Şimdi Ara

Yokuş aşağı viteste inerken yakıt tüketimi 0 olur mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
221
Cevap
2
Favori
35.035
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar,

    Hep bir konuşma konusu olmuştur aramızda. Yokuş aşağı viteste inen bir arabanın (mesala Opel Vectra) bilgisayar ekranın da 0 l/100km yakıt tükettiğini yani hiç tüketmediğini söylüyor. Aynı yokuşu vitesi boşa alırsanmız hızınıza göre değişen az amabir miktar yakıt tüketimi gösteriyor.

    Arkadaşlardan bir grubu motor çalışıyor dolayısı ile tüketim hiç bir zaman 0 olmaz diyorlar. Diğeri de benim dahil olduğum motor çalışmıyor aslında yalnızca dönüyor dolayısı ile 0 tüketim viteste iken mümkündür diyenlerdeniz.

    Malumunuz motor iki şekilde dönebilir birincisi yakılan yakıtın sağlamış olduğu hareket enerjisi ile. Bu hep bilinen durumu zaten. Diğeri ise yokuş aşağı inen arabanın var olan hareket enerjisi ile tekerlekleri zorla döndürmesi, oradan da vites kutusu ile motoru zorla döndürmesi. Motorun zaten zorla döndüğünü sırada motor kontrol ünitesi de benzini tamamen keserek tüketimi 0 yapmak gibi bir amaç güdüyor ve bunda da başarılı oluyor.

    Farklı görüş ve anlatımlar varsa paylaşılması için açtım konuyu.







  • benim aracım 308 dizel otomatik aynı şekilde bendede yokuş aşağı 0 tüketim gösteriyor.biraz gaza basınca 1-2 tüketim gösteriyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emir341907

    benim aracım 308 dizel otomatik aynı şekilde bendede yokuş aşağı 0 tüketim gösteriyor.biraz gaza basınca 1-2 tüketim gösteriyor.
    Vitesteyken yakmaz. Ama araç boşta giderse rolentide çalışıyor zaten. o zaman yakar..
  • Bu konu daha önce de uzun uzun tartışılmıştı.

    Nihayetinde KARBÜRATÖRLÜ araçlarda rölantiye yakın çok az bir tüketim sözkonusu çünkü sistem tamamen mekanik bir yapıya ve çalışma sistemine dayanıyor. TEK/ÇOK/DOĞRUDAN PÜSKÜRTME (ENJEKSİYON) araçlarda ise tüketim gerçekten de sıfır olmaktadır çünkü enjektör(ler) elektronik kumandalı olduğundan aracın yerçekimi hızı, yavaşlaması, tırmanması gibi durumlarda ECU otomatik olarak gereken yakıt miktarını ayarlamaktadır. Bu nedenle inişlerde viteste giderseniz yerçekiminden ileri gelen yol gücünü motorun krank miline kadar sevk ettiğiniz ve bu nedenle de motor kendisini döndürmek için silindirlere püskürtme yoluyla gönderilen, bujinin kıvılcımıyla infilak ettirilip piston ile mekanik
    yukarı aşağı ve biyel kolu/krank kombinasyonu ile de döndürme hareketine çevrilen güce ihtiyaç duymayacağı için benzin de püskürtülmez.

    Her iki yakıt besleme sistemine sahip araçla BOŞTA inerseniz motor rölantide döneceğinden rölantida harcadığı kadar yakıt tüketir. Ancak yine inişlerde viteste takar ve gaz pedalına basarsanız bu defa yakıt besleme sistemi hem yol gücünü kullanır, hem de gaz motor freninin yarattığı hızın üzerindeki hıza ihtiyac duyulduğu kadar yakıt tüketir.

    Tüm bu ayrıntılı bilgileri gelişmiş yol bilgisayarınızın ekranında ayrıntılı olarak görebilirsiniz.

    Selam ve sevgiler,

    Taner Göde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Bu konu daha önce de uzun uzun tartışılmıştı.

    Nihayetinde KARBÜRATÖRLÜ araçlarda rölantiye yakın çok az bir tüketim sözkonusu çünkü sistem tamamen mekanik bir yapıya ve çalışma sistemine dayanıyor. TEK/ÇOK/DOĞRUDAN PÜSKÜRTME (ENJEKSİYON) araçlarda ise tüketim gerçekten de sıfır olmaktadır çünkü enjektör(ler) elektronik kumandalı olduğundan aracın yerçekimi hızı, yavaşlaması, tırmanması gibi durumlarda ECU otomatik olarak gereken yakıt miktarını ayarlamaktadır. Bu nedenle inişlerde viteste giderseniz yerçekiminden ileri gelen yol gücünü motorun krank miline kadar sevk ettiğiniz ve bu nedenle de motor kendisini döndürmek için silindirlere püskürtme yoluyla gönderilen, bujinin kıvılcımıyla infilak ettirilip piston ile mekanik
    yukarı aşağı ve biyel kolu/krank kombinasyonu ile de döndürme hareketine çevrilen güce ihtiyaç duymayacağı için benzin de püskürtülmez.

