Şimdi Ara

Otomatik vites türleri, avantajları, dezavantajları. (19. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
381
Cevap
95
Favori
127.969
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DMustaine

    cvt candır canandır

    Alıntıları Göster
    auto6R Gayet memnum tavsiye ederim.
  • Çok açık ve sade bir yazı olmuş. Hiç otomatik vites kullanmayan biri olarak çokca bilgi öğrendim. Teşekkürler.
  • Uzaklardan Gelen kullanıcısına yanıt
    DSG'yi VW kullanıyor zaten,objektif olamaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: behram40

    DSG'yi VW kullanıyor zaten,objektif olamaz.

    Sonuç olarak; en iyi bozulan şanzıman, oldu.
  • Haluk bey bilgiler için teşekkürler ama opellerden bahsedilmemiş yeni astra ve insignia da yarı otomatik şanzıman var degilmi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yunusemre8760

    Haluk bey bilgiler için teşekkürler ama opellerden bahsedilmemiş yeni astra ve insignia da yarı otomatik şanzıman var degilmi.

    Bahsetmiş olduğunuz yeni Astra ve yeni Insignia'da yarı otomatik şanzıman değil tork konvertörlü tam otomatik şanzıman kullanılmakta.
  • sarppy kullanıcısına yanıt
    Ama düz viteste kullanabiliyorsunuz birde ben bu tork konvertörlü otomatik vites nedir çözemedim gitti :))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BluePassenger -- 27 Haziran 2017; 14:51:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yunusemre8760

    Ama düz viteste kullanabiliyorsunuz birde ben bu tork konvertörlü otomatik vites nedir çözemedim gitti :))

    Tork konvertörlü otomatik demek viskoz kavrama ile güç aktaran otomatik vites demektir.
    Eskiden sadece bunlar vardı denilebilir.
    Bunlarda kayıplar çok olduğu için çok yakar, şimdilerde oldukça iyi hale geldiler ama yakıt hususunda yine de diğer otomatikler iyidir.
    Adeta otomobilin ömrü kadar ömrü olur tork konvertörlülerin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yunusemre8760

    Ama düz viteste kullanabiliyorsunuz birde ben bu tork konvertörlü otomatik vites nedir çözemedim gitti :))

    Manuel olarak vites değişimine izin veren her otomatik şanzıman yarı otomatik olmak zorunda değildir. Tek ve çift kavramalı yarı otomatik şanzımanların yanı sıra güncel tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlarda da vites değişimine manuel olarak müdahalede bulunabiliyorsunuz. Eski tip tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlarda bu özellikle karşılaşmamış olabilirsiniz ancak yeni nesil tork konvertörlü tam otomatik şanzımanların çoğunda manuel olarak vites değişimi yapılabiliyor.

    Örnek olarak Volkswagen Amarok'ta yer alan 8 ileri ZF şanzımana ya da Peugeot'nun yeni nesil EAT6 şanzımanına bakabilirsiniz, her ikisi de tork konvertörlü olup istenildiği takdirde manuel olarak vites değişikliği yapılabilmektedir.

    Otomatik vites türleri, avantajları, dezavantajları.

    Otomatik vites türleri, avantajları, dezavantajları.


    Ayrıca aşağıdaki linke de göz atabilirsiniz.

    http://www.sekizsilindir.com/2016/03/otomatik-vites-tipleri.html




  • sarppy kullanıcısına yanıt
    Hocam verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.

    Peki DSG için viteste bekleyince ve yoğun trafikte çok ısınır diyorlar bu tork konvertörlü otomatik içinde geçerlik mi.
  • Bayan kullanacak.2.el 25.000 tl civarı alınabilecek otomatik araç ne tavsiye edersiniz?
    Kullanan arkadaşlardan ricam otomatik aracın vitesli araca göre +/- leri nelerdir?
  • Öncelikle emeği geçen herkese çok teşekkürler. Biri şu konuda net cevap verebilir mi? Çift kavramalı şanzımanlarda orta uzun süreli duraklama yapıldığında aracı N konumuna almak faydalı mı? Yoksa gereksiz mi? Yada zararlı mı? Aracım Mercedes 7G DCT şanzıman olan çift kavramalı şanzıman. Bugüne kadar hangi usta yada servisle görüşmüş olsam farklı cevaplar geldi. Bir bilen varsa yazarsa çok teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tajo

    Öncelikle emeği geçen herkese çok teşekkürler. Biri şu konuda net cevap verebilir mi? Çift kavramalı şanzımanlarda orta uzun süreli duraklama yapıldığında aracı N konumuna almak faydalı mı? Yoksa gereksiz mi? Yada zararlı mı? Aracım Mercedes 7G DCT şanzıman olan çift kavramalı şanzıman. Bugüne kadar hangi usta yada servisle görüşmüş olsam farklı cevaplar geldi. Bir bilen varsa yazarsa çok teşekkür ederim.

