Şimdi Ara

Yokuş çıkarken vites değişimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
15.293
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar...

    1.3 multijet Albea aracım var. Normalde vites geçişlerimde sıkıntı yok.

    Sorum şu: Yokuş yukarı 1. Vitesle kalkış yaptım sıkıntı yok 3.000 devire geldi hızım 25 - 30 km sonra debriyaja basıp 2. Vitese aldığım zaman ya gaza fazla basıyorum Yada debriyajdan geç çekiyorum. Yani anlayacağınız kaymak gibi bir vites geçişi yaşayamıyorum.

    Bir çok araç kullandım fakat kendi aracımda böyle olunca kızıyorum kendime üzülüyorum niye böyle oluyor diye.

    Araçta bir sorun yok çekişi v.s şükürler olsun. Fakat yokuş çıkarken 2. Vitese atınca sarsıntı oluyor.

    Cevaplarınızı bekliyorum. Tavsiyelerinizi... Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Yokuşlarda Vites Değişimi: Nasıl Yapılır ve Neden Önemlidir?

    Yokuşlarla karşılaştığınızda vites değiştirmek, aracınızın performansını ve güvenliğini sağlamak için hayati önem taşır. İşte yokuş çıkarken vites değiştirmeye ilişkin bilmeniz gerekenler:

    Yokuşta Vites Küçültmek Neden Gereklidir?

    Yokuş çıkarken aracınızın motoruna daha fazla güç gerekir. Vites küçültmek, motora daha yüksek tork sağlar ve yokuşu daha kolay tırmanmanıza yardımcı olur.

    Yokuş Çıkarken Vites Kaç Olmalı?

    Yokuşun dikliğine ve aracınızın gücüne bağlı olarak en uygun vites değişecektir. Genel olarak, yokuş çıkarken vites küçültmeniz ve aracınızın güç bandında kalmasını sağlamanız gerekir.

    Yokuşta Vites Değiştirme Adımları:

    1. Yokuşa yaklaşırken: Yokuşu fark ettiğinizde, hızınızı azaltın ve uygun bir vitese geçmeye hazırlanın.
    2. Vites küçültün: Yokuşa girmeden önce bir veya iki vites küçültün.
    3. Gaz verin: Vites küçülttükten sonra, motoru güçlendirmek için gaz verin.
    4. Hızınızı koruyun: Yokuş çıkarken aracınızın hızını koruyun. Motorun zorlanmasını önlemek için hızlanmayın.
    5. Yokuş bitince: Yokuşun tepesine yaklaştığınızda, kademeli olarak daha yüksek viteslere geçin.

    İpuçları:

    • Dik yokuşlarda daha fazla vites küçültün.
    • Vites değiştirirken kavramayı tam olarak kullanın.
    • Motorun çok yüksek devirlere çıkmasına izin vermeyin.
    • Otomatik şanzımanlı araçlarda, "D" yerine "S" veya "L" modunu kullanmayı düşünün.

    Yokuşlarda vites değiştirme tekniklerini düzgün bir şekilde uygulamak, aracınızın ömrünü uzatır, yakıt verimliliğini artırır ve en önemlisi güvenli bir sürüş deneyimi sağlar.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Debriyajdan ayagini yavasca kaldir usta. Boyle demeklede olmaz gerci. Zamanla edinilecek bi aliskanlik bu. Kendine kizmaya gerek yok. Yavas yavas kaldir debriyajdan ayagini. Ara ara bende yapiyorum oyle. Arada olur. Zamanla duzelir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pi

    Debriyajdan ayagini yavasca kaldir usta. Boyle demeklede olmaz gerci. Zamanla edinilecek bi aliskanlik bu. Kendine kizmaya gerek yok. Yavas yavas kaldir debriyajdan ayagini. Ara ara bende yapiyorum oyle. Arada olur. Zamanla duzelir
    Bol bol sürüş ve deneyim en iyi ilaçtır hocam kardeşim 17 Yaşına yeni girdi.Sanayinin içinde oraya buraya giderken aracı hep o kullanır Herif 1 Sene sonra benden daha iyi kullanacak bu gidişle arabanın tepesinden indiği yok.Bol Bol kullan aracı




  • Cevap için teşekkür ederim.