    Her iki yakıt besleme sistemine sahip araçla BOŞTA inerseniz motor rölantide döneceğinden rölantida harcadığı kadar yakıt tüketir. Ancak yine inişlerde viteste takar ve gaz pedalına basarsanız bu defa yakıt besleme sistemi hem yol gücünü kullanır, hem de gaz motor freninin yarattığı hızın üzerindeki hıza ihtiyac duyulduğu kadar yakıt tüketir.

    Tüm bu ayrıntılı bilgileri gelişmiş yol bilgisayarınızın ekranında ayrıntılı olarak görebilirsiniz.

    Selam ve sevgiler,

    Taner Göde
    Tüketim sıfır olur. Yakıt enjeksiyon milisaniyeleri sıfırdır. Yani kapalı kalırlar. Bunun adı da cut-off dur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Tüketim sıfır olur. Yakıt enjeksiyon milisaniyeleri sıfırdır. Yani kapalı kalırlar. Bunun adı da cut-off dur.

    Alıntıları Göster
    sayın O.B.K bende sizinle aynı fikirdeyim ama kafama bir konu da takılmıyor değil. eksoza ölçüm cihazı bağlasak sonuç ne olabilir bu konuda yorum yapabilir misiniz. yakıtın sıfır olup olmasığını buradan bilmek kesin mümkündür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Bu konu daha önce de uzun uzun tartışılmıştı.

    Nihayetinde KARBÜRATÖRLÜ araçlarda rölantiye yakın çok az bir tüketim sözkonusu çünkü sistem tamamen mekanik bir yapıya ve çalışma sistemine dayanıyor. TEK/ÇOK/DOĞRUDAN PÜSKÜRTME (ENJEKSİYON) araçlarda ise tüketim gerçekten de sıfır olmaktadır çünkü enjektör(ler) elektronik kumandalı olduğundan aracın yerçekimi hızı, yavaşlaması, tırmanması gibi durumlarda ECU otomatik olarak gereken yakıt miktarını ayarlamaktadır. Bu nedenle inişlerde viteste giderseniz yerçekiminden ileri gelen yol gücünü motorun krank miline kadar sevk ettiğiniz ve bu nedenle de motor kendisini döndürmek için silindirlere püskürtme yoluyla gönderilen, bujinin kıvılcımıyla infilak ettirilip piston ile mekanik
    yukarı aşağı ve biyel kolu/krank kombinasyonu ile de döndürme hareketine çevrilen güce ihtiyaç duymayacağı için benzin de püskürtülmez.

    Her iki yakıt besleme sistemine sahip araçla BOŞTA inerseniz motor rölantide döneceğinden rölantida harcadığı kadar yakıt tüketir. Ancak yine inişlerde viteste takar ve gaz pedalına basarsanız bu defa yakıt besleme sistemi hem yol gücünü kullanır, hem de gaz motor freninin yarattığı hızın üzerindeki hıza ihtiyac duyulduğu kadar yakıt tüketir.

    Tüm bu ayrıntılı bilgileri gelişmiş yol bilgisayarınızın ekranında ayrıntılı olarak görebilirsiniz.

    Selam ve sevgiler,

    Taner Göde
    Selam Taner,

    Ben de bu konuyu bilimsel olarak inceleyelim ve kati bir sonuca bağlayalım diye burada açtım. Ben yokuş aşağıda inen aracın sıfır yaktığını bizzat görenlerdenim. Nasıl derseniz? Benim 85 model Audi bir zamanlar çok tüketiyor diye servise götürdüm. Onlarda Enjektörlerin zamanlanla yaşlandığını ve eşit püskürtme yapamadığını söylediler ve bir test edelim dediler. Bunun için aracın her bir silindiri için ayrı olan enjektörleri tek tek sökerek bir ölçüm kabına koydular ve aracı kalan 4 silindir ile (araç 5 silindirliydi bu arada) çalıştırdılar. her bir enjektör için ayrı ayrı yaptılar bu işlemi ve enjektörlerin ne kadar eşit püskürtme yaptığını bulmaya çalıştılar.

    Bu test sırasında dikkatimi çeken birşey oldu. Bir enjektör dışarıdaki iken gaz verip 3000-4000 devir yaptılar. Doğal olarak püskürtme hayli kuvvetli idi. Ancak gaz verme kesildiği an enjektör anında püskürtmeyi kesiyordu. devir 1500 gibi bir değerlere geldiğinde püskürtme yeniden başlıyordu. Diğer bir değişle devir 4000'den 1500'e düşene kadar geçen yaklaşık 1 saniyelik zaman boyunca hiç püskürtme olmuyordu.

    Bu bilgiyi de arkadaşlarla paylaşıyorum ama yine de ikna edemiyorum. 0 tüketim olmaz deyip geçiyorlar. Hatta 0 tüketim olmazı savunanlar konuyu VW ile mailleştiler (Almanya) VW almanya konuyu VW Türkiye'ye yönlendirmiş. VW Türkiye'den temasa geçilen kişi de 0 tüketim olmaz demiş.

    Ne diyeyim şaşırdım tabii ki yanıta.



    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Bu konu daha önce de uzun uzun tartışılmıştı.

