Şimdi Ara

Yokuş inerken araba hızlanmasına karşı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
55
Cevap
2
Favori
8.403
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar başlık biraz garip gibi gözüküyor ne yazsam bilemedim.
    Ben ehliyetimi alalı bu yaz 3 yıl olacak ama çok aşırı aktif sürmüyorum.
    Genellikle annemi bir yerlere götürmem gerektiğinde vb hep genelde giderken ben sürüyordum dönüşte başkası sürüyor oluyordu.
    Araç bu arada skoda superb dsg otomatik

    Geçen gün dönüşte de ben sürdüm ancak şöyle bir sorun yaşadım.

    Yukarı çıkarken herhangi bir sorun yok ancak yokuş aşağıya doğru inerken zaten gaza gram basmama gerek olmuyor ama frene basmasam araba çok hızlanmaya başlıyor. Ayağım frende sürekli hafif basılı kalıyor. Babam öyle yapma bas çek yap diyor ama trabzonun bayırları baya bir dik 20 kmh den 40 a hemen çıkıyor ve bariyer falanda yok insan korkuyor. En azından ben

    Bir şekilde vites küçült büyült sık sık fren yap ile bir şekilde indim ama 3 tane sorum var

    1-Sık fren kullanınca frenlerin tutmaması -ısınması- halen günümüzde olan bir şey mi ?

    2-Eğer hız sabitleyiciyi açsaydım 20-30km/h hızlarda araç yine yokuş inerken hızlanır mıydı ? otomatik olarak kendini ayarlar mıydı ? (Eve gelince aklıma geldi)

    3-Yokuş inerken otomatik araçta bu durumda ne yapmalı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Penanggalan -- 30 Haziran 2020; 11:35:37 >







  • Bas çek yapacaksın daha hızlanmadan. Baktın yokuş dik, araba hızlanacak daha ivmelenmeden yavaşlatıp kontrol edeceksin. Sürekli ayağın frende araç kullanılmaz, babanızın dediği gibi bas çek yapın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araçta vites manuele geçiyorsa vites yükselterek inebilirsiniz motor freni işlevi görür

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • manuele alıp 2 veya 3 de inersen yine müdahale etmen gerekir ama daha az müdahale edersin. hız sabitleme aracın hızını egzoz freni varsa biraz daha iyi korur ama sabit tutamaz gibi geliyor bana.
  • Dsglerde manuel modu var. 2. Vitese alırsanız rahatlıkla inebilirsiniz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Oğuzhaan

    Bas çek yapacaksın daha hızlanmadan. Baktın yokuş dik, araba hızlanacak daha ivmelenmeden yavaşlatıp kontrol edeceksin. Sürekli ayağın frende araç kullanılmaz, babanızın dediği gibi bas çek yapın.
    Tam tersi diye biliyorum hocam. Yokuşlarda bas çek yapmak iyi değildir.

    Teknik açıklamasını yazacağım müsait olunca.

    Konuya gelirsek frene basıp ineceksiniz. Bas çek yaparak ya da sürekli basarak. Hangisi gerekiyorsa o an. Vitesle oynamanıza gerek yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-6AC68B14C -- 30 Haziran 2020; 12:17:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor freninden de yararlanmak faydalı olmaz mı ki? Vites küçülterek aşırı hızlanmanın önüne geçilmiş olunur hem de frenlere daha az iş düşer. Ağır vasıtaların çıktığın viteste in felsefesini uygulamakta yarar var bence.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Yokuş çıkarken vites değişimi
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-6AC68B14C

    Tam tersi diye biliyorum hocam. Yokuşlarda bas çek yapmak iyi değildir.

    Teknik açıklamasını yazacağım müsait olunca.

    Konuya gelirsek frene basıp ineceksiniz. Bas çek yaparak ya da sürekli basarak. Hangisi gerekiyorsa o an. Vitesle oynamanıza gerek yok.

