Şimdi Ara

Dik yokuşta vites düşürürken sarsıntı (Acemilik)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
1
Favori
4.110
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Evimin orda dik yokuşta genelde 3'ten 2'ye düşürürken çok öne doğru zıplatıyorum arabayı. Bu arabadan kaynaklı değil çünkü başkası sürerken olmuyor. Benim acemiliğimden kaynaklı.

    Devir 2000'in altına inmeye başlayınca biraz hızlı davranıp 3'den 2'ye alıyorum ama öne doğru zıplıyoruz arabada. Sorunun nedeni muhtemelen devir daha da düşmesin diye debriyajdan ayagımı hızlı cekip gaza hızlı basmam? Ama düz yolda yapar gibi yaparsamda araba durma seviyesine gelir diye endisem var.

    Nerede yanlıs yapıyorum? araba 1.6 benzin lpg astra 2012 model



  • madem yokuş çıkıyorsun debriyajdan ayağını 3 de 2 ye attıktan sonra hemen çekmek zorunda değilsin çok kısa bir süre yarım debriyajla 2 viteste gaza basıp devrini alırken ayağını debriyajdan birazcık sonra çekersen sarsıntısız bir geçiş olacağını göreceksin.
  • O anki hızın geçireceğin vitesteki devrini bilirsen sorun yaşamazsın pek. Bir de korkma yavaş çek, nasıl olsa geri hızlanırsın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Led Zeppelin

    O anki hızın geçireceğin vitesteki devrini bilirsen sorun yaşamazsın pek. Bir de korkma yavaş çek, nasıl olsa geri hızlanırsın.
    Hocam iste yokusun cok dik olmasından kaynaklanıyor aslında. Yani yavas ceksem bu sefer 2'de kurtarmayacak 1'e atmak zorunda kalacağım gibi hissediyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -RAUL

    Hocam iste yokusun cok dik olmasından kaynaklanıyor aslında. Yani yavas ceksem bu sefer 2'de kurtarmayacak 1'e atmak zorunda kalacağım gibi hissediyorum

    Alıntıları Göster
    Youtube rev match yazarsan devir eşitlemenin nasıl yapıldığını öğrenirsen hem hız kaybetmeden hem deviri düşürmeden hemde arabayı sarsmadan şanzımana ve motora yük bindirmeden pürüzsüz vites geçişleri sağlayabilirsin.Ben öyle yapıyorum şahsen, halk arasında aragazı diye de bilinir fakat doğrusu rev match yani devir eşitlemedir.Motor devri ile şanzıman dişlileri arasındaki dönüş hızındaki farklılıktan dolayı sen vitesi üçten ikiye çektiğinde yokuş çıkarken veya düz yolda hiç fark etmez araç yığılır ve sen sarsıntısız devam etmek için debriyajdan ayağını kaldırana kadar araç momentini kaybeder buda varolan hızı koruman için daha fazla gaza basman gerektiği anlamına gelir ki buda yakıt tüketimini arttırır.

    Burada yapman gereken çok basit devirleri eşitleyeceksin.Mesela üçüncü viteste yokuş çıkarken vites düşürmeye karar verdiğinde debriyaja basıp vitesi ikiye çekerken aynı anda gaza basacaksın ve debriyajdan ayağını hızla geri çekeceksin.Böylece hem şanzımana yük bindirmemiş olursun hem daha pürüzsüz daha stabil bir sürüş sağlarsın hemde devir hız moment artık her neyse onu kaybetmezsin.

    1. vitese geçerken yapmanı önermem, ayrıca vitesler küçüldükçe daha fazla gaz vermen gerekir devri eşitlemek için onuda söyleyeyim.Mesela 5 den 4 e çekerken yüzde yirmi gaz versen yeter ama üçten ikiye çekerken yüzde 60 oranında gaza basman lazım.Tabi ayağını gaz pedalı üzerinde sabit basılı tutmayacaksın herşey çabuk olacak alıştıkdan sonra yapması çok keyifli.Gaza dokunup çekeceksin ayağını.