    Doblo 1.3 aracımda böyle bir durum olmuyor yokuş çıkarken 1 den 2. Vitese atıyorum kaymak gibi yığılmadan güzel bir şekilde devam ediyorum.

    Fakat albea da ya hızlı çekiyorum Yada çok geç oyüzden devir düşüyor.

    Bu arada yol alırken rampa yukarı filan performans sorarsanız albea her türlü iyi dobloya göre hemen devirleniyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: casper5353

    Cevap için teşekkür ederim.

    Doblo 1.3 aracımda böyle bir durum olmuyor yokuş çıkarken 1 den 2. Vitese atıyorum kaymak gibi yığılmadan güzel bir şekilde devam ediyorum.

    Fakat albea da ya hızlı çekiyorum Yada çok geç oyüzden devir düşüyor.

    Bu arada yol alırken rampa yukarı filan performans sorarsanız albea her türlü iyi dobloya göre hemen devirleniyor.

    Araclarin motor ve vites sistemleri farkli. Dolayisiyla boyle bir fark olusmasi normal. Bi araca asinasinizdir ama baskasina binince kolay surulmuyor. Dedigim gibi zamanla alistirmayla olacak isler bunlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ilhan555 kullanıcısına yanıt
    Doğru söylüyorsunuz. Albea aracımı ayda 5-6 kere kullanıyorum sürekli doblo kullanıyorum. Oyüzden dobloda iyiyim.

    Demekki sürekli tekrar yapmak lazım. Ders tekrarı gibi.

    En çok isteğim şey sıfır sarsıntı vites geçişleri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: casper5353

    Doğru söylüyorsunuz. Albea aracımı ayda 5-6 kere kullanıyorum sürekli doblo kullanıyorum. Oyüzden dobloda iyiyim.

    Demekki sürekli tekrar yapmak lazım. Ders tekrarı gibi.

    En çok isteğim şey sıfır sarsıntı vites geçişleri

    Hiç uğraşma vites değiştirmeyle hocam Tam otomatik bir araç al yağ gibi akarsın yolda




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Benim 660cc lik Subaru' da full dolu olduğunda 30 derecelik yokuş kalkışında aynı...
    Motor çekmiyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı Albea'dan kullanmıştım. Yokuşta dur kalk yaptım bir kaç defa sorun çıkarmadı. Tecrübe kazandıkça aracın huyunu öğreniyorsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Benim 660cc lik Subaru' da full dolu olduğunda 30 derecelik yokuş kalkışında aynı...
    Motor çekmiyor

    sürüş konfor paketsiz olmaz oralar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Benim 660cc lik Subaru' da full dolu olduğunda 30 derecelik yokuş kalkışında aynı...
    Motor çekmiyor

    önce konuyu okusaydın keşke adam çekmiyor dememiş sarsılıyor demiş

    albea lar biraz sert arabadır,acemiyken bende bayağı sarsardım yolcuları ayağını debriyajdan ne çok hızlı çek nede çok yavaş
    bu arada çok rampa ise 4 bine kadar yardır gitsin,4 binden sonra 3e atınca o rampanın keyfi ayrı oluyor
  • Dediğiniz gibi aracımda çekmemezlik yok

    Yokuşda kalkarken kesinlikle sorun çıkarmıyor. 3-4 kişide olsa araçta normal kalkıyorum. 1. Vitesle 25-30 km hıza geliyorum 2. Vitese atacağım atıyorum devri düşürüyorum oyüzden fazla gaza basıyorum falan sarsılıyor araç

    Sarsmadan vites geçişi için birçok kez deneme yapmam lazım ozaman. Arkadaşımın Hyundaı era 1.5 crdi aracında aynı şekilde kullanıyorum. Rampa da 1 den 2 ye yavaş da atsam 2 de toparlıyor. Albeanın gücü mü yetmiyor yoksa ben mi geç kalıyorum anlamadım.