    Nihayetinde KARBÜRATÖRLÜ araçlarda rölantiye yakın çok az bir tüketim sözkonusu çünkü sistem tamamen mekanik bir yapıya ve çalışma sistemine dayanıyor. TEK/ÇOK/DOĞRUDAN PÜSKÜRTME (ENJEKSİYON) araçlarda ise tüketim gerçekten de sıfır olmaktadır çünkü enjektör(ler) elektronik kumandalı olduğundan aracın yerçekimi hızı, yavaşlaması, tırmanması gibi durumlarda ECU otomatik olarak gereken yakıt miktarını ayarlamaktadır. Bu nedenle inişlerde viteste giderseniz yerçekiminden ileri gelen yol gücünü motorun krank miline kadar sevk ettiğiniz ve bu nedenle de motor kendisini döndürmek için silindirlere püskürtme yoluyla gönderilen, bujinin kıvılcımıyla infilak ettirilip piston ile mekanik
    yukarı aşağı ve biyel kolu/krank kombinasyonu ile de döndürme hareketine çevrilen güce ihtiyaç duymayacağı için benzin de püskürtülmez.

    Her iki yakıt besleme sistemine sahip araçla BOŞTA inerseniz motor rölantide döneceğinden rölantida harcadığı kadar yakıt tüketir. Ancak yine inişlerde viteste takar ve gaz pedalına basarsanız bu defa yakıt besleme sistemi hem yol gücünü kullanır, hem de gaz motor freninin yarattığı hızın üzerindeki hıza ihtiyac duyulduğu kadar yakıt tüketir.

    Tüm bu ayrıntılı bilgileri gelişmiş yol bilgisayarınızın ekranında ayrıntılı olarak görebilirsiniz.

    Selam ve sevgiler,

    Taner Göde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    sayın O.B.K bende sizinle aynı fikirdeyim ama kafama bir konu da takılmıyor değil. eksoza ölçüm cihazı bağlasak sonuç ne olabilir bu konuda yorum yapabilir misiniz. yakıtın sıfır olup olmasığını buradan bilmek kesin mümkündür.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sayın O.B.K bende sizinle aynı fikirdeyim ama kafama bir konu da takılmıyor değil. eksoza ölçüm cihazı bağlasak sonuç ne olabilir bu konuda yorum yapabilir misiniz. yakıtın sıfır olup olmasığını buradan bilmek kesin mümkündür.


    Merhaba Vezir hocam.

    Benzinli motorda cut-off durumunda boğaz kelebeğinin kapalı olacağından, bir şekilde motora hava girişi engellenmiş olacağından zaten egsozdan da çıkış çok sınırlı olacak, veya olmayacaktır diye düşünüyorum.

    Dizelde kelebek yok ama onda da püskürtme duruyor. Egsozdan devirle orantılı olarak hava çıkışı olacağı muhakkak. Ama bu hava muhtemelen emilen hava ile aynı olacaktır. Yani yanmadan, üzerine yakıt püskürtülmemiş, sıkıştırılıp tekrar serbest bırakılmış hava olur çıkan hava diye düşünüyorum.

    Ben de sizin fikirlerinizi öğrenmekten mutluluk duyarım.

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sayın O.B.K bende sizinle aynı fikirdeyim ama kafama bir konu da takılmıyor değil. eksoza ölçüm cihazı bağlasak sonuç ne olabilir bu konuda yorum yapabilir misiniz. yakıtın sıfır olup olmasığını buradan bilmek kesin mümkündür.


    Merhaba Vezir hocam.

    Benzinli motorda cut-off durumunda boğaz kelebeğinin kapalı olacağından, bir şekilde motora hava girişi engellenmiş olacağından zaten egsozdan da çıkış çok sınırlı olacak, veya olmayacaktır diye düşünüyorum.

    Dizelde kelebek yok ama onda da püskürtme duruyor. Egsozdan devirle orantılı olarak hava çıkışı olacağı muhakkak. Ama bu hava muhtemelen emilen hava ile aynı olacaktır. Yani yanmadan, üzerine yakıt püskürtülmemiş, sıkıştırılıp tekrar serbest bırakılmış hava olur çıkan hava diye düşünüyorum.

    Ben de sizin fikirlerinizi öğrenmekten mutluluk duyarım.

    Kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    0 '' SIFIR '' Tüketim söz konusu değildir, çok az tüketim olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayhan_guler

    Selam Taner,

    Ben de bu konuyu bilimsel olarak inceleyelim ve kati bir sonuca bağlayalım diye burada açtım. Ben yokuş aşağıda inen aracın sıfır yaktığını bizzat görenlerdenim. Nasıl derseniz? Benim 85 model Audi bir zamanlar çok tüketiyor diye servise götürdüm. Onlarda Enjektörlerin zamanlanla yaşlandığını ve eşit püskürtme yapamadığını söylediler ve bir test edelim dediler. Bunun için aracın her bir silindiri için ayrı olan enjektörleri tek tek sökerek bir ölçüm kabına koydular ve aracı kalan 4 silindir ile (araç 5 silindirliydi bu arada) çalıştırdılar. her bir enjektör için ayrı ayrı yaptılar bu işlemi ve enjektörlerin ne kadar eşit püskürtme yaptığını bulmaya çalıştılar.

    Bu test sırasında dikkatimi çeken birşey oldu. Bir enjektör dışarıdaki iken gaz verip 3000-4000 devir yaptılar. Doğal olarak püskürtme hayli kuvvetli idi. Ancak gaz verme kesildiği an enjektör anında püskürtmeyi kesiyordu. devir 1500 gibi bir değerlere geldiğinde püskürtme yeniden başlıyordu. Diğer bir değişle devir 4000'den 1500'e düşene kadar geçen yaklaşık 1 saniyelik zaman boyunca hiç püskürtme olmuyordu.

