Şimdi Ara

Otohaber'in 36-37 ve 43.Sayılarını arıyorum

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
1.266
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Maalesef Otohaber eski sayıları arşivlemiyormuş ve imha ediyorlarmış. Bu yüzden merkezinden alamadım. Ben Kia Picanto'nun dizelini almayı düşünüyorum. Otohaber 43.Sayısında bunun testini yapmış. Elinde Otohaber'in 36-37 ve 43.Sayıları olan varsa Picanto testini scan edip gönderebilir mi?
    Teiekkürler.



  • evde ardı yanılmıyorsam akşama bi bakayım picanto hatırlıyorum yanlız dizelimi normalimi bakayım bulursam yollarım
  • O testi okudum... Dergi ben de yok.

    1.1 dizeli çok iyi bulmuş ve beğenmişlerdi...
  • İlgine teşekkürler.

    quote:

    Orjinalden alıntı: dgo2133

    evde ardı yanılmıyorsam akşama bi bakayım picanto hatırlıyorum yanlız dizelimi normalimi bakayım bulursam yollarım
  • Umarım araba gerçekten iyidir. Çünkü ucuz ve düşük hacimli dizel almak isteyenler için tek alternatif kia picanto. Diğerleri ya 1400 yada 1500 motor. Onlarında vergisi yıllık 200 YTL daha fazla. Bide Opel Corsa var tabi 1300 motor olarak ama oda 30.000 YTL.

    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    O testi okudum... Dergi ben de yok.

    1.1 dizeli çok iyi bulmuş ve beğenmişlerdi...
  • Merhaba dgo2133,

    Dergiye bakabildin mi?
  • gigit
    umarım yararı olur.....

    Kia'nın B segmentindeki Kia Picanto, 19 milyardan başlayan fiyatıyla Türkiye'de satışa sunuldu.
    Küçük sınıfta yer alan otomobiller son yıllarda hızlı bir gelişim gösterdiler. Eskiden, ucuz fiyatlı, işçiliği özensiz, malzemesi kalitesiz ve donanımı fakir, küçük hacimli motorlarıyla sağ şeride mahkum olan B segmenti otomobiller, artık günümüzün zorlu rekabet şartlarında büyük abilerinin kalitesine yaklaştılar. Gerek donanımlarıyla gerekse barındırdıkları teknoloji ile daha üst sınıftaki otomobillere benzeyen bu araçlara son örneklerden biri de Kia'nın yeni Picanto modeli... Yeni Kia Picanto, 19 milyardan başlayan fiyatlarla Türkiye'de satışa sunuldu.

    Bu sınıftaki bir çok otomobil gibi yuvarlak hatlı sevimli tasarımıyla dikkat çeken Kia Picanto, görünüşü ve fiyatıyla, özellikle pratik, ekonomik, küçük ve kolay kullanılabilen bir otomobil arayan kadın sürücüler için uygun görünüyor. Uzunluğu 3.5 metrenin, genişliği ise 1 metre 60 cm'nin altında olan Kia Picanto, bu boyutlarıyla en küçük boşluklara bile kolayca park edilebiliyor. Kia Picanto'nun ağırlığı 1086 kg. Bu ağırlık, boyutlarına göre bir hayli fazla. Bagaj hacmi ise sadece 157 litre. Arka koltuk yatırıldığı takdirde bu hacim 882 litreye ulaşıyor.

    Kia Picanto'nun dikine konumlandırılmış, ortalama büyüklükteki şeffaf camlı farları, kısa ve eğimli kaputu, küçük bir çocuğun ağzını anımsatan yuvarlak radyatör ızgarası gerçekten de 'şirin' olarak tanımlanabilecek bir görüntü sergiliyorlar. Yan tarafta da, ön kısımdaki sade ama sempatik görünüm devam ediyor. Dikkat çeken tek detay, arka kapı penceresinin arkaya doğru yükseliyor olması. Sadece Advance versiyonunda bulunan 14 inçlik, üç kollu alaşım jantlar, kendilerine has tasarımlarıyla Kia Picanto'ya karakter kazandırıyorlar. Ancak Comfort versiyonunda bu jantların yerine jant kapakları var. Arka kısımda ise küçük arka camın altında irice boyutlu stop lambaları var. Bu sınıftaki çoğu otomobilde olduğu gibi dikine konumlandırılmış olan stop lambaları, bu sayede geniş bir bagaj yükleme eşiği sağlıyorlar. Geniş sayılabilecek bagaj kapağı da, her boyuttaki yükün Kia Picanto'ya sığmasına olanak tanıyor.