    Özellikle arkadan itişli araç kullanıyorsanız rev match ve hell and toe tekniklerini kullanmanız elzemdir.Eğer arkadan itişli bir araçta rev match ve hell and toe tekniklerini kullanmadan vites düşürmeye kalkarsanız hele hele viraj içinde, spin atma bariyerlere girme kaza yapma tehlikesi ile yüzyüzesiniz demektir.Bu basit teknikleri öğrenmesi hem kolay hemde kullanması zevklidir şiddetle tavsiye ederim.Hem sürüş kalitenizi hemde güvenliğinizi arttırmış olursunuz.

    bu videoda tam olarak gösterilmiş hem hızlı hem ağır çekim olarak youtube da yazp izleyebilrsniz







  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-F81E1A7E5

    Youtube rev match yazarsan devir eşitlemenin nasıl yapıldığını öğrenirsen hem hız kaybetmeden hem deviri düşürmeden hemde arabayı sarsmadan şanzımana ve motora yük bindirmeden pürüzsüz vites geçişleri sağlayabilirsin.Ben öyle yapıyorum şahsen, halk arasında aragazı diye de bilinir fakat doğrusu rev match yani devir eşitlemedir.Motor devri ile şanzıman dişlileri arasındaki dönüş hızındaki farklılıktan dolayı sen vitesi üçten ikiye çektiğinde yokuş çıkarken veya düz yolda hiç fark etmez araç yığılır ve sen sarsıntısız devam etmek için debriyajdan ayağını kaldırana kadar araç momentini kaybeder buda varolan hızı koruman için daha fazla gaza basman gerektiği anlamına gelir ki buda yakıt tüketimini arttırır.

    Burada yapman gereken çok basit devirleri eşitleyeceksin.Mesela üçüncü viteste yokuş çıkarken vites düşürmeye karar verdiğinde debriyaja basıp vitesi ikiye çekerken aynı anda gaza basacaksın ve debriyajdan ayağını hızla geri çekeceksin.Böylece hem şanzımana yük bindirmemiş olursun hem daha pürüzsüz daha stabil bir sürüş sağlarsın hemde devir hız moment artık her neyse onu kaybetmezsin.

    1. vitese geçerken yapmanı önermem, ayrıca vitesler küçüldükçe daha fazla gaz vermen gerekir devri eşitlemek için onuda söyleyeyim.Mesela 5 den 4 e çekerken yüzde yirmi gaz versen yeter ama üçten ikiye çekerken yüzde 60 oranında gaza basman lazım.Tabi ayağını gaz pedalı üzerinde sabit basılı tutmayacaksın herşey çabuk olacak alıştıkdan sonra yapması çok keyifli.Gaza dokunup çekeceksin ayağını.

    Özellikle arkadan itişli araç kullanıyorsanız rev match ve hell and toe tekniklerini kullanmanız elzemdir.Eğer arkadan itişli bir araçta rev match ve hell and toe tekniklerini kullanmadan vites düşürmeye kalkarsanız hele hele viraj içinde, spin atma bariyerlere girme kaza yapma tehlikesi ile yüzyüzesiniz demektir.Bu basit teknikleri öğrenmesi hem kolay hemde kullanması zevklidir şiddetle tavsiye ederim.Hem sürüş kalitenizi hemde güvenliğinizi arttırmış olursunuz.

    bu videoda tam olarak gösterilmiş hem hızlı hem ağır çekim olarak youtube da yazp izleyebilrsniz





    Alıntıları Göster
    Hocam vites degistirme esnasında debriyajdan ayagımızı tamamen kaldırmadan gaza basmak araba sağlığı için tehlikeli değil mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -RAUL

    Hocam vites degistirme esnasında debriyajdan ayagımızı tamamen kaldırmadan gaza basmak araba sağlığı için tehlikeli değil mi?

    Alıntıları Göster
    hayır aksine normal vites değiştirirken şanzımana bindirdiğin yükü ortadan kaldırmış oluyorsun daha sağlıklı bir vites geçişi olmuş oluyor aslında doğrusu rev match yapmaktır ama normal günlük kullanımda hiç kimse bunu yapmıyor daha doğrusu bilmiyor.Oysa ki otomatik vites arabalara baktığımızda vites düşürdüğünde kendisi otomatik olarak bu ara gazını veriyor zaten bu sayede vites geçişlerini hissetmiyorsunuz otomatik vitesli araçlarda örneğin hondalarda bunu otomatik yapan sistemler mevcut.Manuel araçlarda bu işi yapmak bize düşüyor.

    Siz debriyaja bastığınız anda bu aragazını verdiğinizde motor devrini yükselterek şanzımanın hızıyla aynı seviyeye getirmiş olduğunuz için ayağınızı debriyajdan hemen çektiğinizde baskı balata şak diye oturuyor birbirine ve herhangi bir kayıp olmadan zorlanma olmadan vitesi geçirmiş oluyorsunuz.Normal vites attığınızda ayağınızı debriyajdan yavaş çekmeniz kavramayı sağlamanız ve şanzıman ile motor devrinin birbirini yakalamasını beklemeniz gerekiyor buda şanzımana yük bindiriyor asıl zararlı olan birşey varsa oda budur.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Yokuş çıkarken vites değişimi
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Hocam ben de biraz acemiyim 😄 dizel aracımız var
    sokak aralarında duraklayıp kalkarken yani 10 km civarına hızımı düşürüp tekrar yoluma devam edeceğim zaman 2 ile devam etmeye çalışsam araba bayılarak gidiyor ve göstergede 1 e atın işareri çıkıyor.
    1 e atsam bu sefer aynı şekilde araba öne yığılıyor ve sanki biraz da vites zor geçiyor