    Bu bilgiyi de arkadaşlarla paylaşıyorum ama yine de ikna edemiyorum. 0 tüketim olmaz deyip geçiyorlar. Hatta 0 tüketim olmazı savunanlar konuyu VW ile mailleştiler (Almanya) VW almanya konuyu VW Türkiye'ye yönlendirmiş. VW Türkiye'den temasa geçilen kişi de 0 tüketim olmaz demiş.

    Ne diyeyim şaşırdım tabii ki yanıta.



    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Bu konu daha önce de uzun uzun tartışılmıştı.

    Nihayetinde KARBÜRATÖRLÜ araçlarda rölantiye yakın çok az bir tüketim sözkonusu çünkü sistem tamamen mekanik bir yapıya ve çalışma sistemine dayanıyor. TEK/ÇOK/DOĞRUDAN PÜSKÜRTME (ENJEKSİYON) araçlarda ise tüketim gerçekten de sıfır olmaktadır çünkü enjektör(ler) elektronik kumandalı olduğundan aracın yerçekimi hızı, yavaşlaması, tırmanması gibi durumlarda ECU otomatik olarak gereken yakıt miktarını ayarlamaktadır. Bu nedenle inişlerde viteste giderseniz yerçekiminden ileri gelen yol gücünü motorun krank miline kadar sevk ettiğiniz ve bu nedenle de motor kendisini döndürmek için silindirlere püskürtme yoluyla gönderilen, bujinin kıvılcımıyla infilak ettirilip piston ile mekanik
    yukarı aşağı ve biyel kolu/krank kombinasyonu ile de döndürme hareketine çevrilen güce ihtiyaç duymayacağı için benzin de püskürtülmez.

    Her iki yakıt besleme sistemine sahip araçla BOŞTA inerseniz motor rölantide döneceğinden rölantida harcadığı kadar yakıt tüketir. Ancak yine inişlerde viteste takar ve gaz pedalına basarsanız bu defa yakıt besleme sistemi hem yol gücünü kullanır, hem de gaz motor freninin yarattığı hızın üzerindeki hıza ihtiyac duyulduğu kadar yakıt tüketir.

    Tüm bu ayrıntılı bilgileri gelişmiş yol bilgisayarınızın ekranında ayrıntılı olarak görebilirsiniz.

    Selam ve sevgiler,

    Taner Göde


    Alıntıları Göster
    Ben de şirketin şoförüne söylüyorum, arabanın yakıtını düşürmesi için boşa atmamasını. Ama adam dinlemiyor, "o mühendisler benim kadar araba kullanmışlar mı? diye kestirip atıyor.

    VW yetkilisi(!) de böyle zamanın gerisinde kalmış birisi olmalı.

    Herhalde motor sesinin kesilmemesi insanları şaşırtıyor. Öyle ya, devir var, motor sesi kesilmek bir yana kompresyondan dolayı artıyor ve bazen araba bağırıyor, lambalar, farlar vs. açık. Nasıl olur da yakıt gitmez, di mi ama ya?

    .oO°Oo.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayhan_guler

    Selam Taner,

    Ben de bu konuyu bilimsel olarak inceleyelim ve kati bir sonuca bağlayalım diye burada açtım. Ben yokuş aşağıda inen aracın sıfır yaktığını bizzat görenlerdenim. Nasıl derseniz? Benim 85 model Audi bir zamanlar çok tüketiyor diye servise götürdüm. Onlarda Enjektörlerin zamanlanla yaşlandığını ve eşit püskürtme yapamadığını söylediler ve bir test edelim dediler. Bunun için aracın her bir silindiri için ayrı olan enjektörleri tek tek sökerek bir ölçüm kabına koydular ve aracı kalan 4 silindir ile (araç 5 silindirliydi bu arada) çalıştırdılar. her bir enjektör için ayrı ayrı yaptılar bu işlemi ve enjektörlerin ne kadar eşit püskürtme yaptığını bulmaya çalıştılar.

    Bu test sırasında dikkatimi çeken birşey oldu. Bir enjektör dışarıdaki iken gaz verip 3000-4000 devir yaptılar. Doğal olarak püskürtme hayli kuvvetli idi. Ancak gaz verme kesildiği an enjektör anında püskürtmeyi kesiyordu. devir 1500 gibi bir değerlere geldiğinde püskürtme yeniden başlıyordu. Diğer bir değişle devir 4000'den 1500'e düşene kadar geçen yaklaşık 1 saniyelik zaman boyunca hiç püskürtme olmuyordu.

    Bu bilgiyi de arkadaşlarla paylaşıyorum ama yine de ikna edemiyorum. 0 tüketim olmaz deyip geçiyorlar. Hatta 0 tüketim olmazı savunanlar konuyu VW ile mailleştiler (Almanya) VW almanya konuyu VW Türkiye'ye yönlendirmiş. VW Türkiye'den temasa geçilen kişi de 0 tüketim olmaz demiş.

    Ne diyeyim şaşırdım tabii ki yanıta.



