Şimdi Ara

Spacer (flans) ve arac dinamigine etkisi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
3
Favori
17.812
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yeni arac almanin zorlastigi su gunlerde bizi kullandigimiz araclarda farkli his yasatacak Spacer konusuna dilim dondugunce bi kac bisey daha eklemek istiyorum kullanmayi dusunen arkadaslar icin bu konu hakkinda nesnel yaklasim cok az malesef

    1) yol tutusu suspansiyon konforu azaltilmadan arttirilan tek uygulama spacerdir
    2) aracin kuvvet kolu uzayacagi icin daha yumusak bi yay hissiyati yasatir
    3) yana yatma kismen azalir
    4) hava surtunme katsayisi artar
    5) disk daha rahat sogur
    6) porya bilyasina daha fazla yuk biner
    8) bijonlarin kesmeye ve burulmaya olan dayanimi duser kesmeye karsi emniyete alinmalidir
    9) alt takim parcalari omurlerini daha kisa surede tamamlayacaklardir
    10) sasi daha rijit davranacaktir cunku suspansiyon sisteminin sonumledigi enerji artacaktir ( amartisorun calisma araligi kisaysa pek mumkun degil bu durum)
    11) lastiklerin ic kismi aracin kamber acisina bagli olarak daha fazla asinabilir
    12)on arka lastiklere farkli kalinliktaki spacer takilmasi aracin oversteer ve understeer halindeki tum dinamiklerini degistirerek olumsuz bir durum yaratabilir

    Not; bu uygulamada secilen malzemenin mukavemet dayanim degerlerinin yuksek agirliginin az olmasi gerekir yuksek atalet momenti sikinti cikarabilir o yuzden

    Aliminyum 7000 serisi veyahut titanyum alasimli celigin kullanilmasi gerekir standart celik sizin acinizdan ciddi saglik sorunlarina sebebiyet verebilir
    Benim unuttuklarimi lutfen tamamlayin arkadaslar







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Spacer (Flanş) ve Araç Dinamiğine Etkisi

    Bir aracın spacer'ı (flanş), tekerlekleri göbeğe bağlayan ve tekerleklerin doğru konumlandırılmasını sağlayan önemli bir bileşendir. Ancak, spacer'ların araç dinamiğine hem olumlu hem de olumsuz etkileri olabilir.

    Spacer'ların Faydaları:

    • Genişletilmiş Tekerlek İzi: Spacer'lar, tekerlek izini genişletmeye olanak tanır. Bu, aracın yol tutuşunu ve stabilitesini artırabilir.
    • Daha Büyük Tekerlekler ve Lastikler: Spacer'lar, daha büyük tekerleklerin ve lastiklerin takılmasını sağlar. Bu, özellikle arazi araçları ve performans otomobillerinde faydalıdır.
    • Görsel Estetik: Spacer'lar, aracın görünümünü geliştirebilir ve ona daha agresif bir duruş kazandırabilir.

    Spacer'ların Zararları:

    • Aşınma Artışı: Spacer'lar, süspansiyon bileşenlerinde ve tekerlek yataklarında ek aşınmaya neden olabilir.
    • Direksiyon Geometrisi Sorunları: Spacer'ların yanlış takılması, direksiyon geometrisi sorunlarına yol açabilir, bu da sürüşün dengesiz ve zor olmasına neden olabilir.
    • Azalan Yol Tutumu: Aşırı genişletilmiş tekerlek izi, yol tutuşunu azaltabilir, özellikle de ıslak veya kaygan koşullarda.
    • Muayeneden Geçmeme Riski: Spacer'ların çoğu yasal değildir ve aracın muayeneden geçmesini engelleyecektir.
    • Güvenlik Riskleri: Uygun olmayan şekilde takılmış veya hasarlı spacer'lar, tekerleklerin yerinden çıkmasına ve ciddi kazalara neden olabilir.

    Flanş Muayeneden Geçer mi?

    Hayır, çoğu flanş yasal değildir ve aracın muayeneden geçmesini engelleyecektir.

