Şimdi Ara

Otomatik araba daha mı çabuk durur ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
1
Favori
1.230
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi de çoğu araçta ki bu benim 206+ aracım da da var BAS sistrmi var. Yani debriyaja basıyorum frene güç yetmez olayı yok sistem fren basıncını kendi ayarlıyor zaten panik frenlemede. Araştırmak lazım ama denemelerim de bu yöndeydi bir kaç kez panik fren yaptığımda yararını gördüm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Robotize şanzımanlar(Easytronic, mmt vb.) debriyajı olmaması dışında otomatik ile hiçbir benzerliğinin olmadığını dolayısı ile bir vites robotu debriyaj ve vites değişimi işlerini hallederken ani frenlemede debriyaja uzun süreli basmanın neticesi fren mesafesini uzatmaz mı? Neticede düz vites bir araçta araç viteste dahi olsa debriyaja basılı olması halinde motor freni devre dışı kalır. Robotize şanzıman kullanıcılarının yorumlarını merak ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pentester -- 6 Eylül 2013; 0:48:46 >
  • motor freni ağır vasıta araç veya minibüs otobüs benzeri araçlarda olur, ayrı bir donanımdır!!!

    sizin yaptığınız vites freni!!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: escober

    Robotize şanzımanlar(Easytronic, mmt vb.) debriyajı olmaması dışında otomatik ile hiçbir benzerliğinin olmadığını dolayısı ile bir vites robotu debriyaj ve vites değişimi işlerini hallederken ani frenlemede debriyaja uzun süreli basmanın neticesi fren mesafesini uzatmaz mı? Neticede düz vites bir araçta araç viteste dahi olsa debriyaja basılı olması halinde motor freni devre dışı kalır. Robotize şanzıman kullanıcılarının yorumlarını merak ediyorum.

    Yarım otm sanzimanlar frenleme esnasında vites düşürüp yavaşlamaya yardımcı olurlar. Bunların en iyisini bence mmt yapıyor.

    Tam otm sanzimanlar ozellikle eski nesil bu sekilde vites düşürmüyor. O araçlarda fren balatasi daha çabuk bitiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    motor freni ağır vasıta araç veya minibüs otobüs benzeri araçlarda olur, ayrı bir donanımdır!!!

    sizin yaptığınız vites freni!!!

    Otobüs vb araçlarda egzozt veya retarder seklinde extra frenler vardır. En sağlıklı çalışanı retarderdir. Motor freni dediğimiz olay bütün araçlarda mevcuttur. Gaz verdiğinizde aracınızı hareket ettiren motor gazdan ayağınızı çektiğinizde ters mantıkla çalışır ve aracı yavaşlatır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi şöför manuel aracı daha kolay frenler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilteris_

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Arkadaşlar düz yolda giderken 3üncü vitesteyken ayağınızı gazdan tamamen çekin. 2 ye takın ve gaz vermeden debriyajı bir anda bırakın. Ondan sonra gelip yorum yazın. Merak ettim. Saygılar.

    Ağzına sağlık....


    Yeni nesil akıllı şanzımanlarda frene basınca anında vites küçültmesi yapıyor. Arkadaşımın Seat Leon DSG de 7. viteste giderken rampa inerken hafif frene dokunduğunuzda hemen 6 ya çekiyor. Fren şiddetini arttırdıkça şanzımanda motor freni ile destek olmak için 5-4 diye küçültmeye devam ediyor.

    Eski tip tam otomatik şanzumanlarda bu konuda fazla sensör yok, benim 98 model otomatik honda CR-V da 4. vites 100le giderken frene başlarsanız, 60a kadar vites küçültmüyor, devir 1300 seviyesine inince ufaktan küçültmeye başlıyor. Direk 3e çekmiyor, ara vitesler var minik dişlilerin devreye girmesi ile ortaya çıkan, önce 1-2 kademe (200-300 devir artacak şekilde)... Bu tarz eski tip otomatiklerin özellikle 1 ve 2. vitesteki frenlemeleri arkadaşların söylediği gibi daha zor. Hele bi de motor soğuksa ve otomatik jikle gaz veriyorsa, siz frene basıyorsunuz araba ileri gitmeye çalışıyor hafif gaz verdiği için :) Bir süre sonra alışıyor insan 1 ve 2 deyken frene daha sert basmaya...

