Şimdi Ara

Otomatik araba mı daha çok yakar Manuel mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
82
Cevap
1
Favori
11.903
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Okullar niye kapandı arkadas. Forumun tadı tuzu gitti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Doğru kullanıldığında hepsi az yakar. Hepsinden önemlisi vites dişli oranları ve vites sayısıdır aslında.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fabrika verilerine göre DSG araçlar aynı özellikteki manuel araçlara göre daha az yakıyor.
    Tabi kullanıma göre değişebilir...
  • otomatik focus vardı 11 litre benzin yakıyordu
  • Tork konvertörlü otomatikler şehir içinde her türlü aynı aracın manuel versiyonundan çok yakar. Şehir dışında son vitesi çok uzunsa, manuelden biraz az yakabilir.


    Otomatikleştirilmiş manueller ise duruma göre az veya çok yakabilir. Genel duruma bakılırsa, manueli düzgün kullanan bir kişinin elde ettiği tüketime göre, otomatikler çok yakar.
  • Yarı otomatik şanzımanlar(easytronic, DSG, MMT vs.) pratikte düz vitese oranla daha az yakarlar çünkü yazılımları yakıt tasarrufu yapmak için üşenmeden sürekli üst vitese atmaya çalışır. Normal bir sürücü bunu yapmaya üşeneceği ya da bazen de başka bir şeye dalıp unutucağı için bu kadar tutarlı şekilde üst viteslerde tutamaz arabayı.
  • tam otomatik fazla yakar ama yarıotomatik yakın değerlerde
  • markasına göre değişir anlamsız bir konu olmuş.
  • Boyle bir genelleme yapmak simdi icin yanlis diye dusunuyorum. Eski otomatikler cok yakar fakat honda nin yeni otomatigi de cok yakiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DSG hariç tüm otomatik vitesler manuelden fazla yakar. BOMB HAS BEEN PLANTED :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sencagri

    Tam otomatikten bahsediyorum. Şimdi özellikle trafikde sürekli dur kalk yaptığımız için kalkarken(manuelde) gaza haliyle biraz basıyoruz, ancak otomatikte frenden ayağımızı çeker çekmez hareket etmeye başlıyor. Şimdi devir yükselmeden vites değişmesi de ayrı bi güzellik gibi duruyor. Bilmiyorum nasıl olacak ?

    tam otomatik aracım;

    Şehir içi 100km'de 9lt'den aşağı inmedim. Bir kere indim onda da bütün ışıklarda manuel start stop yaptım
    Klima açınca 10lt gördüğü oluyor. düşük devirde vites atmasının bir esprisi yok. ivme az, istenilen hıza çok geç geliyor, manuel araç daha çabuk hızlanıyor ve yüksek vites, düşük devir ile daha ekonomik oluyor...


    Tam otomatik; lüks, keyif içindir. Ekonomi yapılmaz. ekonomi için yarı otomatik kullanılır. kararsızlıkları sizi rahat etse de bir süre sonra alışırsınız...

    Tam otomatik sahibi olarak manuel diyorum. usta bulması dert, rampada çekmemesi dert, bakımı dert, yakıtı dert.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Okullar niye kapandı arkadas. Forumun tadı tuzu gitti.

    Lafın bana mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sencagri

    Tam otomatikten bahsediyorum. Şimdi özellikle trafikde sürekli dur kalk yaptığımız için kalkarken(manuelde) gaza haliyle biraz basıyoruz, ancak otomatikte frenden ayağımızı çeker çekmez hareket etmeye başlıyor. Şimdi devir yükselmeden vites değişmesi de ayrı bi güzellik gibi duruyor. Bilmiyorum nasıl olacak ?

    Tork konvertörlülerde, frene basıp beklerken, motor devamlı tekerleğe güç göndererek boş yere yakıt harcar. Bu nedenle dur-kalk trafikte bu araçlar çok yakar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: sencagri

    Tam otomatikten bahsediyorum. Şimdi özellikle trafikde sürekli dur kalk yaptığımız için kalkarken(manuelde) gaza haliyle biraz basıyoruz, ancak otomatikte frenden ayağımızı çeker çekmez hareket etmeye başlıyor. Şimdi devir yükselmeden vites değişmesi de ayrı bi güzellik gibi duruyor. Bilmiyorum nasıl olacak ?

    Tork konvertörlülerde, frene basıp beklerken, motor devamlı tekerleğe güç göndererek boş yere yakıt harcar. Bu nedenle dur-kalk trafikte bu araçlar çok yakar.