    Sonuç:

    Spacer'lar, araç dinamiğini iyileştirmek için kullanılabilirken, aynı zamanda ciddi hasarlara ve güvenlik risklerine de neden olabilirler. Spacer'ın takılmasını düşünüyorsanız, profesyonel bir mekaniğe danışmanız ve tüm risklerin farkında olmanız önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Ellerine sağlık gayet aydınlatıcı bilgiler.Olumsuz yönlerinin bu kadar fazla olduğunu bilmiyordum gerçekten.
  • D.Baran kullanıcısına yanıt
    Rica ederim evet malesef bi yerden kazanc bi yerden kayip var getirisinin yaninda kayiplari gozardi etmek lazim kaliteli urunler icin
  • Spacer takmak hep aklımda olan ve istediğim birşeydir ama her seferinde dezavantajları aklıma gelir ve cayarım.



    Aerodinaminin bozulmasını istemem mesela.



    Süspansiyon elemanlarım şu durumda bile 60.000 km'yi zor götürür hale geldiler. Bu rakamın daha da düşmesi ciddi bir maddi külfet.



    Ama ama en korktuğum şey bijonların kırılması hadisesi. Günümüzde otomobiller üretilirken birçok parçanın mukavemetli, dayanımı ucu ucuna. Bijona binen yükün ne kadar olacağını bilemem ve o bijonların 200km/sa hızda giderken kırılmayacağının da bir garantisi yok. Şehiriçinde bile düşük süratlerde kırılsa rezil rüsva olunuyor ve zaman kaybı. Bu dayanımı yüksek bijonlarla aşılabilir ama yine de bu riski alacak kadar gözümü karartamıyorum.



    10. Etkideki şasinin daha rijit olma konusu ise kafamı karıştırdı. Uzayan aks yada dingil şasi üzerinde özellikle yanal anlamda burulmayı arttırmaz mı?




  • Ben 3cm civarı spacer kullanıyorum, aracın yana yatma isteği azaldı ve yol tutuşu daha iyi oldu diye düşünüyorum, önceden viraja sert girince lastiğin biri daha çabuk patinaja düşüyordu ve arkayı savuruyordu özellikle bu konuda bariz düzelme hissettim. Görünüş olarak da lastikler tam çamurluk hizasında oluyor güzel duruyor. Henüz olumsuz birşey yaşamadım çok şükür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Spacer takmak hep aklımda olan ve istediğim birşeydir ama her seferinde dezavantajları aklıma gelir ve cayarım.



    Aerodinaminin bozulmasını istemem mesela.



    Süspansiyon elemanlarım şu durumda bile 60.000 km'yi zor götürür hale geldiler. Bu rakamın daha da düşmesi ciddi bir maddi külfet.



    Ama ama en korktuğum şey bijonların kırılması hadisesi. Günümüzde otomobiller üretilirken birçok parçanın mukavemetli, dayanımı ucu ucuna. Bijona binen yükün ne kadar olacağını bilemem ve o bijonların 200km/sa hızda giderken kırılmayacağının da bir garantisi yok. Şehiriçinde bile düşük süratlerde kırılsa rezil rüsva olunuyor ve zaman kaybı. Bu dayanımı yüksek bijonlarla aşılabilir ama yine de bu riski alacak kadar gözümü karartamıyorum.



    10. Etkideki şasinin daha rijit olma konusu ise kafamı karıştırdı. Uzayan aks yada dingil şasi üzerinde özellikle yanal anlamda burulmayı arttırmaz mı?

    göbekli spacer takarsan bijon kesme durumu olmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iquique


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Spacer takmak hep aklımda olan ve istediğim birşeydir ama her seferinde dezavantajları aklıma gelir ve cayarım.



    Aerodinaminin bozulmasını istemem mesela.



    Süspansiyon elemanlarım şu durumda bile 60.000 km'yi zor götürür hale geldiler. Bu rakamın daha da düşmesi ciddi bir maddi külfet.



    Ama ama en korktuğum şey bijonların kırılması hadisesi. Günümüzde otomobiller üretilirken birçok parçanın mukavemetli, dayanımı ucu ucuna. Bijona binen yükün ne kadar olacağını bilemem ve o bijonların 200km/sa hızda giderken kırılmayacağının da bir garantisi yok. Şehiriçinde bile düşük süratlerde kırılsa rezil rüsva olunuyor ve zaman kaybı. Bu dayanımı yüksek bijonlarla aşılabilir ama yine de bu riski alacak kadar gözümü karartamıyorum.



    10. Etkideki şasinin daha rijit olma konusu ise kafamı karıştırdı. Uzayan aks yada dingil şasi üzerinde özellikle yanal anlamda burulmayı arttırmaz mı?

    göbekli spacer takarsan bijon kesme durumu olmaz.