    Genel yargı doğru, yüksek hızlarda otomatik vitesle panik fren her türlü daha kontrollü...


    Manuelde benim de bir tespitim oldu...

    ABS si olmayan doblo ile 100le giderken debryaja basmadan çok panik bi fren yaptım.... Direk tekerleri kilitledim. Ön tekerler kilitlendiği ve araç viteste olduğu için, motor pistonları hareket edemedi ve araç stop etti... Tehlike geçtikten sonra (tahminen 50km süratteyken) ayağımı frenden çekince tekerler tekrar dönmeye başladı ve araç sanki vurdurma yöntemiyle çalıştırmış gibi kendiliğinden tekrar çalıştı... ABS yoksa ve debryaja basmadan frenlerseniz bu şekilde motora zarar verebilirsiniz. Debryaja basarsanız da motor freni sıfır olacağı için durma mesafeniz artacak...

    Otomatik candır :)

    Benim rahmetli klasik 4 ileri 2004 corolla motor freni yapardi da vites oranlari xok uzun oldugundan pek faydasi olmazdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • panik frende hız gözetmeksizin en iyi durma tekniği debriyaj+frendir. bir gün şansınız olur da defansif sürüş teknikleri eğitimi alırsanız orada "yukarıda söylediğinizin aynısını söyleyin" hemen tersini ispatlasınlar. özellikle Demir Bükey Akademiyi tavsiye ederim, yanlış bildiğiniz herşeyin tersini canlı olarak ispat ediyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: neilblack

    panik frende hız gözetmeksizin en iyi durma tekniği debriyaj+frendir. bir gün şansınız olur da defansif sürüş teknikleri eğitimi alırsanız orada "yukarıda söylediğinizin aynısını söyleyin" hemen tersini ispatlasınlar. özellikle Demir Bükey Akademiyi tavsiye ederim, yanlış bildiğiniz herşeyin tersini canlı olarak ispat ediyorlar.

    Doğrudur hani illa idda edenlerden olmak istemiyorum ancak 2 yıldır araba kullanıyorum hani hızlı giderken debriaja basarsan tüm yük frenlere biner ve durması zorlasır bu belli birşey.. Siz neye göre söylüyorsunuz teknik olarak nasıl oluyor ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    Bana araba kullanmayımı öğreteceksin gazdan ayağını çektiğinde araç vitesde ise sistem motora yakıt göndermez hm gönderse dahi giden yakıt ekstra ivme anlamına gelir. saçma bir tez daha otomatik 20yle gideken daha geç durdurur 120yle giderken daha hızlı yapmayın böyle şeyleri kurup kurup birşey biliyormuş gibi meydan okumayın

    "Vitesin küçülmesi motoru daha fazla devirlendirir devir demek şanzımana ekstra güç yani o tez mantıksız" bu cümle sana ait. Motora yakıt gitmiyorken devirlense ne olur ? Devirlenmesi için gereken gücü şanzımandan alacak. Araç yavaşlayacak. Ben neden 20 de ve 120 de farklı durumlar olduğunu anlattım. İzahı okuyup anlamak veya anlayamamak size kalmış.
  • eski araçlarda debriyaj + fren işe yarar. yeni araçlar manuel bile olsa panik frende motora yakıt göndermeyi kesiyor. hem güç iletmemek için hem de olası bir kaza durumunda yangın riskini azaltmak için. Sonuçta siz yeni araçta debriyaj + fren yaparsanız motorun kompresyonundan yararlanamamış olursunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    Bana araba kullanmayımı öğreteceksin gazdan ayağını çektiğinde araç vitesde ise sistem motora yakıt göndermez hm gönderse dahi giden yakıt ekstra ivme anlamına gelir. saçma bir tez daha otomatik 20yle gideken daha geç durdurur 120yle giderken daha hızlı yapmayın böyle şeyleri kurup kurup birşey biliyormuş gibi meydan okumayın

    "Vitesin küçülmesi motoru daha fazla devirlendirir devir demek şanzımana ekstra güç yani o tez mantıksız" bu cümle sana ait. Motora yakıt gitmiyorken devirlense ne olur ? Devirlenmesi için gereken gücü şanzımandan alacak. Araç yavaşlayacak. Ben neden 20 de ve 120 de farklı durumlar olduğunu anlattım. İzahı okuyup anlamak veya anlayamamak size kalmış.