    Alıntıları Göster
    teknik açıklaması bir tane var ısınan disk tutmaz. pompalaya pompalaya inmek en doğrusu.
  • 1-) Sık fren yaparsan frenlerin tutmaması hidrolik yağının değişmemesi nedeniyle kalitesi düşen yağın ısınması hava kabarcıkları oluşturup havanında genleşebilmesi sebebiyle iletim olamamasından olur. Hidrolik fren sistemi kullanıldığı sürece olurda korkulacak bişey değil. 50tl lik yağ değiştir istediğin kadar bas...

    2-) Hız sabitleyici aktifken çok az hızlanıyor. 100 ise 107km fln mesela araçtan araca değişmez heralde...

    3-) Motor freni kullanabilirsin arabaya zararı olmaz gaza basıp ateşleme yapmadığın için , yakıt sarfiyatı olmaz , balataların biraz daha uzun süre gider. Motor freni yüksek viteste gaza basmadan yokuş inmek , motorda vakum etkisi sağlar ve yavaşlarsın. Ağır vasıta biliyorsan tırlarda vs daha retarder çeşitleri var motor frenide kullanılır tuşa basarsın araç yavaşlar.

    Dsg yi çok bilmem ama cvt de motor freni olmadığı için sanal oranla manuel kullanma imkanı yoksa b mode , s mode gibi devirli kullanmaya zorlayan modlar olur. Dsg de zannımca manuel olarak kullanılabilir:

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yarı otomatik aracımda çok dik yokuştan inerken aracın hızlanması ve bağırması sorununu vitesi düze alıp bir üste atarak, fren pedalına ayarında ve sabit basarak iniyorum. Böylece hız da artmıyor, araç da bağırmıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Storm Raider

    1-) Sık fren yaparsan frenlerin tutmaması hidrolik yağının değişmemesi nedeniyle kalitesi düşen yağın ısınması hava kabarcıkları oluşturup havanında genleşebilmesi sebebiyle iletim olamamasından olur. Hidrolik fren sistemi kullanıldığı sürece olurda korkulacak bişey değil. 50tl lik yağ değiştir istediğin kadar bas...

    2-) Hız sabitleyici aktifken çok az hızlanıyor. 100 ise 107km fln mesela araçtan araca değişmez heralde...

    3-) Motor freni kullanabilirsin arabaya zararı olmaz gaza basıp ateşleme yapmadığın için , yakıt sarfiyatı olmaz , balataların biraz daha uzun süre gider. Motor freni yüksek viteste gaza basmadan yokuş inmek , motorda vakum etkisi sağlar ve yavaşlarsın. Ağır vasıta biliyorsan tırlarda vs daha retarder çeşitleri var motor frenide kullanılır tuşa basarsın araç yavaşlar.

    Dsg yi çok bilmem ama cvt de motor freni olmadığı için sanal oranla manuel kullanma imkanı yoksa b mode , s mode gibi devirli kullanmaya zorlayan modlar olur. Dsg de zannımca manuel olarak kullanılabilir:
    2017 Civic kullanıyorum. Araç CVT

    L modu inanılmaz derecede motor freni yaptırıyor. Kışın yokuş aşağı güvenli şekilde inebiliyorum. Zira S modu da Spor mod olmasına rağmen yokuş aşağı motor freni yaptırıyor. Devri yükseltip hızı koruyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyWorldLife

    2017 Civic kullanıyorum. Araç CVT

    L modu inanılmaz derecede motor freni yaptırıyor. Kışın yokuş aşağı güvenli şekilde inebiliyorum. Zira S modu da Spor mod olmasına rağmen yokuş aşağı motor freni yaptırıyor. Devri yükseltip hızı koruyor.

    Alıntıları Göster
    Bunu yazmak için gelmiştim.S modu hatta öyle bir motor freni uyguluyor ki köye giderken (çukurlu ve nispeten düz bir yol) D de giderken gaza basıyorum çekiyorum frene basmadan hızımı koruyarak çukurlardan kaçabiliyorum ama S e alınca gazdan ayağımı çektiğim anda sanki arabada frene basmışım gibi tutuyor bir anda Gaz fren gaz fren yapmam gerekiyor işkence oluyor resmen çukurlu bozuk yollarda.Yokuş aşağı da araç D de boşta gibi davranıyor sanki çok aşırı dik bir rampa var D de frene basmassam araç anında 50 60 70 80 çıkıyor saniyeler içerisinde.S e alınca max 30 a kadar çıkıyor bağırmaya başlıyor.




