Şimdi Ara

Yokuşta Devir Düşmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
5.403
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, Araba kullanmayı öğrenmeye başlayalı 1.5 hafta kadar oldu. Bir çok sorunumu hallettim. Yalnız bugün ufak bir tehlike geçirdim diyebilirim nerede yanlış yaptığımı ve bir daha ki seferinde nasıl hazır olacağımı bilmek için sizin tavsiyelerinize ihtiyaç duydum. Kısaca olayı anlatayım;

    Araba ile 2. viteste seyir ederken olması gerekenden daha hızlı bir şekilde dik yokuş yukarı çıkmaya başladım. Araba bir yerden sonra kesildi ve devir düşmeye başladı daha sonra araba gaz yememeye başladı çok hafif dokunduğumda aniden kalkan araba sonuna kadar gazı köklememe rağmen hareket dahi etmedi. Şükür arkadaki sürücü tecrübeli olduğundan herhangi bir kazaya sebebiyet vermedik.

    Araba 1.6 motor daihatsu sirion 2004, ağırlık olarak 320 kg ederinde 4 kişiydik. Nerede yanlış yaptım ve dik yokuşta nasıl hareket etmeliyim ? Teşekkürler.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Rampada Devir Düşmesi: Nedenleri ve Çözümleri

    Yokuş yukarı sürüş sırasında araçlarda devir düşmesi yaygın bir sorundur. Bu sorun, aracın tekerleklerine yeterli güç sağlayamaması nedeniyle ortaya çıkar. "Rampada devir düşüyor" veya "yokuşta devir düşmesi" olarak da bilinen bu durum, çeşitli nedenlere bağlı olabilir.

    Nedenleri:

    • Yetersiz Motor Gücü: Motorunuz, yokuşun eğimine ve aracınızın ağırlığına yeterli gücü sağlayacak kadar güçlü olmayabilir.
    • Düşük Vites Seçimi: Düşük bir vites, tekerleklere yeterli torku sağlamayarak devir düşüşüne neden olabilir.
    • Boş veya Aşırı Yüklü Araç: Boş bir araç, yokuşta daha kolay devrini düşürebilirken, aşırı yüklü bir araç da motoru zorlayarak devir düşüşüne neden olabilir.
    • Buji veya Enjektör Sorunları: Bujiler veya yakıt enjektörlerindeki sorunlar, karışımın düzgün yanmasına engel olarak güç kaybına ve devir düşmesine yol açabilir.
    • Hava veya Yakıt Filtresinin Tıkanması: Tıkalı hava veya yakıt filtreleri, motora uygun miktarda hava veya yakıtın ulaşmasını engelleyerek güç kaybına neden olabilir.

    Çözümleri:

    • Daha Yüksek Bir Vites Kullanın: Yokuş yukarı çıkarken, aracınıza yeterli güç sağlayan daha yüksek bir vitese geçin.
    • Arabanızı Hafifletin: Gerekli olmayan eşyaları çıkararak aracınızın ağırlığını azaltın.
    • Motorunuzu Bakıma Götürün: Bujileri, enjektörleri, hava ve yakıt filtrelerini düzenli olarak kontrol ettirin ve gerekirse değiştirin.
    • Güç Kaybı İlave Edin: Turboşarj veya süperşarj gibi güç kaybı cihazları, yokuşlarda aracınıza daha fazla güç sağlayabilir.
    • Aracınızı Kontrol Ettirin: Devir düşmesi devam ediyorsa, aracınızı kalifiye bir tamirciye kontrol ettirin.

    "Rampada devir düşüyor" veya "yokuşta devir düşmesi" sorununu çözmek için bu adımları izleyerek yokuşları daha sorunsuz çıkabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Baskı balata

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vitesi düşürmeliydin
  • Vitesi 1 e düsürmeliydin ilk defa mı yokuş çıkıyosun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevaplar için teşekkürler.

    @Tuvnera
    Baskı balatalar yeni değişti. Mekanik değil benim acemiliğimden kaynaklanan bir sorun galiba.

