada yoldan yolcu alamazsın ama ortalama standartlarda iş yaparsın.Ben olsam böyle firmalara sokarım.Gerçi otobüsçülük öldü otobüs almak akıl işi değil şahıs adına.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: okeyn

    bende kutlarım valla.
    bide bana otobüs kullandırımısın
    hangi üniverstedesin ankarada nerde oturuyosun?
    o tıss tıss hayranım ben o sese yaaaa.şöle azcık gobeğin olcak direksiyon değcek gobeğine tısslaya tısslaya surcen o canavaları


    Ben bilkent bilgisayar mühendisliğinde okuyorum.Dersler o kadar yoğunki bu aralar kendim bile gidemedim aştiye kaç zamandır.Otobüs kullanmak çok zevkli olsada bi o akdarda zordur.Düz yolda geçiş yapmazsan kolay ama dönüşleri yapabilmek araç sollayabilmek tecrübe ister.Eğer birgün tanısırsak neden olmasın




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mussa

    mercedes 0403 ler makisimum kaç basıyor,bi ara otoyolda yanından 160 la zor geçtim!



    Bu konuda çok tartışmalar vardır.403 boşken yolunuda bulursa 180km hıza ulaşabilir.Dolu iken bu hıza ulaşamaz ama 160 rahat görür.Tabii intihar etmekle aynı anlama gelir.Ben otobüs boşken yaptığım denemede 178 gibi bir hıza ulaştım(tam rakam olmayabilir hatırlayamadım şimdi) Tarvegolar 476 beygirlik bir motora sahiptir ve onalr daha fazla hız yapabilir fakat araç 125ten sonra gaz keser otomatik.Devre kesici konulmuştur.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.