Şimdi Ara

09-12 Renault Symbol 1.2 İncelemesi [Ekonomi Canavarı]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
1
Favori
13.357
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Güzel bir Angara gününden herkese selamlar. Bugün hava güzel olunca uzun bir aradan sonra bizim emektarın incelemesini paylaşmak istedim.

    Gelelim detaylı incelememize ;

    Aracımız 2008 senesinde Bursa-OYAK Renault fabrikasında üretilmiştir. Piyasaya sadece tek kasa platformunda sedan olarak çıkmıştır,hatchback veya station wagon modeli yoktur. Model yılları 2009-2012 olarak geçmektedir,sonrasında model iç,dış köklü değişime uğramış ve bu kasanın üretimi sonlanmıştır.

    09-12 Renault Symbol 1.2 İncelemesi [Ekonomi Canavarı]09-12 Renault Symbol 1.2 İncelemesi [Ekonomi Canavarı]
    09-12 Renault Symbol 1.2 İncelemesi [Ekonomi Canavarı]09-12 Renault Symbol 1.2 İncelemesi [Ekonomi Canavarı]

    Modeli : Expression Plus + Konfor Paket ABS+EBD , 4 cam otomatik , dijital klima , renkli camlar , dış ısı göstergesi , yol bilgisayarı , arka koltuk kafalıkları , sis farları , çelik jant...

    DİKKAT !!! İnternette satılan 2.el Expression symbollerde full paket diye tabir edilen araçlara dikkat edin. Adam herşeyi var,şu bu... ballandıra ballandıra anlatıyor. En üst full donanımda Expression PLUS konfor paket olarak geçer dijital klima + arka cam otomatiği + dış ısı göstergesi vardır, daha üstü yok.

    MOTOR ;

    Motor 2002 senesinden itibaren üretilen kendini kanıtlamış, sorunsuz ve günümüzdeki modellerde de kullanılan 1.2 16V Euro 5 - 75 beygir. Motor aracı gayet iyi taşıyor ve üst devirlerde canlı karaktere sahip. Kasa ağırlığı 904 Kg motor çekmekte kesinlikle zorlanmıyor.Üst devirlerde 3000 devir sonrası ivmelenmesi çok canlı. Keza araç full yüklü veya klima açık yokuş yukarı naz yapıyor. LPG li Megane 2 kullanıcıları bilirler kronik kalem bobin patlatma sorununu. Bu araçta 3 yıldır böyle bir sorunla karşılaşılmadı,ola ki aşağıdaki 2. resimden de görebileceğiniz üzere tek bobinden 4 silindire ateşleme sağlanmaktadır.Fazladan ateşleme bobini parası vermek zorunda kalmazsınız

    09-12 Renault Symbol 1.2 İncelemesi [Ekonomi Canavarı]09-12 Renault Symbol 1.2 İncelemesi [Ekonomi Canavarı]
    09-12 Renault Symbol 1.2 İncelemesi [Ekonomi Canavarı]

    Motorun LPG uyumu mükemmel,%100 uyumludur ve en ucuz kiti tereddüt etmeden takabilirsiniz. Subap eritme,rölanti problemi,ateşleme sıkıntıları... gibi lpg kaynaklı sorunlar yok.Biz LOVATO OBD 2 kullanıyoruz üzerindeki kit tüpçülerin montajlamasıyla duruyor.

    YALITIM ;

    Ne yazık ki yalıtım konusunda eli pek güçlü değil. Özellikle rüzgar ve arka çamurluk oluklarından gelen sesler var. Rüzgar sesi 90 km sonrası geliyor... camlardan ve B sütunundaki kapı aralıklarından kaynaklı,camlara rüzgarlık takıp sesi %70 oranında azaltmayı başardım. Etkisi çok oldu,şiddetle tavsiye edilir. Motor kaputunda keçe bulunmuyor ama motor karakter olarak inanılmaz derecede çok sessiz. Rölantide çalışırken çalıştığını göstergeye bakmazsanız anlamıyorsunuz. LPG ye geçince enjektör sesi dışında içeriye ses gelmiyor,2800 devir sonrası motor sesi kabine yansıyor ve rahatsız ediyor. DCİ üniteler için kaput keçesi şart lakin bu motora gereksiz.