    @yekilord

    2. viteste daha rahat çıkabilirim diye düşünmüştüm ama öyle değilmiş galiba. Genel olarak dik yokuşlarda 1. ve 2. vites çıkılır diye biliyordum. Neredeyse yokuşun sonuna kadar çıktı araba son anda kesildi. Dediğiniz gibi o an 1. vitese atsam devam ederdi araba yani en dik yerde kesildi. Zannediyorum duruma göre ayarlamam gerekiyor.

    @ufuk343458

    1.5 hafta oldu daha başlayalı. bunun gibi dik yokuştan hiç çıkmadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ResVR -- 7 Ekim 2014; 20:18:37 >
  • Neyse sorun olmamis allahtan, birde delikanli bilmeyebilir ilk defa mi yokus cikiyosun falan demeyin hepimizin ilkleri oldu..
    vitesi devire gore ayarla devir dusuyosa cekmiyosa vitesi dusur ama cabuk dusur araba yavaslamadan alt vitese geç duruma gore iki alt vitese geç.. Sonraları nereyi hangi hizda hangi viteste cikabilecegini önceden hesaplayabilir ona gore hizini düşürmeden yokuşa girebilirsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pratik ve hızlı olman önemli sürdükçe alışırsın sıkıntı değil
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Yokuş çıkarken vites değişimi
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Sunlari bilmeden atlamayin hemen trafige. Nerde vites dusurmen gerektigini coktan halletmen lazim. Ehliyet alirken hic mi soylemiyolar yahu!!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Malum yeni yeni araç kullaniyorsun baktinki devir düşmeye ve motor boğulmaya başladı vitesi düsüreceksinYoksa fazla zorlarsan yokuşlarda stop ettirip kalirsin tehlikeli olur kafana takma her şey zamanla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SeLO_Tr -- 8 Ekim 2014; 20:51:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benzinli araclarda tork yuksek devirlerde oldugu icin ozellikle yokus basinda 3-4bin devir araliginda olsun. agirlik veya yokusun dikligine gore devir dusmeye basladiginda vites dusurulmeli. 3-4 bin araligindan 2 binlere yaklastiginda dusurmeli.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Orta konsolda bir kol olmasi lazim. Vites diyoruz. Iste onu hiza ve devire gore oynatman gerekiyor. Onu oynatmamissin sorun ondan dolayi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğer vites düşürmeden yokuşa çıkmaya başlayıp düz yolda bastığınız kadar gaza basarsanız deviriniz düşer(dik bir yokuşsa) bu sebepten araba gaz yemez.Ya yol müsaitse gaza yüklenip çıkacaksınız ya da vites düşüreceksiniz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Orta konsoldaki eşşek uvzuna(arac'a göre farklılık gösterebilir)benzeyen şey bu işe yarıyor.Onun ne olduğunu keşfettiğinde sorun kalmayacak
  • @@@roq

    Teşekkürler tavsiye için. Bazı arkadaşlar gerçekten sanki anasının karnından ehliyetiyle çıkmış gibi yorumlar atıyor. İnsanları böyle soğutursalar ondan sonra trafikte her önüne gelene küfür ederler tabii.

    @SeLO_Tr

    Teşekkürler. Aynen öyle oldu hocam neyse ki fazla telaş yapmayıp hemen arkadan gelenler için dörtlüleri yaktım ve el frenini çektim.

    @mdogan44


    Teşekkürler. Aynı verdiğiniz örnekteki gibi oldu. 2. viteste biraz hızlanarak ve o hızı koruyarak çıkıyordum araba gaz yememeye başladı.

    @mavipasa

    Teşekkürler. Aklımın bir kenarına yazdım.

    @yekilord

    cevap için teşekkürler.

    Diğer arkadaşlara da okumadan yazdıkları yorumlar ve alaycı tavırlar için teşekkür etme gereği duymuyorum. Herhalde onlar hiç acemi olmadı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ResVR -- 7 Ekim 2014; 22:39:09 >




  • Motörü yuksek fiteste bogmuşsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • başlangıçta olur öyle bende çok kaldım yokuşlarda zamanla alışıyorsun. Eğer yüksek devirle girersen bu sıkıntıyı yaşamazsın yok yaşarsan da vites düşür ve devam et ama rölanti devrinin altına düşmesini beklemeden vites küçültmen lazım. banko olsun dersen yokuşa gelmeden vitesi bire tak tın tın çık garanti olur.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.