Şimdi Ara

otomatik vites yağ değişimi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
1
Favori
989
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    defalarca yazdım.. otomatik şanzımanda yağ değişir ortalama 5 sene ya da 60,000 km de.bu yapılmazsa şanzımanın komple değişimine kadar gider ve tahmin edilebileceği üzere servisler bunu tercih eder.. lütfen zahmet edip forumda açtığımız konuyu ve cevapladığımız soruların olduğu konuyu okuyun once ve sayfalar dolusu otomatik şanzıman yağı değişimi diye konu açmayın... benzer en az 10 ayrı konu var...


    araç üreticisinin ve şanzıman türünün gerektirdiği özelliklerde yağ konması gerekir. eskiden sadece klasik otomatikler vardı ama artık tiptronic,dsg vb çeşit çeşit var.

    Meteg hocam volvonun aisin sanzimanin kitapcigini buldum lifetime diyor bariz bir sekilde.bulup koymaya calisayim.buna ne diyorsunuz?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ömür boyu yağ kullanımı diye birşey söz konusu değildir.böyle birşey düz şanzımanda bile mümkün değildir.ama yeni bir polemik olmaması adına daha fazla yazmayacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 28 Ocak 2014; 9:13:54 >
  • meteg M kullanıcısına yanıt
    Mete bey bende bodrum dayım. aracımla ilgili bi sıkıntım var. Araç kışın ve bahar aylarında hiç bir sıkıntısı yok. Yanlız yaz geldiğinde Bodrum un sıcağınıda bilirsiniz araç şehir için biraz gezdikten sonra düşük viteslerde dur kalk gibi şeyler yaptınızda 1. vites sonra 2 vitese geçmeden bir vites pozisyonu gibi bir şey var orda vuruntu yapıyor. bu şanzımandanmıdır yağındanmıdır motordanmıdır bana tam bir cevap veren olmadı ne yetkili nede özel servisde. lütfen bu konu hakkında beni bilinçlenrirmisiniz. Birde size telefonla ulaşma şansım varmı konuyu tam anlatabilmem için. @meteg
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    Meteg hocam volvonun aisin sanzimanin kitapcigini buldum lifetime diyor bariz bir sekilde.bulup koymaya calisayim.buna ne diyorsunuz?


    Eğer benim aracımın ömrü garanti süresi kadardır sonrasında parçalarını yenilerim veya gider hurdalığa veririm derseniz kitapçığa uyabilirsiniz.Lifetime kavramı garanti süresini kasteder, ondan sonra da biter.Servis garanti bittikten sonra sorumluluk kabul etmez.Meteg ustanın kastettiği eğer uzun süreli aracınızı kullanmak istiyorsanız yağı değiştirirsiniz ki çünkü belli periyotlarda yağın da lifetime'ı da biter.Her zaman da yağın ömrü ( lifetime) koruduğu parçadan önce biter.Bitince de değiştirilmesi lazım ki ekipman çalışmaya devam etsin.Bu değişim süreci genelde 60 bin km dir ama duruma göre daha da kısalabilir tabi.

    Bu bir tercih meselesi aynı kullanım kitapçığında yetkili servisten başkasına gitmeyin de der,orjinal harici parça kullanmayında,parça tamir ettirmeyinde vs vs işte.Araç üreticisinin de bunu yazması kendi politikaları ile alakalı.Yoksa AISIN'ın ürettiği başka şanzımanlarda belli periyotlarda değişim de yazar.Ülkemizde belki ticari kurallar çok katı değil ama Amerika gibi ülkelerde oldukça sert yaptırımları var.Bazı noktalarda üreticiler kendilerini korumaya almak için en güvenli yolu seçebilirler.Olayın birçok yönü var kısacası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 9 Temmuz 2014; 13:20:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    Meteg hocam volvonun aisin sanzimanin kitapcigini buldum lifetime diyor bariz bir sekilde.bulup koymaya calisayim.buna ne diyorsunuz?


    Eğer benim aracımın ömrü garanti süresi kadardır sonrasında parçalarını yenilerim veya gider hurdalığa veririm derseniz kitapçığa uyabilirsiniz.Lifetime kavramı garanti süresini kasteder, ondan sonra da biter.Servis garanti bittikten sonra sorumluluk kabul etmez.Meteg ustanın kastettiği eğer uzun süreli aracınızı kullanmak istiyorsanız yağı değiştirirsiniz ki çünkü belli periyotlarda yağın da lifetime'ı da biter.Her zaman da yağın ömrü ( lifetime) koruduğu parçadan önce biter.Bitince de değiştirilmesi lazım ki ekipman çalışmaya devam etsin.Bu değişim süreci genelde 60 bin km dir ama duruma göre daha da kısalabilir tabi.

    Bu bir tercih meselesi aynı kullanım kitapçığında yetkili servisten başkasına gitmeyin de der,orjinal harici parça kullanmayında,parça tamir ettirmeyinde vs vs işte.Araç üreticisinin de bunu yazması kendi politikaları ile alakalı.Yoksa AISIN'ın ürettiği başka şanzımanlarda belli periyotlarda değişim de yazar.Ülkemizde belki ticari kurallar çok katı değil ama Amerika gibi ülkelerde oldukça sert yaptırımları var.Bazı noktalarda üreticiler kendilerini korumaya almak için en güvenli yolu seçebilirler.Olayın birçok yönü var kısacası.

    Katılıyorum.

    Lifetime diye bişey yok.

    Eğer otomatik şanzımanda 30 binde bir yağ değiştirirseniz, 300 bin km hatta daha fazla kmleri sorunsuz görür.

    Ama uzun süre, mesela 100 bin km'ye kadar değiştirmediyseniz, o zaman hiç değiştirmeyin, çünkü bu sefer değiştirince sorun olabiliyor.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.