Şimdi Ara

Otomatik vites yokuşta yavaş seyirde patinaj yapıyor. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
6.702
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    "Çok alakalı" imiş Bir kere lastik basıcı düşük olduğu zaman araç daha az patinaja kalır. Eskiden kış lastiklerinin olmadığı zamanlarda, araçta zincir de yoksa lastik basınçlarını düşürerek araç kar da daha iyi tutunmasını sağlamaya çalışılırdı. Bunun en iyi örneği de ABD ordusunda kullanılan Hummer askeri araçlarının da bulunan, çöl şartlarında araçların batmaması ve kuma gömülüp patinaj yapmaması için 4 tekerde de bulunan lastik havasını indirip gerektiğinde şişiren sistemdir.

    "arkadaş patinaj çekiyor dememiş ki. patinaj işareti çıkıyor demiş, çekiş kontrol sisteminin uyarısı sadece patinaj çekildiğinde değil, arabanın motoru devirlenmesine rağmen lastiklerin dönmemesi veya yeteri kadar dönmemesi durumunda da o uyarı çalışıyor en azından benim aracımda böyle" Araç Patinaja düştüğü zaman "Anti Schlupf Regelung" yani "ASR" diğer ismi ile "TCS" devreye girer, patinajı engellemek için, tekerlere ya frenle müdahale eder ya da motorun gücünü düşürerek patinajı engellemeye çalışır. Şimdi soruyorum tüm bunların lastik basıncı ile ne alakası var??? Bir şeyi biliyorsanız cevap yazın, bilmiyorsanız yazmayın


    Alıntıları Göster
    Fazla bir sey demeye gerek yok.
    Kumda arac kullandınmı
    Süreç teknikleri eğitimi aldınmı
    Kışın karda nereye gittin cıktın
    Yol koşulları nedemek bilirmisin

    Cok afaki konuşuyorsun biraz daha araştır ve deneyimle sonra gel konuşalım kardeşim.
    Test içinde yardımcı olabilir camur kum kar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • konu çok dağılmış, araç dizel motorlu zaten ve gaza fazla basıldığı için maksimum torkla aracın dengesi bozuluyordur, o yüzden ekranda asr,vsa,tcs,esp herneyse artık o ışıgın yanması normal. zaten dizel motor 2000 devir civarı maksimum torkunun verir, gaza az basarak çok abanmayarak kalkış yapmayı deneyin hocam.

    @Konu Sahibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soskay

    Fazla bir sey demeye gerek yok.
    Kumda arac kullandınmı
    Süreç teknikleri eğitimi aldınmı
    Kışın karda nereye gittin cıktın
    Yol koşulları nedemek bilirmisin

    Cok afaki konuşuyorsun biraz daha araştır ve deneyimle sonra gel konuşalım kardeşim.
    Test içinde yardımcı olabilir camur kum kar.

    Alıntıları Göster
    Yazdıklarıma cevap veremeyip "Kumda arac kullandın mı, Süreç (Sürüş demek istedin sanırım) teknikleri eğitimi aldın mı,kışın karda nereye gittin cıktın" diye sorular sorarak laga luga yapıyorsun 46 Yaşındayım, 26 Yıllık ehliyetim var, aktif olarak 28 Yıldır araç kullanıyorum. Karda Buzda , Burdur, Isparta ve Malatya da yıllarca araç kullandım. Şu an İzmirde yaşıyorum aktif olarak işim dolayısı ile 4X4 araç (Mitsubishi L200 2018 Model) ile açık arazi, dağ bayır dolaşıyorum. Bunlar yeterli mi??? ileri sürüş dersi almadım, bana ileri sürüş dersi verecek adamın alnını karışlarım
    Daha yarı otomatik vitesin yokuşta nasıl davrandığını bilmeden, "Lastik havaların düşük olabilir" diye yorum yapan kara cahile burada laf anlatmaya çalıştığım için asıl kabahat bende