    Duraklama yaptığınızda vitesi N ya da P konumuna almanız kavrama için çok önemlidir. Eğer almazsanız kavrama plakaları sürekli birbirine sürtecek ve ömürleri azalacaktır. Şöyle düşünün: Vites D konumunda olsun ve el freni çekili olsun. Kavrama bitişik olduğu için araç tekerlere güç iletmeye çalışacaktır ancak el freni tuttuğu için araç hareket edemeyecektir. El frenini indirince ise araç yavaşça hareket etmeye başlayacaktır. N ya da P konumunda ise vitesle motor birbirinden aydıldığı için bu sorun olmayacektır. P modunda N modundaki gibi şanzımanı motordan ayırmak yanında bir de şanzımanı kilitleyerek aracın hareket etmesini önler. Ekstra bir el freni gibi düşünülebilir.




  • tajo T kullanıcısına yanıt
    Ben passatta şunu gördüm d de iken ayağını frenden yavaşça çekiyorsun belli bi noktaya kadar araba n de gibi hiç tepki vermiyor bu şekilde olan sanzimanlarda bence hiç bi sıkıntı olmaz ayrıca ayağın frende iken araç kendini ileri atmaya çalışıyorsa fren balatasına zararlı diyor ustalar.
  • Anladığım kadarıyla beklerken n konumuna almak faydalı. Fakat şu durumda ne yapmalı? Örneğin ilerde duracağını geliyorsan durana kadar aracın vitesi küçülltmesi aracı yoracağından direk n pozisyonuna alıp araç durana kadar böyle gitsek şanzıman açısından daha faydalı olmaz mı? Bunu özellikle çift kavramalı kuru şanzıman için soruyorum. Tam otomatik yada çift kavramalı yağlı olanlar için değil. Bu arada buradaki püf noktası araç duracağı için boşa atmak. Yokuş aşağı inerken değil. (Yani hareket halinde tekrar d pozisyonuna atmamak şartı ile boşa atmak. )
  • tajo T kullanıcısına yanıt
    Hocam otomatik viteslerin tamamında çift kavrama tek kavrama fark etmez hareket halinde vites boşa atılmaz kesinlikle yapmayın çok zararlı. Hatta Manuel viteste bile çok uzun mesafe boşta gidilmez arada bir vitese atmak gerekir.
  • Yarı otomatik Peugeot / Citroen şanzımanları hem hissiz, hem titremeli hem de sesli. Çöp.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tajo

    Anladığım kadarıyla beklerken n konumuna almak faydalı. Fakat şu durumda ne yapmalı? Örneğin ilerde duracağını geliyorsan durana kadar aracın vitesi küçülltmesi aracı yoracağından direk n pozisyonuna alıp araç durana kadar böyle gitsek şanzıman açısından daha faydalı olmaz mı? Bunu özellikle çift kavramalı kuru şanzıman için soruyorum. Tam otomatik yada çift kavramalı yağlı olanlar için değil. Bu arada buradaki püf noktası araç duracağı için boşa atmak. Yokuş aşağı inerken değil. (Yani hareket halinde tekrar d pozisyonuna atmamak şartı ile boşa atmak. )
    Uzun süreli olan kırmızı ışık beklemelerinde N'ye atabilirsin, onu harici araç yürürken boşa atmak gereksiz ve yararsız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Yarı otomatik Peugeot / Citroen şanzımanları hem hissiz, hem titremeli hem de sesli. Çöp.
    EAT/6 şiir gibi, 1.2 130bg ve 1.6 120bg BluHDI ile çok iyi uyum sağlamış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    EAT/6 şiir gibi, 1.2 130bg ve 1.6 120bg BluHDI ile çok iyi uyum sağlamış.

    Alıntıları Göster
    Eat6 tam otomatik hocam. Robotize baskı balatalı yarı otomatikler felaket. Başımda var bir tane. Evlerden ırak.
  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.