Şimdi Ara

Yokuş inerken araba hızlanmasına karşı (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
55
Cevap
2
Favori
8.701
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • otomatik yada manuel değişmez yokuş aşağı inerken viteste ise araç daha zor hızlanır eğim az ise hızlanmaz az fren kullanırsın. Hız sabitleyici maalesef yokuş aşağı işe yaramıyor. illa fren yapacaksın.

    frenler öyle kolay kolay ısınmaz. Frenleri ısıtman için yüksek sürate çıkıp aniden durman lazım. Ve bunu sıksık yapacaksın. Yarış otomobili kullanmıyorsun öyle birşey olmaz yani.
  • Storm Raider kullanıcısına yanıt
    Merhabalar Cvt ile ilgili birşeyler sorucam size uygunsa.
    W169 cvt li Mercedes A serisi kullanıyorum.Benim viteste b modu yok ve araçta ivmelenme sırasında da sanal vites geçişi de yok fakat araçta manuel mod ve ayrıca comfort/sport mod seçenekleri var.Şimdi dişli geçişi olmadığını ve sanal bir geçişinde olmadığını düşünürsek bu manuel modu ne işe yarıyor ? Ayrıca gaza ne kadar basarsan o kadar devir çeviriyor araç sonuçta bu şartlar altında comfort ve sport mod un ne işlevi var ?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Şanzımanda manuel modu varsa sanal vites oranlarının olması lazım diye biliyorum. Yani manuele aldığın zaman kendinin seçebileceğim belirli oranlar olması lazım. Anca kullanınca anlaşılır sizdeki manuel modu uzaktan yazacaklarım tahminden öteye geçmez. Mercedesteki cvt leri hiç kullanmadım.

    Select drive modları şanzımanla alakasız. Comfortta optimal benzin tüketimine göre sürmeye çalışır araç , sportta yakıt tüketimi ikinci planda performanslı sürüş launch control vs aktif oluyordur muhtemelen şanzımandaki modlar daha farklı bir durum üretici sizin şanzıman için bu modları koymamayı tercih etmiş. Ama elbet bir yerinde motor freni yaptıracak bir sistemi vardır. Cvt nin prensibi itibarıyla yokuşta boştaymış gibi hızlanmaya sevk eder.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Storm Raider kullanıcısına yanıt
    Motor freniyle alakalı bir problemim yok hocam.Araç eğer gazsız hızlanıyorsa devri yukarda tutuyor.Benim anlamadığım sadece bir vites geçişi gözükmüyor devir saatinde,bu koşulda manuel mod ne işe yarıyor acaba onu merak ediyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baba Naber

    Yansın, kasko var sıkıntı yok.
    Böyle bir durum da Kaskonun, veya Araç garantisinin işe yaramayacağından haberiniz var mı???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Penanggalan

    Bugün gayet güzel indim ama 2 ye atınca istemeden devir 3K civarına geldi bazen
    Hocam motorlu araç bu sonuçta. Akülü değil. Benzinli ise 7000 devir, dizelse 6000 devir çevirebilir motor.

    3K devir hiçbirşey değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ..Raptor.. kullanıcısına yanıt
    Tam hatırlamıyorum hangi konuydu ama 4 bin devire doğru gelmeyin demişlerdi ondan biraz endişelendim teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anlık devir yükselmesinin zararı yok endişelenmeyin, çok uzun süre çok yüksek devirlerde giderseniz motor fazla aşınır ve ömrü kısalır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Penanggalan

    Tam hatırlamıyorum hangi konuydu ama 4 bin devire doğru gelmeyin demişlerdi ondan biraz endişelendim teşekkür ederim
    Araç dizel mi benzinli mi hocam? Dizelin yüksek deviri sevmediği doğrudur ama bu 5000 devir üstü için geçerli.

    Normalde aracı uygun devirde kullanmak önemli olan, gerek olmadığı sürece boşa devir çevirmenin de anlamı yok tabiki ancak çok dik bir yokuşu inerkende motor kompresyonunu bırakmayın. Ultra dandik bir araba değilse (mekanik aksam) araçta bakımlıysa hiçbirşey olmaz. Plastik değil sonuçta motor.

    Aracın kaldıramayacağı bir devir olsa üretici limitlerdi o devri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ..Raptor.. kullanıcısına yanıt
    dizel hocam, aslında normalde sorun yokta araba çok bagırınca ister istemez huzursuz oluyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Penanggalan

    dizel hocam, aslında normalde sorun yokta araba çok bagırınca ister istemez huzursuz oluyorum
    Sıkıntı olmaz hocam. Her zaman yokuşu inmek çıkmaktan daha zordur. Aşırı dik yerlerden inerken bağırsın biraz, arabanın duramayacağı hızlara çıkmasından iyidir.

    Her zaman önce motor frenini, motor freninin yetmediği noktada ayak frenini kullanmak en mantıklısı. Frenler ısındığı anda birden durmanız gerekirse duramazsınız. Bu yüzden mümkün olduğunca frenleri serin tutmak daha güvenli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Böyle bir durum da Kaskonun, veya Araç garantisinin işe yaramayacağından haberiniz var mı???

    Alıntıları Göster
    Atarım uçurumdan gider.

    Tek derdim bu olsun. Paraya tamah etmem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Botadam

    Araçta vites manuele geçiyorsa vites yükselterek inebilirsiniz motor freni işlevi görür
    vites yukselterek motor freni?

    lutfen ehliyetini iade et
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerotobil

    Bende Artvinliyim hocam iyi bilirim. Basit bir fizik hesabı ile anlatayım: Hareket enerjisi=(kütleXHızın karesi)/2.

    Siz ne kadar hızlanırsanız yavaşlatmak için o fazla olan hızınızın karesi kadar fazla enerjiye ihtiyaç duyarsınız. Bas çek yaparak bu işin nirvanasını sürersiniz. Kendinize yüksek olmayan bir hız bulup o seviyede tutmaya çalışın. Örneğin 20 idealse 25-30 civarı tutun hızınızı freni çok yormadan. 40 a kadar çıkmasına izin vermeyin.
    Özetle; Hızlandıktan sonra yavaşlatmak daha güçtür.
    Fizik kanunlarından anlayan biri olarak durumu basitçe açıklayayım.

    Frene sürekli basarak veya bas çek yaparak yavaşlatmak aynı şeydir. Nedeni basit yüksekteki cisim belli bir potansiyel enerjiye sahiptir. Yokuş bittiği zaman aynı viteste yokuşu inen iki aracında (sürekli basan ve basçek yapan) yoketmesi gereken bu potansiyel enerjidir. Basçek yap diyenlerin mantığı basmadığın zaman frenler soğur diye düşünürler fakat frene basıldığı zaman yukarıdaki arkadaşın bahsettiği kinetik enerjinin yüksek olmasından dolayı kısa zamanda daha çok enerji sürtünme kuvveti ile ısıya dönüşür. Sürekli bastığın zaman yine aynı enerji aralıksız ısıya dönüşür. Fakat birim zamanda dönüşen enerji daha azdır. Sonuçta iki türlü de frenin alt etmesi gereken enerji miktarı aynı olduğu için aynı miktarda ısı ortaya çıkar.

    O zaman yapman gereken (otomatik vitesten pek anlamam hep manuel kullandım.) Motor devrini yüksek tutan bir şekilde yokuş aşağı inmek. Böylece motor freni de yavaşlamaya yardımcı olur. Yani enerjinin bir kısmını da motor kendi içinde eritir. Disklere düşen yük azalır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgutozkan -- 29 Temmuz 2020; 1:40:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.