    Göbekli olan nasıl oluyor? Göbekli spacer diye arattım sonuç çıkmadı. Bilgi verirsen sevinirim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal


    quote:

    Orijinalden alıntı: iquique


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Spacer takmak hep aklımda olan ve istediğim birşeydir ama her seferinde dezavantajları aklıma gelir ve cayarım.



    Aerodinaminin bozulmasını istemem mesela.



    Süspansiyon elemanlarım şu durumda bile 60.000 km'yi zor götürür hale geldiler. Bu rakamın daha da düşmesi ciddi bir maddi külfet.



    Ama ama en korktuğum şey bijonların kırılması hadisesi. Günümüzde otomobiller üretilirken birçok parçanın mukavemetli, dayanımı ucu ucuna. Bijona binen yükün ne kadar olacağını bilemem ve o bijonların 200km/sa hızda giderken kırılmayacağının da bir garantisi yok. Şehiriçinde bile düşük süratlerde kırılsa rezil rüsva olunuyor ve zaman kaybı. Bu dayanımı yüksek bijonlarla aşılabilir ama yine de bu riski alacak kadar gözümü karartamıyorum.



    10. Etkideki şasinin daha rijit olma konusu ise kafamı karıştırdı. Uzayan aks yada dingil şasi üzerinde özellikle yanal anlamda burulmayı arttırmaz mı?

    göbekli spacer takarsan bijon kesme durumu olmaz.

    Göbekli olan nasıl oluyor? Göbekli spacer diye arattım sonuç çıkmadı. Bilgi verirsen sevinirim...

    hocam göbekli dediğim bu:

    Spacer (flans) ve arac dinamigine etkisi


    göbeksiz de bu:

    Spacer (flans) ve arac dinamigine etkisi



    göbekli olan spacer'da jantın göbeği spacerın o çıkıntılı kısmına oturuyor ve yükün öenmli bir kısmını orası karşılıyor. ama göbeksiz olan düz spacer'larda ise yük tamamen bijonlara biniyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iquique -- 22 Aralık 2017; 10:49:21 >




  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    bazı kampanalarda yada disklerin yuvasında halka şeklinde ikinci bir öne doğru katman olur. jantı oturttuğunda oraya tam olarak oturur. birbirine geçmeli bir halka düşün bijona binen yükü azaltır. spacer i yapan cnc ustası bu şekilde yapabilir yada bazı markalarınki bu şekilde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iquique


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal


    quote:

    Orijinalden alıntı: iquique


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Spacer takmak hep aklımda olan ve istediğim birşeydir ama her seferinde dezavantajları aklıma gelir ve cayarım.



    Aerodinaminin bozulmasını istemem mesela.



    Süspansiyon elemanlarım şu durumda bile 60.000 km'yi zor götürür hale geldiler. Bu rakamın daha da düşmesi ciddi bir maddi külfet.



    Ama ama en korktuğum şey bijonların kırılması hadisesi. Günümüzde otomobiller üretilirken birçok parçanın mukavemetli, dayanımı ucu ucuna. Bijona binen yükün ne kadar olacağını bilemem ve o bijonların 200km/sa hızda giderken kırılmayacağının da bir garantisi yok. Şehiriçinde bile düşük süratlerde kırılsa rezil rüsva olunuyor ve zaman kaybı. Bu dayanımı yüksek bijonlarla aşılabilir ama yine de bu riski alacak kadar gözümü karartamıyorum.



    10. Etkideki şasinin daha rijit olma konusu ise kafamı karıştırdı. Uzayan aks yada dingil şasi üzerinde özellikle yanal anlamda burulmayı arttırmaz mı?

    göbekli spacer takarsan bijon kesme durumu olmaz.

    Göbekli olan nasıl oluyor? Göbekli spacer diye arattım sonuç çıkmadı. Bilgi verirsen sevinirim...

    hocam göbekli dediğim bu:

    Spacer (flans) ve arac dinamigine etkisi


    göbeksiz de bu:

    Spacer (flans) ve arac dinamigine etkisi



    göbekli olan spacer'da jantın göbeği spacerın o çıkıntılı kısmına oturuyor ve yükün öenmli bir kısmını orası karşılıyor. ama göbeksiz olan düz spacer'larda ise yük tamamen bijonlara biniyor.