    Bu dediğim yokuşlarda hatrı sayılır yokuşlar yanlız...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TuVNeRa kullanıcısına yanıt
    Hocam 30 derecenin nasıl bir eğim olduğunun farkında mısınız ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: casper5353

    Dediğiniz gibi aracımda çekmemezlik yok

    Yokuşda kalkarken kesinlikle sorun çıkarmıyor. 3-4 kişide olsa araçta normal kalkıyorum. 1. Vitesle 25-30 km hıza geliyorum 2. Vitese atacağım atıyorum devri düşürüyorum oyüzden fazla gaza basıyorum falan sarsılıyor araç

    Sarsmadan vites geçişi için birçok kez deneme yapmam lazım ozaman. Arkadaşımın Hyundaı era 1.5 crdi aracında aynı şekilde kullanıyorum. Rampa da 1 den 2 ye yavaş da atsam 2 de toparlıyor. Albeanın gücü mü yetmiyor yoksa ben mi geç kalıyorum anlamadım.

    Bu dediğim yokuşlarda hatrı sayılır yokuşlar yanlız...

    her arabanın belli bir huyu vardır,albea ile rampa çıkarken dikkat etmen gereken tek şey 2bin devrin altına düşmüyeceksin gerisini o halleder zaten

    vites geçişine gelirsek dediğim gibi kullanın zamanla alışıyorsunuz zaten,nasıl vites değiştirdiğinizi bile farkedemeyeksiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan

    Hocam 30 derecenin nasıl bir eğim olduğunun farkında mısınız ?

    Bugün Hekimbaşı Mezarlığında farkındaydım
    1. Viteste arabanın durmasına ramak kaldı.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan

    Hocam 30 derecenin nasıl bir eğim olduğunun farkında mısınız ?

    Bugün Hekimbaşı Mezarlığında farkındaydım
    1. Viteste arabanın durmasına ramak kaldı.

    Alıntıları Göster
    Nasıl ki büyük güçlü motoru olan aracı dikkatli kullanmak gerekiyor ise aynısı küçük güçlü motorlar içinde geçerli.

    1.3 mjet motorda kalkış yaparken çok kısa sürede motor devrini 3000 devire getirip vitesi hemen 2 ye atarsanız sıkıntı yaşarsınız.

    Burada önemli olan araca biraz zaman tanıyıp,ivme kazandırarak vites değiştirebilmek.Bu şekilde 2000 devirde bile sıkıntısız vites geçişi olur.

    Doblo nun vites oranları kısa olduğundan bahsettiginiz sıkıntı albea ya göre pek hissedilmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nıghtman

    Nasıl ki büyük güçlü motoru olan aracı dikkatli kullanmak gerekiyor ise aynısı küçük güçlü motorlar içinde geçerli.

    1.3 mjet motorda kalkış yaparken çok kısa sürede motor devrini 3000 devire getirip vitesi hemen 2 ye atarsanız sıkıntı yaşarsınız.

    Burada önemli olan araca biraz zaman tanıyıp,ivme kazandırarak vites değiştirebilmek.Bu şekilde 2000 devirde bile sıkıntısız vites geçişi olur.

    Doblo nun vites oranları kısa olduğundan bahsettiginiz sıkıntı albea ya göre pek hissedilmez.

    Alıntıları Göster
    Çıktığın yokuş dik ise sen yumuşak bir geçiş sağlamaya kalkarsan devir çok düşeceğinden araç boğuluyor, o yüzden sende panikle devir düşmesin diye ya debriyajı hızlı çekiyorsun, ya fazla gaz veriyorsun, dolayısıyla araç sarsılıyor. Açıkcası otm şanzıman gibisi yok.

