Şimdi Ara

otomatik civic vites yükseltmedi ne olabilir (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
3.381
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Pert olduğunu nasılmı anladım :) Benim araçtada aynı olayları yaşadımda oradan biliyorum. Bu arızanın 2. evreside var oda 3 4 ay içinde gerçekleşir. Geri vitese geçmez araba. Gaza basarsınız ama geri gelmez bir türlü :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gladiotürk

    Pert olduğunu nasılmı anladım :) Benim araçtada aynı olayları yaşadımda oradan biliyorum. Bu arızanın 2. evreside var oda 3 4 ay içinde gerçekleşir. Geri vitese geçmez araba. Gaza basarsınız ama geri gelmez bir türlü :)

    sizin araç neydi?
  • Sanziman yagini kontrol ettinizmi yag eksilmis olabilir rengi olmasi gereken (pembe gibimi) ?
    Eger bunlar normalse speed sensor (hiz sensorunde) sorun olabilir
    ariza kaydini resetleyince tekrar calismaya baslar ama tekrar etme olasaligi vardir sorun sensordeyse fazla masrafli olacagini zannetmem.
    Araciniz henuz 41K km-de oldugundan yagsiz kullanmadiysaniz sorun buyuk ihtimalle sensorden kaynaklaniyor olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: honda04

    bence iyi bir servisde şansumanı yaptır araçının km si çok düşük daha
    bizimkisi 115 binde hiç sorun yok seninkininde daha fazla sorun cıkarıcagını sanmam


    şu an arızanın sabit bir arıza olup olmadığından emin değilim, yani şimdi şanzıman ustasına göstersem acaba herhangi bir şekilde arıza var mı yokmu tespit edebilir mi acaba?
  • Arızanın neden olduğunuda yazayım istersen.

    1. Aracı fazla sıkıştırmak yüklüyken.(Kickdown olayı)

    2. Aracı yolda giderken boşa alıp vitese takmak.

    3 Gaza basıp yüksek devirde vitese geçirmek.

    Benim aracım 90 model broadweydi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheNida

    Sanziman yagini kontrol ettinizmi yag eksilmis olabilir rengi olmasi gereken (pembe gibimi) ?
    Eger bunlar normalse speed sensor (hiz sensorunde) sorun olabilir
    ariza kaydini resetleyince tekrar calismaya baslar ama tekrar etme olasaligi vardir sorun sensordeyse fazla masrafli olacagini zannetmem.
    Araciniz henuz 41K km-de oldugundan yagsiz kullanmadiysaniz sorun buyuk ihtimalle sensorden kaynaklaniyor olabilir.



    şanzıman yağında bir kontrol yapmadık, tekrar etmesini beklemeden şanzıman ustasına göstersek sıkıntı varsa tespit edilebilir mi sizce veya tekrarlamasını mı beklemek lazım
  • haklısınıız vitesi n ye almak düz içinde otomatik içinde çok kötü vites n deyken yaglama olmuyor
    en iyisi d ye alıaksınız araç kendi ayarlıyacak vitesi (ben öyle yapıyorum)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KILIÇ -- 15 Ekim 2009; 15:36:44 >
  • bu işin uzmanı arkadaşlar yardımcı olabilirlerse sevinirim...
  • 2 yıl 200 bin kilometreyi devirmiş tam otomatik accent kullandım. hiç arıza yaşamadım ama alırken sorup soruşturdum ve sistemin en önemli elemanının yağ olduğunu öğrendim. şanzımandaki yağ özelliğinin yitirdiğinde gerekli basınç sağlanamadığından üst veya alt viteslere geçişte sorun olduğunuda babamın arkadaşı motorcu ustadan öğrendim. bence ilk yapmanız gereken yağ ve filtresini değiştirmek arıza devam ederse daha detaylı bir şanzıman incelemesi yaptırmanız gerekmekte.
  • merhaba,


    sorununuz yağın eksilmesi ve eskimesinden kaynaklanabilir... ama bence sizin sorununuz vites kontrol solenoidlerinden birinin arızalanmasıdır. her otomatik araçta vites adedi kadar solenoid bulunur. bence solenoidlerin kontrolü ve gerekirse arızalı olanın değişmesi gereklidir.
  • şanzuman ağır bakımı 40,000 kmde yada 2 senede bir yapılması lazımmış..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: slytech

    şanzıman yağında bir kontrol yapmadık, tekrar etmesini beklemeden şanzıman ustasına göstersek sıkıntı varsa tespit edilebilir mi sizce veya tekrarlamasını mı beklemek lazım


    Yagini kesinlikle kontrol ettir dostum, bitmis olabilir, azalmis olabilir, siyah renkteyse islevini yitirmis olabilir!

    Tekrar etmesini bekleyip beklememek senin kararin olmali, bazen hata kodu sifirlaninca sensor kendine geliyor uzun bir sure sorun cikarmadanda gidebiliyor.

    insallah bir daha tekrarlamaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheNida


    quote:

    Orijinalden alıntı: slytech

    şanzıman yağında bir kontrol yapmadık, tekrar etmesini beklemeden şanzıman ustasına göstersek sıkıntı varsa tespit edilebilir mi sizce veya tekrarlamasını mı beklemek lazım


    Yagini kesinlikle kontrol ettir dostum, bitmis olabilir, azalmis olabilir, siyah renkteyse islevini yitirmis olabilir!

    Tekrar etmesini bekleyip beklememek senin kararin olmali, bazen hata kodu sifirlaninca sensor kendine geliyor uzun bir sure sorun cikarmadanda gidebiliyor.

    insallah bir daha tekrarlamaz


    ilk işim yağını kontrol etmek olacak . bu işi kendim yapabilir miyim acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: slytech

    ilk işim yağını kontrol etmek olacak . bu işi kendim yapabilir miyim acaba?