    Peki izahat mantıksızsa. şöyle yap çekiş tekerlerini yerden kes bir tarafa geç elinle çevir sonra vitesi 1e tak çevir dön 5e tak çevir hangisinde daha zorlanacaksın. Vites küçülür ise şanzımanın verdiği tahrike daha kolay kapılır devir artar buda uzatır fakat sen vitesi düşürmezsen giderek yükselen kuvvet sayesinde daha hızlı duracaktır. durmak istiyorsun motor ve şanzıman kavrama halinde iken fazla devir uyguladığın durma kuvvetine negatif etki eder

    Tabi bu kazıklama meselesinde farklıdır kazıklama durulacak ise frenle birlikte debriyaja basıyoruz otomatiklerde n konumuna kadar duşuyor zaten




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    Bana araba kullanmayımı öğreteceksin gazdan ayağını çektiğinde araç vitesde ise sistem motora yakıt göndermez hm gönderse dahi giden yakıt ekstra ivme anlamına gelir. saçma bir tez daha otomatik 20yle gideken daha geç durdurur 120yle giderken daha hızlı yapmayın böyle şeyleri kurup kurup birşey biliyormuş gibi meydan okumayın

    "Vitesin küçülmesi motoru daha fazla devirlendirir devir demek şanzımana ekstra güç yani o tez mantıksız" bu cümle sana ait. Motora yakıt gitmiyorken devirlense ne olur ? Devirlenmesi için gereken gücü şanzımandan alacak. Araç yavaşlayacak. Ben neden 20 de ve 120 de farklı durumlar olduğunu anlattım. İzahı okuyup anlamak veya anlayamamak size kalmış.

    Peki izahat mantıksızsa. şöyle yap çekiş tekerlerini yerden kes bir tarafa geç elinle çevir sonra vitesi 1e tak çevir dön 5e tak çevir hangisinde daha zorlanacaksın. Vites küçülür ise şanzımanın verdiği tahrike daha kolay kapılır devir artar buda uzatır fakat sen vitesi düşürmezsen giderek yükselen kuvvet sayesinde daha hızlı duracaktır. durmak istiyorsun motor ve şanzıman kavrama halinde iken fazla devir uyguladığın durma kuvvetine negatif etki eder

    Tabi bu kazıklama meselesinde farklıdır kazıklama durulacak ise frenle birlikte debriyaja basıyoruz otomatiklerde n konumuna kadar duşuyor zaten

    Burada kuvvet değil araca karşı yapılan iş önemli. Sonuçta kuvvet x yol = iş. Sen şaftı çok yüksek bir kuvvetle döndürmek zorunda kalıyor olabilirsin. Ancak kısa bir mesafe döndürmen yeterli olacaktır. Öteki yandan kolay döndürdüğünde ise fazla döndürmek zorunda kalacaksın. Aynı işi yapacaksın. Şanzıman burada İŞ YAPMAZ. Şanzıman sadece kuvvet-hız dönüşümü yapar. Yapılacak durma enerjisi hesabı motorun sürtünme kuvvetinin yaptığı işten bulunur.

    şanzıman çıkış şaftının ve diferansiyelin dönüş hızı(sürtünmesi) araç hızı düşmeden düşmez. Tekerlere direkt bağlıdır. Burda tek değişken motorun kaç devirle döneceği .


    2000 devirde dönen motor mu daha çok sürtünme kuvveti yaratır, 4500le dönen motor mu ?
    Motordaki sürtünme kuvvetinin yaptığı iş birim zamandaki dönüş sayısıyla artar.
    Sonuç olarak hangi durumdaki sürtünme kuvvetinin yapacağı iş daha fazladır ?
    Hangi durumda araç daha çabuk durur ?
    2000 devirden 4500 devire çıkacak motorun enerjiyi yakıttan değil de tekerlerden alacağını, bunun ise hız kaybına yol açacağını söylemiyorum bile.