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tefennili -- 22 Kasım 2019; 9:17:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Yazdıklarıma cevap veremeyip "Kumda arac kullandın mı, Süreç (Sürüş demek istedin sanırım) teknikleri eğitimi aldın mı,kışın karda nereye gittin cıktın" diye sorular sorarak laga luga yapıyorsun 46 Yaşındayım, 26 Yıllık ehliyetim var, aktif olarak 28 Yıldır araç kullanıyorum. Karda Buzda , Burdur, Isparta ve Malatya da yıllarca araç kullandım. Şu an İzmirde yaşıyorum aktif olarak işim dolayısı ile 4X4 araç (Mitsubishi L200 2018 Model) ile açık arazi, dağ bayır dolaşıyorum. Bunlar yeterli mi??? ileri sürüş dersi almadım, bana ileri sürüş dersi verecek adamın alnını karışlarım
    Daha yarı otomatik vitesin yokuşta nasıl davrandığını bilmeden, "Lastik havaların düşük olabilir" diye yorum yapan kara cahile burada laf anlatmaya çalıştığım için asıl kabahat bende

    Alıntıları Göster
    sürekli tenkit içindesin seni muhattap almak istemiyorsun.
    peki gelelim yaşım 44
    Lc prado aracım 4x4 her iki yılda sürüş teknikleri için eğitim alırım.
    Diğer aracım 740 aktif olarak kullanığım megane edc.
    tüm araçlarım otomatik vites.
    Dikkat et karşına seni tokatlayacak biri çıkabilir ön aksları kırabilirsin.
    İletişim noktasında yol kat etmen dileğiyle.Senin gibi dediğim dedilerle bir tartışmaya girmek istmem.
    Saglıcakla kal.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • vaybe konu araç yokuşta kalkış sorunundan kumda oynamaya dönmüş .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: funky-nd

    Manuel araba kullanmadım hiç. Neye basıyoruz :D Kaçıncı viteste gidicez.

    Alıntıları Göster
    Vites topuzunu sola doğru çekin,+ yazan tarafa çekince vites yükseltir, - de vites küçültür.Yokuş yerlerde bu şekilde kalkış ilerleme yağın.Normal yollarda otomatikte gidin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suatcagdas

    konu çok dağılmış, araç dizel motorlu zaten ve gaza fazla basıldığı için maksimum torkla aracın dengesi bozuluyordur, o yüzden ekranda asr,vsa,tcs,esp herneyse artık o ışıgın yanması normal. zaten dizel motor 2000 devir civarı maksimum torkunun verir, gaza az basarak çok abanmayarak kalkış yapmayı deneyin hocam.

    @Konu Sahibi
    Patinaj yapıyor bence, araçta titreme ve ekranda patinaj işareti var.

    Dediğiniz gibi dip gazla başlamak hata olabilir. Gaz'a üsturuplu basıp çıkmayı deniycem. Bunda da aynı şey olursa manuel 1. vites'te deniycem. Manual'e getirir getirmez zaten ekranda vites E'den 1'e dönüyor.
  • Şimdi konu çok karışmış.
    Öncelikle konuda anlatılan durum şu:
    En öndeysem basıp çıkıyorum, önümde yavaş bir araç varsa ara ara gaz kesiyorum demiş. Yani motor -aracın otomatik olduğunu da düşünürsek- asla çok yüksek devirlere çıkamıyor. Velev ki çıksa bile motorun 4000 devirde 90 beygir güç üretebilecek olması, 90 beygir gücün tamamının üretileceği anlamına gelmez. Gaza ne kadar basarsanız, motordan ne kadar güç isterseniz motor size o kadar güç verir. O yüzden yüksek devir sebebiyle patinaj olayını eleyelim.
    Benim düşüncem araç ilk kalkışta seri de kalkılmadığı için ilk fırsatta 2. vitese atıyor. Ancak sürücü ara ara gaz kestiği için motor devirlenmiyor hatta devrinden düşüyor. Ancak otomatik vites 1. vitese inmiyor. Yokuşa gelip de motordan güç istendiğinde o güç araca yetmiyor, motor teklemeye başlıyor. Devir düştüğü için titremeye başlıyor ve motordaki iş zamanlarının arası da açılıyor, bu da aracın minik patinajlar yapmasına sebep oluyor çünkü pürüzsüz bir güç akışı yok. Bu yüzden de araç gidemiyor.

    Ya aracı manuele alıp 1. viteste kalmasını sağlayın ya da 2. viteste devrin düşmesine izin vermeyin.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.