    09-12 Renault Symbol 1.2 İncelemesi [Ekonomi Canavarı]09-12 Renault Symbol 1.2 İncelemesi [Ekonomi Canavarı]

    Yukarıdaki resimde gördüğünüz üzere ne yazık ki arka çamurluklarda yalıtım malzemesi kullanılmamış. Bundan dolayı kabine taş ve su sesi geliyor. Ön tarafta çamurluklarda yalıtım mevcut, arka tarafta tampon kısmına doğru ufaktan su sıçramasına karşı yalıtım yapılmış. Şanzıman,vites aralıkları ufak hacim motordan dolayı oldukça kısa tutulmuş.

    KONFOR ;

    Süspansiyonlar yumuşak,yoldaki çoğu engebeyi geçerken içinizi dışına çıkarmıyor. Konfor odaklı yapılmış ama dezavantaj olarak araç ani dönüşlerde fazladan merkezkaç doğrultusunda yatıyor. Limitleri çok zorlanınca önden kayıyor. Ön koltuklar konforlu ama arka taraf rahatsız edici. Arka diz mesafesi çok kötü keşke bagajı ufaltıp diz mesafesine önem verselerdi. Arka koltuk minderi tabanı yeteri kadar düz değil ve oturuş açısı rahatsız ediyor. Sanki kıçınız geride içeriye göçmüş, ayaklarınız havada hissi yaratıyor. Arka süspansiyon torsiyon olduğundan arkadakileri biraz fazla zıplatıyor ve sarsıyor. Direksiyon elektrik destekli ama haddinden fazla ağır. Debriyaj orta sertlikte kayışlı , hidrolik sistem değil. Kapı tutacakları ve vites topuzu üstü gerçek metal.

    R9 broadway den bu araca geçtikten sonra yerli mercedes hissiyatı verdi,meğersem broadway araba değilmiş

    09-12 Renault Symbol 1.2 İncelemesi [Ekonomi Canavarı]09-12 Renault Symbol 1.2 İncelemesi [Ekonomi Canavarı]
    09-12 Renault Symbol 1.2 İncelemesi [Ekonomi Canavarı]09-12 Renault Symbol 1.2 İncelemesi [Ekonomi Canavarı]
    09-12 Renault Symbol 1.2 İncelemesi [Ekonomi Canavarı]09-12 Renault Symbol 1.2 İncelemesi [Ekonomi Canavarı]

    Teyp kontrolleri direksiyon arkası aparatla,kulakçıkla dikkatiniz dağılmadan çok kolay yapılıyor. Araçta önde 2 tweeter + 2 hoparlör bulunmakta. Arkaya koymamışlar , ses eh işte idare eder. Torpidoda lamba yok, şimdiden el fenerinizi hazır ediniz.

    GENEL VE SONUÇ ;

    Araç fiyatı göz önüne alındığında verdiği donanımlar ve sağlamlık vesilesiyle yiğidi öldür hakkını yemeyelim parasını hakediyor. Malzemeler sert ama LADA,TATA gibi zamanla güneşte çatlayan,patlayan,dökülen cinsten değil. Standart B segmenti ayarında. Şanzıman geçişleri kemikli , çok net değil. Klima performans mükemmel , ısıtma ve soğutması çok başarılı. 3 yıldır klima bakımı yağ,gaz vb. yapılmamasına rağmen bugün denediğimde hala canavar gibi soğutmasını yapıyor. Masraf olarak bir silindire giden buji kablosu ve fabrikasyon akü değişimi dışında çok şükür masraf açmadı. Masrafsız,ekonomik ve sorunsuz şekilde amacına hürmet etmektedir.

    Ön takımı aşırı derecede sağlam , aile aracı olarak kullanıyoruz. Babam kaldırama pat küt çıkar, kasis tanımaz bunca maceraya rağmen hafif sağa çekmek dışında ne masraf açtı,ne ses verdi. Atası R12 Toros un genlerini taşıyor diyebiliriz

    09-12 Renault Symbol 1.2 İncelemesi [Ekonomi Canavarı]09-12 Renault Symbol 1.2 İncelemesi [Ekonomi Canavarı]
    09-12 Renault Symbol 1.2 İncelemesi [Ekonomi Canavarı]09-12 Renault Symbol 1.2 İncelemesi [Ekonomi Canavarı]

    Yedek parçaları ucuz ve haddinden fazla bol. Yan sanayisi ve oem (bosch,delphi...) markalı ürünler çok. Yedek parçacıya gittiğinizde adam önünüze 4-5 farklı kutuyu çıkarıyor seç beğen al Yakıt tüketimi Ankara trafiğinde 6-7 litre arasında değişiyor.