  • Debriyaj fren daha güvenli demişlerde komik geldi bana açıkçası. Debriyaja basarken fren yapmanın arabanın boştayken fren yapmasından ne farkı vardır yapmayın allah aşkına. Eğer hiç anlayamıyosanız mantığını yokuş aşagı inerken bi debriyaja basarak frene basın bi debriyaja basmadan frene basın. Açık ve net şekilde farkı anlarsınız zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    Bana araba kullanmayımı öğreteceksin gazdan ayağını çektiğinde araç vitesde ise sistem motora yakıt göndermez hm gönderse dahi giden yakıt ekstra ivme anlamına gelir. saçma bir tez daha otomatik 20yle gideken daha geç durdurur 120yle giderken daha hızlı yapmayın böyle şeyleri kurup kurup birşey biliyormuş gibi meydan okumayın

    "Vitesin küçülmesi motoru daha fazla devirlendirir devir demek şanzımana ekstra güç yani o tez mantıksız" bu cümle sana ait. Motora yakıt gitmiyorken devirlense ne olur ? Devirlenmesi için gereken gücü şanzımandan alacak. Araç yavaşlayacak. Ben neden 20 de ve 120 de farklı durumlar olduğunu anlattım. İzahı okuyup anlamak veya anlayamamak size kalmış.

    Peki izahat mantıksızsa. şöyle yap çekiş tekerlerini yerden kes bir tarafa geç elinle çevir sonra vitesi 1e tak çevir dön 5e tak çevir hangisinde daha zorlanacaksın. Vites küçülür ise şanzımanın verdiği tahrike daha kolay kapılır devir artar buda uzatır fakat sen vitesi düşürmezsen giderek yükselen kuvvet sayesinde daha hızlı duracaktır. durmak istiyorsun motor ve şanzıman kavrama halinde iken fazla devir uyguladığın durma kuvvetine negatif etki eder

    Tabi bu kazıklama meselesinde farklıdır kazıklama durulacak ise frenle birlikte debriyaja basıyoruz otomatiklerde n konumuna kadar duşuyor zaten

    Burada kuvvet değil araca karşı yapılan iş önemli. Sonuçta kuvvet x yol = iş. Sen şaftı çok yüksek bir kuvvetle döndürmek zorunda kalıyor olabilirsin. Ancak kısa bir mesafe döndürmen yeterli olacaktır. Öteki yandan kolay döndürdüğünde ise fazla döndürmek zorunda kalacaksın. Aynı işi yapacaksın. Şanzıman burada İŞ YAPMAZ. Şanzıman sadece kuvvet-hız dönüşümü yapar. Yapılacak durma enerjisi hesabı motorun sürtünme kuvvetinin yaptığı işten bulunur.

    şanzıman çıkış şaftının ve diferansiyelin dönüş hızı(sürtünmesi) araç hızı düşmeden düşmez. Tekerlere direkt bağlıdır. Burda tek değişken motorun kaç devirle döneceği .


    2000 devirde dönen motor mu daha çok sürtünme kuvveti yaratır, 4500le dönen motor mu ?
    Motordaki sürtünme kuvvetinin yaptığı iş birim zamandaki dönüş sayısıyla artar.
    Sonuç olarak hangi durumdaki sürtünme kuvvetinin yapacağı iş daha fazladır ?
    Hangi durumda araç daha çabuk durur ?
    2000 devirden 4500 devire çıkacak motorun enerjiyi yakıttan değil de tekerlerden alacağını, bunun ise hız kaybına yol açacağını söylemiyorum bile.


    bak teoride her durumu idealize edersin ama pratikte tutmaz sen 4500devri hangi ara çevireceksin 100kmh ile giderken frene bastığında durman kaç sn senin? bu esnada sen sürtünme yaratacaksın onunla durduracaksın arabayı en basiti panik anında motor yola aktarılan güce katkı yapmasın diye basıyoruz biz debriyaja motor yazılımın stop etmemek için motora vereceği yakıtı ne yapacağız




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    Bana araba kullanmayımı öğreteceksin gazdan ayağını çektiğinde araç vitesde ise sistem motora yakıt göndermez hm gönderse dahi giden yakıt ekstra ivme anlamına gelir. saçma bir tez daha otomatik 20yle gideken daha geç durdurur 120yle giderken daha hızlı yapmayın böyle şeyleri kurup kurup birşey biliyormuş gibi meydan okumayın

    "Vitesin küçülmesi motoru daha fazla devirlendirir devir demek şanzımana ekstra güç yani o tez mantıksız" bu cümle sana ait. Motora yakıt gitmiyorken devirlense ne olur ? Devirlenmesi için gereken gücü şanzımandan alacak. Araç yavaşlayacak. Ben neden 20 de ve 120 de farklı durumlar olduğunu anlattım. İzahı okuyup anlamak veya anlayamamak size kalmış.

