Şimdi Ara

Otomatik vites yokuşta yavaş seyirde patinaj yapıyor.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
6.466
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araç: 2013 Auris 1.4 diezel yarı otomatik. (42bin km)

    Arkadaşlar her sabah bir kırmızı ışıkta duruyorum. Yeşil yanınca biraz düzlükten sonra önde dik bir yokuş var. Işıkta en önde ben olursam sıkıntı yok, dip gaz yapıp gidiyorum. Ama önümde minibüs vs gibi yavaş bir araç olursa ara ara ayağımı gazdan biraz çekmek zorunda kalıyorum. Tekrar ilerlemek için bastığımda araç duraksıyor bazen. Patinaj işareti çıkıyor. Araba titriyor, sallanıyor. Araç durur gibi olunca arkadan da selektör yiyorum.

    Bu durumlarda otomatik vitesi nasıl kullanmak lazım?

    Arabayı manuel'e alabiliyoruz galiba ama hiç kullanmadım şimdiye kadar. Biraz da karışık geldi. Tavsiyelerinizi otomatik mod'a göre verirseniz sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi funky-nd -- 22 Kasım 2019; 16:45:42 >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: funky-nd

    Manuel araba kullanmadım hiç. Neye basıyoruz :D Kaçıncı viteste gidicez.

    Alıntıları Göster
    Kardeşim aracın yarı otomatikse, modele göre "M" yazan yere çek vitesi, kulakçık varsa kulakçıkla, yoksa vitesteki (+) işareti ile vites büyüteceksin, (-) işareti ile küçülteceksin. Yani bu araçları alırken hiç mi öğrenmeden alıyorsunuz???
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Otomatik Vites Araçlarda Yokuşta Patinaj Sorunu

    Otomatik vitesli araçlar, yokuşta yavaş seyir halindeyken patinaj yapabilirler. Bu sorun, aşağıdaki nedenlerden kaynaklanabilir:

    • Lastiklerin aşınması veya yetersiz basıncı: Aşınmış veya az basınçlı lastikler, yokuşta tutuşu azaltarak patinaja neden olabilir.
    • Debriyajların aşınması: Otomatik şanzımanlardaki debriyajlar zamanla aşınabilir ve bu da patinaja yol açabilir.
    • Şanzıman sıvısı seviyesinin düşük olması: Düşük şanzıman sıvısı seviyeleri, şanzıman bileşenlerinin düzgün şekilde yağlanmasını önleyerek patinaja neden olabilir.
    • Elektronik kontrol ünitesi (ECU) arızaları: ECU, şanzımanın çalışmasını kontrol eder. Arızalı bir ECU, patinaja neden olabilecek yanlış sinyaller gönderebilir.

    Otomatik Vites Araçlarda Yokuşta Patinajı Önleme İpuçları:

    • Lastiklerinizi düzenli olarak kontrol edin ve gerekirse değiştirin veya basınçlarını ayarlayın.
    • Şanzıman sıvınızı periyodik olarak kontrol ettirin ve gerekirse değiştirin.
    • Aracınızı yetkili bir servise götürerek şanzıman ve ECU'yu kontrol ettirin.
    • Yokuşta yavaş seyir halindeyken, ayağınızı hafifçe fren pedalının üzerinde tutun. Bu, patinajı önlemeye yardımcı olabilir.
    • Patinaj meydana gelirse, aracı durdurun ve geri vitese geçin. Ardından, aracı yavaşça ileri doğru hareket ettirin.

    Yokuşta patinaj sorunu devam ediyorsa, aracınızı bir otomobil tamircisine götürmeniz önerilir. Sorunu teşhis edebilir ve uygun onarımları yapabilirler.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Klasik yarı otomatik sorunu.Manuel modda bunları yaşamazsınız.Yokuşlarda manuel olarak kullanın...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    Klasik yarı otomatik sorunu.Manuel modda bunları yaşamazsınız.Yokuşlarda manuel olarak kullanın...
    Manuel araba kullanmadım hiç. Neye basıyoruz :D Kaçıncı viteste gidicez.
  • farklı bir noktaya değinyim bende
    lastik hava basıncı ve lastiklerinizi kontrol edin.
    Düşük hava patinaja sebep verebilir.
    Yine kullanım süresi lastik de aynı sekilde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: funky-nd

    Manuel araba kullanmadım hiç. Neye basıyoruz :D Kaçıncı viteste gidicez.