    Nasıl bir yol izlemeliyiz?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Anladığım kadarı ile biraz aragazı vermelisiniz.Zamanla alışırsınız.
    3.viteste 2000 devirde giderken 2.viteste muhtemelen 2500 devirde gideceksiniz. Vites küçültürken dolayısı ile devir yükselir. Bu devri debriyajı çektikten sonra motorun yükseltmesini beklemeden debriyaja basılı halde iken siz yükseltmeyi deneyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rampa çıktığın için zaten debriyaja bastığında hız kaybedeceksin. debriyaja bastın 3 ten 2 ye çekerken gaza basarak en son debriyaja bastığın devir civarlarına getir (biraz fazlasından bir şey olmaz) arabayı bunu yaparken debriyajla destekle fazla ivme kaybetmezsin ve sarsılmazsın. Gaza debriyajı tamamen bıraktıktan sonra basıyorsan zaten devir kaybetmemek için debriyajı hızlı bırakmaya çalışıyorsun bu da sarsıntıya yol açıyor. Debriyaj boşluğunu gaz ile desteklemek gerekir.
  • Tek kelime yedirerek. Debriyajı yedirerek bırakacaksın.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • hıc ugrasma sat gıtsın baska al otomatık bak
  • Millet devirle kafayı bozmuş,mantığını kullan; 2. Viteste araç hangi hızda dingin,huzurlu çalışıyorsa-yürüyorsa o hıza düş ve vitesi 2.'ye düşürüp debriyajı yavaşça bırak, sarsıntısız geçtiğini göreceksin.Hız sabittir,devir ise değişken,sen hızına bakacaksın.Mesela Avrupada ehliyet kurslarında vites değiştirmede devire değil hıza bakarlar.Aracı 1. viteste hareket ettir,hızlan ve 20 km hız civarı 2. vitese,30 km civarı 3.'e, 50 km civarı 4.'e at v.b diye gösterirler.Düşürürkende tersi tabiki.

    Not:Yokuş aşağı yada düz yolda vites düşürme için



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D.Baran -- 4 Aralık 2019; 1:33:50 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yokuşa yaklaştığında 2 ile girsen?
    Zorlanırsa 1 a alırsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Debriyajı daha yavaş (kontrollü) bırak.
    Motor deviri ile şanzuman deviri bu şekilde daha yumuşak senkronize olur.
    Birde bayıra geliyorum peşin peşin vitesimi düşüreyim deme. Motor devir kaybetmeye başlayınca dediğim gibi ayağını gazdan çek ve vitesi düşürüp motorla şanzuman arasında ki uyumu hissederek debriyajı yavaşça bırak ve tekrar gaz vermeye başla ama bayır diye gazı kökleme. Gaza da motorun tepkisini hissederek bas.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • -RAUL kullanıcısına yanıt
    Madem yokuş çok dik niye 3 le giriyorsun 2 ile gir :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Witwickyyy

    Madem yokuş çok dik niye 3 le giriyorsun 2 ile gir :)
    yokus düz yoldan giderek diklesiyor 5-4-3 diye düsürüyorum ufaktan iste. Ama 3den 2ye gecerken cok zıplatıyorum onu sormustum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Witwickyyy

    Madem yokuş çok dik niye 3 le giriyorsun 2 ile gir :)
    Ver elini öpecem hocam, bu parlak fikir kimsenin aklına gelmemiş.
  • Uzun uzadıya açıklamaya gerek yok. Debriyaj mantığınız şu olsun hızlı basın yavas çekin.

    Yokuş boyu yarım debriyaj gidecek değilsiz. Yapmayın da zaten. Birde artık yavas yavas kendinizi araca göre sürmeye adapte edin. Sesinden az çok anlarsınız zaten ne zaman vites düşmek istiyor ne zaman bir üst vitesi istiyor diye.

    Bir de ek olarak 2000 devir düşük bir devir o zamana kadar da beklemenize gerek yok aracı boğmayın. Hele ki araç benzin veya LPG li ise.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Riquelme6 -- 12 Aralık 2019; 12:54:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hafif gaz ver ondan sonra debriyajdan ayağını yavaş çek.Devir kendini bulsun.

    Bu arada dik yokuşa atmosferik benzinli araçla 3.viteste girmek akıl kârı değil.1.6 dizel arabamla bile hızım ne olursa olsun 2'ye çekiyordum yokuşa girerken, yokuştayken değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.