    Aynen öyle ama bilinçli olursanız manuel kadar yaktırabilirsiniz. Ben sıkışık trafikte hiç gaza basmadan sadece şanzımanı d ve n konumuna alarak hareket ediyorum. Hareket başladığında hiç gaza basmadan d'ye alıyorum , trafik durdugunda ise n 'ye alarak yavaslıyorum duruma göre frenliyorum.

    Tabi bunu herkesin yapması beklenemez , ama tüketimi bu şekilde minumuma düşürmek mümkün. Ayrıca şanzıman ömrü içinde daha iyi. Sürekli d konumunda değilde n de kalması daha faydalı.




  • OTOMATİK almayanların çoğu bilmedikleri için kafalarında canlandıramıyorlar
    lan bu nasıl vites değiştirecek benden dahamı zeki diyorlar
    otm. corsa vardı
    pazara çıkarttım 3 sene oluyo
    adamın biri geldi 40 yaşlarında baktı
    baktı ııyyy otmataikmiş dedi
    bi canım sıkıldı sordum daha önce hiç otm. kullandınmı diye
    yok dedi
    -(şimdi tükürdüm aüızına diye içimden geçti)
    amca şu anahtarı alıp arabaya binsene dedim aldı ilk yaptığı kumandanın düğmelerine basmak oldu
    neyse kurcalayarak buldu
    -Niye anahtarı kullanmadın diye sordum
    -ne gerek var dedi
    aha ya kumanda dedi
    -işte bak otm vitesle düz vites arasındaki fark dedim
    bak şimdi sen ayağını gazdan çekecen debriyaja basacan vites değiştireceen
    debriyajdan ayağını çekecen gaza basacan ya ben sadeec gaza basacamm dedim
    sonra merak etti
    ilk sorduğu
    -peki bu nasıl duracak dedi
    test sürüşüne çıktık 4-5 km kullandı
    ve arabayı sattım sonra atam sıfıraraba alacağı sıra aradı 3sene sonra yarı otm. hakkında bilgi istedi 3008 almış

    gelelim yakıta tamotm. tork konvektörlüler daha çok yakar motor hacmi küçüldükçe fark çoğalaır ve daha çok yakar
    yarı otm.lerde çok az olmak şartıyla biraz fazla yakar yada başa baş gelir
    bmw yi bunun dışında tutuyorum
    bmw nin otm . çok az yakıyor okuduğumuz kadarıyla denemek daha nasip olmadı
    ama fabrika verileri öyle diyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sencagri

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Okullar niye kapandı arkadas. Forumun tadı tuzu gitti.

    Lafın bana mı?

    Evet. Google denen bir hikaye var. Konu acmadan google da aratman daha saglıklı olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sürücü ben olunca kesinlikle manuel de daha fazla yakıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    ...sıkışık trafikte hiç gaza basmadan sadece şanzımanı d ve n konumuna alarak hareket ediyorum. Hareket başladığında hiç gaza basmadan d'ye alıyorum , trafik durdugunda ise n 'ye alarak yavaslıyorum duruma göre frenliyorum...

    Boşa almak, yağlamayı kestiği için bu şanzımanlarda zararlıdır. Dikkat edin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    ...sıkışık trafikte hiç gaza basmadan sadece şanzımanı d ve n konumuna alarak hareket ediyorum. Hareket başladığında hiç gaza basmadan d'ye alıyorum , trafik durdugunda ise n 'ye alarak yavaslıyorum duruma göre frenliyorum...

    Boşa almak, yağlamayı kestiği için bu şanzımanlarda zararlıdır. Dikkat edin.

    Boyle bisi ilk defa duydum. D konumunda oldukca sanziman yagi daha fazla isiniyor bildigim kadariyla dururken.

    Ayrica fren balatalari icinde n konumuna almak daha faydali.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil
    Boyle bisi ilk defa duydum. D konumunda oldukca sanziman yagi daha fazla isiniyor bildigim kadariyla dururken.

    Ayrica fren balatalari icinde n konumuna almak daha faydali.

    Fren balatalarının ömrü uzar da, çok uzun süreli beklemeler dışında boşa almak şanzımanın ömrünü kısaltır.


    Yağın içinde yüzen bir sistemin, rölantide tekerleği çevirmeye çalışmasının sisteme bir zararı olmaz. Çünkü bu onun doğasına uygundur. Fakat boşa alıp, vitese takma esnasındaki devamlı basınç değişimi ve yağlamanın kesilip, tekrar başlaması zararlıdır.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.