    Ama tabi senin sorunun çözümü var. Sorun diyorum çünkü bu; küçük hacimli, kısa oranlı şanzımanlı zayıf araçların yokuşlardaki genel sorunu. Motor hacmi büyük olmayıp yüksek viteste rampa çıkmaya izin vermediğinden düşük vitesle girilip, yokuş ortasında kısa şanzıman oranından dolayı devir çabuk yükselince, araç yüksek vitese ihtiyaç duyuyor ve rampanın ortasında vites geçişini gerektiriyor. Ya da o rampayı o düşük viteste bağırta bağırta sabit çıkmayı gerektiriyor.

    Bu tip arabalar için en güzel çözüm şu; yarım debriyajla seri vites değiştirmek ve devir yakalamak. Olay şu, debriyajın zaten kavrama noktası çoğu araçta ortalarda başlayıp, üstlere geldiğinde tam kavrama yapmak şeklinde. Dolayısıyla çok seri vites değiştirmelerde, ya da rampalarda hızlı vites değişimlerinde debriyaja sonuna kadar basmanın gereği yok. Bunu yaparken baskı balata ve volan arasındaki boşluğu açmış oluyoruz gereksizce ve o sırada zaten devir çevirmeye isteksiz motor, devrini iyice kaybediyor ve sonraki viteste araç boğuluyor. Çare; vitesi değiştirirken debriyaja yarısına kadar, yani kavrama noktasının biraz altına kadar çok seri şekilde basmak, vitesi hızlıca yoluna takmak, BU ARADA sağ ayakla biraz gaz vererek(veya debriyaja basıp çekme anı çok kısa olduğundan, vites değiştirirken o anda ayağı gazdan hiç çekmeyerek) motorun biraz devirlenmesini, yani debriyaja basmadan önceki halindeki devrine ulaşmasını sağlamak ve son olarak debriyajdan ayağı hızlıca çekmek. Bunu yaptığımızda motor devri bir önceki vitesteki haliyle aynı kaldığından baskı balatayla volan birbirlerine sarsıntısız oturuyorlar ve debriyajdan ayağımızı hızlı çekmemize rağmen sarsma, vuruntu olmuyor. Ayrıca, debriyaja kavrama noktasının biraz altından basıyor olduğumuz için ayağımızı çekerken kavrama çok hızlı bir şekilde oturuyor ve çok kesintisiz bir hızlanma yaşıyoruz otm vites misali ve araçın motoru boğulmadan üst viteste ivmelenmeye devam ediyor.

    Bu tekniği bir; çok agresif hızlanmalarda, bir de, dik rampaları hızlı çıkmada kullanabiliriz. Onun dışında sürekli yarım debriyajla o kadar seri vites değiştirmeye gerek yok, rallici değiliz. Hızlanmalarda çok önemli değil ama rampalarda bu tip problem yaşayanlar bu seri yarım debriyaj ve devir eşitleme tekniğine pratik etsinler, büyük faydasını ve konforunu göreceklerdir. Motor içinde en sağlıklısı bu şekilde. İlk başlarda alışana kadar tam tutturamayabilirsiniz, ama alışınca lokum gibi sarsıntısız, kesintisiz ivmelenmeyi yakalarsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lord Sparhawk -- 27 Temmuz 2014; 9:47:31 >




  • Lord Sparhawk L kullanıcısına yanıt
    İlgiyle sorunuma cevap yazdığınız için çok teşekkür ederim.

    Dediğiniz gibi özellikle rampalarda tekrar yapmam lazım özellikle bol yokuşlu yerlerde çalışarak 1-2 geçişi lokum gibi yapmak lazım.

    Bu dediğiniz tavsiyleri deneyeceğim. Tekrar teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan

    Hocam 30 derecenin nasıl bir eğim olduğunun farkında mısınız ?

    Bugün Hekimbaşı Mezarlığında farkındaydım
    1. Viteste arabanın durmasına ramak kaldı.

    Hekim başı mezarlığı yokuşu... 12 yıldır gidiyorum oraya çünkü babam orada yatıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan

    Hocam 30 derecenin nasıl bir eğim olduğunun farkında mısınız ?

    Bugün Hekimbaşı Mezarlığında farkındaydım
    1. Viteste arabanın durmasına ramak kaldı.

    Arada paraya kıyda aurise bin. Çürüyecek...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.