Şimdi Ara

Yokuş inerken araba hızlanmasına karşı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
2
Favori
8.540
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Baba Naber kullanıcısına yanıt
    bu özelliğin adı nedir hocam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Botadam

    Araçta vites manuele geçiyorsa vites yükselterek inebilirsiniz motor freni işlevi görür
    Yokuş aşağı giderken vites yükseltip nasıl yavaşlamayı düşünüyorsun ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zigana dağından inerken kenara çekmiş frenlerinden duman çıkan BMW yi gördükten sonra hiçbir arabanın sadece frenlerine güvenmem. Motor freninden faydalanın bi şekilde gerekirse 3000 4000 devirleri görsün frenle de destekleyin yer yer. Boşta inmeyin sakın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1- Evet, zamanla alakası yok. Uzun frende problem olabilir.
    2- Standart hız sabitleyici frenleme yapmaz. Son kaldığı viteste hızlanmaya devam eder.
    3- DSG araçta bu gibi durumda 2. vitese, hatta kurtarmıyorsa 1. vitese alıp devir çok yükseldiğinde frene sertçe bas bırak yapıyorum. Herhangi bir problem yaşamadım.
  • Otomotiv mühendisiyim, teknik açıklamasını merak ediyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÖlüyenYörüler

    Yokuş aşağı giderken vites yükseltip nasıl yavaşlamayı düşünüyorsun ?

    Alıntıları Göster
    Kusura bakmayın o an karıştırmışım vites küçültürse işe yarar haklısınız👍🙂

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • işte bu yüzden arabanın vereceği tepkileri iyi anlayıp öğrenmek için araç sürmeyi ilk öğrenirken ve ehliyet alınırken manuel vites ile öğrenmek şart olmalı. sözüm meclisten dışarı çok acemi yada hanım arkadaslara otomatik vitesi anlatırken "bu herşeyi kendi otomatik ayarlıyor" diyerek öğretmek yanlış. o kadın yokuşta nerden bilsin vitesi manuele almayı ve motor freniyle sakince inmeyi. onun aklında gaz-fren ve direksiyon var sadece, çocukların akülü araba mantığı :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 30 Haziran 2020; 23:10:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • konuda bir arkadaş vites yükseltmekten bahsetmiş ancak devir artsa bile vites küçültüp motor freni yaptırmak ve frenle bas çek yaparak desteklemek mantıklı.

    Düz viteste kontrol sende oluyor ama otomatiklerde kullanmadığım için bilmiyorum. Mantıken onlarda da bir şekilde manuel modu olmalı hızlanmayı engellemek için.
  • Mokka cosmo aracımdaki dsc tuşu. 40 kmh alt ve belli bir eğimde tuşa basınca aracın hızlanmasını engelliyor.

    Aşırı virajlı dağ yollarında inişte çok işe yarıyor.


    Yokuş inerken araba hızlanmasına karşı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tuşa muşa gerek yok, tak 2'ye in işte amma abarttınız. bütün araçlar motor freni yapıyor zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 1 Temmuz 2020; 20:18:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hidroliğin ısınıp kaynamasından önce aşırı ısınan disk / balata arasında tutunma kaybı yaşarsınız.
    Ben manuel araçta yer yer 2. vitese kadar düşerek iniyorum. Çok hafif ayak freni desteği, hatta çoğu yokuşu frensiz iniyorum. Dranas geçidinde 10 dakika falan hiç ne gaza ne frene dokunmadan 4. vites iniyorum mesela. Otomatik araçlarda da L ya da Manuel mod kullanılabilir.
  • Penanggalan kullanıcısına yanıt
    Bende Artvinliyim hocam iyi bilirim. Basit bir fizik hesabı ile anlatayım: Hareket enerjisi=(kütleXHızın karesi)/2.

    Siz ne kadar hızlanırsanız yavaşlatmak için o fazla olan hızınızın karesi kadar fazla enerjiye ihtiyaç duyarsınız. Bas çek yaparak bu işin nirvanasını sürersiniz. Kendinize yüksek olmayan bir hız bulup o seviyede tutmaya çalışın. Örneğin 20 idealse 25-30 civarı tutun hızınızı freni çok yormadan. 40 a kadar çıkmasına izin vermeyin.
    Özetle; Hızlandıktan sonra yavaşlatmak daha güçtür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam 30-40dk uzun sure. Bas cekin bir faydasi olmaz bence de aksine zarari olur. Arac hizlandiktan sonra frenlemek daha cok yuk bindirir daha cok isitir.

    Burda yapmaniz gereken freni minmize eecek vitese almaniz lazim manuel olarak. 2inci vites veya 3. vites olabilir egime gore.

    En guzeli acele etmeyip sabit hizdan inmek olcaktir mesela arada virtajsiz bir yer geldi dur surda hizlanayim viraj geldi yavaslayayim yaparsaniz daha zorlanir frenler. Haaa zarar gorur mu bilmem ama o balata kokusunu alirsiniz indiginiz de.
  • ehliyeti ilk aldığım zamanlar soğuksu parkından iniyorum. yollar yokuş aşşağı ve virajlı. boşa attım frene basa basa gidiyorum sürekli. neyse indim düzlüğe geldim. önümde araba var. frene bastım fren yok zor durmuştum. 15 20dk beklemiştim sağa çekip düzelmişti. tecrübe olmuştu benim için.
  • Rampa inerken sadece aracın frenine güvenilmez motor freni yapılır. Otomatik araçlar yakıt tüketimini azaltmak için 2000 devirlerde vites yükseltir dolayısyla hep bir üst viteste seyir edilir.

    Rampaya geldiğinde şanzumanı manuel e al bir vites aşağıya çek araba kompresöre biner biraz ses yükselir ama dizelse 3500-4000 e kadar yolu var. Yükseldiğinde pompalama usulü deviri biraz düşür sonra geriye bırak yükseldiğinde tekrar bas düzlüğe gelincede tekrardan vitesi yükselt viraja gelince tekrar düşür hem az frenleme yaparsın. Hemde daha sağlıklı seyahat edersin.

    Bu arada eğer motor soğuksa kompresöre bindirince deviri çok yükseltme aşınma fazla olur. Sıcaksa sıfır sıkıntı ak gitsin

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Eğer bas çek yaparsanız ve ayağınızı çektiğinizde fren hidroliği kaynarsa bir sonraki basmanızda tutmayacaktır.

    Basılı tutarak inerseniz fren hidroliğine kaynama fırsatı daha az verirsiniz.

    Bas çek yaparak fren hidroliğini çok ısıtırsınız. Basılı tutarak az ama uzun süreli frenleme yapılır. Bas çek yaparken araç aralarda hızlanacağı için bastığınız zamanlarda sürekli basmaya göre daha sert fren yapmak zorunda kalırsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslında freni pompalamayın yazar kitapçıkta ..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baba Naber

    Mokka cosmo aracımdaki dsc tuşu. 40 kmh alt ve belli bir eğimde tuşa basınca aracın hızlanmasını engelliyor.

    Aşırı virajlı dağ yollarında inişte çok işe yarıyor.


    Yokuş inerken araba hızlanmasına karşı
    Dikkat yazan kutucuğu hiç okumadın mı?




  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Yansın, kasko var sıkıntı yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün gayet güzel indim ama 2 ye atınca istemeden devir 3K civarına geldi bazen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.