    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Bu konu daha önce de uzun uzun tartışılmıştı.

    Nihayetinde KARBÜRATÖRLÜ araçlarda rölantiye yakın çok az bir tüketim sözkonusu çünkü sistem tamamen mekanik bir yapıya ve çalışma sistemine dayanıyor. TEK/ÇOK/DOĞRUDAN PÜSKÜRTME (ENJEKSİYON) araçlarda ise tüketim gerçekten de sıfır olmaktadır çünkü enjektör(ler) elektronik kumandalı olduğundan aracın yerçekimi hızı, yavaşlaması, tırmanması gibi durumlarda ECU otomatik olarak gereken yakıt miktarını ayarlamaktadır. Bu nedenle inişlerde viteste giderseniz yerçekiminden ileri gelen yol gücünü motorun krank miline kadar sevk ettiğiniz ve bu nedenle de motor kendisini döndürmek için silindirlere püskürtme yoluyla gönderilen, bujinin kıvılcımıyla infilak ettirilip piston ile mekanik
    yukarı aşağı ve biyel kolu/krank kombinasyonu ile de döndürme hareketine çevrilen güce ihtiyaç duymayacağı için benzin de püskürtülmez.

    Her iki yakıt besleme sistemine sahip araçla BOŞTA inerseniz motor rölantide döneceğinden rölantida harcadığı kadar yakıt tüketir. Ancak yine inişlerde viteste takar ve gaz pedalına basarsanız bu defa yakıt besleme sistemi hem yol gücünü kullanır, hem de gaz motor freninin yarattığı hızın üzerindeki hıza ihtiyac duyulduğu kadar yakıt tüketir.

    Tüm bu ayrıntılı bilgileri gelişmiş yol bilgisayarınızın ekranında ayrıntılı olarak görebilirsiniz.

    Selam ve sevgiler,

    Taner Göde


    Alıntıları Göster
    Merhaba Ayhan,

    VW Türkiye'deki adamların hiçbirinin Otomotiv veya Makina Mühendisi olduğunu, hatta otomobil teknolojisi ile uzaktan ve yakından ilgisinin olduğunu sanmıyorum. İşi "konuşmak" olan ile işi "yapmak" olan arasındaki fark da buradan kaynaklanıyor. Birisi beyaz yakalı, diğeri mavi yakalı, birisi mürekkepten, diğeri yağdan muzdarip. Bir deneme yapıp Doğuş Otomotiv'e telefon edebilir ve Haldex Bağlantısının yağlı mı kuru mu olduğunu sorabilirsiniz. Şimdiden nasıl bir cevap vereceklerini tahmin etmek zor olmasa gerek.

    Hassas elektronikle çalışan modern otomobil motorlarında TASARRUF azami seviyelere çıkartılmış, bu nedenle karbüratör 25 yıl önce emekli edilmiş, motor hacimleri küçülmüş, bazılarının hava beslemesi Pekin ördeklerinin Çin'deki semizleme çiftliklerinde hortumla beslenmeleri gibi zorlamalı hale getirilmiştir. Böyle bir durumda yerçekiminin sunduğu enerjiden azami istifade edileceği doğaldır.

    Adana'nın Pozantı ilçesinde bulunan Tekir Tepesinden Damlama Mevkiinin sonuna kadar boşta ve viteste gidebilirsiniz. Boşta giderseniz araç rölantideyken yakar ama 30 kilometrelik yol boyunca belki sadece çay fincanı kadar benzin tüketir. Viteste inerseniz araç motor freni yapar, virajlara güvenle girersiniz ama hız yavaşladığında da gaz pedalına basmanız gerekir, bunların hiçbirini yapmayıp Cruise Control 120 km/h'da açık giderseniz araç hem inişin verdiği ataletten, hem yakıtın verdiği güçten faydalanarak yol alır, ama düz yoldaki 120 km/h tüketiminden daha az yakar.

    Su damlasının buluttan çıkıp yer yüzüne düşene kadar yerçekiminden ötürü doğal olarak damla haline gelmesi gibi amacı TASARRUF olan bir sistemde İSRAF bence mümkün değildir ve olmamalıdır.

    Selam ve sevgiler,

    Taner Göde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Unforgiven3

    0 '' SIFIR '' Tüketim söz konusu değildir, çok az tüketim olur

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: UrbanRacer

    0 '' SIFIR '' Tüketim söz konusu değildir, çok az tüketim olur


    Çorumlu hemşerim;

    Güzel diyorsun da, depodan motora gelen yakıt enjektörler vasıtasıyla yanma odasına püskürtülür. ECU belli devrin üstünde, ki bu devir genelde 1500 devir/d dır, gaz pedalının basılı olmadığı konumda enjeksiyon zamanlamasını 0 milisaniye yapar. Yani enjektörü kapalı tutar. Kapalı kalan enjektöre gelen yakıt geri dönüş sistemiyle depoya geri döner. Dolayısı ile 1500 devir/d üstündeyken, gaz pedalının açısı 0 ise, yani gaza basılmıyorsa ECU enjektörleri cut-off'a sokar. Motora yakıtın girebileceği başkaca bir yol da yoktur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Unforgiven3

    0 '' SIFIR '' Tüketim söz konusu değildir, çok az tüketim olur

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: UrbanRacer

    0 '' SIFIR '' Tüketim söz konusu değildir, çok az tüketim olur

    Bende uzman değilim ama kafam 0 "sıfır" olacağına yatmıyor.Neticede çok çok azda olsa tüketim olur diye düşünüyorum.