    Alıntıları Göster
    Kardeşim aracın yarı otomatikse, modele göre "M" yazan yere çek vitesi, kulakçık varsa kulakçıkla, yoksa vitesteki (+) işareti ile vites büyüteceksin, (-) işareti ile küçülteceksin. Yani bu araçları alırken hiç mi öğrenmeden alıyorsunuz???
  • Piyasadaki bence en kötü tek kavrama yarı otomatik şanzıman bu toyota MM .

    Vitesiniz fotodaki gibi olması lazım. Sola M tarafına çekince zaten göstergede kaçıncı viteste olduğunuz yazar.
    Kolu - ye itince vites düşer, + ya itince vites artar. Yokuşta deneme yaparak uygun vitesleri bulabilirsiniz.
    Yokuş bitince tekrar sağa itin, o otomatik konumunda devam eder.

    İkinci seçenek, vitesin önünde ES butonu olması lazım.Sport mod gibi düşünün, yokuşta buna basın araç otomatikte kalsın, belki kalkış sorununuzu çözer.

    Otomatik vites yokuşta yavaş seyirde patinaj yapıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: soskay

    farklı bir noktaya değinyim bende
    lastik hava basıncı ve lastiklerinizi kontrol edin.
    Düşük hava patinaja sebep verebilir.
    Yine kullanım süresi lastik de aynı sekilde.
    Hocam yanlış bilgi vermeyim ama benim bildiğim tam tersi, düşük hava lastiğin yolu tutmasını sağlar hatta yol tutuşunu arttırır aynı zamanda yakıtı da arttırır lastikdeki düşük hava , eğer lastik çok fazla şişik ise bildiğim kadarı ile patinaj atması artabilir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Sorun baskı balata. Şanzıman kaçırıyor. Yakında sadece yokuşta değil 1 ve 2 viteste kaçırmaya başlayabilir.
    Bir an önce servise gidip aracınıza baktırın kaç kmde araç?
  • lastiğin ömrü dolmuş kabak olmuş olabilir diyor adam, eksik yazmış. kabak lastik kolay kayar. 6 yıllık araçi aldığınızdan beri de değiştirmemişsiniz o zaman anlamadığınıza göre !

    yanlış mıyım ? @funky-nd
  • quote:

    Orijinalden alıntı: areda1

    Hocam yanlış bilgi vermeyim ama benim bildiğim tam tersi, düşük hava lastiğin yolu tutmasını sağlar hatta yol tutuşunu arttırır aynı zamanda yakıtı da arttırır lastikdeki düşük hava , eğer lastik çok fazla şişik ise bildiğim kadarı ile patinaj atması artabilir.

    Alıntıları Göster
    Düşük hava basınclı arac kullanmışlığım oldu.Aynı iekilde her kalkışta patinaj düşüyordu araç sonrasında araç düşük hava uyarısı verdiğinde aracın kapısında belirtti psi veya bar olan hava ile lastikleri şişirdiğiöde patinaj sorunuda ortadan kalktı.
    Lastikleri ideal hava basıncında kullanmak önemli.
    Otomatik vites yokuşta yavaş seyirde patinaj yapıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaDMaxiBo

    lastiğin ömrü dolmuş kabak olmuş olabilir diyor adam, eksik yazmış. kabak lastik kolay kayar. 6 yıllık araçi aldığınızdan beri de değiştirmemişsiniz o zaman anlamadığınıza göre !

    yanlış mıyım ? @funky-nd
    araci 34binde aldim 6 ay once. su an 42bin. lastikler degismemis olabilir. bakimlari duzenli yaptirmistik ama ben aldiktan sonra daha bakima gitmedim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Philae kullanıcısına yanıt
    şanzıman kaçırması gibi bir durum yok şanzıman kaçırsa patinaj bile çekmez.