    KALİTELİ İÇ MEKAN

    Kia Picanto'nun iç mekanı ise dikkat çekici... İç mekanda kullanılan malzemenin kalitesi, aracın fiyatı ait olduğu sınıf düşünülürse, ortalamanın biraz üzerinde. Malzeme işçiliği ise malzemenin kendisinden daha kaliteli. Kia Picanto'da, istanbul'un bozuk yollarında bile iç mekan tıkırtılarından ve karoser seslerinden eser yok. Picanto, yoldaki çukur ve bozuklukların yol açtığı ses ve sarsıntıları orta sınıf bir sedan gibi hissettirmiyor. Kabin genişliği, bu sınıftaki diğer otomobillerden daha fazla değil. Dolayısıyla, özellikle arkada oturan yolcuların diz mesafesi kısıtlı. arkadaki yolculara biraz olsun yer açabilmek için koltuklarını öne aldıklarında, sürücü ve öndeki yolcu da sıkışıyor. Özellikle ön yolcu, koltuğu biraz öne aldığında, torpido gözünün açılması bile zorlaşıyor. Müzik sistemine, havalandırmaya ve diğer kontrolleri gerçekleştiren tüm düğmeler, kolayca erişilebilecek pozisyonlardalar. Ön ve arka görüş sorunsuz.

    1.1 LİTRELİK MOTOR

    Kia Picanto'da 1.1 litre hacminde 4 silindirli bir benzinli motor görev yapıyor. Silindir başına 3 sübaplı olan motor 65 beygir gücünde ancak torku 2800 d/d'da sadece 9.9 kgm. Bu düşük tork değeri, 1086 kg'lık boş ağırlıkla ve 4 ileri vitesli otomatik şanzımanla başa çıkmakta zorlanıyor. Ağırlığından dolayı hızlanmakta güçlük çeken Kia Picanto'nun 4 ileri vitesli otomatik şanzımanı sürekli vites küçültüyor. Böyle olunca motor, maksimum torkunu verdiği devri geçiyor ve boş yere yüksek devirlere tırmanarak, 1.1 litrelik bir motor için yüksek yakıt tüketim değerlerine ulaşıyor. Vites büyüdüğünde ise çekiş gücü yeterli olmuyor. Otomatik vitesli Kia Picanto'nun yaklaşık 7.5 litrelik şehir içi yakıt tüketim değeri, neredeyse 1.6 litrelik otomobillere yakın.

    Kia Picanto'nun fren performansı ise başarılı. Güvenli ve stabil bir frenaj sağlayan aracın frenleme gücü de yeterli. Kia Picanto'da EBD destekli ABS fren sistemi ve arka disk frenler opsiyonel olarak sunuluyor. 165/60 R 14 ebatlarındaki küçük lastiklerine rağmen başarılı olarak nitelendirilebilecek bir yol tutuşa sahip olan Kia Picanto, virajlarda kararlı davranarak çizgisinden sapmıyor. Bu stabil sürüş, süspansiyonun serte yakın ayarı sayesinde gerçekleşiyor. Ancak, Picanto, konfordan da fazla ödün vermiyor. Kısa turlu hassas direksiyon sistemi de sürücüye güven veriyor.

    STANDART DONANIM

    Kia Picanto 1.1 EX, Comfort ve Advance olmak üzere iki donanım paketiyle satılıyor. Otomatik vites de opsiyonel ve fiyatı yaklaşık 1 milyar 800 milyon lira. Test ettiğimiz Kia Picanto 1.1 EX, otomatik vitese ve Comfort donanım paketine sahipti. Bu haliyle anahtar teslim fiyatı 20 milyar 870 milyon olan Kia Picanto 1.1 EX Comfort'un standart donanımında, yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon, uzaktan kumandalı merkezi kilit ve alarm, immobilizer, klima, radyo-kasetçalar, far yükseklik ayarı, gece-gündüz ayarlı dikiz aynası, sürücü ve yolcu hava yastıkları, ön ve arka sis farları ve metal kaplama ön konsol bulunuyor. Advance donanımında ise bunlara ek olarak alaşımlı jantlar, elektrikli dikiz aynaları, CD çalar ve EBD destekli ABS fren sistemi sunuluyor.

    Teknik veriler

    Silindir sayısı: 4

    Silindir hacmi: 1086 cc

    Maksimum güç: 65 bg/5500 d/d

    Maksimum tork: 9.9 kg.m / 2000 d/d

    Şanzıman: 4 ileri otomatik

    Bağaj hacmi: 157 litre

    Hızlanma: 0-100 km 17.9 sn

    Yakıt tüketimi: Şehir içi 7.4 litre

    Lastik ebadı: 165/60 R14




  • bir test daha....