    Bu çıkıntı dış tarafta kalıyor. Emin misiniz göbekten destek aldığına, farklı bir amacı olmasın. Zaten desteği o oyuk sayesinde alıyor. Ha belki göbeği aşırı dışa doğru olan araçlarda ekstra bir destek sağlıyor olabilir. Sözlerim ahkam kesmek olarak algılanmasın, üzülürüm. Aklıma yatmadı

    Spacer (flans) ve arac dinamigine etkisi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal


    quote:

    Orijinalden alıntı: iquique


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal


    quote:

    Orijinalden alıntı: iquique


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Spacer takmak hep aklımda olan ve istediğim birşeydir ama her seferinde dezavantajları aklıma gelir ve cayarım.



    Aerodinaminin bozulmasını istemem mesela.



    Süspansiyon elemanlarım şu durumda bile 60.000 km'yi zor götürür hale geldiler. Bu rakamın daha da düşmesi ciddi bir maddi külfet.



    Ama ama en korktuğum şey bijonların kırılması hadisesi. Günümüzde otomobiller üretilirken birçok parçanın mukavemetli, dayanımı ucu ucuna. Bijona binen yükün ne kadar olacağını bilemem ve o bijonların 200km/sa hızda giderken kırılmayacağının da bir garantisi yok. Şehiriçinde bile düşük süratlerde kırılsa rezil rüsva olunuyor ve zaman kaybı. Bu dayanımı yüksek bijonlarla aşılabilir ama yine de bu riski alacak kadar gözümü karartamıyorum.



    10. Etkideki şasinin daha rijit olma konusu ise kafamı karıştırdı. Uzayan aks yada dingil şasi üzerinde özellikle yanal anlamda burulmayı arttırmaz mı?

    göbekli spacer takarsan bijon kesme durumu olmaz.

    Göbekli olan nasıl oluyor? Göbekli spacer diye arattım sonuç çıkmadı. Bilgi verirsen sevinirim...

    hocam göbekli dediğim bu:

    Spacer (flans) ve arac dinamigine etkisi


    göbeksiz de bu:

    Spacer (flans) ve arac dinamigine etkisi



    göbekli olan spacer'da jantın göbeği spacerın o çıkıntılı kısmına oturuyor ve yükün öenmli bir kısmını orası karşılıyor. ama göbeksiz olan düz spacer'larda ise yük tamamen bijonlara biniyor.

    Bu çıkıntı dış tarafta kalıyor. Emin misiniz göbekten destek aldığına, farklı bir amacı olmasın. Zaten desteği o oyuk sayesinde alıyor. Ha belki göbeği aşırı dışa doğru olan araçlarda ekstra bir destek sağlıyor olabilir. Sözlerim ahkam kesmek olarak algılanmasın, üzülürüm. Aklıma yatmadı

    Spacer (flans) ve arac dinamigine etkisi.

    hocam anlaşılmayacak neyi var? kendin de ne güzel foto bulmuşsun. o dışa kalan çıkıntılı kısım jantın göbeğine giriyor. jant oturuyor o çıkıntıya.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iquique


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal


    quote:

    Orijinalden alıntı: iquique


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal


    quote:

    Orijinalden alıntı: iquique


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Spacer takmak hep aklımda olan ve istediğim birşeydir ama her seferinde dezavantajları aklıma gelir ve cayarım.



    Aerodinaminin bozulmasını istemem mesela.



    Süspansiyon elemanlarım şu durumda bile 60.000 km'yi zor götürür hale geldiler. Bu rakamın daha da düşmesi ciddi bir maddi külfet.



    Ama ama en korktuğum şey bijonların kırılması hadisesi. Günümüzde otomobiller üretilirken birçok parçanın mukavemetli, dayanımı ucu ucuna. Bijona binen yükün ne kadar olacağını bilemem ve o bijonların 200km/sa hızda giderken kırılmayacağının da bir garantisi yok. Şehiriçinde bile düşük süratlerde kırılsa rezil rüsva olunuyor ve zaman kaybı. Bu dayanımı yüksek bijonlarla aşılabilir ama yine de bu riski alacak kadar gözümü karartamıyorum.



    10. Etkideki şasinin daha rijit olma konusu ise kafamı karıştırdı. Uzayan aks yada dingil şasi üzerinde özellikle yanal anlamda burulmayı arttırmaz mı?

    göbekli spacer takarsan bijon kesme durumu olmaz.