    KRONİK SORUN ;

    Aracın genel itibariyle amacını yerine getirmesine engel kronik sorunu bulunmamaktadır. Sadece 2015 model yılına kadar üretilen yerli,yabancı bütün Renault modellerinde kronik sorun olarak sadece şanzıman keçesinden yağ kaçağı mevcuttur. Manuel vites olduğundan yağın kritik seviyeye geldiğini vites geçişlerinden ve sesinden anlayabilirsiniz. İşçilik olarak pahalı bir işlem olduğundan baskı balata değişimine kadar kullanmaya karar verdik. Şu ana kadar hiçbir sorun olmadı ve üzerinde baskı balata,şanzıman yağı fabrikanın koyduğu orjinaldir.

    SON OLARAK EN SONA ARACIN FATURASINI DA EKLİYORUM , AZ GEÇMİŞE ÖZLEM DUYUP HÜZÜNLENİN

    09-12 Renault Symbol 1.2 İncelemesi [Ekonomi Canavarı]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 31 Mart 2017; 0:34:53 >







  • Yazı yazmak için çok uğraşmışsınız ellerinize sağlık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkür ederim,klavyem iyidir. Bilgisayarla alakalı bölümden mezunu olunca 10 parmak bakmadan yazabiliyorum, zabit katipliğini deneyecez bakalım nasip kısmet.
  • Geç kalmışsın ama neyse, bi logan etmez genede



    1.2 16 v baya güzel motor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elinize sağlık güzel inceleme olmuş. Araç fena değil fakat şu renault modellerinde en nefret etiğim şey teyp,klima tuşlarının veya etrafının soyulması. Oraları dayanıklı bir malzemeden yapmak bu kadar zor olmamalı bence.
  • Fotoğraftaki dişli oranlarına gözüm takıldı(Eğer ki debriyaja basmaışsanız). 1.2 Benzinli aracın nasıl bir oranı var? Siz kısa demişsiniz ama 2.0 araçların çoğundan iyi oranları.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ufuk-34JD58 kullanıcısına yanıt
    Neye geç kalmışım anlamadım ? Senin 1.2 loganın incelemesini mi,yaptın ?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2005-2006 bmw x5 . 3.0 d hakkında
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    Maşallah hocam. Araç gerçekten güzel ve donanım olarak yeterli olduğunu düşünüyorum.



    Ben de yeni kasa joy donanımı malum 33 bine aldım. Tek eksigim hiz sabitleyici. Atiker lpg var şimdilik gayet keyifli gidiyor birlikteliğimiz. Bu arada sizdeki kasa güncel kasadan 1 tık daha kaliteli de olsa bizim araçlar baş ve diz mesafesi olarak daha iyi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel inceleme Flyerciğim, nazar değmesin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Şıh Hazretleri -- 28 Mart 2017; 18:5:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Allah kaza bela vermesin Hocam.Emektar bu ise atasi olan R12 ne peki?



    Bizde de Toros var gerçekten yuksek olması bana gore avantaj.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tepkimesiz Tepkime -- 28 Mart 2017; 18:11:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emeğe saygı

    Tam ş.içi arabası Lpgli olmasıda cabası

    Bu arada plaka 41 Kocaeli ile bağlantın nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel olmuş inceleme.Torpido ışığı için bir teselli vereyim.120 bin liralık astra'da da yok
  • bu aracı bende sürdüm cidden az yakıyor
  • Elinize sağlık, güzel inceleme

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vetenes kullanıcısına yanıt
    Yeni kasaya bindim hosuma gitti,logan cakmasi diyorlar. Arka diz mesafesi sonra kapilarda cam acma dugmesi arka taraf bayagi iyiydi. Direksiyon yumusakligi nasil tek elle rahatca donuyor mu ? Debriyaji fiat lardaki gibi hidrolik mi,yumusak mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Keyifle okudum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.2 motorla 2700 devirde 110 km/h hız, üstelik el freni çekili[simage][/simage]

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elinize saglik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim anlamadığım dört cam otomatik demişsiniz ama ben mi yanlış görüyorum şöför kapısında 2 adet cam acma tuş var. İşin diğer ilginç tarafı arka kapida cam açma tuşu var:) valla bunu tasarlayan mühendise buradan selam söylüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel inceleme teşekkürler flayer ankaranın neresi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.