    Peki izahat mantıksızsa. şöyle yap çekiş tekerlerini yerden kes bir tarafa geç elinle çevir sonra vitesi 1e tak çevir dön 5e tak çevir hangisinde daha zorlanacaksın. Vites küçülür ise şanzımanın verdiği tahrike daha kolay kapılır devir artar buda uzatır fakat sen vitesi düşürmezsen giderek yükselen kuvvet sayesinde daha hızlı duracaktır. durmak istiyorsun motor ve şanzıman kavrama halinde iken fazla devir uyguladığın durma kuvvetine negatif etki eder

    Tabi bu kazıklama meselesinde farklıdır kazıklama durulacak ise frenle birlikte debriyaja basıyoruz otomatiklerde n konumuna kadar duşuyor zaten

    Burada kuvvet değil araca karşı yapılan iş önemli. Sonuçta kuvvet x yol = iş. Sen şaftı çok yüksek bir kuvvetle döndürmek zorunda kalıyor olabilirsin. Ancak kısa bir mesafe döndürmen yeterli olacaktır. Öteki yandan kolay döndürdüğünde ise fazla döndürmek zorunda kalacaksın. Aynı işi yapacaksın. Şanzıman burada İŞ YAPMAZ. Şanzıman sadece kuvvet-hız dönüşümü yapar. Yapılacak durma enerjisi hesabı motorun sürtünme kuvvetinin yaptığı işten bulunur.

    şanzıman çıkış şaftının ve diferansiyelin dönüş hızı(sürtünmesi) araç hızı düşmeden düşmez. Tekerlere direkt bağlıdır. Burda tek değişken motorun kaç devirle döneceği .


    2000 devirde dönen motor mu daha çok sürtünme kuvveti yaratır, 4500le dönen motor mu ?
    Motordaki sürtünme kuvvetinin yaptığı iş birim zamandaki dönüş sayısıyla artar.
    Sonuç olarak hangi durumdaki sürtünme kuvvetinin yapacağı iş daha fazladır ?
    Hangi durumda araç daha çabuk durur ?
    2000 devirden 4500 devire çıkacak motorun enerjiyi yakıttan değil de tekerlerden alacağını, bunun ise hız kaybına yol açacağını söylemiyorum bile.


    bak teoride her durumu idealize edersin ama pratikte tutmaz sen 4500devri hangi ara çevireceksin 100kmh ile giderken frene bastığında durman kaç sn senin? bu esnada sen sürtünme yaratacaksın onunla durduracaksın arabayı en basiti panik anında motor yola aktarılan güce katkı yapmasın diye basıyoruz biz debriyaja motor yazılımın stop etmemek için motora vereceği yakıtı ne yapacağız

    Otomatik şanzımanların vites değiştirmesi 0.25 saniye. Zaten bu yüzden daha iyi duruyorlar. Başından beri anlatmaya çalıştığım şey bu. Manuelde vitesi düşürmeye kalkarsan geçmiş olsun.

    Panik fren anında çoğu araçlar artık motora yakıt falan vermiyor. Gerek güç oluşmasın gerek de araç eğer kaza yaparsa yangın çıkmasın diye. Hatta panik anına gerek bile yok. Bayırda giderken viteste gidin gazı da freni de bırakın. Araç bir süre sonra yakıt tüketmemeye başlayacak bayır aşağı giderken. Yol bilgisayarı 0.0lt /100km gösterecek.




