Şimdi Ara

Otomatik araba daha mı çabuk durur ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
1
Favori
1.230
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar geçen gün kendi aracımın otomatiğini kullanma fırsatı buldum(Golf7). 140 ile giderken çok ani bir fren yapmam gerekti. Frene sonuna kadar bastım. Sanki daha kolay durdu gibi geldi.

    Otomatik arabalar fren sırasında vites küçülttüğü için daha mı çabuk duruyor ? Nede olsa aynı anda motor freni de yapmış oluyor.. Kafama takıldı ve sizlere sormak istedim..



  • Golf 7 nin frenleri iyidir. Sizin arac kac model ?
    Aynısı ise lastikleriniz farklı olabilir. Vites küçültmesi tabiki frenlemeye yardımcı olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Manuel viteste de yapabilirsiniz motor freni

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomatik vites arabaların sürüş güvenliği daha yüksek bence.

    Çünkü ani bir fren esnasında otomatik ise sadece fren pedalına güç uyguluyorsunuz.

    Düz vites ise debriyaj ve frene güç uyguluyorsunuz.

    Otomatik viteste frene yapılan fiziksel güç daha erken ve yüksek oluyor kanımca.

    Bir çoğumuz profesyonel sürücüler olmadığımız için otomatik vites bir arabada daha güvenli bir panik fren yapabiliriz.

    Saniyelerin büyük önem taşıdığı bir konu çünkü fren mevzusu.
  • benim bildiğimde tam tersi
  • Durmak üzereyken hız 5-10 civarıyken otomatik araç daha zor duruyor özellikle güçlü bir araçsa. Ayağınızı frenden çektiğinizde aracı ileri götüren güç siz fren yaparken aracı ittirmeye çalışıyor frenlere ekstra zorluk geliyor. Aradaki farkı gözlemlemek için vites d konumunda iken fren yapın sonra durmaya yakın N ye alıp deneyin 2. duruşunuzda daha rahat durduğunuzu fark edeceksiniz. Kimisi tam otomatik olmasına rağmen kavramaya geçiyor kimisi sürekli hareket ettirme eğiliminde.

    Bir de her otomatik motor freni yapmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Golf 7 nin frenleri iyidir. Sizin arac kac model ?
    Aynısı ise lastikleriniz farklı olabilir. Vites küçültmesi tabiki frenlemeye yardımcı olur.

    Benimki de golf 7 2013 .. Jant aynı ama lastik farklı olabilir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NİTROUS666

    Otomatik vites arabaların sürüş güvenliği daha yüksek bence.

    Çünkü ani bir fren esnasında otomatik ise sadece fren pedalına güç uyguluyorsunuz.

    Düz vites ise debriyaj ve frene güç uyguluyorsunuz.

    Otomatik viteste frene yapılan fiziksel güç daha erken ve yüksek oluyor kanımca.

    Bir çoğumuz profesyonel sürücüler olmadığımız için otomatik vites bir arabada daha güvenli bir panik fren yapabiliriz.

    Saniyelerin büyük önem taşıdığı bir konu çünkü fren mevzusu.



    Dediğiniz doğru olabilir o panik ile debriaj a basmak çok yanlış yapmışta olabilirim hatırlamıyorum. Bütün yük frenlere biniyor ve durması kesinlikle daha zorlaşıyor. Ama demek istediğim eşit şartlarda yani debriaja basmamış kabul edersek




  • Manuel aracta debriyaj ile frene basarsaniz debriyaj sayesinde motor lastiklere tum guc akisini keser. Frenle durursunuz.
    Ancak otomatik vites araclarda motor her zaman tekerleklere guc aktarmaya devam eder. Bu yuzden manuelin daha kisa surede durmasi beklenir. Ancak otomatiklerde gazdan cekip frene basildiginda tum guc aktarimini kesen birsey var mi bilmiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Manuel aracta debriyaj ile frene basarsaniz debriyaj sayesinde motor lastiklere tum guc akisini keser. Frenle durursunuz.
    Ancak otomatik vites araclarda motor her zaman tekerleklere guc aktarmaya devam eder. Bu yuzden manuelin daha kisa surede durmasi beklenir. Ancak otomatiklerde gazdan cekip frene basildiginda tum guc aktarimini kesen birsey var mi bilmiyorum

    Debriyaj a basmadan sadece fren ile ( Vites küçültmden ) demek istiyorum. otomatik te saniye ile vites küçültüyor ve aynı zamanda motor frenide oluyor.
  • motor freni etki eder + lastik basıncı ve lastıkerin marka/model farkıda etkilidir.
  • motor frenı durmayı guclestırır kım demıs azaltır dıye
  • Vitesin küçülmesi motoru daha fazla devirlendirir devir demek şanzımana ekstra güç yani o tez mantıksız
  • yüksek hızlarda otomatik vites freni etkilidir. çünkü vites de düşürür.
    ancak çok düşük hızlarda otomatik vites kavrama yüzünden biraz daha geç durur. bahsettiğim hız 20 km falan.

