Şimdi Ara

Vuruntulu Çalışma Rölanti Devri Düşmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
8.955
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bikaç gün öncesine kadar hiçbir şey yokken durduk yerde arabam vuruntulu çalışmaya başladı. Yakıttan olduğunu düşünmüyorum çünkü hem benzin hem gazda yapıyor ayrıca birkaç farklı yerden aldığım gaz ve benzinde denedim 10 gündür falan çok canımı sıkıyor. Bujiler, hava ve yağ filtresi, yağ yeni değişti. Araç önceden lpg ye almadan önce biraz ısıtma gerektiriyordu 1km kadar benzinde gidince lpg sorunsuz geçip çalışıyordu ancak şimdi 10km de gitsem lpg de stop ediyor rölantide durmuyor araç. Çekişte bir problem yok sanırım tüketimde de bir problem yok. Ancak hem vuruntulu çalışıyor, hem rölantide sabit durmuyor hemde 2000-2200 devir arası 3. ve 4. viteslerde öne arkaya attırıyor sarsıyor sabit gazda giderken. Yarın servise götürücem ancak neden olabilir? Fikirleri almak istedim tecrübeli arkadaşlardan. Teşekkürler...
    not: vuruntu sorunu olmasa havalar ısındı gaz teli gevşedi ondan rölantide durmuyor diyecem ancak bu 2000devir civarı vuruntu yapması çok canımı sıktı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.J -- 22 Nisan 2010; 18:30:53 >







  • Ateşleme sorunu gibi duruyor.

    Bujiler yeni değişmiş ama buji kablolarında veya bobinde bir sorun olabilir. Bazen tam oturmamış bir buji kablosu bile yapabilir bu sorunu. Kontrol etmekte fayda var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Ateşleme sorunu gibi duruyor.

    Bujiler yeni değişmiş ama buji kablolarında veya bobinde bir sorun olabilir. Bazen tam oturmamış bir buji kablosu bile yapabilir bu sorunu. Kontrol etmekte fayda var.

    Geçende kaputu açıp kablolara dokundum. 1 tanesi diğerleri kadar sıcak değildi. Buji kablosunu değiştirmedim kablodan olma şansı varsa değiştireyim pahalı değil pek:) Buji kablosu nasıl kontrol edilirki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Geçende kaputu açıp kablolara dokundum. 1 tanesi diğerleri kadar sıcak değildi. Buji kablosunu değiştirmedim kablodan olma şansı varsa değiştireyim pahalı değil pek:) Buji kablosu nasıl kontrol edilirki?


    Aracını bilmiyorum. Eğer pahalı değilse ve epeydir de değiştirmemişsen değiştir.

    Sağlam olup olmadığını anlamanın yöntemleri var fakat yüksek akım seni çarpabilir. Pek bir zarar vermez ama panik yapabilirsin :)

    Soğuk dediğin kabloyu iyice oturtmaya çalış. Eğer boyları eşit ise diğerleriyle yerlerini değiştir. Eşit değilse o soğuk dediğini rölantide motor çalışırken dikkatli bir şekilde bujinin kafasından çıkar. Stop ederse veya motor hepten teklemeye başlarsa az da olsa hala ateşleme yapıyor demektir. Ama aynı şekilde vuruntulu çalışmaya devam ederse sorun o kabloda

    Kablonun ucuna dikkat et. Çarpmasın.




  • hortlatıcam ama soruyu sormuşsun çekip gitmişsin. çözümünü bulduysan onu yazsanda forumlar amacına ulaşsa.
  • benim aracımda da rölanti sorunu ve stop etme olayı vardı pazartesi günü boğaz kelebeğini söktürüp temizlettim ve adaptasyonunu yaptırdım 30 lira verdim su anda sorunsuz ne tekleme ne de rölanti sorunu kalmadı ama benim aracım seat ibiza vw grubunda bu olay hemen her araçta olabiliyor diğer araçlarda durum nasıldır bilemem tabi.
  • çok büyük ihtimalle lpg ile alakalı bir sorun hatta parça isminide söylüyeceğimde aklıma gelmedi gelirse editlerim
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: type-R

    çok büyük ihtimalle lpg ile alakalı bir sorun hatta parça isminide söylüyeceğimde aklıma gelmedi gelirse editlerim

    enjektör?
  • değildi sanırım ya ufacık saçma bi parçaydı aklıma takıldı bi abimizin aracında aynı sorun vardı onlarda ilk buji dedi sonra kablolardan dedi sonra lpg ile alakalı bi parçadan olduğuna karar verdilerde çıkaramadım şimdi hatta sorun yaratmaz 3-4 sene ömrü varmış onun ama neydi işte umarım sizinde o dur sorun
  • Mecburen hortlatıyorum konuyu. Bende de var vuruntu. Araç 2000 model clio 1.6 rte otomatik 8 valf. Akl sıralı var. Regülatör enjektörler ve bazı ufak tefek kısım 8 ay önce sıfırlandı. Lpg ye erken geöip stop ediyordu çözdük ama şimdi gene başladı. Yaz olunca ısınınca stop etmiyor ama vuruntulu. Lpg ci pc de baktı sıkıntı motorda dedi motorcu baktı sıkıntı lpg de dedi. Ortada kaldım. Konya merkezdeyim. Anlayan usta lazım. Lpg de tek değişmeyen map sensörü kaldı. Boğaz kelebeği sıkıntı yaoar mı bu arabalarda nerden anlarız. Özel servis benzinde sıkıntı yok iyiy yiyor diyor lpg ci ise hem lpg de hem benzinde iyi gaz yemiyor diyor. Sürekli gaza basıyorlar arabada yakıt bırakmadılar boşa gitti bir sürü benzin. Böyle giderse ustalara olmasa da benzine gidecek param. Konyada sanayi zaten ölmüş. Para peşindeler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • captain58 C kullanıcısına yanıt
    Avans ayarı, vuruntu sensörü, rölanti valfi vs bunlarda sıkıntı olabilir. Motor sıcakken hala vuruntu yapıyorsa rölanti valfini ve akışmetreyi ele, sağlam.



    Avans ayarını ustalar da yapıyor zaten bir deneyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.