    Yol bilgisayarlarına güvenilmez ama yokuş aşağı Peugeot 307 "0" gösterirken,mazda3 "1-1.2" arası gösteriyor .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sayın O.B.K bende sizinle aynı fikirdeyim ama kafama bir konu da takılmıyor değil. eksoza ölçüm cihazı bağlasak sonuç ne olabilir bu konuda yorum yapabilir misiniz. yakıtın sıfır olup olmasığını buradan bilmek kesin mümkündür.


    Merhaba Vezir hocam.

    Benzinli motorda cut-off durumunda boğaz kelebeğinin kapalı olacağından, bir şekilde motora hava girişi engellenmiş olacağından zaten egsozdan da çıkış çok sınırlı olacak, veya olmayacaktır diye düşünüyorum.

    Dizelde kelebek yok ama onda da püskürtme duruyor. Egsozdan devirle orantılı olarak hava çıkışı olacağı muhakkak. Ama bu hava muhtemelen emilen hava ile aynı olacaktır. Yani yanmadan, üzerine yakıt püskürtülmemiş, sıkıştırılıp tekrar serbest bırakılmış hava olur çıkan hava diye düşünüyorum.

    Ben de sizin fikirlerinizi öğrenmekten mutluluk duyarım.

    Kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    Merhaba Arkadaşlar,

    Aslında Vezir arkadaşımız çok dikkat çekici bir noktaya değindi. Aracımızı bilgisayara bağlayıp oksijen ya da lambda sensörünün değerini ölçerken 3000 devir yaptırabilir aniden gazdan çekerek çok kısa süreli de olsa oksijen sensörünün ne değer verdiğine bakabiliriz. Servisler ve bu cihazlarla bağlantısı olan bir arkadaşımız bize yardımcı olabilir bu konuda. O.B.K arkadaşımızın sözlerine göre bu testi yapmak için dizeller daha uygun gibi.


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sayın O.B.K bende sizinle aynı fikirdeyim ama kafama bir konu da takılmıyor değil. eksoza ölçüm cihazı bağlasak sonuç ne olabilir bu konuda yorum yapabilir misiniz. yakıtın sıfır olup olmasığını buradan bilmek kesin mümkündür.


    Merhaba Vezir hocam.

    Benzinli motorda cut-off durumunda boğaz kelebeğinin kapalı olacağından, bir şekilde motora hava girişi engellenmiş olacağından zaten egsozdan da çıkış çok sınırlı olacak, veya olmayacaktır diye düşünüyorum.

    Dizelde kelebek yok ama onda da püskürtme duruyor. Egsozdan devirle orantılı olarak hava çıkışı olacağı muhakkak. Ama bu hava muhtemelen emilen hava ile aynı olacaktır. Yani yanmadan, üzerine yakıt püskürtülmemiş, sıkıştırılıp tekrar serbest bırakılmış hava olur çıkan hava diye düşünüyorum.

    Ben de sizin fikirlerinizi öğrenmekten mutluluk duyarım.

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: UrbanRacer

    0 '' SIFIR '' Tüketim söz konusu değildir, çok az tüketim olur


    Çorumlu hemşerim;

    Güzel diyorsun da, depodan motora gelen yakıt enjektörler vasıtasıyla yanma odasına püskürtülür. ECU belli devrin üstünde, ki bu devir genelde 1500 devir/d dır, gaz pedalının basılı olmadığı konumda enjeksiyon zamanlamasını 0 milisaniye yapar. Yani enjektörü kapalı tutar. Kapalı kalan enjektöre gelen yakıt geri dönüş sistemiyle depoya geri döner. Dolayısı ile 1500 devir/d üstündeyken, gaz pedalının açısı 0 ise, yani gaza basılmıyorsa ECU enjektörleri cut-off'a sokar. Motora yakıtın girebileceği başkaca bir yol da yoktur.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: UrbanRacer

    0 '' SIFIR '' Tüketim söz konusu değildir, çok az tüketim olur


    Çorumlu hemşerim;

    Güzel diyorsun da, depodan motora gelen yakıt enjektörler vasıtasıyla yanma odasına püskürtülür. ECU belli devrin üstünde, ki bu devir genelde 1500 devir/d dır, gaz pedalının basılı olmadığı konumda enjeksiyon zamanlamasını 0 milisaniye yapar. Yani enjektörü kapalı tutar. Kapalı kalan enjektöre gelen yakıt geri dönüş sistemiyle depoya geri döner. Dolayısı ile 1500 devir/d üstündeyken, gaz pedalının açısı 0 ise, yani gaza basılmıyorsa ECU enjektörleri cut-off'a sokar. Motora yakıtın girebileceği başkaca bir yol da yoktur.