    Manuel araçlarda da otomatik araçlarda da ayağınızı gazdan çekince gaz kelebeği kapanır fakat bir süre rolanti için yakıt verilir(bir süre sonra ise yakıt kesilir) . Yani iki tarz araç da motor bakımından çalışmaya devam eder. fakat genel olarak otomatik vites frende daha etkilidir. manuel araçta panik frende vites değiştirecek zamanınız olmaz bile. Olsa da aklınıza gelmez.
  • Arkadaşlar düz yolda giderken 3üncü vitesteyken ayağınızı gazdan tamamen çekin. 2 ye takın ve gaz vermeden debriyajı bir anda bırakın. Ondan sonra gelip yorum yazın. Merak ettim. Saygılar.
  • Kesinlikle sürüş güvenliği daha yüksek ama en iyi durma debriyaj-fren ile yapılır.
    Otomatik arabalarda panik anında frene iki ayakla basarsanız 120N güç uygularsınız,tek ayakla 80N(Sallamasyon değerler)
    frene uyguladığınız güç çok önemli kendi aracımızda yapmış olduğum denemelerde ayağım ucu ile frene bütün gücüm ile basarsam tabelanın 2-3 metre ilerisinde duruyorum.Topuğum ile güç uygularsam tabelaya gelmeden önce duruyorum,başkası ile yapmış olduğum denemelerde de aynı sonucu elde ettim.
    Araç ABS'li
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Arkadaşlar düz yolda giderken 3üncü vitesteyken ayağınızı gazdan tamamen çekin. 2 ye takın ve gaz vermeden debriyajı bir anda bırakın. Ondan sonra gelip yorum yazın. Merak ettim. Saygılar.

    biraz ileri sürüş teknikleri ile ilgili araştırma yapsaydın keşke yazmadan yapılan testlerde debriyaj + fren daha etkili oluyor.
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Bana araba kullanmayımı öğreteceksin gazdan ayağını çektiğinde araç vitesde ise sistem motora yakıt göndermez hm gönderse dahi giden yakıt ekstra ivme anlamına gelir. saçma bir tez daha otomatik 20yle gideken daha geç durdurur 120yle giderken daha hızlı yapmayın böyle şeyleri kurup kurup birşey biliyormuş gibi meydan okumayın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Arkadaşlar düz yolda giderken 3üncü vitesteyken ayağınızı gazdan tamamen çekin. 2 ye takın ve gaz vermeden debriyajı bir anda bırakın. Ondan sonra gelip yorum yazın. Merak ettim. Saygılar.

    Ağzına sağlık....


    Yeni nesil akıllı şanzımanlarda frene basınca anında vites küçültmesi yapıyor. Arkadaşımın Seat Leon DSG de 7. viteste giderken rampa inerken hafif frene dokunduğunuzda hemen 6 ya çekiyor. Fren şiddetini arttırdıkça şanzımanda motor freni ile destek olmak için 5-4 diye küçültmeye devam ediyor.

    Eski tip tam otomatik şanzumanlarda bu konuda fazla sensör yok, benim 98 model otomatik honda CR-V da 4. vites 100le giderken frene başlarsanız, 60a kadar vites küçültmüyor, devir 1300 seviyesine inince ufaktan küçültmeye başlıyor. Direk 3e çekmiyor, ara vitesler var minik dişlilerin devreye girmesi ile ortaya çıkan, önce 1-2 kademe (200-300 devir artacak şekilde)... Bu tarz eski tip otomatiklerin özellikle 1 ve 2. vitesteki frenlemeleri arkadaşların söylediği gibi daha zor. Hele bi de motor soğuksa ve otomatik jikle gaz veriyorsa, siz frene basıyorsunuz araba ileri gitmeye çalışıyor hafif gaz verdiği için :) Bir süre sonra alışıyor insan 1 ve 2 deyken frene daha sert basmaya...

    Genel yargı doğru, yüksek hızlarda otomatik vitesle panik fren her türlü daha kontrollü...


    Manuelde benim de bir tespitim oldu...

    ABS si olmayan doblo ile 100le giderken debryaja basmadan çok panik bi fren yaptım.... Direk tekerleri kilitledim. Ön tekerler kilitlendiği ve araç viteste olduğu için, motor pistonları hareket edemedi ve araç stop etti... Tehlike geçtikten sonra (tahminen 50km süratteyken) ayağımı frenden çekince tekerler tekrar dönmeye başladı ve araç sanki vurdurma yöntemiyle çalıştırmış gibi kendiliğinden tekrar çalıştı... ABS yoksa ve debryaja basmadan frenlerseniz bu şekilde motora zarar verebilirsiniz. Debryaja basarsanız da motor freni sıfır olacağı için durma mesafeniz artacak...

    Otomatik candır :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 06_EMRE

    Kesinlikle sürüş güvenliği daha yüksek ama en iyi durma debriyaj-fren ile yapılır.
    Otomatik arabalarda panik anında frene iki ayakla basarsanız 120N güç uygularsınız,tek ayakla 80N(Sallamasyon değerler)
    frene uyguladığınız güç çok önemli kendi aracımızda yapmış olduğum denemelerde ayağım ucu ile frene bütün gücüm ile basarsam tabelanın 2-3 metre ilerisinde duruyorum.Topuğum ile güç uygularsam tabelaya gelmeden önce duruyorum,başkası ile yapmış olduğum denemelerde de aynı sonucu elde ettim.
    Araç ABS'li


    140 ile debriaja basarken frene basarsanız duramaz önünüzdekine geçirirsiniz...
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.