    PİCANTO İLE SÜRÜŞ KEYFİ


    Aracı Almaya giderken – nedense bende böyle oluyor- yine aracın reklamlarından tanıdık o çok hareketli ve sevimli ezgisi dilimde... .. .. hangi dilde olduğunu tam olarak anlayamadığım ( sanırım italyanca) arada........nnnnn cantare nnnnn cantare sözcüklerinin geçtiği bu şarkı dilimde, biz Kia ile randevumuza yetişmek için İstanbul yollarında...

    Sonunda testini yapmak için sabırsızlandığımız Picanto’nun içindeyiz. Herzaman ki gibi, aracın içini meraklı ve acele bir gözgezdirişle tanımaya çalışıyoruz. E... ne de olsa yoldaş olacağız birbirimize bir süreliğine de olsa, tanımadan bilmeden olmaz. Biz onu tanımaya çalışıyoruz yavaş yavaş, o da her pedalına dokunuşumuzla, her direksiyon temasımızla tanıyor bizleri. Ne beklediğimizi anlatmaya çalışıyoruz. Karşılığını tam olarak alabilmek için bu sevimli araçtan.

    İç Mekan

    Öncelikle iç mekan beklentilerimizi karşılıyor, kullanılan malzeme kendi sınıfına göre yüksek kalite düzeyinde, İç mekanının genişliği ise aracın dahil olduğu küçük sınıf düşünülürse fazla bir bekletiye girilmemesi gerektiği konusunda ip ucu veriyor. Arkada ki yolcular için diz mesafesi sorun yaratabilir. Genel olarak kabin içinde rahatsızlık uyundıracak bir özellik yok. Kullanımı kolay ve sade tasarlanmış kokpit, sürücünün fazla kafasını karıştırmadan ihtiyaçları karşılar düzeyde.
    Motor Performans:

    Picanto’nun 1,1 litrelik motoru 65 beygirlik güç üretiyor. Tork değeri ise 2800d/d ise 9,9 kgm. Bu düşük tork değeri zaman zaman motor performansının düşmesine neden olabiliyor. Ama genel olarak, Picanto’nun dahil olduğu sınıf ve fiyatı düşünüldüğündü araç genel olarak beklentileri fazlayla karşılıyor. Şehir içinde ve dışında kullanılabilecek, özellikle park etme sıkıntısı çeken, araç alım maliyetini önemseyen ve sevimli bir araç arayanlar için ideal olabilecek bir araç. Yakıt tüketimi ise bizim kullandığımız manuel vitesli versiyonu, otomatiğine göre biraz daha ekonomik kullanıyor yakıtı. Fabrika verilerine göre şehir içi ve dışı ortalaması olarak, 100 km’de, 4,9 litre benzin kullanıyor Kia Picanto. Çok yüksek olmayan bu veri, araç alım maliyeti de göz önüne alındığında, uygun maliyeti açısından önemli bir alternatif olarak karşımıza çıkıyor.

    Picanto’nun performasına artı puan verecek ve benim önemle üzerinde durduğum bir diğer özelliği ise frenleme mekanizmasının yeterliliğiydi. Her nekadar Ncap testlerinden sadece 3 yıldız alarak vasat bir görüntü sergilese de bizim açımızdan güvenli olarak nitelendirebileceğimiz bu araç, yol tutuşu açısında da bizden geçer not aldı.

    Tasarım:
    Bu sevimli araç, 3495 mm uzunluğu, 1595 mm genişliği ve 1480 mm’lik yüksekliği ile sınıfının hakkını veriyor. Bu küçük boyutlar aracı sevimli kılmakla birlikte kullanım kolaylığını da beraberinde getiriyor. Aracın bence tasarım açısında en dikkat çekici kısmı ön görüntüsü idi. Yuvarlak radyatör ızgarası, araca önden çok spor bir araba etkisi uyandırıyor. Kısa kaputu ve dik konumlu far ve stop lambaları ile şirin görüntüsünü tamamlayan bu araç, kendi sınıfında ki diğer modeller arasından sıyrılmayı başarmış görünüyor.


    Kia Picanto donanım özelliğine göre 19.820 YTL ile 23.360 YTL arasında değişen uygun fiyatlardan satışa sunuluyor.
    Bize hissettirdikleri ve verdiği keyif ile biz Kia Picanto ile birlikte olmaktan çok mutlu olduk.
    Bir sonra ki test için şimdiden heyecanlanmaya başladık bile...