    Oncelikle konuya gec cevap verdigim icin uzgunum umarim sorun ortadan kalkmistir.

    Soruna gelince;

    Tabiki yapabilirsin bez parcasi yada bir parca kagit havlu isini gorur.

    Kaputu acinca goreceksin (2 yag cubugu vardir) birisi motor yagi icindir genelde cubugun uzerinde "Motor Oil" yazar bu motor yagi icindir.
    Digerinde yani sana lazim olan Sanziman "Transmission Fluid" yazar, yazmiyorsada cek kontrol et sanziman yagi motor yagi gibi sarimsi renkte degildir genelde kirmiziya yakin pembemsi bir rengi vardir.

    Cubugu cek bezle uzerindeki kalinti yaglari sil tekrar yerine koy ve 5 saniye bekle cikartip bak yag cubugun neresine geliyor low yani AZ kisimdaysa yag lazim, yok belirtilen seviyedeyse yag tamamdir.
    Rengi asiri derecede koyuysa (kararmis gibi) degismesi gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheNida


    quote:

    Orijinalden alıntı: slytech

    ilk işim yağını kontrol etmek olacak . bu işi kendim yapabilir miyim acaba?


    Oncelikle konuya gec cevap verdigim icin uzgunum umarim sorun ortadan kalkmistir.

    Soruna gelince;

    Tabiki yapabilirsin bez parcasi yada bir parca kagit havlu isini gorur.

    Kaputu acinca goreceksin (2 yag cubugu vardir) birisi motor yagi icindir genelde cubugun uzerinde "Motor Oil" yazar bu motor yagi icindir.
    Digerinde yani sana lazim olan Sanziman "Transmission Fluid" yazar, yazmiyorsada cek kontrol et sanziman yagi motor yagi gibi sarimsi renkte degildir genelde kirmiziya yakin pembemsi bir rengi vardir.

    Cubugu cek bezle uzerindeki kalinti yaglari sil tekrar yerine koy ve 5 saniye bekle cikartip bak yag cubugun neresine geliyor low yani AZ kisimdaysa yag lazim, yok belirtilen seviyedeyse yag tamamdir.
    Rengi asiri derecede koyuysa (kararmis gibi) degismesi gerekir.

    hocam cevaplar için teşekkür ederim. ustam zaten bakımda şanzıman yağını kontrol etmiş (ben dikkat etmemiştim) hatta üstüne ilave etmiş. ben gidince tekrar kontrol ettirdim ve hiçbir sıkıntı yok şanzıman yağında. olay olduktan beri de yaklaşık 1200 km oldu bir sıkıntı yok....




  • Aynısı bizim başımıza geldi.

    motoru yıkadınız mı? veya motora su kaçtı mı?

    biz sanayide motoru yıkatmıştık. tazikli su zarar vermişti.

    serviste düzelttiler ve sorun kalmadı artık.
  • LPG takılmasıyla ilgisi olabilir. Arabaların elektrik sistemi o kadar da basit bir sistem değil ama gerçekten branşı elektrik olmayan teksinyenler gerekli önemi vermiyorlar. Olmadık bir yerden elektrik alınmış ise; mesela korunaklı olması tasarlanıp paylaşıma açılmamış bir hattan alındıysa yeni takılan sistemdeki dalgalanmalar hassas sensörlerin aklını karıştırabilir veya bozabiilir.

    Sabah ilk seferde D'ye veya P'ye alındığında beklemeden geçiyorsa, yokuşlarda titreme yoksa, veya yağ çubuğunda köpürme görülmüyorsa, garip sesler, kokular yok, devire göre çekişte bir düşüş yoksa fiziksel bir sorun olma ihtimali de pek yok. Zırt diye aynı saat içinde bozulmaz şanzıman.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Transporter67

    Aynısı bizim başımıza geldi.

    motoru yıkadınız mı? veya motora su kaçtı mı?

    biz sanayide motoru yıkatmıştık. tazikli su zarar vermişti.

    serviste düzelttiler ve sorun kalmadı artık.


    hocam motoru yıkadık, doğru. motor yıkandıktan 3-4 gün sonra oldu bu olay.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    LPG takılmasıyla ilgisi olabilir. Arabaların elektrik sistemi o kadar da basit bir sistem değil ama gerçekten branşı elektrik olmayan teksinyenler gerekli önemi vermiyorlar. Olmadık bir yerden elektrik alınmış ise; mesela korunaklı olması tasarlanıp paylaşıma açılmamış bir hattan alındıysa yeni takılan sistemdeki dalgalanmalar hassas sensörlerin aklını karıştırabilir veya bozabiilir.

    Sabah ilk seferde D'ye veya P'ye alındığında beklemeden geçiyorsa, yokuşlarda titreme yoksa, veya yağ çubuğunda köpürme görülmüyorsa, garip sesler, kokular yok, devire göre çekişte bir düşüş yoksa fiziksel bir sorun olma ihtimali de pek yok. Zırt diye aynı saat içinde bozulmaz şanzıman.


    hocam şu an çalışmasında herhangi hiçbir sorun yok. biz de (usta da) sanal anlık bir sinyal hatası olduğunu düşünüyoruz.




  • motoru yıkamak iyi bişey degil özellikle yeni araçları her şey elektronik oldu artık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: honda04

    motoru yıkamak iyi bişey degil özellikle yeni araçları her şey elektronik oldu artık.

    haklısın hocam dersimizi aldık...
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.