  • güzel kardeşim mesajım bulunsun sana uzun uzun yazacağım. bu arada 2 yıldır araç kullanmanı neden belirttin anlamadım. ben üstteki mesajımda 12 yıldır ehliyetim olduğunu, ayda yaklaşık 4000km yaptığımı(çoğu istanbul içi), şirket aracı kullanmadığım yıllarda alt orta sınıf performans araçlarına sahip olduğumu, otomatik vites aracı sağ sol ayak sıkıntısız kullanabildiğimi yazmadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: neilblack

    güzel kardeşim mesajım bulunsun sana uzun uzun yazacağım. bu arada 2 yıldır araç kullanmanı neden belirttin anlamadım. ben üstteki mesajımda 12 yıldır ehliyetim olduğunu, ayda yaklaşık 4000km yaptığımı(çoğu istanbul içi), şirket aracı kullanmadığım yıllarda alt orta sınıf performans araçlarına sahip olduğumu, otomatik vites aracı sağ sol ayak sıkıntısız kullanabildiğimi yazmadım.

    Belirtmemim sebebi hem sizin gibi büyükler kadar kullanmadıgımı bilmeniz ( o yüzden idda etmedim ) ancak bişeyleri bilecek kadarda kullanmış olmam. Sizinki de doğru olabilir ancak çoğu kişi yanlış biliyor o zaman. Teknik açıklamanızı duymak isterim nasıl oldugunu merak ediyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CheekyPeace

    quote:

    Orijinalden alıntı: neilblack

    panik frende hız gözetmeksizin en iyi durma tekniği debriyaj+frendir. bir gün şansınız olur da defansif sürüş teknikleri eğitimi alırsanız orada "yukarıda söylediğinizin aynısını söyleyin" hemen tersini ispatlasınlar. özellikle Demir Bükey Akademiyi tavsiye ederim, yanlış bildiğiniz herşeyin tersini canlı olarak ispat ediyorlar.

    Doğrudur hani illa idda edenlerden olmak istemiyorum ancak 2 yıldır araba kullanıyorum hani hızlı giderken debriaja basarsan tüm yük frenlere biner ve durması zorlasır bu belli birşey.. Siz neye göre söylüyorsunuz teknik olarak nasıl oluyor ?

    Simdi sizin ornekteki gbu 140la gidiyoruz ve panik fren yapmamiz gerekti yani frene sonuna kadar basiyoruz duracakmis gibi. Bu durumda debriyaja basmazsaniz ilk anda belki motorun kompresyonundan faydalanirsiz ama devir dusunce arac stop etmesin diye gaz vermeye baslar yani moro hizlanmaya calisirken siz fren ile arabayi durdurmaya calisir bir duruma gelirsiniz. son vitese takin araci iyice yavaslatin, titremeye baslayinca freni birakin bakin araba kendi kendine hizlanacak.

    Debriyaja basarsaniz mtoorun tekere guc iletmesini engellersiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    quote:

    Orijinalden alıntı: CheekyPeace

    quote:

    Orijinalden alıntı: neilblack

    panik frende hız gözetmeksizin en iyi durma tekniği debriyaj+frendir. bir gün şansınız olur da defansif sürüş teknikleri eğitimi alırsanız orada "yukarıda söylediğinizin aynısını söyleyin" hemen tersini ispatlasınlar. özellikle Demir Bükey Akademiyi tavsiye ederim, yanlış bildiğiniz herşeyin tersini canlı olarak ispat ediyorlar.

    Doğrudur hani illa idda edenlerden olmak istemiyorum ancak 2 yıldır araba kullanıyorum hani hızlı giderken debriaja basarsan tüm yük frenlere biner ve durması zorlasır bu belli birşey.. Siz neye göre söylüyorsunuz teknik olarak nasıl oluyor ?

    Simdi sizin ornekteki gbu 140la gidiyoruz ve panik fren yapmamiz gerekti yani frene sonuna kadar basiyoruz duracakmis gibi. Bu durumda debriyaja basmazsaniz ilk anda belki motorun kompresyonundan faydalanirsiz ama devir dusunce arac stop etmesin diye gaz vermeye baslar yani moro hizlanmaya calisirken siz fren ile arabayi durdurmaya calisir bir duruma gelirsiniz. son vitese takin araci iyice yavaslatin, titremeye baslayinca freni birakin bakin araba kendi kendine hizlanacak.

    Debriyaja basarsaniz mtoorun tekere guc iletmesini engellersiniz.



    O zaman son saniyeler de(Hız çok düşünce) basmak daha en doğrusu ?




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.