    TEKNİK ÖZELLİKLER

    PICANTO

    MOTOR
    1.1 EX

    Tip
    4 Sıra Silindirli, SOHC, 12 Valf

    Silindir Hacmi (cc)
    1086

    Çap x strok (mm)
    67 x 77

    Maksimum Güç (ps/rpm)
    65/5500

    Maksimum Tork (nm/rpm) (kg.m/rpm)
    9,9/2800

    SÜSPANSİYON


    Ön
    MacPherson bağımsız

    Arka
    Stabilize çift bağlantılı

    VİTES ORANLARI



    Düz
    Otomatik

    1. Vites
    3,455
    2,914

    2. Vites
    1,894
    1,525

    3. Vites
    1,192
    1,000

    4. Vites
    0,853
    0,725

    5. Vites
    0,719
    -

    Geri Vites
    3,636
    2,642

    Son
    4,437
    3,977

    FRENLER


    Ön
    Disk

    Arka
    Kampana / Disk (ABS opsiyonu ile)

    LASTİKLER


    Lastik Ebadı
    5Jx14

    ÖLÇÜLER


    Dış (mm)


    Uzunluk
    3495

    Genişlik
    1595

    Yükseklik
    1480

    İç (mm)


    Uzunluk
    1790

    Genişlik
    1322

    Yükseklik
    1227

    Ayak Mesafesi(ön/arka) (mm)
    1041/872

    Baş Mesafesi (ön/arka) (mm)
    1003/966

    Omuz Mesafesi (ön/arka) (mm)
    1290/1292

    Dingil Mesafesi (mm)
    2370

    İz Genişliği (ön-arka) (mm)
    1400 / 1385

    Dingil Çıkıntısı (ön-arka) (mm)
    645 / 480

    Minimum yerden yükseklik (mm)
    145

    Minimum dönüş yarıçapı (m)
    4,6

    PERFORMANS


    Maksimum hız (kph)
    154
    144

    Hızlanma


    0 - 100 (kph)
    15,1
    17,9

    60 - 100 (kph)
    14,5
    11

    FRENLEME


    100 - 0 (kph)
    43,0 / 41,3 (ABS opsiyonu ile)

    YAKIT TÜKETİMİ


    Şehir İçi (lt/100 km)
    6,1
    7,4

    Şehir Dışı (lt/100 km)
    4,3
    4,8

    Karışık (lt/100 km)
    4,9
    5,8

    DİĞER ÖZELLİKLER


    Boş ağırlık (min/max) (kg)
    929/1005
    947/1023

    Oturma kapasitesi
    5

    Yakıt deposu kapasitesi (lt)
    35

    Bagaj Kapasitesi (lt)


    Koltuk Dik Konumda
    157

    Koltuk Yatık Konumda
    882







    --------------------------------------------------------------------------------




  • az önce farkettim.dizelini sormuşsun . kusura bakma. dizel testine baktım ama bulamadım. umarım benzinlinin motor hariç diğer testleri işine yarar..
  • teşekkürler gendarme,

    Aslında benim özellikle dizel testini aramamdaki sebep daha önce otohaber haricinde hiçbir yerde bu testin yapılmamış olması. Aralık ayında ciddi ciddi bu arabayı almayı düşünüyorum. Ama şu otohaber'in testinide görsem ve test koşullarında ne kadar tükettiğini okusam çok faydalı olacak. Şu anda Kia picanto 1.1 dizel advance modelini 22000 YTL ye satıyorlar ki bu fiyata başka dizel yok. Bide 1400 motorlu Peugeot 107 var ama oda oyuncak araba gibi hemde 25000YTL. Üstelik 1400 motor olduğu için vergisi daha pahalı. Şu meşhur 43. sayıyı bulmak için Autoshow 'daki Otohaber standına bile gittim:) ama ordada yoktu.

    yardımların için teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gigit

    Merhaba dgo2133,

    Dergiye bakabildin mi?


    hocam dergiyi aradım arşivde ancak bulamadım sık sık takas ederim arkadaşlarla sanırım o sayıda arada kaynadı ama arkadaşlar gerekli açıklamaları sunmuş
  • dostum biraz geç oldu ama

     Otohaber'in 36-37 ve 43.Sayılarını arıyorum


  •  Otohaber'in 36-37 ve 43.Sayılarını arıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrewolf -- 29 Ocak 2007; 20:42:13 >
  • emrewolf çok teşekkürler. bende mesajını çok geç gördüm ama arabayıda henüz alamamıştım zaten:)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.