Selamlar. Acemi bir sürücü olarak yardımınıza ihtiyacım var. Manuel bir aracım var. İşe arabayla gidip geliyorum. Sakin bir bölge gittiğim yer ama sorun kasislere nasıl gireceğimi bilememek. Biraz gidiyorum arac 3. vitesi istiyor hemen kasis geliyor hızlıyken bi anda yavaşlayıp 2. vitese mi çekmeliyim yokuşta? 30-40 metrede bir kasis var ve bu aralıkta da 3. vitesi istiyor hemen araç. Nasıl davranmalıyım? Sanki araba zıplıyormuş gibi hissediyorum tümsek kasisten geçerken :) Eğer 2. vitese debriyaj fren yaparak düşersem, araç tekrar devrini alana kadar çekişten düşüyor ve ağır şekilde kalkıyor haliyle. (Burada kesin yanlış yapıyorum :)) Teşekkürler. |
Yokuşlarda Kasislerde Vites Küçültme
-
-
Kullandığın arabayla alakalı hızın aynı olup bir üst vites te de gidersin alt viteste yüksek devirlede gidersin. 30-40 metrede kasis varsa vites değiştirmek gereksiz 2. Viteste de rahat gidilir.
Araç 3. Vitesi istiyor derken ekonomi vites büyütme ışığı yanıyorsa çok bir önemi yok
Kasise girmeden ayağını gazdan çekersin zaten yavaşlar ardından gaza basarak çıkarsın
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Tümseğe gelmeden önce, 1-hızını azaltıp debriyaja basın hangi hızla gidiyorsanız ona uygun vitese atın 2- ayagınızı frenden çekin 3- tümsekten gecince debriyajı bırakıp devam edin.
Ek: 2. Vitese atınca toplamıyorsa kısa bir süre yarım debriyaj yaptırabilirsiniz yine olmuyorsa hızını biraz daha azaltıp 1. Vitese atabilirsiniz. (3.viteste toplamıyorsa 2. Vitese atın)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinTasci -- 30 Mayıs 2023; 2:4:17 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ön takım masrafı açar uzun süre boyle kullanmaya devam ederseniz.
Öncelikle kasise gelmeden önce yavaslayin, 10-15 e kadar düşürün hizinizi ardindan geçin ikiye takin ve baktiniz gaz yemiyor o zaman 1 e takin vitesi gazi verin 2-3 devam edin tekrar kasis gelince 10-15 e düşürün hızınızı..
Araca göre değişir tabi kullandığım 1.5 dci araçta nadir 1. Vitese atıyorum mesela
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu yardım edilebilecek bir konu değil. Kasisin yüksekliği bile önemli bir rol oynuyor. Benim 5. Vitesle geçtiğim kasisler bile var. Kısaca bunu siz ayarlayacaksınız , kasis çok yüksek ise kasisi görünce vitesi boşa atın aracı ufak ufak yavaşlatın kasisi geçince duruma göre 1-2 ile devam edin.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
kasisler bitene kadar düşük hız 2 ile git işte acemilikle ne alakası var bu konunun
-
Araç o anda bağırabiliyor. Bu normal mi peki?
-
Peki buna ne kadar sürede adapte olabilirim :(
-
Yokuşta tek sorunum aslında düşürebilmek. Araba stop edecek diye korkuyorum.
-
abi yokus cikarken sorun olmayacak mi bosa almak?
-
Etmez etmez zaten sen kasise debriyaj fren gaz her hangi birine bile basmadan doğru devirde girersen gaz vererek çıktığında bir sorun olmaz. Zaten her gin geçtiğin yolsa bu gün mesela 1. Vitesteyken gir debriyaja filan basmadan devam et. Yarın 2. Viteste gir kendin zatwn diyeceksin hangisinin daha rahat olduğunu
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Yarım debriyaj yaptırınca araç bağırıyor ise ya çok fazla gaz veriyorsunuz devir ucup gidiyor yada debriyajda kavramayı çok az yaptırıyor olabilirsiniz biraz daha fazla debriyajdan ayağınızı kaldırırın
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
hızını 20 ye düşür öyle geç kasislerden aracı fazla yıpratmamış olursun, eğer hızın yüksekse bir alt vitese düşmek için mesela 1. vitese atmak istiyorsun ama geçmiyorsa aragaz verebilirsin.
-
yavaş yavaş kendin bulacaksın zaten bu sorunun cevabını. Burada yolu ve arabayı görmeden kimse sana net bişey diyemez
Benzer içerikler
- ford connect 1.8 hangi yağ kullanılır
- park lambası nedir
- hatalı park halindeki araca çarpma yargıtay kararı
- mavi antifiriz hangi araçlarda kullanılır
- yağ yakan motora hangi yağ konur
- kg mobility fiyat listesi
- toyota"nın en çok tutulan modeli hangisi
- yeni c3
- e dcs6 şanzıman
- fiat pulse
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X