  • Bas çek vs olmaz en iyisi motor freni yada ayağını ufak ufak frene dokundurman yeterli olacaktır. Herhangi bir zararı olmaz 5 km rampa inmiyorsunuz sonuçta. Benim araç hız sabitleyicide 100 ayarladiysam 107 ile 108 dediği an vites küçültür ve motor freni yapar yetmediği durumda ben fren pedalı ile yardımcı olurum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BekirARSLAN -- 30 Haziran 2020; 18:8:21 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyWorldLife

    2017 Civic kullanıyorum. Araç CVT

    L modu inanılmaz derecede motor freni yaptırıyor. Kışın yokuş aşağı güvenli şekilde inebiliyorum. Zira S modu da Spor mod olmasına rağmen yokuş aşağı motor freni yaptırıyor. Devri yükseltip hızı koruyor.

    Alıntıları Göster
    L(LOW) veya D1 veya 1 aynıdır
    S (SLOW) (SPORT DEĞİL) veya D2 veya 2 aynıdır

    değişik marka şanzımanlarda kullanılan farklı şablonlama stilleridir.
  • çok dik yokuşlarda inerken veya çıkarken 20 km hıza kadar L=D1=1 kullanılır, 50 km hıza kadar S=D2=2 kullanılır ve inerken frene zaman zaman basılır, kesinlikle D kullanılmaz ve frene devamlı basılmaz,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi degobar -- 30 Haziran 2020; 16:34:26 >
  • Bu konuda otorite değilim lakin kamyon surmuyosun,hepi topu 1.5 ton araç .indigin yokuş kmlerce de degildir,ben frende indiğinde de sıkıntı olacağını sanmiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İniş totalde kaç dk sürüyor yazabilir misiniz?
    Ayrıca bahsettiğiniz araçta 1.viteste inmedikten sonra sürekli hızlanacak biliyorum. Mümkün mertebe arabanın hızını koruyarak inmek en doğrusu. Çünkü ne kadar hızlanırsa yavaşlatmanız için gereken enerji daha da artacak. Bu da disk ısınması demek. Bas çek yaparak sadece belli bir süre soğutmuş olursunuz ama basmadığınız sürede ne kadar soğur o ayrı bir soru işareti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sürekli frenle inmek hem balataları aşındırır hem de ısınan disk ve balatalar ısıyı hidrolik yağına transfer eder. Temiz bir DOT4 hidrolik fren yağı 230 derecede kaynamaya başlar. kaynamaya başlayınca da hava kabarcıkları oluşur ve sıvının itme prensibi işe yaramaz. O zaman frenler neden tutmuyor demezsiniz inşallah. Yine de ara ara freni bırakarak disklerin soğumasını beklemek faydalı olacaktır.

    DSGlerde manuel mod olduğunu hatırlıyorum rampayı devirdikten sonra çekin manuele istediğiniz güvenli hızı koruyuncaya kadar vites küçültün o viteste gaza dokunmadan inin. Artık 2 mi olur 3. vites mi olur ona göre karar sizde. Motor freni oldukça işe yarar frene yük bindirmez pek fazla. Devirin artmasından çok korkmayın 4, - 4500 devire kadar motor freni kullanabilirsiniz.
  • kerotobil K kullanıcısına yanıt
    Ultrasaray0643 U kullanıcısına yanıt
    30-40 dakika sürüyordur rahat, saygıdeğer abilerim trabzonda yollar dağları oyarak yaptıkları için yolun düz olduğu bir konum yok örnek koymak istiyorum.
    Yani şöyle diyeyim Anayola çıkana kadar gaza basmanızı gerektirecek bir yol yok. Sürekli yokuş

    Yokuş inerken araba hızlanmasına karşı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Penanggalan -- 30 Haziran 2020; 20:8:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yokuş inerken araba hızlanmasına karşı

    Mokkayı bu yüzden seviyorum. Eğimli virajlı yollardan inerken basıyorum misssss... Kafa rahat

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.