Şimdi Ara

Debriyajı Bırakınca Rölanti Devri Düşüyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
6.018
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Mesela kırmızı ışıkta duracağım, debriyaj+fren yapıp duruyorum, sonra vitesi boşa alıp ayağımı debriyajdan çekince rölanti devir düşüyor.

    Bu neden olur?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.J -- 24 Ağustos 2013; 2:46:28 >



  • Her araçta bu var heralde, ben de merak ettim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim araçta da var . Kışın soğukta kendini belli ediyor.
  • Ne kadar vites boşta bile olsa araç kavramaya geçiyor ve motora ekstradan yük biniyor bu da haliyle devri düşürüyor. Devir düşmesi problem değil ancak yeniden yükselmesi lazım diye biliyorum. Rölanti motoru devri kendisi ayarlıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teknik bilgim yok. Sadece mantık yürütüyorum. Debriyaja genelde ya aracı tamamen durdurmak için ya da kaldırmak için basarız. Bir de tabi vites değiştirmek var ama bu o kadar düşük devirlerde olmaz. Debriyaja basıp gaza basmamız gerek değil mi? Basmazsak stop eder araç. 1. vitesteyken de debriyajdan yavaş yavaş çekersek devir düşer gaza basmamızı ister motor. Boştayken de aynı olayın benzeri. 1. viteste debriyajı kaldırdıkça araç titrer çünkü devir düşer. Gaza basıp toparlarız ve araç ilerler.

    Teknik diyebileceğimiz açıklama şu olabilir. Çok detaylı değil ama. Volan ile vites kutusunu ele alalım. Debriyaja bastık diyelim tamamen ayrıldılar. Biraz kaldırdık yaklaşmaya başladılar o yüzden motor gücünün bir kısmını ona aktardı ve devir düştü. Biz gaza bastık motor daha hızlı çevirmeye başlayacak ama tam tutunma olmalı. Eğer gaza basmazsak çevirmeye başlayacağı gücü bulamaz ve stop eder.




  • Tam tersi debriyajdayken rölanti devri daha yüksek, boşa atınca düşüyor diyorum ben.
  • Ben de ondan bahsediyorum. Debriyaja bastığınızda araç kavramadan çıktığı için motor yükten kurtuluyor ve devir yükseliyor.

    Debriyajı bıraktığınız zaman kavramaya geçiyor ve motora yük bindiği için devir düşüyor.

    Şöyle düşünün, vantilatöre bir şey sürttüğü zaman yavaşlar. Sürtünmeyi ortadan kaldırırsanız tekrar eski hızına geri döner.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alionurtsn

    Ben de ondan bahsediyorum. Debriyaja bastığınızda araç kavramadan çıktığı için motor yükten kurtuluyor ve devir yükseliyor.

    Debriyajı bıraktığınız zaman kavramaya geçiyor ve motora yük bindiği için devir düşüyor.

    Şöyle düşünün, vantilatöre bir şey sürttüğü zaman yavaşlar. Sürtünmeyi ortadan kaldırırsanız tekrar eski hızına geri döner.

    İyi de araba vitesde değil o sırada boşta.
  • Boşta olsa bile ekstradan yük biniyor kavramaya geçince. Debriyaj basılı olduğu zaman daha az parça hareketli. Ama bıraktığınız zaman daha fazla parçayı hareket ettirmek için güç harcıyor. Öyle olmasa zaten debriyaja basmadan vites degistirebilirdiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bizim broadwayde boşa atınca debrajdan çekince araba hafiften yürüyodu debvir düşüyodu sonrada
  • bizim broadwayde yapar aynısını bu olayı motosikletlerde daha iyi anlarsınız orta sehpaya alın teker boşa çıksın debriyaja basın çalıştırın motoru vites boşta olsun tekerlek dönmez debriyajı bırakın devir hafiften düşer ve arka tekerlek çok yavaşta olsa döner hatta bazılarında debryaja bassanızda döner.
  • Debriyajı bıraktığınızda kavrama gerçekleşir ve şanzıman grup dişlisi dönmeye başlar, senkromeç vites dişlilerini birbirine kilitlemediğinden (vites boşta olduğundan) güç akslara iletilmez. Özellikle kışın şanzıman yağı koyu durumda iken (soğukta ilk çalıştırmada) şanzıman daha zor döner ve motora biraz yük biner, rolanti düşmesinin sebebi bu yük binmesidir. Bu yüzden aracı her zaman debriyaja basılı olarak çalıştırmak bir nebze de olsa marş dinamosuna daha az yük bindirmek anlamına gelir. Ayrıca kışın motor ısındıktan sonra hareket etmeden önce vites boşta iken debriyajı 4-5 saniye bırakıp grup dişlisinin şanzıman dibine süzülmüş olan yağın içinde birkaç tur atıp yağlama yapmasını sağlamak mantıklı bir hareket olur. Hatta bu durumda hava çok soğuk ise, koyulaşmış şanzıman yağının uyguladığı basınçla vites boştada olsa aracın hafiften anlık bir ileri gitme eğilimi gösterdiğini hissedebilirsiniz, dişliler yağın içinde bir iki tur döndükten sonra yağ normal akışkanlığına kavuşur her şey normale biner.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi *President* -- 25 Ağustos 2013; 23:08:37 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.