    Saygıdeğer hemşerim, öncelikle yazılarını severek okuyorum, Cut-Off ta olsa motora gitmiş bir yakıt motorda hala devir çevirmekte değilmi, elbette motora yakıt gitmesi durmaktadır fakat motorun içinde bulunan yakıtı motor yakmakta değilmidir? Motor 1000 devir civarı çevirmektedir o anlarda, tabi siz kontağı kapatıp yokuş aşağı aracı sallandırırsanız o zaman apayrı bi olay olur ben yaptım siz yapmayın frenleri düzgün tutmuyor aracın kapatınca kontağı sertleşip kalıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Merhaba Ayhan,

    VW Türkiye'deki adamların hiçbirinin Otomotiv veya Makina Mühendisi olduğunu, hatta otomobil teknolojisi ile uzaktan ve yakından ilgisinin olduğunu sanmıyorum. İşi "konuşmak" olan ile işi "yapmak" olan arasındaki fark da buradan kaynaklanıyor. Birisi beyaz yakalı, diğeri mavi yakalı, birisi mürekkepten, diğeri yağdan muzdarip. Bir deneme yapıp Doğuş Otomotiv'e telefon edebilir ve Haldex Bağlantısının yağlı mı kuru mu olduğunu sorabilirsiniz. Şimdiden nasıl bir cevap vereceklerini tahmin etmek zor olmasa gerek.

    Hassas elektronikle çalışan modern otomobil motorlarında TASARRUF azami seviyelere çıkartılmış, bu nedenle karbüratör 25 yıl önce emekli edilmiş, motor hacimleri küçülmüş, bazılarının hava beslemesi Pekin ördeklerinin Çin'deki semizleme çiftliklerinde hortumla beslenmeleri gibi zorlamalı hale getirilmiştir. Böyle bir durumda yerçekiminin sunduğu enerjiden azami istifade edileceği doğaldır.

    Adana'nın Pozantı ilçesinde bulunan Tekir Tepesinden Damlama Mevkiinin sonuna kadar boşta ve viteste gidebilirsiniz. Boşta giderseniz araç rölantideyken yakar ama 30 kilometrelik yol boyunca belki sadece çay fincanı kadar benzin tüketir. Viteste inerseniz araç motor freni yapar, virajlara güvenle girersiniz ama hız yavaşladığında da gaz pedalına basmanız gerekir, bunların hiçbirini yapmayıp Cruise Control 120 km/h'da açık giderseniz araç hem inişin verdiği ataletten, hem yakıtın verdiği güçten faydalanarak yol alır, ama düz yoldaki 120 km/h tüketiminden daha az yakar.

    Su damlasının buluttan çıkıp yer yüzüne düşene kadar yerçekiminden ötürü doğal olarak damla haline gelmesi gibi amacı TASARRUF olan bir sistemde İSRAF bence mümkün değildir ve olmamalıdır.

    Selam ve sevgiler,

    Taner Göde

    Alıntıları Göster
    Evet güzel ve doğru bilgiler geliyor.

    Boğaz Kelebeği ve Motor Freni olayına gelince de inişlerde gaza basmadan vitese takarsanız motorda bir BASINÇ FARKI (Almancası: UNTERDRUCK, alçak basınç) yaratmış olursunuz, pistonlar krank milinin dönmesinden ötürü hareket edeceğinden süpürge makinası misali HAVA EMİŞİ sağlanır, gaz kelebeğini bu basınç farkı açar, yoksa motor içine doğru IMPLODE eder (içe doğru patlar). Motor freninde yakıt tüketilmeyeceğinden motorda ısınma ancak sürtünme yolu ile elde edilir, bunun için de yağlama ve suyla soğutma devreleri de motor devrine uygun olarak hızlı çalışır, radyatör ızgarasından içeriye giren hava da bu soğutmaya katkıda bulunur. Emilen hava da silindirlere girer, olduğu gibi dışarı çıkar (turbo varsa oradan da geçer) ve eksoz sisteminden seyahat ederek dışarıya salınır.

    Şu bir gerçek ki inişlerde vitese takıp motor freni yaparak ve klimayı da devreye alarak dışarısı 50 dereceyle yanarken içerisi buz gibi bir havayla otomobil kullanmak insana tarifsiz bir keyif veriyor, özellikle o klima kompresörünün benzinden yiyerek değil, havadan çalışması.

    Selamlar,

    Taner Göde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayhan_guler

    Merhaba Arkadaşlar,

    Aslında Vezir arkadaşımız çok dikkat çekici bir noktaya değindi. Aracımızı bilgisayara bağlayıp oksijen ya da lambda sensörünün değerini ölçerken 3000 devir yaptırabilir aniden gazdan çekerek çok kısa süreli de olsa oksijen sensörünün ne değer verdiğine bakabiliriz. Servisler ve bu cihazlarla bağlantısı olan bir arkadaşımız bize yardımcı olabilir bu konuda. O.B.K arkadaşımızın sözlerine göre bu testi yapmak için dizeller daha uygun gibi.


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sayın O.B.K bende sizinle aynı fikirdeyim ama kafama bir konu da takılmıyor değil. eksoza ölçüm cihazı bağlasak sonuç ne olabilir bu konuda yorum yapabilir misiniz. yakıtın sıfır olup olmasığını buradan bilmek kesin mümkündür.


    Merhaba Vezir hocam.

    Benzinli motorda cut-off durumunda boğaz kelebeğinin kapalı olacağından, bir şekilde motora hava girişi engellenmiş olacağından zaten egsozdan da çıkış çok sınırlı olacak, veya olmayacaktır diye düşünüyorum.

