Şimdi Ara

Seat ibiza Lastik basinc ve yakit tuketimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
3.482
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Seat ibiza 1.2 tsi style arac aldik 1 ay kadar once.Arac daha 1000kmdeyken uzun yola ciktik.Daha 400km falan yol gittigimizde on sag lastik basinc uyarisi verdi.Lastikciye gittik arka lastikler 40 onler 36 dedi.Aracin lastiklerinin 34 olmasi lazim dedi.İndirdi havalarini biraz isik hala sonmedi.Lastik basinclarini kaydedince arabaya sondu.Aracta 3 kisi ve full dolu bagajla yolculuk yapiyoruz genelde.Dogrusu nedir bu isin?Bir diger sorum yakit tuketimine nasil etkisi olur bu durumun?850km yol gitti 45lt benzinle 100kmde 5 litre ortalama gosterdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Araç başka ülkeden getirildiği için konteynırlarda lastikler çok inmesin diye normalden fazla hava basarlar.

    Zaten benzin ışığı da yanmak üzeridir onu doldururken lastiklere de bakacaksın. Sonra Basınçlarını kaydedeceksin basılı tutarak.


    Arka kapılarda yazar normali ne olması gerektiği veya benzin kapağını açınca yazar. 3 Kişi ve full bagajla da çok bir şey değişmez istersen 34 yerine 36 yaparsın. Dediğim gibi kapaktaki en doğrusudur orada yazıyor.
  • Benzin kapaginda ya da kapi icinde ideal basinc degerleri yazar. O degerlere gore hava basip kaydedebilirsiniz. Fazla basilirsa yakit duser ama konfor da duser.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zaten kendiniz sorup cevaplamışsınız: Araç fabrikadan çıktığında hava sıcaklığına bağlı olarak lastik basınçları daha düşüktü diye tahmin ediyorum. Siz aracı teslim aldınız ve lastikler yüksek ısıya maruz kaldı (mesela öğlen güneş altında kalan sıcak asfaltta uzun süre yol yapınca), neticesinde lastik basıncı arttı ve sistem uyarı verdi. Sonra siz lastik basınçlarını 36PSI yaptırdınız ve kayıt et diyince sistem artık normal basınçların bunlar olduğunu varsayarak çalışmaya başladı. Allah korusun, lastiğiniz patlar yada bir şekilde inerse (yada aşırı basınç basarsanız) sistem tekrar uyarı verecek. 2 yıldır Ibiza ST kullanıyorum.

    Yakıtta gayet normal 1.2TSI için, 4.5-5.5 arası değişiyor kişi sayısı/klima/kullanıma göre.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Chembond -- 4 Ağustos 2017; 11:43:2 >
  • Chembond kullanıcısına yanıt
    Hocam biraz gec dondum kusura bakmayin.

    Lastiklere en kisa zamanda sogukken bakacam.Arac hakkinda bi kac sorum olacakti.

    1-Araci 2 bin devirde vites atmam gerektigini bunda ogrendim.Dizel mantigiyla calisiyor gibi sanki araci dusuk devirde kullanmak bi nevi zararli degil mi?

    2-Ustteki sorudan devam edersem arac 10 15 kmh dayken vites dustugumde 2ye dusuyorum ama arac titreme yapiyor devir 1 bandinda oluyor.1e almak istedigimde disliye zarar veriyormusum gibi zor geciyor hareket ettigi icin sanirim.Dogrusu nedir bu isin?

    3-Araci sondurdukten sonra cit cit diye bi ses geliyor altindan sanirim turbo diye dusundum.Bu ses sizin aracta da var mi?

    Tesekkur ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eski aracımdır kendisi. lastik basınçlarım araçta yazan eco değerleri olarak ayarlamıştım. motor tubo olduğu için benzinlide olsa düşük devirde kullanman lazım (1.400 devir üstü, ben genelde 1600 devirde kullanıyordum). ayrıca stop ettiğinde gelen çıt çıt sesi genleşme büzülme sesi yani normal
  • TheRust T kullanıcısına yanıt
    Hocam merhaba,

    1) Gösterge panelindeki vites değiştirme komutları en ekonomik koşullara göre hızı korumak için veriliyormuşmuş. Türkçesi ve 50.000km neticesindeki gözlemim, eğer araç ivmelenmiyor yani o hızda sabit gidecekse o hıza uygun en az yakıt yakacak vitesi gösteriyor. Mesela üçüncü viteste gidiyorsunuz ama 4000 devirde aracınız diyelim diyorki 5'e geçersen 2000 devir ile aynı hızda gidersin ve daha az yakıt yakarsın.

    2) Spor arabalardaki gibi vitesi en uygun kaç devirde değiştiririz mantığı ile bakmayın. Yukarıda yazdığım gibi çalışıyor. Sonra 1. viteste 2000 devirdeyken 2'ye geçerseniz araba 1500 devirin altına düşer ve motor silkelenmeye başlar. Motorun ömrü için kötü olduğu gibi gereksiz bir durum. Aracınızda TSI motor varsa en güzel vites geçiş bandı 2500-3000 arası. Yani 1. viteste kalktınız, 2500 devirde 2. vitese geçtiniz, hızlandınız 2. viteste 2500de geçtiniz gibi.

    3) Aracınızın turbosundan daha çok egzoz üzerindeki katalitik konvertör (yani emisyonları düşürmek için egzoz gazını yeniden yakan bir fırın düşünün) yanlış bilmiyorsam 400 derece gibi bir sıcaklıkta çalışıyor. Haliyle arabayı stop ettiğinizde egzozdan sıcak gaz geçişi duruyor ve genleşmiş metal parçalar soğumaya ve çatırdamaya başlıyor. Hiç bir sorun olduğunu düşünmüyorum ufak ufak cıtır cıtır cıtır şeklinde ses geliyorsa, yüksek sesli çat çut diye ses varsa hemen servise gitmenizi öneririm.

    Bir de bu forumda pek canlılık olmuyor. Seat araç sahibi son derece yardım sever üyelerin olduğu bir forum var, tüm sorularınıza ve fazlasına daha hızlı ulaşabilirsiniz, ismini özelden yazabilirim isterseniz.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Honda Civic Stop Lambasi Hakkinda
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.