    konuya gelecek olursak patinaj çekmesi ile asr/vsa devreye giriyor gazı kesiyor önden çekişli hafif araçlarda sık görülen bir durum özellikle yokuş yukarı.
    bu durum düşük hız yüksek devirlerde sık görülür özellikle 1. vites 4000 devir gibi
    yapılacak işlem manuel moda alıp daha düşük devir ile çıkmak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arfcmr

    şanzıman kaçırması gibi bir durum yok şanzıman kaçırsa patinaj bile çekmez.

    konuya gelecek olursak patinaj çekmesi ile asr/vsa devreye giriyor gazı kesiyor önden çekişli hafif araçlarda sık görülen bir durum özellikle yokuş yukarı.
    bu durum düşük hız yüksek devirlerde sık görülür özellikle 1. vites 4000 devir gibi
    yapılacak işlem manuel moda alıp daha düşük devir ile çıkmak.
    arkadaş patinaj çekiyor dememiş ki. patinaj işareti çıkıyor demiş, çekiş kontrol sisteminin uyarısı sadece patinaj çekildiğinde değil, arabanın motoru devirlenmesine rağmen lastiklerin dönmemesi veya yeteri kadar dönmemesi durumunda da o uyarı çalışıyor en azından benim aracımda böyle
  • Philae kullanıcısına yanıt
    Tekrar ilerlemek için bastığımda araç duraksıyor bazen. Patinaj işareti çıkıyor. Araba sallanıyor. Araç durur gibi olunca arkadan da selektör yiyorum.
    kendi aracım civic 2009 arkadaşımın abimin auris 2013 1.6 dik yokuşlarda yaşadığım durum teker patinaja başlayınca işaret görünüyor gaz kesiyor sonra tekrar gazlanıyor tekrar patinaj yaparsa tekrar gaz kesiyor 2 kullandığım araçlarda bu şekilde
    konu sahibinin patinaj çekip çekmediğini kendisi netleştirebilir :)
  • Aracı manuele al. 2012 dizel otm corollam vardı. 100bin km manuel de kullandım. Artık çok alışmıştım. Zaten bir tek arttırımı yapıyordum. Çok boktan şanzımandır tek şikayetin buysa gene iyi :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soskay

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    "Çok alakalı" imiş Bir kere lastik basıcı düşük olduğu zaman araç daha az patinaja kalır. Eskiden kış lastiklerinin olmadığı zamanlarda, araçta zincir de yoksa lastik basınçlarını düşürerek araç kar da daha iyi tutunmasını sağlamaya çalışılırdı. Bunun en iyi örneği de ABD ordusunda kullanılan Hummer askeri araçlarının da bulunan, çöl şartlarında araçların batmaması ve kuma gömülüp patinaj yapmaması için 4 tekerde de bulunan lastik havasını indirip gerektiğinde şişiren sistemdir.

    "arkadaş patinaj çekiyor dememiş ki. patinaj işareti çıkıyor demiş, çekiş kontrol sisteminin uyarısı sadece patinaj çekildiğinde değil, arabanın motoru devirlenmesine rağmen lastiklerin dönmemesi veya yeteri kadar dönmemesi durumunda da o uyarı çalışıyor en azından benim aracımda böyle" Araç Patinaja düştüğü zaman "Anti Schlupf Regelung" yani "ASR" diğer ismi ile "TCS" devreye girer, patinajı engellemek için, tekerlere ya frenle müdahale eder ya da motorun gücünü düşürerek patinajı engellemeye çalışır. Şimdi soruyorum tüm bunların lastik basıncı ile ne alakası var??? Bir şeyi biliyorsanız cevap yazın, bilmiyorsanız yazmayın




  • sorunun ilk kaynağı dip gaz yapmanız. Neden dipgaz ile kalkıyorsunuz normal kalkmayı deneyin.

    ikinci kaynağı ise lastikleriniz tutunmuyor
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.