    Göbekli olan nasıl oluyor? Göbekli spacer diye arattım sonuç çıkmadı. Bilgi verirsen sevinirim...

    hocam göbekli dediğim bu:

    Spacer (flans) ve arac dinamigine etkisi


    göbeksiz de bu:

    Spacer (flans) ve arac dinamigine etkisi



    göbekli olan spacer'da jantın göbeği spacerın o çıkıntılı kısmına oturuyor ve yükün öenmli bir kısmını orası karşılıyor. ama göbeksiz olan düz spacer'larda ise yük tamamen bijonlara biniyor.

    Bu çıkıntı dış tarafta kalıyor. Emin misiniz göbekten destek aldığına, farklı bir amacı olmasın. Zaten desteği o oyuk sayesinde alıyor. Ha belki göbeği aşırı dışa doğru olan araçlarda ekstra bir destek sağlıyor olabilir. Sözlerim ahkam kesmek olarak algılanmasın, üzülürüm. Aklıma yatmadı

    Spacer (flans) ve arac dinamigine etkisi.

    hocam anlaşılmayacak neyi var? kendin de ne güzel foto bulmuşsun. o dışa kalan çıkıntılı kısım jantın göbeğine giriyor. jant oturuyor o çıkıntıya.

    Tamamdır, jeton düştü Benim hemen uyumam lazım, daha uyumadım çünkü :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Rica ederim evet malesef bi yerden kazanc bi yerden kayip var getirisinin yaninda kayiplari gozardi etmek lazim kaliteli urunler icin

    Kaç mm koydunuzki spacerları ? Leon kullananlar ön ve arkalara 10-12 mm takıyorlar bi sıkıntı olmadığını söylediler. 10 mm spacerdan bişey olurmu ki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06


    quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Rica ederim evet malesef bi yerden kazanc bi yerden kayip var getirisinin yaninda kayiplari gozardi etmek lazim kaliteli urunler icin

    Kaç mm koydunuzki spacerları ? Leon kullananlar ön ve arkalara 10-12 mm takıyorlar bi sıkıntı olmadığını söylediler. 10 mm spacerdan bişey olurmu ki?

    10mm den bişey olmaz. benim arabada önlerde 20, arkalarda 24 lük spacerlar var.

    ama bu rüzgar direncinin arttığını bilmiyordum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iquique -- 22 Aralık 2017; 11:27:50 >
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Evet eger saside bi uzama veya genisleme olsaydi burulma azalirdi lakin kuvvet kolu uzayinca suspansiyonun calisma mesafesi artiyor bu sebeple daha fazla darbeyi absorbe ediyor ve sasiye daha az yuk biniyor mesela kaldirima ciktiniz suspansiyon sistemi 5 cm esnedi spacer varsa 6 cm veya daha fazla esnerdi tabi bu farazi bi rakam
  • Ben de arkada 15 mm spacer kullanıyorum arkanın tutuşunun arttığını hissettim takınca. Arkaya daha fazla çamur atmaya başladı bir de. Ama spacersız da olmuyor yay takınca lastik çok içeride kalıyor.
  • Ne kadar sure oldu memnunsunuz sanirim



    Vezir ustadida konuya davet etmek istiyorum kendisininde yorumu onemli benim icin
  • Çakıl taşlı mıcırlı yolda tekerlektek sıçrayan taşlar yan kaportanızı çizer.
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    2 ay oldu şuan memnunum bir sıkıntım yok, balans bozukluğu, ses vs. hiçbir sorun çıkmadı. H&R kullanıyorum, Eibach da iyi kaliteli ürünlerde pek sorun yaşayan görmedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iquique


    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06


    quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Rica ederim evet malesef bi yerden kazanc bi yerden kayip var getirisinin yaninda kayiplari gozardi etmek lazim kaliteli urunler icin

    Kaç mm koydunuzki spacerları ? Leon kullananlar ön ve arkalara 10-12 mm takıyorlar bi sıkıntı olmadığını söylediler. 10 mm spacerdan bişey olurmu ki?

    10mm den bişey olmaz. benim arabada önlerde 20, arkalarda 24 lük spacerlar var.

    ama bu rüzgar direncinin arttığını bilmiyordum.

    Höh o değerlerde hiç görmedim duymadımda şahsen. Ama leon kullananlar 10-12 nin ideal olduğunu söylüyor. Zaten üreticininde izin verdiği spacer buymuş bu araç için




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.