    Dizelde kelebek yok ama onda da püskürtme duruyor. Egsozdan devirle orantılı olarak hava çıkışı olacağı muhakkak. Ama bu hava muhtemelen emilen hava ile aynı olacaktır. Yani yanmadan, üzerine yakıt püskürtülmemiş, sıkıştırılıp tekrar serbest bırakılmış hava olur çıkan hava diye düşünüyorum.

    Ben de sizin fikirlerinizi öğrenmekten mutluluk duyarım.

    Kolay gelsin...


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ayhan_guler

    Merhaba Arkadaşlar,

    Aslında Vezir arkadaşımız çok dikkat çekici bir noktaya değindi. Aracımızı bilgisayara bağlayıp oksijen ya da lambda sensörünün değerini ölçerken 3000 devir yaptırabilir aniden gazdan çekerek çok kısa süreli de olsa oksijen sensörünün ne değer verdiğine bakabiliriz. Servisler ve bu cihazlarla bağlantısı olan bir arkadaşımız bize yardımcı olabilir bu konuda. O.B.K arkadaşımızın sözlerine göre bu testi yapmak için dizeller daha uygun gibi.



    Hocam o kadar uğraşmanıza gerek yok.

    Benzinli bir araçta, şu kış mevsiminde egsoz gazının yoğun buharını takip edebilirsiniz. Gazdan ayak çekildiğ zaman ne kadar çıkıyor, rölantide ne kadar çıkıyor takip edilir. Dizelde ise egsozdan çıkan siyah duman size yakıtı gösterecektir. Ayrıca dizelde pompa püsürtmeyi durdurduğu zaman dizel şıkırtısı da kesilir. Rölantiye düşünce tekrar dizel sesi başlar.

    Ayrıca araç durduğu yerde emisyon cihazına bağlasanız bile, hiçbir emisyon cihazı size gazdan ayağınızı çektikten sonraki devir 1500 d/d ya düşene kadar geçen birkaç ms lik sürenin ölçümünü net veremez. O cihazlar değerleri alır ve ortalama verir.

    Eğer denenecekse araç seyir halindeyken, yokuş aşağı bir yolda viteste gazdan ayak çekilir ve uzun süre bu şekilde seyredilirken emisyon cihazına bakılır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eczman2000

    quote:

    Orjinalden alıntı: UrbanRacer

    0 '' SIFIR '' Tüketim söz konusu değildir, çok az tüketim olur

    Bende uzman değilim ama kafam 0 "sıfır" olacağına yatmıyor.Neticede çok çok azda olsa tüketim olur diye düşünüyorum.

    Yol bilgisayarlarına güvenilmez ama yokuş aşağı Peugeot 307 "0" gösterirken,mazda3 "1-1.2" arası gösteriyor .

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: raifkokten
    quote:

    Orjinalden alıntı: UrbanRacer
    0 '' SIFIR '' Tüketim söz konusu değildir, çok az tüketim olur

    Bende uzman değilim ama kafam 0 "sıfır" olacağına yatmıyor.Neticede çok çok azda olsa tüketim olur diye düşünüyorum. Yol bilgisayarlarına güvenilmez ama yokuş aşağı Peugeot 307 "0" gösterirken,mazda3 "1-1.2" arası gösteriyor .


    Merak etmeyin, bu değerler yol bilgisayarının hassasiyeti ile ilgili, FIAT Grande Punto (ve benzer modeller) 2.0 litrenin altındaki tüketimleri göster(e)miyorlar. Fakat şimdiki aracım 0.1 litreye kadar hassas, motor freninde (vitesli inişlerde) 0.0 litre de gösteriyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    quote:

    Orjinalden alıntı: raifkokten
    quote:

    Orjinalden alıntı: UrbanRacer
    0 '' SIFIR '' Tüketim söz konusu değildir, çok az tüketim olur

    Bende uzman değilim ama kafam 0 "sıfır" olacağına yatmıyor.Neticede çok çok azda olsa tüketim olur diye düşünüyorum. Yol bilgisayarlarına güvenilmez ama yokuş aşağı Peugeot 307 "0" gösterirken,mazda3 "1-1.2" arası gösteriyor .


    Merak etmeyin, bu değerler yol bilgisayarının hassasiyeti ile ilgili, FIAT Grande Punto (ve benzer modeller) 2.0 litrenin altındaki tüketimleri göster(e)miyorlar. Fakat şimdiki aracım 0.1 litreye kadar hassas, motor freninde (vitesli inişlerde) 0.0 litre de gösteriyor.

    Alıntıları Göster
    bir konuya vezir ve obk üstadlar yazdımı konu ne kadar doyurucu oluyor.
    keşke tralleste burda olsaydı eskisi gibi...
    Allah razı olsun üstadlar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkma

    bir konuya vezir ve obk üstadlar yazdımı konu ne kadar doyurucu oluyor.
    keşke tralleste burda olsaydı eskisi gibi...
    Allah razı olsun üstadlar..

    Alıntıları Göster
    Teknik bilgim yok,ama ben de vitese takılıyken yokuş aşağı inerken gaza basmaz isek yakıt tüketiminin sıfır olduğunu duymuştum.Nitekim yol bilgisayarı da söylediğim doğrulamakta,ekranda 0 lt/100 km.değeri görünmekte.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.